Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmet häät, onko ihan idioottimaista??

Vierailija
12.03.2013 |

Eli meidän tämänhetkiset hääsuunnitelmat on tällaiset:

1. Maistraatissa vihkiminen, pienet kakkukahvit mun perheelle ja lähimmälle suvulle (max 15 henkeä lapset mukaan laskettuna).

2. Seuraavana viikonloppuna kavereille häät, eli yökerho vuokrattu alkuillaksi bileisiin, ja tarkoitus siis aikalailla ryypätä isommalla porukalla, ei pahemmin ruokatarjoiluja tai "häämeininkiä" mutta juhlitaan kuitenkin.

3. Lähedetään miehen kotimaahan "häämatkalle" kuukaudeksi, ja tarkoitus olisi täällä saada papin aamen, ja juhlia häitä miehen suvun ja sikäläisten ystävien kanssa.

Kolmet häät (vaikkakin ihan erilaiset ja epähäämäiset) tuntuvat jotenkin typerältä, mutta ei olla oikein muutakaan keksitty. Suomessa en halua missään nimessä mitään isoja häitä, lähinnä siis juhlistaa kavereiden kanssa yhden illan. Tuo kakkukahvi osio on tuossa ihan sitä varten, että se on mun perheelle niin tärkeä päästä jotenkin juhlistamaan myös, ja he eivät missään nimessä mihinkään yökerhoon lähde (absolutisteja, jotka eivät kestä katsoa juovaa porukkaa). Ja miehen mies taas haluaa ehdottomasti periteiset häät, papin, ja perheensä, joten sen vuoksi nuo kolmannet sitten...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa kivalta, tykkään juhlia! 

Vierailija
22/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses.

Eli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi "kakkoshäät" minua hieman ihmetyttää. Jos ette aio järjestää juhlia ja tarjoiluita, tuntuu vähän tyhmältä kutsua ihmisiä juhlistamaan naimisiinmenoanne. Tulee sellainen fiilis, että haluatte lahjat, mutta ette anna mitään vastineeksi. Aika vaikea vieraiden on tulla sinne ilman häälahjoja. 

Ykkös- ja kolmoshäät kuulostavat hyviltä. Mistä maasta miehesi on kotoisin?

Vierailija
24/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 16:14"]Voi herramunjee. Mulle häät on kärsimystä, joten laittaisin rajat siihen, että yhdet ja se on siinä. Torta på torta på torta. Eikö vähempi riitä? [/quote]

No en itsekään ole mitenkään hääfani, ja nimenomaan EN halua mitään isoja häitä täällä mun perheelle/kavereille/sukulaisille, vaan ihan vaan lähin perhe ja kakkukahvit. Kahdessa tunnissa ohi. Kavereita meillä on molemmilla paljon, ja tykätään bilettää, joten tuntuu luonnolliselta, että biletetään kavereiden kanssa myös naimisiinmenoa. Alkuperäinen suunnitelma oli ihan vaan mennä porukalla kierteleen baareja, mutta todettiin, että meitä tulee niin iso lössi, ettei mahduta baareihin välttämättä, joten parempi vuokrata tila (saadaan ilmaiseksi)

Mies taas haluaa ehdottomasti perinteiset häät, ja hänen kotimaassaan on sitten tapana, että sielä on paljon porukkaa, ja häitä juhlitaan isosti. Hyvä puoli on se, että meidän ei tarvitse itse järjestää, eikä maksaa mitään niistä häistä. Tästä syystä olen siis ajatellut, että en minä siinä mitään menetä, ja mies saa mistä on ikänsä unelmoinut, joten miksikäs ei.

AP

Vierailija
25/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 16:21"]

Noi "kakkoshäät" minua hieman ihmetyttää. Jos ette aio järjestää juhlia ja tarjoiluita, tuntuu vähän tyhmältä kutsua ihmisiä juhlistamaan naimisiinmenoanne. Tulee sellainen fiilis, että haluatte lahjat, mutta ette anna mitään vastineeksi. Aika vaikea vieraiden on tulla sinne ilman häälahjoja. 

[/quote]

Vieraat EI tuo lahjoja tuonne. En todellakaan halua kantaa kauheeta kasaa lahjoja koko iltaa mahdollisesti paikasta toiseen. Tarkoitus on ihan vaan lunkisti bilettää. Tätä asiaa selvensin jo edellisessä viestissäni.

AP

Vierailija
26/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 1. ja 2. häät voisi olla samana päivänä, eli aamulla maistraattiin, sitten kahvit, bilevaatteet niskaan ja menoks... Mä kyl tarjoaisin kavereillekin jotakin syötävää ja juotavaa, vaikka sitten coctailpaloja ja kuohuvaa siellä yökerhossa.