Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi multa lähtee TUKKA PÄÄSTÄ?!!! Apua!

Vierailija
12.03.2013 |

Hiuksia tippuu ihan kaiken aikaa, aamusta iltaan mutta varsinkin pesun jälkeen. Tätä on kestänyt jo kuukausien ajan, kohta oon kalju!!! Edellinen kato oli vasta vuosi tai pari sitten, eli pihkat mistään 7 vuoden syklistä...

Syön terveellisesti (paljon kasviksia, kohtuudella lihaa ja viljaa), urheilen, käytän omega-3-ravintolisää ja hyviä öljyjä... D-vitamiinia napsin purkista syksystä kevääseen.

En ymmärrä! Veriarvot vasta tsekattiin, ei ollut häikkää missään. Kilpirauhasjutut tsekattu joskus. Olen ihan hoikka ja jaksava, eli kilppariarvoissa tuskin nytkään on häikkää...

Vaan missä on?? No stressiä on ajoittain paljonkin, sekä kotona että töissä, mutta ei kai se hitto tätä katoa selitä kokonaan....

Ehdottakaa mitä tehdä, kiltit!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Luulen, että johtuu stressistä tai hormoneista. Syön biotiinia, ja ihan kuin se olisi auttanut. Muuta apua en ole löytänyt.

Vierailija
2/5 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, en osaa auttaa, mutta itsellä sama ongelma. Lopetin hormonaalisen ehkäisyn, niin tipahti about. puolet tukasta pois! Mulla on aina ollut tosi paksu tukka, mutta nyt näkyy jo päänahka hyvässä valossa :/ Mulla tippui tukkaa ehkä vuoden, nyt se on hidastunut.. Harmittaa, kun ei voi leikata enää otsatukkaa ja muutenkin näyttää ihan lurulta hiukset..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti keliakian takia. Eikä alkanut enää kasvaa, vaikka aloitin diagnoosin jälkeen gluteenittoman ruokavalion. :(

Vierailija
4/5 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti välillä paljonkin hiuksia. Se oli vain yksi oire muiden joukossa taudille, josta ei vieläkään tiedetä mikä se oli. Perussairaus oli kohtuullisessa tasapainossa, mutta silti oli jatkuvaa pientä kuumeilua, nivelkipuja, pitkittynyttä yskää ja veriarvot ihan kuralla. Hb putosi kuin lehmän häntä ja samaa tahtia putosi hiukset päästä. Ohimoilla oli jo ihan paljaat kohdat ennen kuin vaiva helpotti. Tästä on nyt aikaa pari vuotta ja nyt on hiukset paremmassa kunnossa kuin koskaan.

Vierailija
5/5 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu. Piti käydä kahdella lääkärillä ennen kuin lääkäri määräsi kortisoniliuosta jolla hiustenlähtö pysähtyi. Kaipa siellä päänahassa oli joku tulehdus tai jotain vaikka mitään siihen viittaavia oireita ei ollut. Osa hiuksista on kasvanut takaisin, osa ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi