Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytin työnantajalle työkaverini

Vierailija
18.03.2013 |

Työkaverini uskoutui minulle ja kertoi pitäneensä yhden sairauslomapäivän lapsen sairauden takia, vaikka lapsi olikin jo terve ja hoidossa. Valitti olevansa niin väsynyt, että oli pakko pitää yksi huilauspäivä, kun tuntuu että ei jaksa. Sanoin hänelle suoraan, että en voi hyväksyä tuollaista ja että jos ei jaksa niin siihen pitää hakea muuta apua kuin pitää sairauslomaa. Työkaveri puolustautui ja sanoi, että sai voimia jo siitä yhdestä päivästä. Kerroin asiasta pomolle, joka tietysti suuttui ja otti työkaverini puhutteluun. Työkaverin rokulipäivä meni palkattomaksi. Työkaverini ei ole puhunut minulle mitään tämän tapauksen jälkeen ja kuulin muualta, että pelkää työnantajan ottavan yhteyttä myös lapsen päiväkotiin ja kyselevän vielä sieltäkin, että onko lapsi ollut paikalla vai ei. Ei kai päiväkodista tuollaisia tietoja anneta kenellekään? Turhaa huolehtimista työkaverilta, kun jo jäi kiinni valheestaan. Töissä on kyllä nihkeä ilmapiiri tämän takia, joten olenko nyt toiminut jotenkin kauhean väärin? Minusta toimin oikein. 

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 08:48"]

Työkaverini uskoutui minulle ja kertoi pitäneensä yhden sairauslomapäivän lapsen sairauden takia, vaikka lapsi olikin jo terve ja hoidossa. Valitti olevansa niin väsynyt, että oli pakko pitää yksi huilauspäivä, kun tuntuu että ei jaksa. Sanoin hänelle suoraan, että en voi hyväksyä tuollaista ja että jos ei jaksa niin siihen pitää hakea muuta apua kuin pitää sairauslomaa. Työkaveri puolustautui ja sanoi, että sai voimia jo siitä yhdestä päivästä.

[/quote]

- Kaveri toimi tyhmästi. Olisi mennyt lääkärille valittamaan, lääkäri olisi katsonut aiheellisen sairasloman.
- Sinä toimit tyhmästi, ensinnäkään et voi tietää olisiko lääkäri kirjoittanut sitä saikkua vai ei.

Harmi että tuo meni noin.

Lisäksi ihmettelen, miksi kaikki sanovat tuota ap:n työkaveria pummiaksi, tod. näk. lääkäri olisi kirjoittanut saikkua sille.

Vierailija
2/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi elämisen salaisuuksista on tasapaino. Tässä tapauksessa se tarkoittaa sitä että kohtele muita niinkuin haluat niiden kohtelevan sinua. Jos loukkasit työkaveriasi niin hänellä on täysi oikeus olla sinulle vihainen ja hänen ei tarvitse puhua sinulle enää ikinä. Toisaalta hankit myöskin teollasi vihamiehen jolla on oikeutta kostaa tehdyn teon sinulle takaisin. Monet ovat sitä mieltä että saadakseen mielenrauhan pitää ehdottomasti kostaa muuten asia harmittaa pitkän aikaa tai aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella fiksua ap, hankit itsellesi juuri vihamiehen.

Katsokin, että teet työsi jatkossa täysin moitteetta, koska sinut käräytetään heti ensimmäisen virheen sattuessa. Tai ehkä sinulle sattuu "virhe", jota et tiennyt edes tehneesi...

Vierailija
4/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on sama "työkaveri" käräyttänyt kaksi kertaa pomollemme. Työkaveri oli nähnyt minut "ostoksilla" saikkupäivänä. Molemmilla kerroilla minulla oli osoittaa sairaslomatodistus. Toinen kerta oli sellainen, että kävin keskustassa työterveyslääkärillämme ja tulin kaupan kautta kotiin. Kauppa oli tavaratalo ja ehkä siksi työkaveri luuli käräyttävänsä minut. Toinen kerta oli sellainen, että kärsin vaikeasta raskauspahoinvoinnista ja poskiontelotulehduksesta ja toisena sairaslomapäivänä oloni oli hieman parempi ja kävin ostamassa joululahjan lapselleni; taas "työkaveri" käräytti. Minulla oli tosiaan lääkärintodistus, mutta silti tunsin oloni todella kiusatuksi. En ole kostanut tällä "työkaverille",  mutta hän on minulle nykyisin pelkkää ilmaa! Pomoni kysyi minulta tämän tapahduttua, että onko minulla sellainen olo, että minulle ollaan kateellisia. Olen tosiaan sellainen ihminen, joka ilmeisesti ärsyttää muita niin, että minusta yritetään löytää valittamisen aihetta. Itse en puhu kenestäkään pahaa seläntakana, vaikka ehkä pitäisi saadakseen kostettua ja puhdistettua ilmaa.

Vierailija
5/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 08:58"]

Meillä mitään tuoteta, kun en ole sellaisella alalla että ihan se ja sama. 

ap

[/quote]

Päivän parhaat naurut! :D Vai että kun "ei ole tuotetta" niin silloin ei ole tuottavuudella väliä :D

Mikäs ap on ammatiltaan kun tällaiset perustermit ovat hukassa? Korkeakin toimihenkilö? ;)

ps. Vaikka itse periaatteessa en tykkää että saikutetaan turhaan, en koskaan silti käräyttäisi työkaveria yhdestä väsymyssaikusta enkä esimiehenä edes reagoisi jos tuollaisen kuulisin kerran hyvän työntekijän kohdalta...

Vierailija
6/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on toiminut oikein. Miksi ihmisten pitäisi saada lusmuta minkä verukkeen myötä miten vain. Kyllä se ihan oikeasti ottaa pannuun kun se työkaveri on taas sairauslomalla koiran kynnen katkeamisen takia ja itse saa hoitaa jälleen kerran kahden ihmisen työt. 

Työmoraali on kieroutunut jos tällaisia vielä puolustellaan ja loppupeleissä ketkä tästä kärsii, no tottakai ne tunnolliset, kuten esim. sen myötä että ensimmäinen sairaslomapäivä olisi palkaton.

Odotellaan tässä nyt tätä uutta lakia ja katsotaan kuinka sitä tullaan sairastamaan lomallakin. Mikäs sen mukavampaa kuin "sairastua" kesken heinäkuisten sadekelien ja jatkaa siitä lomaa parempien ilmojen toivossa. Tämä Himanen voisi ottaa tulevaisuusvisioissaan yhdeksi tutkittavaksi aiheeksi tämän, kuinka paljon lisääntyy sairauslomat tämän myötä.

Oon vakavissani miettinyt tämän lusmuamisen takia työpaikan vaihtoa, oikeasti ottaa ihan sikana päähän ja kukaan ei puutu mitenkään, ollaan vain että voi voi. Voisin ihan hyvin toimia samoin muttei anna moraali myöten - kai mä olen sitten tyhmä...

Nimimerkillä "työkaveri taas poissa"

Vierailija
7/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Turha varmaan odotella jatkossa työkaverilta mitään sympatiaa mihinkään tilanteeseen.

Vierailija
8/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko ollut kuinka kauan työelämässä? Ei koskaan pidä käräyttää työkaveria, sinä joustat, niin hän joustaa jne. Sinulla tulee olemaan vaikeaa työpaikallasi, älä ihmettele, jos seuraasi ei hakeuduta. Solidaarisuus, sillä pärjää. Itselläni on lähes 30 vuoden työkokemus, valtion virastosta, tuotamme palveluita. Kai teilläkin jotain tuotetaan.

Vierailija
9/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä touhua ap:lta. Saikkua olisi lääkäriltä taatusti tullut joka tapauksessa. Lopputuloksena tästä pälliydestä on 1) huonompi ilmapiiri töissä, 2) lisäahdistusta jo liian kuormitetulle työkaverillesi ja 3) se, etteivät työkaverit enää luota sinuun. No tuliko hyvä fiilis, kun pääsi kiusaamaan? Ymmärtäisin kantelun, jos puhuttaisiin ala-asteikäisestä...

Vierailija
10/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen kanalauma täällä puolustamassa epärehellisyyttä!

Minkä hemmetin takia valehtelevaa saikuttelijaa pitäisi puolustaa? Idiootti, kun avautuu työkaverilleen ja asettaa hänelle vaihtoehdoiksi olla epärehellinen työnantajalleen tai "pettää luottamus". Itse valitsisin tottakai rehellisyyden.

Onko epärehellisyydestä tullut oikeasti hyve? Miksi ihmeessä ei voi olla lojaali myös työnantajalle? Jos oikeasti haluaa palkkaa, silloin pitää tehdä oikeasti töitä ja jos oikeasti on työkyvytön, silloin saa oikeasti sairaslomaa.

Tottakai kaikki ammattiliittojen tantat hurraisivat, jos saisivat sovittua, että palkat juoksee, mutta töihin tarttee mennä vain jos jaksaa ja irtisanoa ei voi. Siinä tilanteessa vaan Suomessa ei olisi enää montaakaan yritystä, joka kykenosi palkkaamaan ketään. Vain työllä yritykset saavat tuloa, jolla maksaa kenellekään.

Vierailija
11/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä saavutit teollasi, et mitään, sinuun ei luoteta, sinua ei kaivata. Taatusti, saat samalla mitalla takaisin. Työkavereiden kanssa kannattaa olla väleissä. Asemasi on ikävä, taidat olla kokematon.

Vierailija
12/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:45"]

Ap, oletko ollut kuinka kauan työelämässä? Ei koskaan pidä käräyttää työkaveria, sinä joustat, niin hän joustaa jne. Sinulla tulee olemaan vaikeaa työpaikallasi, älä ihmettele, jos seuraasi ei hakeuduta. Solidaarisuus, sillä pärjää. Itselläni on lähes 30 vuoden työkokemus, valtion virastosta, tuotamme palveluita. Kai teilläkin jotain tuotetaan.

[/quote]

ei muuten pidä paikkaansa tänä "minäminäminä" aikakautena

Vierailija
13/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä päiväkodissa ja mä kyllä olen pomon ohjeistamana tarvittaessa soittanut työpaikalle. Siis jos hoitoajat ei täsmää työvuorojen kanssa tai työvuoroja ja hoitoaikoja ei ala tulla ajoissa.

Lain mukaan tilapäistä hoitovapaata annetaan lapsen sairauden vuoksi lapsen hoitamiseen ja että molemmat vanhemmat eivät voi olla samaan aikaan hoitovapaalla. Että kyllä lakia on rikottu. Siinä mielessä ymmärrän ap:ta. Mutta en mä ehkä ite yhestä päivästä olisi mennyt käräytteleen, jos toinen oli väsy. Ja jos muuten on hyvä työntekijä ja hyvä työkaveri.

Vierailija
14/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyse vuoropäiväkodista.

Vierailija
15/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 21:08"]

Ihan käsittämätöntä touhua ap:lta. Saikkua olisi lääkäriltä taatusti tullut joka tapauksessa. Lopputuloksena tästä pälliydestä on 1) huonompi ilmapiiri töissä, 2) lisäahdistusta jo liian kuormitetulle työkaverillesi ja 3) se, etteivät työkaverit enää luota sinuun. No tuliko hyvä fiilis, kun pääsi kiusaamaan? Ymmärtäisin kantelun, jos puhuttaisiin ala-asteikäisestä...

[/quote]

1) se saikuttelija aiheutti huonon ilmapiirin, hänhän jakoi kuormansa muille ja vielä yritti purkaa omaatuntoaan kertomalla työtoverille.

2) kuormitettu työtoveri otti vapaan, joten eikö ahdistukset ja pahat olot jo hoidettu? Miksi työkaverin pitäisi vielä kantaa hänen huoliaan?

3) työkaverihan oli se epärehellinen, ei ap ollut luvatta pois. Ei rehellisyydellä menetetä luottamusta. Työkaverihan jo kertoi olevansa epärehellinen.

Selvästi sinulle tuli orkut, kun pääsit provoamaan ap:lle. Ala-asteikäiset eivät muuten käy töissä, mutta tottakai heidän lintsaamiseen on vieläkin tärkeämpää puuttua.

Vierailija
16/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä enää saa käytettyä otsikoita? Seuraava olisi kuulunut otsikkooni:

Idiootit lintsarit.

Tottakai suurinta osaa tämän ketjun avaajia tuo aihe koskettaa, kun oma pelko tai omatunto melkein pakottaa lintsareita avaamaan ketjun käytetyn otsikon jälkeen. Sitten samaistutaan siihen ap:n käräyttämään henkilöön, kun samaa pelätään itsekin.

Joku saattaa ihan oikeasti tehdä tuon saman teon teillekin, ettekä oikeasti saa muutettua rehellisyyttä muuksi. Sitä rehellisyyttähän ap:n toiminta nimenomaan on. Samaa rehellisyyttä, jonka ansiosta meillä ei ole samanlaisia ongelmia kuin Berlusconin esikunnalla. Poliisillekin todistetaan niinkuin asiat ovat ja harva antaa väärää valaa oikeudessa. 

Ap:lta oikein rehellinen suomalainen teko. Hävetkää te, joilla on oikeaa aihetta siihen,

Vierailija
17/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, vaikeuksia luvassa... sinuun ei luoteta, varo ettet tee yhtään virhettä, typerä teko, 

Vierailija
18/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 22:38"]

Eikö täällä enää saa käytettyä otsikoita? Seuraava olisi kuulunut otsikkooni:

Idiootit lintsarit.

Tottakai suurinta osaa tämän ketjun avaajia tuo aihe koskettaa, kun oma pelko tai omatunto melkein pakottaa lintsareita avaamaan ketjun käytetyn otsikon jälkeen. Sitten samaistutaan siihen ap:n käräyttämään henkilöön, kun samaa pelätään itsekin.

Joku saattaa ihan oikeasti tehdä tuon saman teon teillekin, ettekä oikeasti saa muutettua rehellisyyttä muuksi. Sitä rehellisyyttähän ap:n toiminta nimenomaan on. Samaa rehellisyyttä, jonka ansiosta meillä ei ole samanlaisia ongelmia kuin Berlusconin esikunnalla. Poliisillekin todistetaan niinkuin asiat ovat ja harva antaa väärää valaa oikeudessa. 

Ap:lta oikein rehellinen suomalainen teko. Hävetkää te, joilla on oikeaa aihetta siihen,

[/quote]

Väärin, täällä eräs joka ihmettelee ap:n käytöstä, itse olisin menetellyt toisin tuossa tilanteessa, jos olisi sattunut omalle kohdalle. Ja ei, en samaistu käräytettävään henkilöön, kun ei ole mitään aihetta siihen :)

Vierailija
19/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tänne kirjoittelijoista suurin osa vankeja, kun vasikoiminen on kaikkein pahinta ja kunnian ja omantunnon noudatattaja on pohjasakkaa, joka eristetään työyhteisöstä.

Vierailija
20/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 22:55"]

Väärin, täällä eräs joka ihmettelee ap:n käytöstä, itse olisin menetellyt toisin tuossa tilanteessa, jos olisi sattunut omalle kohdalle. Ja ei, en samaistu käräytettävään henkilöön, kun ei ole mitään aihetta siihen :)

[/quote]

niin juuri ;-)

Saat tästä hyvästä positiivisen peukun, tuollaiseen kirjoitukseen niin hauskan odotetun läpinäkyvä vastaus. Aivan kuin "viattomat" kuudesluokkalaiset. Jostain syystä sinulla syntyi tarve ilmoittaa, etten minä ainakaan... Ei varmaan mitään tekemistä omalla tunnolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan