saako lihavaa sanoa lihavaksi?
Kommentit (39)
Lukekaapa tämä blogi jossa joku valittaa, että lihava vei osan hänen paikastaan lentokoneessa: http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2009/10/laskit-lennossa.html
Ja lukekaa varsinkin kommentit. Taas lihavat vetoavat suvaitsevaisuuteen ja ties mihin.Miten se nyt oon niin vaikea myöntää, että on lihava ja että se ei ole hyvä asia?
Jos pitää verrata kahta ihmisistä, miksei voi sanoa se isompi? Mua ei kyllä sinänsä häiritse se lihava sanan käyttäminen tuossa yhteydessä, mutta miksi ei voisi käyttää sanaa isompi? Tai jos kaveri kysyy pukukopissa näytänkö tässä lihavalta, miksei voi sanoa, että musta toi vaate ei sovi sulle tai että musta toi näyttää hyvältä. Kyllähän voi näyttää lihavalta ja hyvältä.
Sitä paitsi mun on vaikea uskoa kenenkään lihavan kysyvän, että näytänkö mä tässä vaatteessa lihavalta. Sitä kysyy ne neuroottiset laihat, joiden suurin pelko on olla lihava, koska elämä loppuu siihen.
Saako sanoa vai ei- siinäpä vasta kysymys. Minä olen sitä mieltä, että kaverien kesken voidaan puhua lihavasta, mutta ei varsinaisesti halveksivaan sävyyn vaan siksi että se on ihmisen olomuotoa kuvaava. Kasvotusten ei sanota- sitä varten meillä jokaisella on tai pitäisi olla superego eli yliminä, jonka kädessä on moraali ja normit.
Kyllä minua voi sanoa lihavaksi -sen jälkeen vaan voi sattua. Pahasti.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 14:45"]
[/quote] No ei kannattaisi olla niin läski, että sanatkin saa sun tasapainon horjumaan ja kaadut maahan.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 14:45"]
[/quote]
Olet lihava skeä väkivaltainen. Ihana kombinaatio.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 07:51"]
Ei yleensä, mutta ne henkilöt, jotka ovat minua ruipeloksi, laudaksi, kukkakepiksi tai vaikka miksi työpaikan kahvihuoneessa päin naamaa kutsuneet, niitä olen kutsunut lihavaksi tai läskiksi. Olen kohtelias niille, jotka ansaitsevat kohteliaisuutta. Kyllä pulkannaruksi kutsuminen satuttaa siinä missä laardipalloksi kutsuminen.
[/quote]
Missä sä olet töissä??? Missä on tuollaisia idiootteja?
[/quote]
Naisvaltaisessa työpaikassa, jossa muut ovat 30-50 -vuotiaita reheviä ja tosi naisellisia ainakin puheenaiheiltaan ja käytökseltään. Eivät oikein tykkää tälläisestä ruipelosta ja hiljaisesta poikatytöstä. Jouduin nokkimisjärjestyksen pohjalle. Noh, onneksi ylennys on tulossa eikä akkojen kahvihuoneeseen tarvitse enää mennä kun miespuolinen pomo halusi minut oikeaksi kädekseen mielummin kuin ketään siitä kanalaumasta. Karma toimii :D
Juu kyllä minua saa sanoa lihavaksi. Mutta kiinnostaisi tietää mitä kiksejä joku sa siitä, että tulee toteamaan mulle että oletpas sinä lihava.
Tiedän itsekin olevani lihava, joten kovin suurta uutista tämä viestintuoja eoi minulle tuo.
Kannattaa valita puheenaiheet aina sen mukaan mitä heikkouksia ja puutteita keskustelukumppanilla.
Alipainoiselle kannattaa sanoa: 'kylläpä sinä olet laiha'.
Ylipainoiselle kannattaa sanoa: "olet muuten hei tosi lihava".
Lapsetonta kannattaa kehottaa hankkimaan lapsia ja rumalle kannattaa jutella kauneusleikkauksista.
Mikäpäs sen rattoisempaa :)
No tuskinpa hei kukaan tulee sisään huoneeseen ja möläyttää, että ootpa sä lihava. Eiköhän se sanominen liity sellaisiin tilanteisiin joissa sillä on merkitystä.
Kommentoikaa nyt plösöt sitä blogia jonka laitoin.
-28
Miksi saa sanoa: "Sä oot liian laiha!" mutta ei "Sä oot liian lihava?"
T. Pulkannaru, kuivan kesän orava, kuikelo, ruipelo, tuulen nussima ruoko, tikku, luikku ... jne.
minä olen lihava. ja kyllä mua saa sanoa lihavaksi. mutta on mua sanottu läskiksi ja ihraperseeksikin. niitä en sulata.
Joo, sanot vaan et voi ku sä oot laiha! Miksi ihmeessä sun pitäis puhua jonkun toisen läskeistä??? Luuletko että hän ei ole asiaa itse huomannut? Jos jollain on vaikka ruma nenä, niin sanotko ensi töiksesi, että vittu ku sulla on ruma nenä?
no saa sanoa, vaikka eihän se varmaan kenenkään lihavan lenpiaihe ole. mua on kuisattu asialla tyyliin että sun parasta vaan ajattelen, joo kiitos kun pidät jokapäivä saman saarnan, oli vähän rasittavaa noin niinku ystävällisessä hengessä. mutta kyllähän realiteetit pitää ymmärtää, kun on lihava niin on lihava
T lihava
Lihava on lihava ja mun mielestä sitä sanaa saa käyttää. Muttei sitä tarvii kenenkään naamaan hieroa. Läski on jo silkkaa haukkumista. Ulkonäön arvostelu on junttia, moukkamaista ja erittäin huonoa käytöstä.
Entistä moukkamaisempaa, jos sanoja on läski itsekin ja tolkuttoman ruma.
Olen reippaasti lihava ja tulepa sanomaan läskiksi naamatusten mä kestän sen kyllä ja monet muutkin haukkumasanat. Katotaan kestätkö sä sen jälkeiset, tuskin olet täydellinen. :)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 00:25"]
Olen reippaasti lihava ja tulepa sanomaan läskiksi naamatusten mä kestän sen kyllä ja monet muutkin haukkumasanat. Katotaan kestätkö sä sen jälkeiset, tuskin olet täydellinen. :)
[/quote]
ei riidellä jooko (kolmonen)
Ei. Silti jotkut sanoo ja satuttaa.
Miksi lihavuudesta pitäisi vaieta? Tottahan se on, jos joku on lihava, niin sitten on. Kaikki rehevät, muodokkaat, isoluiset sun muut on vaan kiertoilmauksia lihavuudelle. Tuskin tuollainen kiertely tai asiasta vaikeneminen kenekään lihavuusongelmaa poistaa tai edes piilottaa.
Haukkuminen on eri asia, mutta jos sinun pitää vaikka kuvailla kahta Liisaa toisistaan (toinen normaalipainoinen, toinen lihava ja puhe on juuri tästä lihavasta), niin miksi ei saisi sanoa, että "se on se lihava Liisa"? Varsinkin kun "se on se isoluinen Liisa" tarkoittaa ihan tasan samaa asiaa, mutta kiertoilmausta käyttäen...