Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko olla raskaana? Milloin testi?

Vierailija
14.03.2013 |

Harrastin seksiä kaksi päivää ennen ovista. Ennen sitä tyyppi laukesi ja sitten vasta oltiin yhdynnässä. Nyt tuli mieleen, että voisinko olla raskaana, jos onkin loput tipat joutuneet mun sisään? Siis jossei kaikkea tullut ulos pumpattua ennen yhdyntää. Oviksesta on nyt viikko ja tänään mun mahaa on pistellyt oudosti, ei samalla tavalla kuin menkkoja ennen vaan ikään kuin tökättäisiin jollain. Myös toisessa rinnassa tuntui pientä omituista kipua/kihelmöintiä aamulla. Oon myös ollut todella väsynyt ja voimaton. Tuntuu että mahaa turvottaa hitosti iltaisin. Eilen mua pyörrytti ja olin varma että kohta pyörryn, en sitten kuitenkaan. Lisäksi ollut vähän etova olo. Voinkohan olla raskaana? Onko kiinnittymisvuodossa aina verta vai voiko vaan olla runsasta valkovuotoa tmv? Menkkojen pitäisi viikon päästä alkaa, eli nyt on turhan aikaista tehdä testiä, vai?
Toivoisin vastauksia pikaisesti, kiitos, sillä asia painaa mieltäni!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen olisi pitänyt alkaa viimeistään eilen torstaina, ei kuulu. Keskiviikkona testasin Clearbluella ja sain negan. Onko kovin harvinaista että raskaustesti näyttäisi plussaa vasta kun kuukautiset ovat myöhässä kunnolla?

Vierailija
22/48 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän nainen voi tulla raskaaksi ehkäisystä huolimatta, vaikka harrastaisi seksiä miehen kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi tiedoksi että vauva saa tulla jos on tullakseen! :) En käytä ehkäisyä.

Olin n 13 vka sitten miehen kanssa 9 pv kuukautisten alkamisesta. Ennen kuukautisia oli kiinnittymiskipua vastaavaa tunnetta ja tein testin 2 pv ennen kuukautisia -neg tulos. Unohdin koko asian, vaikka ollut vielä pari viikkoa sitten huimausta, sydämmentykyttelyä ym. Kuukautiset ovat tulleet normaalisti. Mahani on kuitenkin pyöristynyt kuukaudessa sen verran että ihmetyttää! Aiemmat odotusajat ovat olleet oireita täynnä, niin onko mahdollista että tulisi odotus jossa ei itsekään huomaa olevansa raskaana ?! Äidilläni on tullut kuukautiset vielä odotusajalla ja vasta rv 12 vatsan kasvu herätteli todellisuuteen. Kiertoni on 27 ja ennen tuota oli kierrossa vähän heittoa.

Kokemuksia?

Vierailija
24/48 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi tiedoksi että vauva saa tulla jos on tullakseen! :) En käytä ehkäisyä.

Olin n 13 vka sitten miehen kanssa 9 pv kuukautisten alkamisesta. Ennen kuukautisia oli kiinnittymiskipua vastaavaa tunnetta ja tein testin 2 pv ennen kuukautisia -neg tulos. Unohdin koko asian, vaikka ollut vielä pari viikkoa sitten huimausta, sydämmentykyttelyä ym. Kuukautiset ovat tulleet normaalisti. Mahani on kuitenkin pyöristynyt kuukaudessa sen verran että ihmetyttää! Aiemmat odotusajat ovat olleet oireita täynnä, niin onko mahdollista että tulisi odotus jossa ei itsekään huomaa olevansa raskaana ?! Äidilläni on tullut kuukautiset vielä odotusajalla ja vasta rv 12 vatsan kasvu herätteli todellisuuteen. Kiertoni on 27 ja ennen tuota oli kierrossa vähän heittoa.

Kokemuksia?

Vierailija
25/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) En ole vielä isälle kertonut, tiedän että tämä on varmasti hälle kauhea shokki joten kerron vasta kun asia on 100% varmaa, eli kun olen tehnyt vielä vähintään yhden tai useamman testin jossa positiivinen tulos ensiviikolla.

Vierailija
26/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ole todellista, että joku käyttää ehkäisynä keskeytettyä yhdyntää jonkun satunnaisen tyypin kanssa. (Me joskus miehen kanssa, mutta raskaus ei olisi katastrofi ja molemmat tietää sen.) Onkohan aloittaja halunnut oikeasti tulla raskaaksi, kun harrastaa suojaamatonta seksiä ovulaation aikaan. Mitä vaihtoehtoja voi muuta olla. Varsinkin, jos on vieläpä tiedostanut ovulaation.

Ja juu, onnittelut raskaudesta. Herkillä testeillä näkyy kyllä jo tässä vaiheessa.

Vierailija
27/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut satunnainen tyyppi... Tietenkään en käyttäisi jonkun "satunnaisen" kanssa keskeytettyä, eihän sitä tiedä mitä tauteja on jne. Tapanani ei myöskään ole sekstailla "satunnaisten" kanssa. En nyt niiiiin tyhmä ole vaikka tyhmä nyt olinkin, myönnetään. Ja ovulaatio tosiaan tuli pari päivää yhdynnän jälkeen ja sen tajusin vasta kun vatsa siitä ilmoitti. Raskauden mahdollisuuden tajusin vasta kun tuli oireita, että mitä jos olikin siittiöitä päässyt sisään. Tahallista siis ei raskaus ollut, vaan johtui ihan vaan tyhmyydestä ja harkitsemattomuudesta. Sen myönnän mutta sille nyt ei enää voi mitään, joten valitukset on aika turhia, olen itsekin tajunnut mokani.

Kiitos onnitteluista.

Vierailija
28/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 14:19"]

Voit olla, jos teillä ei ollut ehkäisyä. Oireetkin vaikuttaa lupaavalta, tosin minulla ovulaatiokin aiheuttaa tuollaisia oireita. 

Varmin testitulos tulee kun kuukautiset on pari viikkoa myöhässä, tosin jotkut testit antaa tuloksen jo aiemmin. Käy apteekissa tutkimassa pakkauksia ja tee testi heti kun se on mahdollista.

[/quote

hahaha, 20 vuotta sitten ehkä asiat ollu noin! Nykyään on täysin mahdollista saada positiivinen tulos jo reilu viikko ovulaatiosta :) nm. Kaksi kertaa plussannut dpo 9

Vierailija
29/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 15:40"]

Voit olla, jos teillä ei ollut ehkäisyä. Oireetkin vaikuttaa lupaavalta, tosin minulla ovulaatiokin aiheuttaa tuollaisia oireita. 

Varmin testitulos tulee kun kuukautiset on pari viikkoa myöhässä, tosin jotkut testit antaa tuloksen jo aiemmin. Käy apteekissa tutkimassa pakkauksia ja tee testi heti kun se on mahdollista.

[/quote

hahaha, 20 vuotta sitten ehkä asiat ollu noin! Nykyään on täysin mahdollista saada positiivinen tulos jo reilu viikko ovulaatiosta :) nm. Kaksi kertaa plussannut dpo 9

[/quote]

Äläpä nyt, minulle tuon saman sanoi neuvolan täti viime vuonna.  Haamutulokset on inhottavia, itse olin joutunut elämään sellaisten kanssa pitkään

Monen raskaus keskeytyy ennen ensimmäisiä kuukautisia. On kuule kamalaa iloita positiivisesta tuloksesta jos mitään ei sittenkään tapahdu.

Sori nyt alkaa itkettämään vanhat muistot, vaikka viimeinen tulos ei sitten ollutkaan haamu vaan potkii jo kovasti.

Vierailija
30/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan ap sitten kertomaan miten mies otti uutisen.

Vierailija
31/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 15:40"]

[/quote

[/quote]

On olemassa käsite "miniraskaus" joka on todennäköisesti saanut alkunsa näistä yliherkistä raskaustesteistä. Tällöin testi tehdään jo ennen kk poisjääntiä tai heti niiden jälkeen. Testi on positiivinen mutta sitten parin päivän päästä alkaakin vuoto. Jolloin olet ollut ns. raskaana mutta sitten, kuten usein käy, raskaus menee kesken itsestään, luonnollisesti. Näitä miniraskauksia ei kuitenkaan lasketa raskauksiksi eikä puhuta keskenmenosta. Henkisesti parasta kaikille olisi että testejä testäisiin vasta kun kuukautiset ovat olleet muutaman viikon myöhässä (kun halutaan kovasti lasta), toki jos ei tiedä mitä haluaa voi testejä tehdä vaikka heti yhdyntäpäivästä lähtien. Kuitenkin turhan usein joutuu lohduttamaan työn puolesta ihmisiä joille on tullut "keskenmeno" viikolla 4+3. Tämä ei siis ole todellakaan harvinaista!

Vierailija
32/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 16:37"]

Kuitenkin turhan usein joutuu lohduttamaan työn puolesta ihmisiä joille on tullut "keskenmeno" viikolla 4+3. Tämä ei siis ole todellakaan harvinaista!

[/quote]

Mulla ei kestäis hermo tollasta duunia. "Joo, tiedän miltä susta tuntuu. Mullakin oli kerran menkat kaksi päivää möyhässä ja tuolla se enkelivauva nyt pilven reunalta vilkuttelee"

Vierailija
33/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kerron, tosiaan maanantaina todennäköisesti kerron jätkälle jos saan silloinkin positiivisen tuloksen. Sitten kanssa soitan neuvolaan jos näin tapahtuu.

Vierailija
34/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä miksikään miniraskaudeksi kyllä kutsuta, kuten ammattilaisena varmasti tiedätkin, vaan kemialliseksi raskaudeksi. Joka siis tarkoittaa sitä, että hedelmöittynyt munasolu raapaisee kohdun pintaa, mutta ei kiinnity kohtuun. Kemiallisista raskauksista saatavat testiplussat ovat usein haaleita, vahva plussa on hyvä merkki.

Vierailija
35/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tämä "raskausviiva" tosi haalea, johtuukohan siitä että testasin tosi aikaisin (kp 16/22) vai siitä että olisi tämä kemiallinen raskaus?

Vierailija
36/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 18:26"]

Mulla oli tämä "raskausviiva" tosi haalea, johtuukohan siitä että testasin tosi aikaisin (kp 16/22) vai siitä että olisi tämä kemiallinen raskaus?

[/quote]

Voi johtua kummasta vain. Tosin, noin aikaisin en edes odottaisi vahvaa viivaa. Jos viiva ensi viikolla ei ole vahvistunut, tai on hävinnyt, voi kyseessä olla kemiallinen raskaus.

Vierailija
37/48 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkis.

Huhhuh, nyt on hirveä oksetusolo ollut jo melkein tunnin! Kesken syömisen alkoi, lopetin ja jatkuu vaan. Nälkä olisi vielä muttei pysty nielemään..Mitä ihmettä, voiko oireita oikeasti olla jo näin aikaisin vai onko nyt jotain muuta pielessä... Vähän mahakipujakin oli mutta nyt lievittyivät ja oksettaa vaan. En voi muuta kuin ihmetellä että onko jotain pielessä vai miksi mulla on nyt jo tällaiset oireet, en voi oikein kuvitellakaan koska ihan oikeesti niin huono olo yms.

Vierailija
38/48 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnytkään testiä eilen kun päätin malttaa vielä pari päivää että tulos olisi varmempi. Mun menkkakierto on 20-24 päivää (yleensä 22) ja huomenna olisi kiertopäivä 22. Uskaltaako huomenna jo testata vai onko kovin yleistä että plussa näkyisi vasta myöhemmin? Meinaan haluaisin suht varman tuloksen... Mulla on varattuna nyt Clearblue plus, Pregcheck ja Rfsu.

-ap

Vierailija
39/48 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee nyt vaikka se PregCheck aamulla äläkä täältä kysele. Jos on nega odotat muutaman päivän ja teet uuden testin. Ei se niin vaikeaa ole.

Vierailija
40/48 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee hermo haamujen kanssa, haluun että testistä näkyisi selkeästi olenko vai enkö, ärsyttää arvailla. Siksi kysyin pitäskö oottaa vielä muutama päivä vai voisiko tehdä jo huomenna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi