Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperoperheen äiti suuttui, kun tarjoilut loppuivat heidän tultua..

Vierailija
10.03.2019 |

Meillä oli lauantaina juhlat. Olimme kutsuneet sinne paljon väkeä. Tuo sukulais taaperoperhe tuli yllättävän myöhään juhliimme ( ilmoittivat asiasta kyllä) mutta aika myöhään, joten kakut , piiraat, keksit ym. Olivat loppu. Ruokaa oli vain vähän jäljellä. Tuo perheenäiti alkoi raivoamaan minulle, että hekin olisivat halunneet hErkutella. Sanoin, että he tulivat liian myöhään ja että emme voineet millään tietää asiaa, ennen kuin he siitä ilmoittivat.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhliin varataan riittävästi tarjottavia, ettei taatusti kukaan jää ilman.

Ei niitä myöskään aleta varailla, että ette syö, kun on vielä mattimyöhäinen tulossa. Mä teen aina hirveästi tarjottavia ja ne riittää aina loppuun asti ja vähän jää ylikin, mutta jos näyttää, että ne loppuu juhlien loppuun mennessä en ala muita vieraita rajoittamaan. Jos se yksi, joka tulee niin myöhässä, että ruuat on loppu niin silloin ne on loppu ja juhlatkin alkaa oletettavasti olla finaalissa.

Tosi hankala yleensä arvioida sitä juuri sopivaa määrää tarjottavia, että kaikki varmasti saa, mutta mitään ei jää yli. Siksi onkin parempi aina tehdä vähän liikaa versus liian vähän, mikä on melko noloa, että joillekin vieraille ei riitä. Ja kun tarjottavia jää yli, niin siinähän on sitten seuraavallekin päivälle herkuteltavaa. Kaikki voittaa ja on hyvä mieli :)

Vierailija
22/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa kun juhlissa loppuu tarjottavat kesken.

Jos perhe oli ilmoittanut myöhästyvänsä mikset voinut laittaa sivuun hieman herkkuja, että hekin saisivat? Huonoa emännöintiä.

Minulla oli yksi ylimääräinen kakku. 25 min siitä ennen kuin tuo taaperoperhe tuli, niin iso kakku oli mennyt.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perhe oli ilmoittanut myöhästyvänsä mikset voinut laittaa sivuun hieman herkkuja, että hekin saisivat? Huonoa emännöintiä.

Minulla oli yksi ylimääräinen kakku. 25 min siitä ennen kuin tuo taaperoperhe tuli, niin iso kakku oli mennyt.

Ap

ymmärsimme tämän kyllä. Mikset odottanut ja laittanut "ylimääräistä" kakkua tarjolle vasta siinä vaiheessa kun nämä viimeisimmätkin vieraat ovat paikalla?

Vierailija
24/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottavaa pitää olla tarpeeksi, niin, että varmasti kaikille riittää. Jos joku ilmoittaa tulevansa myöhemmin, silloin varmistetaan, että myös heille riittää, pistämällä sivuun osa herkuista. Se on ihan niin yksinkertaista. Huonoa emännöintiä, että jotkut jää ilman tarjottavia. Tuskinpa itse menisin enää toiste kyläpaikkaan, jossa ei olisi minulle mitään tarjolla, kun juhlimaan lahjan ja lapsen kanssa tulen. 

Vierailija
25/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä opit jotain. 

Vierailija
26/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu, niin siinä yleensä käy. Siksi ruoan määrä aina ylimitoitetaan. Tämä pätee varsinkin kakkujen, piiraiden ym. kanssa.

Joku ottaa pienen siivun, joku isomman ja niin edelleen.

Vierailija
27/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo emäntä. Oikein supernolo.

Vierailija
28/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itselenikin vois tulla paha mieli. jos tulisin juhliin ja kaikki tarjottavat ois loppu.

Vierailija
29/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoperhe, en saa enää mielikuvaa pois päästä. 😂

Vierailija
30/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos he olisivat tulleet vain 10min myöhemmin kuin muut ja kaikki muut jo ottaneet, niin silloinki kaikki olis ollut loppu kuitenkin.

Syy ei ollut liian myöhään tuleminen vaan liian niukat tarjoilut.

Vierailija
31/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessa auttaisi jos tulija ei ilmoita /tule liian myöhään, kyläpaikka kertoo tekstiviestillä heti jos tarjoilut loppuvat ja vieraat voivat mennä kahvilaan /kauppaan jos on nälkä. Raivoaminen ei kuulosta hyvältä, ehkä pettymyksen voisi ilmaista rauhallisemmin. Vieras odottaa yleensä kovasti tarjottavaa ja pettyy kun hänelle ei jätetty sivuun jääkaappiin tarjottavia, eli ne pitää ottaa ajoissa erilleen. 

Vierailija
32/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meni minne? Olisit käskenyt takaisin =)

Vierailija
33/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ymmärsimme tämän kyllä. Mikset odottanut ja laittanut "ylimääräistä" kakkua tarjolle vasta siinä vaiheessa kun nämä viimeisimmätkin vieraat ovat paikalla?

Juhlat olivat klo 20 asti. Koska tilavaraus oli siihen asti. He tulivat 19.45. En ala kakkuja turhaa säästelemään. Mieluummin annan muiden syödä.

Ap

Vierailija
34/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ala-arvoista emännöintiä.

Olisin ottanut kakusta heille palat talteen ja vähintään vaeannut pakkaseen pullaa ja jätskiä ja kaappiin keksiä.

Vierailija
35/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko se sama joka viime juhlissaan loukkaantui kun ainoa ajoissa tullut vieras lähti odoteltuaan muita ja tarjoilua tunnin verran?

Vierailija
36/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taaperoperhe, en saa enää mielikuvaa pois päästä. 😂

Sama vika. ...tanan taaperoperhe vainoo mua.

Vierailija
37/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ilmoittanut , että juhlat alkavat n. Klo 14 . En ymmärrä, miksi täytyisi tarjottavia varaulla, jos toiset tulee 15min ennen kuin juhlat loppuvat. Epäkunnioittavaa

Ap

Vierailija
38/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juhlat olivat klo 20 asti. Koska tilavaraus oli siihen asti. He tulivat 19.45. En ala kakkuja turhaa säästelemään. Mieluummin annan muiden syödä.

Ap

Lol, en usko :D kukaan ei tule taaperoiden kanssa 15 minuutiksi.

Vierailija
39/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itselenikin vois tulla paha mieli. jos tulisin juhliin ja kaikki tarjottavat ois loppu.

niin, mutta rupeaisitko raivoamaan siinä emännän ja kaikkien vieraiden edessä?

Niinpä.

Vierailija
40/71 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Lol, en usko :D kukaan ei tule taaperoiden kanssa 15 minuutiksi.

He tulivat viime sukulaisjuhliknkin puoleksi tunniksi. He ovat aina myöhässä. Kaikessa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi