Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko mielestänne vaativa persoona?

Vierailija
15.03.2013 |

Olen pohtinut, että minulla on samoja ominaisuuksia, mitä tällaisilla ihmisillä yleensä. Tässä muutamia mielipiteitäni, joista saan usein kuulla:

1. En voi sietää lusmuilua. Asiat pitää tehdä kunnolla, jos ne kerran pitää tehdä.

2. Ihmiset eivät osaa ottaa riittävästi vastuuta itsestään. He sysäävät yhteiskunnan harteille asioita. Saamattomuus ja laiskuus ovat nykyajan vitsauksia. Ihmisillä on muka ties mitä ongelmia, mutta suurin osa johtuu siitä, etteivät he voi ottaa itseään niskasta kiinni.

3. Suurin osa työttömistä ei hae kunnolla töitä. Jos ette saa niitä kivoja töitä, niin menkää lehtimyyjiksi tai kaupan kassalle. Sieltä sitä on aloitettava.

4. Suurin osa suomalaista voisi laihduttaa. Ihmiset ovat hirveän sairaita ja lihavia, ja kaikki johtuu vain omasta laiskuudesta. Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa se mässyttely. Lenkille sieltä ja selittely pois. Selitykset on kuultu, ja ne hylätään.

5. Hoitakaa lapsianne ja kasvattakaa heitä. Nykyajan kakarat ovat kurittomia ja piloille passattuja. Yleensä vielä lihavia ja ärsyttäviä. Ettekö saa heille kuria?

6. En voi sietää ihmisiä, jotka ostavat eineksiä kaupasta. Nyt ryhtiliike ja elämäntavat kuntoon.

7. Opetelkaa kantamaan vastuuta. Jos teette virheen, niin kantakaa sen seuraukset. Jos valitsette huonoja kumppaneita itsellenne, niin katsokaa peiliin. Kaikki vika ei ole aina niissä exissä. Vakka kantensa valitsee.

8. Mielestäni tyhmiltä ihmisiltä, alkoholisteilta ja narkomaaneilta pitäisi ottaa lapset suoraan huostaan. En voi sietää myöskään irstailua, itsensä alentamista esiintymällä alasti tai liian tyrkkyä pukeutumista. Opetelkaa tuntemaan arvonne älkääkä nolatko itseänne.

9. Siivotkaa koirankusettajat jälkenne. Jos koiran hankkii, niin siitä tulee kantaa vastuu. Älkää ulvottako piskejänne päiväkaupalla asunnossanne vaan viekää ne ulos. Eläimet on parempi lopettaa kuin antaa niiden kitua.

10. Suurin osa ihmisistä on itsekurittomia ja heikkoluontoisia. Moni asia ratkeaa sillä, kun ottaa itseään niskasta kiinni. Älkää tehkö yksinkertaisista asioista vaikeita. Lihominen loppuu vähentämällä syömistä, työttömyys sillä kun hakee oikeasti töitä. Vaivalla se menestys ansaitaan, eikä sitä kenellekään eteen kanneta!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on oma rakas lapsi tai puoliso vakavasti sairas tai kuollut, ei ehkä ole lusmuilua olla vähän saamaton. Tulee monta muutakin asiaa mieleen, mikä saa ihmisen lusmuksi, vaikkapa väkivaltainen lapsuus ja hylkäämiskokemukset. Siinä ei tahto auta, vaan usein tarvitaan myös terapiaa tms. jolla pääsee ylös, toisen tukemana ja avulla. Enkä sitten jaksaa tehdä ruoat alusta pitäen itse ja jaksaa kehittää itseään yms.

Ihminen ei pysty parempaan kuin mihin on saanut eväät. Onnekkailla on pienestä pitäen malli ja tuki toimia omalla lähikehityksen vyöhykkeellään ja siten päästä elämässä eteenpäin, kehittyä autonomiseksi, aktiiviseksi toimijaksi. Sellaiseksi ei tulla ilman toisten ihmisten tukea kasvuiässä. 

Vierailija
22/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:34"]

Olet luultavasti niitä, jotka omasta mielestään "sanovat rehellisesti asiat suoraan", mutta käytännössä se on tilannetajutonta vittuilua ja ilkeilyä. Rehellistä ehkä kyllä, mutta ei minkään arvoista.

[/quote]

Niin ja "tämä rehellisesti suoraan" on olevinaan tietenkin totuus, koska kyllähän nämä kaiken paremmin tietävät nyt ovat oikeassa, aina... Just näitä, jotka luulevat tietävänsä muidenkin asiat paremmin eivätkä tunne sanaa itsekritiikki tässä asiassa ollenkaan. Tottahan he nyt tietävät miten asia on, sitähän ei ole järkeä edes epäillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa ihmiseltä, joka suhtautuu toisiin ihmisiin negatiivisesti ja näkee ensisijaisesti ympärillään olevissa vain vikoja. En kuvaisi ap:tä vaativaksi, vaan hän on todennäköisesti vain erittäin rasittavaa seuraa.

Vierailija
24/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat juuri sellaiselta kaikkitietävältä jyrältä, jonka puusilmäisyyttä ja itsekeskeisyyttä en jaksa katsella vaan hakeudun parempaan ja fiksumpaan seuraan.

Vierailija
25/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jossain vaiheessa melko samalla tavalla kuin ap, mutta onneksi henkinen kasvuni on auttanut minut tuon vaiheen yli ja ymmärrän nykyään paremmin erilaisuutta - enkä automaattisesti leimaa sitä laiskuudeksi. Ihmiset syntyvät erilaisiin olosuhteisiin, elävät erilaiset lapsuudet, kokevat erilaisia asioita elämänsä varrella. Lisäksi ihmisten luonteet ja temperamentit ovat erilaisia. Toisille häsääminen, höslääminen ja jatkuva liikkeellä olo tulevat luonnostaan, toiset puolestaan vetäytyvät yksinäisyyteen ja omaan rauhaan. Psykofyysissosiaalisia olentoja kun ollaan, kaikki nämä seikat vaikuttavat siihen, millaisia meistä tulee.

Vaikka yhteiskunta nyt tuppaakin arvostamaan tiettyjä asioita, jotka toki on havaittu yhteiskuntaa eteenpäin vieviksi ominaisuuksiksi, en todellakaan elä siinä harhassa, että näiden asioiden suorittaminen olisi kaikille yhtä helppoa kuin minulle.

t. Tohtorisäiti, joka viettää päivänsä yliopistolla nuorisoa ohjaten

Vierailija
26/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaista selittelyn makua ja inhimillisiin syihin vetomista odotinkin näiltä kommenteilta. Saatan jankata samaa asiaa, mutta kun asioista tekee yksinkertaisia, niin ne voi toteuttaa myös yksinkertaisesti. Noilla selityksillä petätte vain itseänne ettekä ketään muuta. Mutta eihän sitä voi tietenkään hyväksyä, kun kaiken pitää olla nykyään niin monimutkaista. On erinlaisia syitä ja lähtökohtia ja blaa blaa. Joo joo. Nuo selitykset jos mitkä ovat väsyneitä.

ap

Vierailija
27/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun selityksesihän tässä väsyneitä ovat. Jankkaat vailla argumentteja etkä ota kantaa mihinkään. Koitapas nyt tosiaan ottaa itseäsi niskasta kiinni!

Vierailija
28/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:16"]

Juuri tällaista selittelyn makua ja inhimillisiin syihin vetomista odotinkin näiltä kommenteilta. Saatan jankata samaa asiaa, mutta kun asioista tekee yksinkertaisia, niin ne voi toteuttaa myös yksinkertaisesti. Noilla selityksillä petätte vain itseänne ettekä ketään muuta. Mutta eihän sitä voi tietenkään hyväksyä, kun kaiken pitää olla nykyään niin monimutkaista. On erinlaisia syitä ja lähtökohtia ja blaa blaa. Joo joo. Nuo selitykset jos mitkä ovat väsyneitä.

ap

[/quote]

Jep, ilmeisen itsekeskeisenä olentona et tietenkään hoksaa, että muut ihmiset tässä ketjussa eivät puhu vain itsestään tai välttämättä ollenkaan itsestään. Huomaa, ettet osaa ottaa muita huomioon, kun mikään aito ajatustenvaihto ei tunnu onnistuvan. Itseään toistavaa oman ajatuksen (totuuden) pommittamista vain.

Vierailija
29/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma juttu, miten toiset ihmiset pystyvät pitämään kaiken hallinnassa. Taitaa tosiaan olla luonteenlaadullinen kysymys. Ehkä toiset on vain luotu selittelemään.

Kertokaapa minulle, mihin oikein pyritte tuolla selittelyllä? Itse jankkaatte noita samoja asioita. Kyllähän pieni vauvakin tajuaa, ettei kaikilla ole yhtä helppoa. Ja joo joo, rankkaa on. Kaikilla ei ole samanlainen elämä, mutta se ei ole mikään syy lepsuiluun. Olen kyllästynyt ihmisiin, jotka antavat jatkuvasti itselleen periksi ja anteeksi kaiken. Eihän mikään asia edisty, jos ei oikeasti pistä rikkaa tistiin asioiden eteen.

ap

Vierailija
30/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan samaa mieltä. Yks hyvä esimerkki joka heitti mun leuan lattiaan oli kun kysyin työkaverilta tammikuussa et kumpaa kohtaan verokortissa oot laittanu rastin, niin vastas et en mä oo ikinä niitä lukenu tai kattonu, kyl se työnantaja sit siihe rastin laittaa.

Vierailija
31/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain alkuperäiseen viestiin, mielipiteet ei tee vaativaa persoonaa. Vaan yleensäkin käyttäytyminen muiden ihmisten kanssa ja elämässä yleensä, miten selviää stressaavissa tilanteissa jne. Ja toisaalta, ei kaikki "hankalat" ole vaativia persoonallisuuksia.

Vierailija
32/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä varmaan nautit elämästä :) aa-sen-to!

Vierailija
33/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, huomaisit varmaan mihin "selittelyllä" pyritään, jos sinulla olisi vähänkään sisälukutaitoa.

Vierailija
34/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:24"]

Kertokaapa minulle, mihin oikein pyritte tuolla selittelyllä? Itse jankkaatte noita samoja asioita. Kyllähän pieni vauvakin tajuaa, ettei kaikilla ole yhtä helppoa. Ja joo joo, rankkaa on. Kaikilla ei ole samanlainen elämä, mutta se ei ole mikään syy lepsuiluun.

[/quote]

Kertoisitko ap mikä on ollut sinun elämäsi rankin koettelemus. Jatketaan rupattelua sitten.

Vierailija
35/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, varmaan nuo kaikki asiat on ihan totta, mut ei kannata sanoa niitä ääneen, koska muutdn olet narsisti.

Vierailija
36/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativuudesta en tiedä, mutta erityisen älykäs et ainakaan tämän ketjun perusteella ole. Jos oikeasti olisit niin rautaa kuin esität olevasi, niin et vetäisi noin riman ali tuon provoilusi kanssa. Panosta nyt vähän!

Vierailija
37/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, sä olet vaan rasittava ja yksioikoinen. Mä luulen että sä olet itsekin tajunnut ettei sulla ole juuri henkistä kapasiteettia, emotionaalista älyä tai myöskään kykyä motivoida muita Tai olla kiinnostava. Sä tunnet hirvittävää tarvetta päteä sun "niskasta kiinni" muka supersuorittajana. Itseasiassa sä olet aika tyhjä ja tylsä tyyppi joka menee piiloon tylsyyttään laukomalla "totuuksia" jotta olisi kiinnostava. Mä välttelen sun kaltaisia nykyään kuin ruttoa.

Vierailija
38/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi ap, onneksi sinä olet sentään täydellinen, jos itse toteutat koko kymmenen käskyäsi. Minä en mene töihin kaupan kassalle, siksi että sinne on helvetinmoinen tunku, ja toiseksi, tunteja saa niin vähän että rahat menee lasten päiväkotimaksuihin eikä riitäkään. Puhelinmyynnissä ei tienaa sitäkään koska kaikista ei ole puhelinmyyntiin, eikä kaikista tuotteista ole myytäväksi ja en edes ala puhumaan provikkapalkasta.

Minä kasvatan lapseni kunnon ihmisiksi, enkä aiheuta mitään pahaa muille ihmisille, päinvastoin osallistun yhteiskunnan asioihin politiikan ja muun yhdistystoiminnan kautta, se saa luvan riittää, jopa sinulle.

Vierailija
39/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on todellinen, niin kyllä naurattaa, kuinka tosissaan hän vaahtoaa. Eihän tollaiselle tarvi edes mitään selitellä, kun laiskoja paskojahan tässä suurin osa meistä on. Lenkille voisin minäkin mennä, jos vain ottaisin itseäni niskasta kiinni. Kyllä ap sen paremmin tietää kuin minä ja reumalääkäri yhteensä, että mitä mun nivelet kestää. Lenkille vaan, vaikka kaikki nivelet turpoaisi palloksi. Sillä lenkille pitää kunnon ihmisen lähteä, muuten on vetelys.

Voi hauskuus!

Vierailija
40/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tässä nyt provo käryää ja kauas. Jos ei ole provoilua niin sitten ap on kyllä aika v-tun yksinkertainen urpo!