Taaperoperheen äiti suuttui, kun tarjoilut loppuivat heidän tultua..
Meillä oli lauantaina juhlat. Olimme kutsuneet sinne paljon väkeä. Tuo sukulais taaperoperhe tuli yllättävän myöhään juhliimme ( ilmoittivat asiasta kyllä) mutta aika myöhään, joten kakut , piiraat, keksit ym. Olivat loppu. Ruokaa oli vain vähän jäljellä. Tuo perheenäiti alkoi raivoamaan minulle, että hekin olisivat halunneet hErkutella. Sanoin, että he tulivat liian myöhään ja että emme voineet millään tietää asiaa, ennen kuin he siitä ilmoittivat.
Kommentit (71)
Paska provo, vitut taa että luin. Alas on mennyt taso.
Mitä varten teit tämän aloituksen? Toivoitko palstalaisten yhtyvän sinun loukkaantumiseesi aiheesta? Tulit kuitenkin melko yksimielisesti tyrmätyksi. Miksi jatkat? Etkö nyt jo huomaa että jos vieraasi mokasivat, niin mokasit sinäkin. Seuraavan kerran älä kutsu tuota perhettä jos et pysty heidän myöhästelyään sietämään, tai jos kutsut, niin varaa heille sitä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa kun juhlissa loppuu tarjottavat kesken.
Jos perhe oli ilmoittanut myöhästyvänsä mikset voinut laittaa sivuun hieman herkkuja, että hekin saisivat? Huonoa emännöintiä.
Minulla oli yksi ylimääräinen kakku. 25 min siitä ennen kuin tuo taaperoperhe tuli, niin iso kakku oli mennyt.
Apymmärsimme tämän kyllä. Mikset odottanut ja laittanut "ylimääräistä" kakkua tarjolle vasta siinä vaiheessa kun nämä viimeisimmätkin vieraat ovat paikalla?
Juhlat olivat klo 20 asti. Koska tilavaraus oli siihen asti. He tulivat 19.45. En ala kakkuja turhaa säästelemään. Mieluummin annan muiden syödä.
ApJuhlat alkoi kello kaksi ja loppui kello kahdeksan, ja tämä "taaperoperhe" tuli vasta varttia vaille kahdeksan, eihän siinä olisi enää ehtinyt syödä vaikka tarjottavaa olisi ollut kuinka. Ja taaperon nukkumaanmenoaika on jo aika lähellä, monet laittaa kahdeksalta taaperot nukkumaan, viimeistään yhdeksältä, iltapalalleko ne sinne tuli?
Ja miten yleensäkin tämän perheen käytös liittyy siihen että heillä on taapero? Se taaperoko päätti että tullaan varttia vaille kahdeksan kahdelta alkaneisiin juhliin? Vai onko se pariskunta, siis perheen aikuiset, isä ja äiti syyllisiä eikä se taapero? Yleensä se taapero ei esim. aja sitä autoa millä tullaan juhliin jne. Miksi sanot sitä koko ajan taaperoperheeksi? Etkö voi sanoa että yksi vieraaksi kutsuttu perhe tuli kuusi tuntia myöhässä?
Meillä loppui 8 tilavaraus . Minä en ala tarjoilemaan enää siinä vaiheessa mitään. He ilmoittivat Että tulevat klo 17 ja sitten yhtäkkiä klo 19 jälkeen sanovat, että ovat paikalla 19.45
Sinä et vastannut nyt mihinkään mitä minä kysyin. En kysellyt koska he sanoivat tulevansa tai koska sinä lopetit tarjoilun. Vaan että miksi taaperon kanssa tullaan niin myöhään ja miksi kutsut sitä perhettä taaperoperheeksi? Kun lapsi vähän kasvaa niin kutsutko ensi vuonna sitä perhettä leikki-ikäisperheeksi? Sitten eskarilaisperheeksi? Ekaluokkalaisperheeksi? Yläastelaisperheeksi? Murrosikäisperheeksi? Teiniperheeksi?
Kuinka paljon myöhempään he tulivat?
Olen kyllä itse aloittajan puolella siinä mielessä, että itsekin juhlien emäntänä olen kyllä niin tilanteen vanki etten osaisi punnita asioita siinä juhlien tiimellyksessä tai vahtia tarjoiluja siten että kaikille varmasti riittää, kylläne myöhässä saapuvat tulevat ihan omalla vastuullaan ilmoitettua myöhemmin ja itse en ainakaan osaisi vaatia itselleni mitään erikoistarjoilua jos saapuisin perheeni kanssa paikalle klo 18 ilmoitetun klo 16 sijaan. Ei voi tietää kenenkään rahatilannetta tai muutakaan tilannetta onko mahdollisuutta varata tarjoiluja ihan överit juhlia varten. Ja mistäs sen tietää miten kukakin syö ja santsaa.
Kyllä myöhässä tulijat ovat itse vähän vastuussa tulostaan ja eläkööt sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon myöhempään he tulivat?
Olen kyllä itse aloittajan puolella siinä mielessä, että itsekin juhlien emäntänä olen kyllä niin tilanteen vanki etten osaisi punnita asioita siinä juhlien tiimellyksessä tai vahtia tarjoiluja siten että kaikille varmasti riittää, kylläne myöhässä saapuvat tulevat ihan omalla vastuullaan ilmoitettua myöhemmin ja itse en ainakaan osaisi vaatia itselleni mitään erikoistarjoilua jos saapuisin perheeni kanssa paikalle klo 18 ilmoitetun klo 16 sijaan. Ei voi tietää kenenkään rahatilannetta tai muutakaan tilannetta onko mahdollisuutta varata tarjoiluja ihan överit juhlia varten. Ja mistäs sen tietää miten kukakin syö ja santsaa.
Kyllä myöhässä tulijat ovat itse vähän vastuussa tulostaan ja eläkööt sen mukaan.
Juhlat olivat alkaneet kello kaksi, ja kahdeksalta oli juhlapaikan varaus päättynyt, ja tämä "taaperoperhe" tuli varttia vaille kahdeksan, eli siihen aikaan kun juhlat olivat loppumassa, lähes kuusi tuntia myöhässä.
Itse laitan aina reippaasti enemmän tarjoiltavaa, kuin syöjiä on. Minusta on kiva, että itse voi vaikka vielä seuraavana päivänä syödä ylijäämiä tarjoiltavia. Kyllä se pitäisi osata valmistaa vähintään sen verran, että kaikille riittää. Jos joku loppuu, niin ihan sama. Kunhan jotain korvaavaa on tilalle.
Onko tämä taaperoperhe aina pukeutunut lemppari vaatteisiinsa kun tulevat juhliin? Yhdellä kumisaappaat, yhdellä supermies kalsarit ja viitta ja yhdellä liian pieni frozen mekko (jonka sai naapurin taaperolta). Mahtavan näköinen pesue!
Aloittajan kritisoijat: kuinka monessa teidän juhlassanne tarjoilupöytä on katettuna loppuun asti? Varttia ennen tilavarauksen päättymistä pitäisi olla käynnissä siivous, ei tarjoilu. Olisi tuo perhekin voinut rehellisesti jättää tulematta, jos olivat melkein kuusi tuntia myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Nolo emäntä.
Ei ap. ole yh.
No jos tilavaraus loppuu klo 20.00 niin ei siellä vieraita enää tuohon aikaan ole. Silloin juhlat loppuvat viimeistään klo 19.00 ja tunti varataan loppusiivouksille. Vai painoitteko vaan oven kiinni klo 20.00 koko vieraslauma ja tiskit ja tyhjät tarjouluastiat jäi pöytään?
Joopajoo.
Ehkä äititaaperolla meni herne nenään, kirjaimellisesti?