Onkohan kyse kilpirauhasen toimintahäiriöstä tai fibromyalgiasta jos paino nousee vaikka käyttää pääasiassa vähärasvaisia tuotteita?
Kommentit (28)
Koko elämäni olen skipannut rasvattomat ja light -tuotteet.
Voi, maito, smetana, kerma, oliiviöljy, en katso käyttämiäni määriä yhtään.
En liho, syön sitä mikä maistuu hyvältä. Normaali paino. Vähän rasvaa siellä sun täällä.
Mutta.
Sokeri ei maistu.
Valkoinen jauho ei maistu.
(Olin kerran 10kg ylipainoinen oltuani 1 vuoden USA:ssa. Transrasvat, light-tuotteet, ja silloin maistui sokerikin kun cookiet, muffinit, jädet etc., oli uutta ja ihmeellistä. 10kg putosi Suomeen palattua n.1/2 vuodessa)
Vierailija kirjoitti:
Koko elämäni olen skipannut rasvattomat ja light -tuotteet.
Voi, maito, smetana, kerma, oliiviöljy, en katso käyttämiäni määriä yhtään.
En liho, syön sitä mikä maistuu hyvältä. Normaali paino. Vähän rasvaa siellä sun täällä.
Mutta.
Sokeri ei maistu.
Valkoinen jauho ei maistu.
(Olin kerran 10kg ylipainoinen oltuani 1 vuoden USA:ssa. Transrasvat, light-tuotteet, ja silloin maistui sokerikin kun cookiet, muffinit, jädet etc., oli uutta ja ihmeellistä. 10kg putosi Suomeen palattua n.1/2 vuodessa)
johan se on peruskoulussa opittu, että niitä kevyttyuotteita kannattaa käyttää
Ei fibro lihota.
t 25v sairastanut
Kyse ei ole kilpirauhasesta, fibromyalgiasta eikä ilmasta tai sohvasta imeytyvistä kaloreista. Kyse on siitä, mitä itse omin pikku kätösin pistää suuhunsa.
luontainen defenssi-reaktio etsiä ja syyttää jotain .
Jos epäilee kilpirauhasta niin se on helppo tutkia https://www.puhti.fi/tuote/kilpirauhasen-laaja-tutkimuspaketti/ Ei tarvii arvuutella. Mutta ensin tietenkin kannattaa katsoa onko ne elintavat kunnossa. Ruoka? Liikunta? Stressi?
Laihtumisen tärkeimmät pointit on se että on turvattu riittävä eläinperäisen proteiinin saanti (vähärasvainen naudanliha, kala, kananmunat, lintueläimet) sekä riittävä hyvien rasvojen saanti. Sen jälkeen lasketaan kuinka paljon on varaa syödä hiilareita että kalorit osuu kohdilleen.
Syö sitä luonnollista rasvaista jota elimistö ymmärtää. Rasva on energiatiheää mutta pieni määrä pitää kylläisenä pitkään jolloin kokonaiskalorit voi jäädä pieneksikin.