Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko mielestänne vaativa persoona?

Vierailija
15.03.2013 |

Olen pohtinut, että minulla on samoja ominaisuuksia, mitä tällaisilla ihmisillä yleensä. Tässä muutamia mielipiteitäni, joista saan usein kuulla:

1. En voi sietää lusmuilua. Asiat pitää tehdä kunnolla, jos ne kerran pitää tehdä.

2. Ihmiset eivät osaa ottaa riittävästi vastuuta itsestään. He sysäävät yhteiskunnan harteille asioita. Saamattomuus ja laiskuus ovat nykyajan vitsauksia. Ihmisillä on muka ties mitä ongelmia, mutta suurin osa johtuu siitä, etteivät he voi ottaa itseään niskasta kiinni.

3. Suurin osa työttömistä ei hae kunnolla töitä. Jos ette saa niitä kivoja töitä, niin menkää lehtimyyjiksi tai kaupan kassalle. Sieltä sitä on aloitettava.

4. Suurin osa suomalaista voisi laihduttaa. Ihmiset ovat hirveän sairaita ja lihavia, ja kaikki johtuu vain omasta laiskuudesta. Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa se mässyttely. Lenkille sieltä ja selittely pois. Selitykset on kuultu, ja ne hylätään.

5. Hoitakaa lapsianne ja kasvattakaa heitä. Nykyajan kakarat ovat kurittomia ja piloille passattuja. Yleensä vielä lihavia ja ärsyttäviä. Ettekö saa heille kuria?

6. En voi sietää ihmisiä, jotka ostavat eineksiä kaupasta. Nyt ryhtiliike ja elämäntavat kuntoon.

7. Opetelkaa kantamaan vastuuta. Jos teette virheen, niin kantakaa sen seuraukset. Jos valitsette huonoja kumppaneita itsellenne, niin katsokaa peiliin. Kaikki vika ei ole aina niissä exissä. Vakka kantensa valitsee.

8. Mielestäni tyhmiltä ihmisiltä, alkoholisteilta ja narkomaaneilta pitäisi ottaa lapset suoraan huostaan. En voi sietää myöskään irstailua, itsensä alentamista esiintymällä alasti tai liian tyrkkyä pukeutumista. Opetelkaa tuntemaan arvonne älkääkä nolatko itseänne.

9. Siivotkaa koirankusettajat jälkenne. Jos koiran hankkii, niin siitä tulee kantaa vastuu. Älkää ulvottako piskejänne päiväkaupalla asunnossanne vaan viekää ne ulos. Eläimet on parempi lopettaa kuin antaa niiden kitua.

10. Suurin osa ihmisistä on itsekurittomia ja heikkoluontoisia. Moni asia ratkeaa sillä, kun ottaa itseään niskasta kiinni. Älkää tehkö yksinkertaisista asioista vaikeita. Lihominen loppuu vähentämällä syömistä, työttömyys sillä kun hakee oikeasti töitä. Vaivalla se menestys ansaitaan, eikä sitä kenellekään eteen kanneta!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:24"]

Se on kumma juttu, miten toiset ihmiset pystyvät pitämään kaiken hallinnassa. Taitaa tosiaan olla luonteenlaadullinen kysymys. Ehkä toiset on vain luotu selittelemään.

Kertokaapa minulle, mihin oikein pyritte tuolla selittelyllä? Itse jankkaatte noita samoja asioita. Kyllähän pieni vauvakin tajuaa, ettei kaikilla ole yhtä helppoa. Ja joo joo, rankkaa on. Kaikilla ei ole samanlainen elämä, mutta se ei ole mikään syy lepsuiluun. Olen kyllästynyt ihmisiin, jotka antavat jatkuvasti itselleen periksi ja anteeksi kaiken. Eihän mikään asia edisty, jos ei oikeasti pistä rikkaa tistiin asioiden eteen.

ap

[/quote]

Ei kukaan voi pitää kaikkea hallinnassa, ja jos liikaa yrittää sairastuu henkisesti. Elämä on juuri sitä että kaikkeen ei voi itse vaikuttaa. Tottakai sitä ihminen parhaansa tekee, kuka kuinkakin kovasti, mutta ei se tee ihmisestä huonoa että ei pysty kaikkea vaadittua tekemään. Toki tuossa sun listassa oli sellaisia itsestään selvyyksiä jotka kaikkien pitäisi osata tehdä, mutta osa oli aika mahdottomia.

Vierailija
42/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, samaa mieltä! Vaikka olen ylipainoinen, negatiivinen, laiska -niin silti tiedän sen johtuvan itsestäni.. Tiedän pystyväni laihduttamaan, itsekuria ei silti löydy, rasittavaa muttei maata kaatavaa..parisuhde ja sosiaalinen elämä on kunnossa, ehkä siksi en ole saanut tarpeeksi boostia tehdä itselleni jotain mutta silti tiedän että pystyisin siihen. Samoin kaikesta valittaminen- ihan kuin se olisi geeneissä -vitut! Tuntuu että pystyn olemaa "kiva" ainoastaan lasten kanssa ollessa, muuten valivalivali.. Mies välillä kyllä vihjailee josko ottaisin uuden suunnan puheissa mutta tapahan se on, ihan kuin asioista ei voisi keskustella ilman "negaa". Eineksiinkin tulee lipsuttua turhan usein vaikka mahdollisuus olisi taloudellisesti ja ajan puolesta tehdä kaikki itse, eli kyllä se itsestä lähtee! sohvalla makaaminen on vaan niin kivaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bingo! Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä ja mikä kummallista, itse elän noiden vaatimusteni mukaan...en vain haluaisi elää jos vaan viitsisin!

Ja listaa voisi vielä kevyesti jatkaakin...kuten jokainen meistä voi selittää asioita lapsuudellaa jen ;)

Vierailija
44/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi oli hyvä idea! Kerro ap mikä on elämäsi pahin koettelemus ja jutellaan sen jälkeen lisää.

Mäkin luulin, et elämä menee noin. Kunnes.... enoa tätiä ym alkoi kaatua osastohoitoon sairaalaan. 30-vuotiaille serkuille myönnetty eläkepäätöksiä, ovat aivan pihalla tästä yhteiskunnasta :( Itsellä toivoton olo, en osaa mitenkään auttaa.

Vierailija
45/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se totta on että pitäisi pyrkiä parempaan ja kehittää itsensä koko ajan. Einesruuat on pahasta ja laiskojen ihmisten ruokia. Maahanmuutto, etkö siitä sano mitään? Minulla on ympärillä kovasti töitä tekeviä ihmisiä joten en tunne niitä laiskoja mistä koko ajan puhutaan. Itse olen aina ollut siinä uskossa että ne ovat niitä joilla on mielenterveysongelmia / päihdeongelmia ja asuvat jakomäessä tai ovat maahanmuuttajia jotka lypsäävät kaiken minkä irti saa. Niitä joita kutsutaan luusereiksi ja paskaporukaksi. Toisaalta saattavat olla todella viisaita koska palkkataso on laskenut (kiitos kataisen porukka) sille tasolle että pienipalkkaisen pitäisi tehdä kahta työtä niin että pystyy hengissä.

Vierailija
46/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyhmä, kypsymätön ja objekti kaikelle markkinamiesten kotkotuksille. Kasva niin näet, että kannattaa silti elää sitä omaa elämää ja yrittää nauttia siitä kohtuudella ja samalla antaa muidenkin elää. Oot mennyt halpaan siinä, että nielet kaiken suoritusbullshitin, hoksaisit pian oman juttusi ja polkusi, muuten harmittaa jos koko elämä menee kiristellessä. Cheers!

Vierailija
47/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sun taiteellisin harrastus, ap?

Vastaa samalla tuohon yllä pariin kertaan esitettyyn kysymykseen: Mikä on sun elämäsi suurin koettelemus?

Ai et vastaa vai? No et tietenkään, koska olet provo, trolli, tms.

Vierailija
48/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ongelma ap:lla piilee siinä, että ei siedä toisissa ihmisissä sitä mitä ei suo itselleen. Kun on luonut itselleen tiukat raamit, kaikki muut, jotka eivät suostu niissä elämään, häiritsevät.

Vierailija
49/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerrotko viisaudessasi missä menee se tyhmyyden raja, missä pitää ottaa ne lapset yhteiskunnan huostaan? Olen itse aika älyllisesti tyhmä. Oppimisvaikeuksia, huono lukupää, en muista lukemaani, en ymmärrä matematiikkaa, kieliä jne. Koulussa olin aina se "tyhmä" oppilas. Töitä olen tehnyt 16-vuotiaasta asti, ja silloin aloin elättää itseni. Vanhempani eivät voineet sitä enää tehdä, kun jäivät pitkäaikaistyöttömäksii lamavuonna -93. Joten menin töihin kaupan kassalle, onneksi sain töitä! Kävin lukion (C:n paperit kovalla ahkeroinnilla sain), maksoin itse koulukirjani, menoni, vaatteeni. Annoin vanhemmilleni rahaa, kun eivät pystynyteet maksamaan kaikkia laskuja.

Että mikä on se ÄÖ raja tyhmyydelle, että pitäisi omat lapset ottaa pois? Kun kerroit edellä, että tyhmiltä lapset pois.

Vierailija
50/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:16"]

Juuri tällaista selittelyn makua ja inhimillisiin syihin vetomista odotinkin näiltä kommenteilta. Saatan jankata samaa asiaa, mutta kun asioista tekee yksinkertaisia, niin ne voi toteuttaa myös yksinkertaisesti. Noilla selityksillä petätte vain itseänne ettekä ketään muuta. Mutta eihän sitä voi tietenkään hyväksyä, kun kaiken pitää olla nykyään niin monimutkaista. On erinlaisia syitä ja lähtökohtia ja blaa blaa. Joo joo. Nuo selitykset jos mitkä ovat väsyneitä.

ap

[/quote]

No, itselläni on neurologinen häiriö, jota ei ulkopuolinen huomaa. Itsekkään en ole tiennyt tätä kuin vasta n. vuoden. Aina olen ihmetellyt miten muiden (keskivertoihmisten) eläminen vaikuttaa niin paljon helpommalta kuin minun. Olen pinnistänyt ja pinnistänyt. Kerännyt itseni aina vain uudestaan. Ottanut itseäni niskasta kiinni aina vain uudestaan. Ja silti tuntuu kuin jatkuvasti törmäisin kiviseinään. Kaksi burnouttia takana. Ja silti otan aina vain itseäni niskasta kiinni.

Neurologinen häiriöni aiheuttaa mm sen, että en pysty rakentamaan rutiineja tai laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen. Kun siivoan, on se joka kerta kuin uusi asia, minun pitää joka kerta pohtia uudelleen mihin mikäkin tavara laitetaan (vaikka olen juuri viimeksi mielestäni organisoinut kamat paikoilleen loistavasti), ja jokainen tavara ei ole vain esim. lusikka vaan siihen liittyy äärettömästi erillaisia merkityksiä, jotka kaikki risteilevät sillä hetkellä mielessäni... Mitä enemmän yritän, sitä varmemmin aivoni menevät 'uni tilaan' ja yritän sinnikkäästi toimia kuin sumussa. Elämä on jatkuvaa kaaosta ja stressiä kun yritän pitää kaaosta edes jotenkuten hallinnassa, aivoni käyvät jatkuvasti ylikierroksilla, usein väsyttää.

Onneksi lääkitys (jota olen nyt siis saanut vajaa vuoden) auttaa välillä. Se tunne on niin helpottava kun kaikki ulkopuoliset ärsykkeet eivä tunkeudukkaan jatkuvasti kuin terävinä piikkeinä tajuntaani! Kuinka helppoa onkaan silloin esim.tiskaus, saatikka muu elämä. Tältä siis tuntuu olla 'normaali'. Ja kuinka monella kanssakulkijalla onkaan vastaavanlaisia 'häiriöitä' esim. aivoissaan ilman että me siitä tiedämme, kun eivät he välttämättä itsekkään sitä tiedä -ja yrittävät ja yrittävät vain sinnikkäästi jotenkin pärjätä tässä yhä vaativammassa maailmassa.

Vierailija
51/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 23:35"]

kuinka monella kanssakulkijalla onkaan vastaavanlaisia 'häiriöitä' esim. aivoissaan ilman että me siitä tiedämme, kun eivät he välttämättä itsekkään sitä tiedä -ja yrittävät ja yrittävät vain sinnikkäästi jotenkin pärjätä tässä yhä vaativammassa maailmassa.

[/quote]

Niinpä, ap:n sivaltaessa piiskalla vieressä, ah niin järkkymättömän osaavana, tietävänä, pystyvänä ja itsevarmana.

Vierailija
52/57 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä.

olen samaa mieltä kohtien 4, 5 ja 7 ensimmäisen lauseen kanssa.

muuten mulle ei kuulu toisten työssäkäynti, tai käymättömyys. suurin osa työpaikoista on täysin turhia, ja aiheuttaa maapallon pahoinvointia ja kuluttaa loppumassa olevia luonnonvaroja, maaperää ja ilmastoa ja vesivaroja.

Vierailija
53/57 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:16"]

Juuri tällaista selittelyn makua ja inhimillisiin syihin vetomista odotinkin näiltä kommenteilta. Saatan jankata samaa asiaa, mutta kun asioista tekee yksinkertaisia, niin ne voi toteuttaa myös yksinkertaisesti. Noilla selityksillä petätte vain itseänne ettekä ketään muuta. Mutta eihän sitä voi tietenkään hyväksyä, kun kaiken pitää olla nykyään niin monimutkaista. On erinlaisia syitä ja lähtökohtia ja blaa blaa. Joo joo. Nuo selitykset jos mitkä ovat väsyneitä.

ap

[/quote]

Erinlaisia? Krhm.

Vierailija
54/57 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytätte ap:ta pinnallisuudesta. Kuitenkin olette itse enemmän koukussa tuohon pinnalliseen elämäntapaan, einesruokiin ettekä ole valmiita kohentamaan elämäänne. Elätte vain niin kuin mukavalta tuntuu. Se, jos jokin, on ajan henki. Mitään ei tarvitse tehdä, jos se ei ole kivaa.

Kyllähän nuo aloittajan mielipiteet ovat aika radikaaleja, mutta varmaan niissä on myös totuuden siemen. Tietysti on oikeasti sairaita ja kyvyttömiä ihmisiä, jotka eivät vain pysty kohentamaan elämäänsä, mutta suurimmassa osassa tapauksista kyse ei ole tuosta. Mikä noista ajatuksista tekee sen pahemman, jos ne sanotaan ääneen? Suurin osahan noista on kuitenkin aivan järkeviä ajatuksia. Eri asia, kuinka ne sitten haluaa tuoda esiin.

Vierailija
55/57 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 08:38"]

Syytätte ap:ta pinnallisuudesta. Kuitenkin olette itse enemmän koukussa tuohon pinnalliseen elämäntapaan, einesruokiin ettekä ole valmiita kohentamaan elämäänne. Elätte vain niin kuin mukavalta tuntuu. Se, jos jokin, on ajan henki. Mitään ei tarvitse tehdä, jos se ei ole kivaa.

Kyllähän nuo aloittajan mielipiteet ovat aika radikaaleja, mutta varmaan niissä on myös totuuden siemen. Tietysti on oikeasti sairaita ja kyvyttömiä ihmisiä, jotka eivät vain pysty kohentamaan elämäänsä, mutta suurimmassa osassa tapauksista kyse ei ole tuosta. Mikä noista ajatuksista tekee sen pahemman, jos ne sanotaan ääneen? Suurin osahan noista on kuitenkin aivan järkeviä ajatuksia. Eri asia, kuinka ne sitten haluaa tuoda esiin.

[/quote]

Se, että yleistetään. Yksisilmäinen jankuttaminen ja paasaaminen. Aloittaja ei esimerkiksi muistaakseni kertaakaan ole edes maininnut, että on sairaita tai muuten kyvyttömiä jotka eivät vaan oikeasti pysty. Ei, kun ap pystyy niin kaikki pystyy!

Provoilemaan nimittäin...

Vierailija
56/57 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monista asioista samaa mieltä aloittajan kanssa. Siksi kai olenkin edelleen sinkku...

Vierailija
57/57 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain otsikon kysymykseen: Olet.

En perustele, koska perustelut ei vaikuta kiinnostavan sinua, niin en sitten enempää häiritse.

(Teille muille: Varmaan on ap oikeassa monessa kohdassa. Mutta mikä sitten elämässä on tärkeää? Mun ystäväni ja perheenjäseneni ovat keskeneräisiä, saamattomia, saattavat välillä haahuilla päämäärättömästi, syövät mielialalääkkeitä, ovat joskus työttöminä tai kotiäiteinä, lähtevät opiskelemaan ja jättävät opinnot kesken, onnistuvat ja epäonnistuvat. Ovat ihania, inhimillisiä olentoja, kuten minäkin, suurin epäonnistuja ja elämässä kompuroija ikinä. Se ihmisen sisin ratkaisee minulla, ketä arvostan, ei suorittaminen ja ulkoinen. Ap:n kanssa mun olisi hyvin vaikea löytää yhteistä puhuttavaa, luulen. Ainakaan sellaista, että jompi kumpi ei pahoittaisi mieltään.)