Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino ei tipu? Ruokavalio meni remonttiin tammikuun

Vierailija
13.03.2013 |

alussa ja nyt 4 viikkoa olen lisäksi käynyt salilla 2-3 ertaa viikossa, hiihtänyt jonkin verran ja käynyt kerran viikossa kahvakuulassa. Painoa on tullut neljässä viikossa liikunnan lisäämisen jälkeen  71.1 kg -> 72kg ja senttejä lähtenyt:

vyötärö 86cm -> 81cm

lantio 98 -> 93cm

rinnat ennallaan :)

reisi 56cm -> 55cm

hauis 33cm -> 31cm

pohje 32cm -> 33cm

Miksi paino ei tipu? salitreenit ovat olleet alkuun kevyempiä, nyt pikkuhiljaa siirryn nelijakoiseen ja treeneistä tulee kovempi, pitääkö vaan jatkaa sinnikkäästi että painokin rupeaa jossain vaiheessa laskemaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mitat siis otettu 12.2.

t.ap

Vierailija
2/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei helvetti nyt taas. Mistä teitä oikein sikiää? Ihan oikeasti.

Ettekö yhtään osaa itse päätellä miksi paino mahtaa nousta kun harrastaa liikuntaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin varmaan jo ties kuinka mones itkuposti täällä kun joku aloittanut nyt trendikkäästi liikunnan uuden vuoden lupaksena ekaa kertaa elämässään ja sitten ihmetellään kun kropassa tapahtuu jotain.

Vierailija
4/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se urheilu, niin paino tippuu... Mä en myöskään tajua näitä vaakaan tuijotteilijoita, se mittanauha on se paras mittari...

Vierailija
5/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:13"]

Lopeta se urheilu, niin paino tippuu... Mä en myöskään tajua näitä vaakaan tuijotteilijoita, se mittanauha on se paras mittari...

[/quote]

Tämä on muuten ihan totta. Paino tippuu paremmin kun ei harrasta ainakaan mitään lihastreeniä, mieluiten ei mitään urheilua. Minusta kyllä on typerä vaan yrittää yksisilmäisesti pudottaa painoa - kiinteytys ja senttien väheneminen on minusta tärkeämpää. Mutta jos tosiaan haluaa vaan kilot alas, niin siitä vaan kitukuurille ja liikunta pois, kyllä lähtee. 

Ap:han on selvästi kiinteytynyt paljon, kun on senttejä lähtenyt todella hyvin vyötäröltä ja lantiolta. Itse en tuossa tapauksessa vaa'asta murehtisi yhtään.

Vierailija
6/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei camoon, olen elämässäni ekaa kertaa ylipainoinen, ei ole koskaan tarvinnut laihduttaa grammaakaan! Paino nousi sairastuttuani kilpirauhasen vajaatoimintaan ja nyt kun väsymyksestä olen päässyt, olen palaamaassa salille. Tiedän taatusti miten pitää treenata ja syödä, mutta sitä en hiffaa ettei paino tipu vaikka kaiken pitäisi olla kunnossa. Sama se sille kilolukemalle periaattessa, mutta onhan tää viheliäistä painaa yli 70kg kun normaalisti olen aina painanut alle 60kg!!!

t.ap

Vierailija
7/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kyynel*

Vierailija
8/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:19"]

Paino nousi sairastuttuani kilpirauhasen vajaatoimintaan

[/quote]

Sama vanha kilpirauhanen. Omat läskit on aina niin helppo syyllistää tuohon rauhaseen.

Tuntuu että tän vuoden suurin tekosyy on taas tuo kilpirauhanen

Vierailija
9/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:22"]

*kyynel*

[/quote]

Kiva kun vaivauduit vastaamaan, tää olikin hyvä juttu!

Vierailija
10/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:19"]

Paino nousi sairastuttuani kilpirauhasen vajaatoimintaan

[/quote]

Hmm, on se vaan jännää että paino nousee vuodessa 15kg ja samaan aikaan on niin hirveä väsymys ettei pysty kuin hädin tuskin töissä käymään. Hiukset lähtee päästä ja silmänympärykset hilseilevät. Kai se vaan oli omaa laiskuutta sekin. Kumma kyllä ennen sairastumista olin kuin eri ihminen ja hemmetin hyvässä kunnossa vuosikausia. Kaksi lastakin sain ja mitään kiloja ei jäänyt. Mutta ihan yhtäkkiä heittäydyin vain syömään paskaa ja makaamaan sohvalle. Kannattaako huudella jos ei tiedä asiasta mitään?

Sama vanha kilpirauhanen. Omat läskit on aina niin helppo syyllistää tuohon rauhaseen.

Tuntuu että tän vuoden suurin tekosyy on taas tuo kilpirauhanen

[/quote]

Vierailija
11/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en onneks lihonut yhtään, kun kilpirauhanen alkoi toimia vajaasti. lääkitys toimi heti.

urheilen aktiivisesti, painonnousun uhalla. mun mitat on 169/62 ja olen hoikka. uskokaa tai älkää.

Vierailija
12/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:35"]

mä en onneks lihonut yhtään, kun kilpirauhanen alkoi toimia vajaasti. lääkitys toimi heti.

urheilen aktiivisesti, painonnousun uhalla. mun mitat on 169/62 ja olen hoikka. uskokaa tai älkää.

[/quote]

Niin, jotkuhan laihtuvat vaikka on vajis. Kaikilla ei ole samat oireet. Tiesitkö sitä? Toisilla lääkityksen saaminen kuosiin kestää vuosia.

Vierailija
13/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kääntyä hyvän sisätautilääkärin puoleen ja pikaisesti kilpirauhasasioissa. minäkin lihoin, vaikka oli kilpirauhasen liikatoiminta. totta kai!

Vierailija
14/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ap sit söit huonosti, kun huomasit, että paino alkoi nousta? Etkö tosiana jaksanut syödä fiksummin silloin?

Vierailija
15/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks kilpirauhasen vajaatoiminnan lääke ole thyroxin? miten yhden lääkkeen oikean doseerauksen löytymiseen voi mennä vuosia?

selityksiä, selityksiä

Vierailija
16/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:55"]

Miks ap sit söit huonosti, kun huomasit, että paino alkoi nousta? Etkö tosiana jaksanut syödä fiksummin silloin?

[/quote]

Ei jaksanut, hyvä tosiaan että jaksoi puolivaloilla töihin mennä ja päivän siellä keikkua. Herkkuja en ole syänyt koskaan sen kummemmin, kai sitä tuli vaan syötyä liikaa leipää siihen väsymykseen. Nyt olen ottanut aamupalan kuvioon mukaan, leipää syön pari siivua viikossa, kasviksia perunan ja pastan tilalle enmmän jne.

Vierailija
17/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:57"]

eiks kilpirauhasen vajaatoiminnan lääke ole thyroxin? miten yhden lääkkeen oikean doseerauksen löytymiseen voi mennä vuosia?

selityksiä, selityksiä

Höpö, höpö. Annostus ei kaikilla ole sama. Ja annostusta voidaan joutua muuttamaan välillä. Mullakin oli monta vuotta arvot tasapainossa, mutta niin vaan vajaatoiminnan puolelle meni taas, ja annostusta jouduttiin nostamaan.

Kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole mikään leikin asia, sillä on iso merkitys koko hyvinvointiin.

Ja jos lihoo vajaatoiminnan aikana, ei se tarkoita sitä että söisi jotenkin väärin tai huonommin tai enemmän.

Kilpirauhanen sijaitsee kurkunpään alapuolella ja tuottaa kahta elimistön toimintaa kiihdyttävää hormonia: T3 (trijodityroniini) ja T4 (tyroksiini). Ne vaikuttavat solujen ja elinten toimintaan, energia-aineenvaihduntaan, kasvuun, lisääntymiseen ja lämmöntuottoon sekä säätelevät suoliston immuunivastetta. Ne auttavat myös säätelemään elektrolyyttien, hiilihydraattien, proteiinien, rasvojen, veden ja vitamiinien käyttöä. Lisäksi kilpirauhashormonit muuttavat joskus muiden hormonien ja lääkkeiden vaikutuksia.

[/quote]

Vierailija
18/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:57"]

selityksiä, selityksiä

[/quote]

Onko sulla vajaatoiminta? Oletko lääkäri? Tajuatko että ne arvot voivat olla nousematta tai noista liikaa, jolloin tulee rytmihäiriöitä ym? Se vaan ei kaikilla onnistu, minä syön 2kpl "isoja" tabletteja nyt ja vasta tällä määrällä olen päässyt elämään takaisin kiinni. Ensin yritettiin pienemmillä annoksilla ja silti olo oli kuin kuolleella.

t.ap

Vierailija
19/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä iloksi jälleen muuttuu, hyvällä alullahan jo olet, malttia sinä nyt tarvitset, joku muka fiksu joskus sanoi, ettei ne kilot hetkessä yleensä tule, joten niiden poistamiseen pitäisi varata tuplasti aikaa...

Vierailija
20/24 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kiinteytyminen on? Mä ymmärrän, että lihas voi kasvaa ja rasva voi palaa sen ja nahan välistä. Sitäkö se on vai jotain mystistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä