Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmet häät, onko ihan idioottimaista??

Vierailija
12.03.2013 |

Eli meidän tämänhetkiset hääsuunnitelmat on tällaiset:

1. Maistraatissa vihkiminen, pienet kakkukahvit mun perheelle ja lähimmälle suvulle (max 15 henkeä lapset mukaan laskettuna).

2. Seuraavana viikonloppuna kavereille häät, eli yökerho vuokrattu alkuillaksi bileisiin, ja tarkoitus siis aikalailla ryypätä isommalla porukalla, ei pahemmin ruokatarjoiluja tai "häämeininkiä" mutta juhlitaan kuitenkin.

3. Lähedetään miehen kotimaahan "häämatkalle" kuukaudeksi, ja tarkoitus olisi täällä saada papin aamen, ja juhlia häitä miehen suvun ja sikäläisten ystävien kanssa.

Kolmet häät (vaikkakin ihan erilaiset ja epähäämäiset) tuntuvat jotenkin typerältä, mutta ei olla oikein muutakaan keksitty. Suomessa en halua missään nimessä mitään isoja häitä, lähinnä siis juhlistaa kavereiden kanssa yhden illan. Tuo kakkukahvi osio on tuossa ihan sitä varten, että se on mun perheelle niin tärkeä päästä jotenkin juhlistamaan myös, ja he eivät missään nimessä mihinkään yökerhoon lähde (absolutisteja, jotka eivät kestä katsoa juovaa porukkaa). Ja miehen mies taas haluaa ehdottomasti periteiset häät, papin, ja perheensä, joten sen vuoksi nuo kolmannet sitten...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok mun mielestä ja kaikenlaisia kuvioita on nähty kun kaverit on menneet ulkkarien kanssa naimisiin. Usein on ollut toiset juhlat puolison kotimaassa - tosin yleensä myös mahdollisuus matkustaa suomalaisillekin/ulkomaalaisille riippuen kummassa maassa ne isot juhlat on järkätty. 

Ainoa mitä ihmettelen on se, ettet aio tarjota siellä yökerhossa mitään ystävillesi. Olen satavarma, että he keräävät sinulle kuitenkin jonkun lahjan/lahjakortin, ja on vaan kitsasta olla tarjoamatta MITÄÄN. Harkitse siis kuitenkin jonkun kuoharilasillisen tarjoamista alkuun + cocktail-paloja johonkin sivupöydälle.

Vierailija
2/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olet perustellut, ja minusta kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Vielä varmistaisin, haluaako kukaan omasta perheestä lähteä sinne miehen suvun maahan mukaan, jollekin voi ne kirkkohäät ja/tai sukujen kohtaaminen olla tärkeetä.

Häät on ihania ja saat niitä kolme yhdellä miehellä, kateellinen olen :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalta kuulostaa! Onnea teille :)

Vierailija
4/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 16:26"]

Eikö 1. ja 2. häät voisi olla samana päivänä, eli aamulla maistraattiin, sitten kahvit, bilevaatteet niskaan ja menoks... Mä kyl tarjoaisin kavereillekin jotakin syötävää ja juotavaa, vaikka sitten coctailpaloja ja kuohuvaa siellä yökerhossa.

[/quote]

Muuten voisikin, mutta mulla ei kestä selkä. Tavallaan nuo kaveribileet on siis "jatkot" eri porukalla. Mulla ei kestä selkä koko päivän seisomista/istumista, sen takia ajateltiin, että on parempi pitää eri päivinä etten ole kivuissani/lääkkeissäni omissa häissä. Lisäksi kun pidetään erikseen, voidaan pitää varsinainen vihkiminen meidän vuosipäivänä, eli samana päivänä kun ollaan tavattu/alettu seurustella, kun se on arkipäivä. Arkena taas ei oikein onnistu tuo bilettäminen, joten se jäisi sitten seuraavaan viikonloppuun:)

AP

Vierailija
5/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu siltä, että haluat olla keskipisteenä, ja nyt sen saat kolmeen kertaan,

Erityisen nolot on nuo maistraatin jälkeen tarjottavat kakkukahvit, joiden tarkoitus on kai osoittaa, että ei me teistä välitetä, mutta kun kärtätte kuitenkin, niin pakosta sitten kahvit tarjotaan. OIKEASTI me juhlitaan kavereitten kanssa, ne on paljon kivampia kuin te, koska ne ottaa viinaa.

Vierailija
6/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omat läheiset sukulaisesi eivät saisi kokea mitään hääjuhlaa, miehen suku sen sijaan saa? Kävikö mielessä, että omat sukulaisesi voivat ihan vähän ihmetellä, miksi et arvosta heitä lainkaan vaan mieluummin juhlit kavereitten kanssa perseet olalla tai sitten miehen suvun kanssa näyttävästi.

Jokainen juhlii tavallaan, mutta sinä kyllä aika selkeästi näytät, että et arvosta vanhempiasi ja sisaruksiasi. Toivottavasti myös he muistavat tämän, kun tarvitset lastenhoitoapua tms.

Vierailija
7/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla kuten mun suunnitelemat häät, paitsi meiltä jää uupuman osa 3.

http://www.vauva.fi/keskustelu/1756685/ketju/milta_kuulostaa_seuraavat_haat

Vierailija
8/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 17:15"]

Eli omat läheiset sukulaisesi eivät saisi kokea mitään hääjuhlaa, miehen suku sen sijaan saa? Kävikö mielessä, että omat sukulaisesi voivat ihan vähän ihmetellä, miksi et arvosta heitä lainkaan vaan mieluummin juhlit kavereitten kanssa perseet olalla tai sitten miehen suvun kanssa näyttävästi.

Jokainen juhlii tavallaan, mutta sinä kyllä aika selkeästi näytät, että et arvosta vanhempiasi ja sisaruksiasi. Toivottavasti myös he muistavat tämän, kun tarvitset lastenhoitoapua tms.

[/quote]

Eikös tässä just arvosteta? Jos olis vaan ne viina bileet, niin sitten olis vanhemmat ja sisarukset sivuutettu.

Vierailija
9/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumantsuikka. Tiedän perheeni, heille ei ole tärkeää isot hääjuhlat, kuten ei minullekaan. Olen ainao perheestäni joka yleensäkään menee naimisiin, koska perheeni mielestä naimisiin meno on aikalailla turhaa, ja avoliitto ihan yhtä hyvä. Teidän myös perheeni kanssa muiden häissä vierailleena, että perheeni ei viihdy isoissa häissä, heitä ahdistaa. Siksi tämä kakkukahvitilaisuus on nimenomaan PERHEENI ehdoilla, eli ilman alkoholia, pieni tilaisuus, että äiti saa leipoa kakun kun haluaa, ja saavat toivottaa onnea.

Mun puolesta voisi jättää häät nro 1. ja 3. kokonaan juhlimatta, ja mennä maistraatista bilettään kavereiden kanssa tai vaikka kahdestaan miehen kanssa syömään. Ilman mitään ihmeempää. Mutta yritän tässä ajatella myös miestäni ja perhettäni, niin että kaikille jäisi hyvä maku suuhun, ja kaikkien toiveita on kuunneltu. Niitä isoja häitä ei ole mitään järkeä järjestää Suomessa, kun sinne tulisi se max 15 mun sukulaista, ja sitten kaverit, ja ne mun sukulaiset, kaverit, tai minä ei arvosteta isoja häitä. Miehen kotimaassa taas on iso porukka ihmisiä + mieheni, jotka pitävät isoja häitä ja papin aamenta tärkeänä, joten miksi ei siis sielä?

Olisiko teidän mielestä nyt sitten parempi järjestää väkisin täällä isot häät, kutsua mun perhe ja kaverit, joista kukaan ei halua olla sielä, kinastelemaan keskenään siitä onko juominen sopivaa vai ei, mies ilman sukuaan/perhettään, ja minä vittuuntuneena. Sitten toiset isot häät miehen kotimaassa? Eikö noita ensimmäisiä juhlia voi jakaa kahtia, että osa porukasta kakkukahvittelee haluamallaan tavalla, ja osa porukasta bailaa yökerhossa haluamallaan tavalla?

AP

Vierailija
10/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 17:32"]

[/quote]

Eikös tässä just arvosteta? Jos olis vaan ne viina bileet, niin sitten olis vanhemmat ja sisarukset sivuutettu.

[/quote]

Tätä juuri ajoin takaa, kiitos :)

AP

Vierailija
11/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä mun kaverillakin oli kolmet häät, joten ei tuo ihan tavatonta ole :) Yhdet oli myös miehen kotimaassa, just niin kuin sulla. Musta kuulostaa ihan fiksulta ratkaisulta, kun ei halua sellaisia hää-häitä (mullakaan ei ollut varsinaisia häitä, joten ymmärrän).

Vierailija
12/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Totta, häät ilman viinaa ja oksentelevia kavereita naimassa ristiin ei ole yhtään mitään.

Vierailija
13/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystypystytään ymmärtämään järjestystänne. Jos menisi malliin 3-1-2, asiassa olisi joku tolkkukin. Kun häät on jo maistraatissa hoidettu ja kaverien kanssa juhlittu, mikä jännite siinä on enää vihkimisseremoniaahoitaa? Tehkää se eka, muuten olette ihan idiootteja.

Vierailija
14/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hiton hyvältä!

Vierailija
15/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tekee mitä tekee ja mikä tuntuu hyvältä. Mitä täällä ap kyselet. Mutta kun kerran kyselet niin ...

Mutta tuntuu järkyltä, että häiden viettäminen oman perheen ja sukulaisten kanssa ja miehen perheen ja sukulaisten kanssa on pakkopullaa.

Oikeat kunnon hääjuhlat onkin se, että saa kännätä ystävien kanssa. Huh huh.

O mores O tempores.

Vierailija
16/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumantsuikka. Tiedän perheeni, heille ei ole tärkeää isot hääjuhlat, kuten ei minullekaan. Olen ainao perheestäni joka yleensäkään menee naimisiin, koska perheeni mielestä naimisiin meno on aikalailla turhaa, ja avoliitto ihan yhtä hyvä. Teidän myös perheeni kanssa muiden häissä vierailleena, että perheeni ei viihdy isoissa häissä, heitä ahdistaa. Siksi tämä kakkukahvitilaisuus on nimenomaan PERHEENI ehdoilla, eli ilman alkoholia, pieni tilaisuus, että äiti saa leipoa kakun kun haluaa, ja saavat toivottaa onnea.

Mun puolesta voisi jättää häät nro 1. ja 3. kokonaan juhlimatta, ja mennä maistraatista bilettään kavereiden kanssa tai vaikka kahdestaan miehen kanssa syömään. Ilman mitään ihmeempää. Mutta yritän tässä ajatella myös miestäni ja perhettäni, niin että kaikille jäisi hyvä maku suuhun, ja kaikkien toiveita on kuunneltu. Niitä isoja häitä ei ole mitään järkeä järjestää Suomessa, kun sinne tulisi se max 15 mun sukulaista, ja sitten kaverit, ja ne mun sukulaiset, kaverit, tai minä ei arvosteta isoja häitä. Miehen kotimaassa taas on iso porukka ihmisiä + mieheni, jotka pitävät isoja häitä ja papin aamenta tärkeänä, joten miksi ei siis sielä?

Olisiko teidän mielestä nyt sitten parempi järjestää väkisin täällä isot häät, kutsua mun perhe ja kaverit, joista kukaan ei halua olla sielä, kinastelemaan keskenään siitä onko juominen sopivaa vai ei, mies ilman sukuaan/perhettään, ja minä vittuuntuneena. Sitten toiset isot häät miehen kotimaassa? Eikö noita ensimmäisiä juhlia voi jakaa kahtia, että osa porukasta kakkukahvittelee haluamallaan tavalla, ja osa porukasta bailaa yökerhossa haluamallaan tavalla?

AP

[/quote]

Kuulostat tuon bilettämisintosi ynnä muun läpän suhteen kyllä sen verta teiniltä, että kannattaiskohan sun ihan vaan kasvaa muutama vuosi vielä, ennenkö alat pitää ensimmäisiäkään häitä?

Vierailija
17/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 18:01"]

AP

[/quote]

Kuulostat tuon bilettämisintosi ynnä muun läpän suhteen kyllä sen verta teiniltä, että kannattaiskohan sun ihan vaan kasvaa muutama vuosi vielä, ennenkö alat pitää ensimmäisiäkään häitä?

[/quote]

Voi miten suloista! Ihan oikea AV-mammakommentti! Halaus sulle!

Vierailija
18/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 17:57"]

En pystypystytään ymmärtämään järjestystänne. Jos menisi malliin 3-1-2, asiassa olisi joku tolkkukin. Kun häät on jo maistraatissa hoidettu ja kaverien kanssa juhlittu, mikä jännite siinä on enää vihkimisseremoniaahoitaa? Tehkää se eka, muuten olette ihan idiootteja.

[/quote]

Virallinen vihkiminen pitää hoitaa Suomessa, ennenkun lähdetään häämatkalle miehen kotimaahan (missä siis ilmeisesti papin aamen ja joku hääjuhla) Emme siis voi mennä häämatkalle naimattomina ja mennä naimisiin vasta sielä, koska se pitää hoitaa suomessa ennen lähtöä.

Joku ihmettelee tätä minun bileintoani. Mä nyt puhun bileistä enkä "vapaamuotoisesta illanistujaisesta" sen takia, että lukijat ymmärtää tän konfliktin kaverijuhlien ja kakkukahvejen välillä. Mä juon muutaman kerran vuodessa enkä ikinä paljoa, eli se siitä bileinnosta. Totuus nyt vain on se, että mulle tuntuu kotoisammalta juhlia vapaamuotoisesti yökerhossa hyvien ystävien kanssa, kuin puolituntemattomien kumminkaimojen kanssa isossa hallissa istuen. Ehdotin myös miehelle, että vuokrattais mökki ja mentäis viikonlopuksi kavereiden kanssa sinne "juhlistamaan naimisiinmenoa" saunoen, uiden ja pelaillen, mutta miehelle nämä suomalaiset mökkeilyjutut eivät tunnu kotoisalta, joten siksi päädyttiin tuohon yökerhoratkaisuun.

Käytännössä lähdetään siis baariin kavereiden kanssa, niinkun tehdään synttäreillä jne. Nyt vain porukkaa on sen verran paljon, että se baari pitää varata.

AP

Vierailija
19/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi täällä kyselet "onko ihan idioottimaista??" kun kerran olet visusti päättänyt, että näin te teette ja hermostut eriävistä mielipiteistä. Kuulostat myös siltä, että päätät muidenkin ihmisten puolesta, kun niin tarkkaan tunnut tietävän, millä tavoin eri ihmiset haluavat teitä juhlistaa. Erikoiselta kuulostaa myös, että isoja häitä et missään tapauksessa halua Suomessa mutta kummasti ne ulkomailla tuntuvat kelpaavan.

Vastauksena kysymykseesi: on.

Vierailija
20/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herramunjee. Mulle häät on kärsimystä, joten laittaisin rajat siihen, että yhdet ja se on siinä. Torta på torta på torta. Eikö vähempi riitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi