Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perustein nykyään asepalveluksesta saa vapautuksen? 16v poikani

Vierailija
15.03.2013 |

on ujo, hiljainen ja arka. Hän on myös fyysisesti heiveröinen eikä harrasta liikuntaa.

Huolettaa jo nyt, miten hän tulee selviämään armeijasta. Mutta olen kuullut, että nykyään vapautuksen saisi herkemmin. Onko vain huhupuhetta?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
82/85 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapautuksen saa, kun haluaa. Sanoo, vaikka että ei kestä komentelua. Jos ei muuten, niin sitten voi tulla palvelukseen poliisikyydillä ja järjestää ensimmäisenä aamuna pienen sirkuksen avoimella kiukuttelulla tai karkaamisella, niin ohjataan lääkärin kautta kotiin. C-luokan merkinnällä voi olla vaikutuksia työllistymiseen myöhemmin. Se riippuu paljon alasta. Duunarinhommissa armeijan käyminen on isompi meriitti kuin asiantuntijalle.

Mutta mikään noista vioista ei estä armeijan käymistä, jos on edes vähän asennetta. Olin itse kaikkea tuota, mitä sanot poikasi olevan, arka ja superhuonokuntoinen nörtti, mutta niin vaan suoritin 11 kuukauden palveluksen kunnialla samoin kuin moni muu kaltaiseni, koska emme halunneet häpeää. Ja usko pois, vaikka se ikuinen klisee onkin, armeija oli 90-luvulla fyysisesti ja henkisesti vaativampi kuin se on nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipaino. Mun silloinen poikaystävä ei päässyt armeijaan, koska oli liian laiha. Mikä oli sinällään hassua, koska mä olin meistä se laihempi ja ei oltu mitään luurankoja..

Vierailija
84/85 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske pojan ruveta Jehovan todistajaksi, eiköhän se sillä hoidu.

Vierailija
85/85 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs minä aivojeni kemioille mahdan? On minusta kyllä aika erikoista, jos noin todella olisi. Luulisi, et hyvässä kunnossa oleva innokas vapaaehtoinen kävisi sotilaaksi siinä missä muutkin! Aikomuksenani ei ole pimahdella siellä eikä ampua itseä tai alokastovereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi