Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä isolle 12 vuotiaalle vaatteita?

Vierailija
15.03.2013 |

Elloksen ja Hm:n oon katellu läpi, mutta ei löydy. Lastenvaatteissa loppuu koot ja aikuistenvaatteet on hmmm...aikuisten vaatteita. Mistä nättejä, tyttömäisiä vaatteita??Mitat 160cm/68kg

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tyttö on voimakas, lihaksikas ja harteikas kuten sanot, niin hänet kannattaa laittaa kuntosalille personal trainerin oppiin. Hänellä on luontaista lahjakkuutta kehonrakentajaksi. Samalla hän oppii oikeat ruokailutottumukset ja paino asettuu oikeisiin paikkoihin eli lihaksiin, ei rasvaksi vatsalle. Sen jälkeen teillä onkin parin vuoden päästä ainoana kriteerinä löytää hänelle sellaisia vaatteita, joiden sisälle hänen hartiansa ja hauiksensa mahtuvat ilman että kangas repeää. :)

Vierailija
2/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lihava lapsi. Kärsin kommenteista vieläkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadium, cubus.

Vierailija
4/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava lapsi olin minäkin ja ihan riittävästi sain kuulla kommentteja ulkopuolisilta. Ois ollu ihan hirveää jos vanhemmatkin olisivat alkaneet ahdistella asiasta. 

ap

Vierailija
5/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:15"]

Jos kerran tyttö on voimakas, lihaksikas ja harteikas kuten sanot, niin hänet kannattaa laittaa kuntosalille personal trainerin oppiin. Hänellä on luontaista lahjakkuutta kehonrakentajaksi. Samalla hän oppii oikeat ruokailutottumukset ja paino asettuu oikeisiin paikkoihin eli lihaksiin, ei rasvaksi vatsalle. Sen jälkeen teillä onkin parin vuoden päästä ainoana kriteerinä löytää hänelle sellaisia vaatteita, joiden sisälle hänen hartiansa ja hauiksensa mahtuvat ilman että kangas repeää. :)

[/quote]

En ehkä kuitenkaan halua lapsestani kehonrakentajaa. 

ap

Vierailija
6/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en osaa auttaa sinua. Ei auta kuin kierrellä sinnikkäästi kauppoja tai yrittää netistä katselemalla löytää. Ehkäpä tyttösi on isomman puoleinen, mutta itse tiedät sen ja eiköhän tyttökin tiedä. Muillle kommentoijille: paino-ongelmat eivät ainakaan vähene, jos painosta ryhdytään 12 vuotiaalle suoraan huomauttelemaan. Itsetunnollekaan ei tee yhtään hyvää. Toki perhe voi miettiä, mitä ruokia on tarjolla, mutta tytön kanssa asiasta ei ryhdytä vaakahipalle. Ja yhdellekään 12 vuotiaalle ei mennä sanomaan, että saat vaatteita = kelpaat vasta kun laihdut. Miettikäähän vähän. 12 vuotias on lapsi.

Vierailija
7/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain amerikkalaisissa nettikaupoissa olen törmännyt husky- tai plus-mitoitukseen. Siellähän nyt on lihavia lapsia enemmänkin, joten siltä suunnalta lähtisin apua etsimään.

Vierailija
8/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 jatkaa: Ainakin JcPenneyllä ja Searsillä on plus-mallistot ja toimittavat Suomeen. Searsillä näytti olevan ihan kivoja ja kohtuuhintaisia vaatteita! Olisi tytölle varmaan mukava saada edes nätti mekko kevätjuhlaan, jos ei muuta.

Vierailija
9/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 21:31"]

Valitettavasti en osaa auttaa sinua. Ei auta kuin kierrellä sinnikkäästi kauppoja tai yrittää netistä katselemalla löytää. Ehkäpä tyttösi on isomman puoleinen, mutta itse tiedät sen ja eiköhän tyttökin tiedä. Muillle kommentoijille: paino-ongelmat eivät ainakaan vähene, jos painosta ryhdytään 12 vuotiaalle suoraan huomauttelemaan. Itsetunnollekaan ei tee yhtään hyvää. Toki perhe voi miettiä, mitä ruokia on tarjolla, mutta tytön kanssa asiasta ei ryhdytä vaakahipalle. Ja yhdellekään 12 vuotiaalle ei mennä sanomaan, että saat vaatteita = kelpaat vasta kun laihdut. Miettikäähän vähän. 12 vuotias on lapsi.

[/quote]

Tässä ketjun fiksuin vastaus. Todella uskomattomia kommentteja!! Itse töissä nuorten syömishäiriöosastolla ja monella jo yksi nimittely-kommentti on saanut aikaan sen, että nuori  on sairastunut anoreksiaan! Aivan sairasta nimitellä lasta ja sanoa, että jos et laihduta niin et saa vaatteita! Lasta voi lempeästi ohjata liikunnan pariin jne, mutta lasta ei koskaan nimitellä eikä pakoteta vaakaan jne. Ei ihme, että maassamme on niin paljon koulu- ja työpaikkakiusaamista. Monella palstamammalla tuntuu olevan pahoja mt-ongelmia. 

Vierailija
10/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mihin se "massu" muka katoaa, kun elämäntavat ovat viturallaan jo nyt. Eiköhän suunta ole ihan selvä jo nyt. Lapsesi on lihava. Enintään 55 kiloa olisi sopiva tuon pituiselle. 

Vierailija
11/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 ja 42 puhuvat asiaa. Ja vaikka se kuin vaikeaa on palstamammojen ymmärtää niin mun tyttö ei oo ISO, vaan iso ja ongelmana lähinnä löytää LASTENvaatteita. 170cm kun on monesti tarkoitettu tosi kaposelle.

ap

Vierailija
12/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 21:55"]

Öö, mihin se "massu" muka katoaa, kun elämäntavat ovat viturallaan jo nyt. Eiköhän suunta ole ihan selvä jo nyt. Lapsesi on lihava. Enintään 55 kiloa olisi sopiva tuon pituiselle. 

[/quote]

Millä tavalla ne ovat viturallaan, kerrohan?

Ne samat painoindeksilaskurit joiden nimeen moni vannoo sanovat että 160cm lapsen normaalipainon alaraja on 37.6kg Kuulostaa kyllä minun mielestä melko vähältä...:0

ap

Vierailija
13/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuri kertoo, että lapsi on lievästi ylipainoinen. Ei siis lihava, se vastaus tulee vasta isommalla kilomäärällä. TE, ketkä täällä nimittele, olette surkeita vanhempia ja säälittäviä. Millainen äiti-ihminen nimittelee lasta? Henkisesti sairas ihminen. Ap:n lapselle tulee vielä pituutta ja asia voi hyvin korjaantua sillä. Elintavat kuulostavat terveiltä. Tuollainen paino ei l ei lapsen tervyteen vaikuta(toki asiaan pitää lempeästi kiinnittää huomiota) Sen sijaan selkeä alipaino on uhka terveydelle vaikka palstalla palvotaan laihuutta ja alipainoa. Moni kertoo kuinka hienoa on että lapsella näkyy kylkiluut jne. Sairasta. 

Vierailija
14/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskuri kertoo, että ap:n lapsen painoindeksi on 29, mikä on lähellä merkittävää ylipainoa. Aikamoista itsepetosta, jos ei tunnusta faktoja. Pitäisi herätä tekemään asialle jotakin, kun lapsen ylipaino mm. estää löytämästä lapselle vaatteita normaalimallistosta.

Vierailija
15/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnä sain painoindeksiksi 28 eli lievä ylipaino. Jos lapsi painaisi enemmän, olisi vastaus, että  lapsi on lihava. Lapsi on siis vielä pyöreä, ei lihava. Toki asiaan pitää kiinnittää huomiota, mutta erityisellä tarkkuudella ja hienotunteisuudella. Tässä ketjussa olevat "neuvot" ovat sadistisia ja lapsen henkistä kehitystä vaarantavia. Kuinkahan monen ketjuun kirjoittaneen lapsi sairastuu anoreksiaan? oma äitini paasasi aina painosta ja panttasi ruokaa ja haukkui minua lihavaksi, vaikka olin hoikka. Sairastuin anoreksiaan, jota sairastin 10 vuotta. Katse peiliin, naiset. Lapsia ei nimitellä eikä arvostella eikä laiteta pakkodieetille tai kiritetä, ettei saa vaatteita, jollei laihdu. Huh huh.... 

Vierailija
16/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille

Tuolla näyttää, että lapsellasi oli huomattavasti ylipainoa. Asia ei parane entisillä elämäntavoilla, kuin taikaiskusta.

Mieti tilannetta, kun tyttäresi on palavasti ihastunut johonkin poikaan, mutta hän ei saa minkäänlaista vastakaikua. Siinä vaiheessa jokainen normaalipainoinenkin varmasti etsisi vikoja omasta kropastaan. Tyttärellesi nuo viat vaan siinä vaiheessa on todellisia. Nuoret on julmia ja aika harva poika haluaisi reurustella huomattavasti ylipainoisen tytön kanssa. Siinä vaiheessa se on tyttäresi sydän, joka kokee tuskaa. Voisitko sinä olla hyvillä mielin siinä tilanteessa, ettet ole ajoissa puuttunut paino-asiaan?

Anteeksi suorasanaisuuteni.

Vierailija
17/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen painoindeksilaskuri(terveyskirjaston sivuilta, jonka ovat kehittäneet suomalaiset lastenlääkärit) niin siellä on vastaus: lievästi ylipainoinen. 

Vierailija
18/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan kokoinen on tyttörassu :(  Nyt on kyllä vanhempien katsottava peiliin ja tehtävä täydellinen ruokaremontti! Säälittää tyttö, varmasti kiusataan koulussakin tuosta koosta. Lisää liikuntaa, herkut pois ja ylös tv: n ja tietokoneen äärestä. Nyt on viimehetket puuttua asiaan. Pituutta jos vielä tulee niin saattaa tuo vartalo normalisoitua, mutta tehkää nyt hyvät vanhemmat jotain älkääkä päästääkö lapsianne lihomaan norsuiksi. Kiittävät kyllä vielä joskus jos jaksatte panostaa!

Vierailija
19/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

49, se syy voi myös olla rillit, liiallinen laihuus, tyhmyys, rumuus jne jne. Ihmisiä on eri kokoisia, eri näköisiä. Olisi se kamalaa, jos kaikki olisivat kuin samasta puusta, eli sinun ihanteesi mukaan niin, että joka ainoa ihminen olisi hoikka. Minä olin juopon perheen lapsi, missä en saanut ruokaa. Minua haukuttiin luuviuluksi ja laudaksi. Ap:n lapsi kasvaa varmasti vielä pituutta ja tasaa paino-pituussuhteen. 

Vierailija
20/55 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 23:12"]

Hurjan kokoinen on tyttörassu :(  Nyt on kyllä vanhempien katsottava peiliin ja tehtävä täydellinen ruokaremontti! Säälittää tyttö, varmasti kiusataan koulussakin tuosta koosta. Lisää liikuntaa, herkut pois ja ylös tv: n ja tietokoneen äärestä. Nyt on viimehetket puuttua asiaan. Pituutta jos vielä tulee niin saattaa tuo vartalo normalisoitua, mutta tehkää nyt hyvät vanhemmat jotain älkääkä päästääkö lapsianne lihomaan norsuiksi. Kiittävät kyllä vielä joskus jos jaksatte panostaa!

[/quote

Hurjankokoinen? Lapsi on laskurin mukaan LIEVÄSTi ylipainoinen. Itse olin tuossa iässä samankokoinen. En ollut valtava, pyöreä. Kukaan ei kiusannut. Tänä päivänä olen 178/68.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi