Tingitkö aina kaupoissa?
Kyllä mua niin hävetti pienessä kangaskaupassa kun iäkkäämpi naishenkilö tinki alekorin trikoopaloista. Väänsi, vänkäs ja valitti. Trikoot eivät kuulemma olleet mieluisia eikä valikoima kovin hyvä. Myyjä selitti että palat olivat jo alennuskorissa eikä hänellä ole valtuuksia antaa alennusta.
Jos minä olisin ollut tuo myyjä, olisin varmaan kauniisti hymyillen pahoitellut ettei valikoima miellytä ja että ostopakkoa ei ole.
Kommentit (3)
Kyllä, myös ruokakaupassa asioidessani. Moitiskelen vihannesten nahkeutta ja leipien kuivuutta, marisen lihatuotteiden alkuperäepäselvyyksistä ja keksien epäterveellisyydestä. Kyllä se kassa aina pyöristää hinnat. Jono tietysti pitenee vähän takana ja ilmapiiri kiristyy, mutta säästöä kertyy ja boonukset päälle.
Viimeksi tingin Marmariksessa vuonna 1993. Jos menen S-ryhmän ruokakauppaan, en siellä voi tinkiä. Kerran huomautin K-kaupan kauppialle, että erikoisoluet vanhenevat kyseisen päivän jälkeen, jonka johdosta hän tarjosi niitä puoleen hintaan. Myymättä jääneet hän joisi itse. Jätin hänelle yhden.
Juhani, 32
Kyllä mä joskus tingin, mutta riippuu paljon paikasta. Esim. prätkävarusteissa on niin järkyttävät katteet, että niistä tulee alennusta usein ihan pyytämättä, vars. jos ostaa vähänkin enemmän kerralla. Mä esim. sain 50 % alennuksessa olevasta kypärästä vielä toiset 50 % - pyytämättä.