Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä alkaa akateemisten kakkoskierros

Vierailija
12.03.2013 |

Jos ei saanut kumppania yliopistosta niin milloin niitä alkaa olla taas isommasti tarjolla? 35-40-v.?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun wt on jo kolmannella.

Vierailija
22/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos seukkaaminen on mammakielellä kierros, niin ihan samaan tahtiin menee akateemisilla kuin muillakin. Jos taas tarkoitat perheen perustamista, niin akateemiset eroaa runsain mitoin 4-kymppisinä kakkoskierrokselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisesti koulutetut eroavat harvemmin.

Vierailija
24/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin älyttömän ylpeä ihanasta lapsestani jonka tein ensimmäisellä kierroksella ja nuorena. Ja vaikka suhde hänen isäänsä päättyikin, on isä hänen elämässään mukana yhä. Ulkopuolisten on hirveän helppo tuomita muiden lapsentekoikää, mutta harvemmin äidit itse katuvat sitä, että lapsi tuli tehtyä nuorena.

Ja mitä tulee näihin wt-huutelijoihin, niin katkeruus näkyy ja kuuluu. Onhan minun elämäni ollut huomattavasti rikkaampaa tehtyäni lapsia, opiskellessani tutkintoja ja tehdessäni lukuisia töitä, kun taas jotkut peräkammarin tyttäret ovat vain syljeskelleet kattoon koko ikänsä.

Vierailija
25/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siviilisääty on eronnut, jos on ollut avossa...tiedoksi vaan.

Vierailija
26/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 13:56"]

No jos seukkaaminen on mammakielellä kierros, niin ihan samaan tahtiin menee akateemisilla kuin muillakin. Jos taas tarkoitat perheen perustamista, niin akateemiset eroaa runsain mitoin 4-kymppisinä kakkoskierrokselle.

[/quote]

Tiedoksi sinullekin, että kahden aikuisen avo/avioliitossa asuvan asumisyksikkö on ihan Kelan ja verottajankin silmissä PERHE. Sitten on olemassa sellainen asia erikseen kuin LAPSIPERHE.

Vierailija
27/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa, vai että lapsetonta avoliittoa ei lasketa "kierrokseksi"?! Mähän olen suorastaan viaton ja puhtoinen neitsyt, kun olen saman (akateemisen) miehen kanssa ollut 19-vuotiaasta eli yhteensä 15 vuotta. Joista 11 vuotta saman katon alla ja 7 vuotta yhteisen asuntolainan sitomana. Juu, ei ole kierros tämä ollenkaan...

Vierailija
28/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kutsukaa mun puolesta kierrokseksi vaikka limudiskossa pussailua. :D Sori kun osui arkaan paikkaan, ehkä tekin vielä joskus saatte lapsia ja mietitte uudestaan, oliko ne opiskeluajan poikaystävät niin vakavia suhteita sittenkään. :D

Vierailija
29/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset eivät edes saa miestä joka haluaisi tehdä heidän kanssaan lapsia. Sääli.

Vierailija
30/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 13:31"]

Lapseton avoliitto ei ole mikään kierros. :D

[/quote]

Niin että avioliitto ja lapset sitä pitää olla, se vasta on oikea parisuhde vai?

Vierailija
31/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan tabu, mutta minä ainakin säälin yli 35 vuotiaita lapsettomia parisuhteita.

Vierailija
32/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä ainakin moni erosi heti siinä korkeakoulusta valmistumisen aikoihin siitä opiskeluaikaisesta poikaystävästään/avopuolisostaan (kutsukaa miksi haluatte). Koulutuksesta riippumaton eropiikki taitaa sitten osua tuohon n. neljänkympin paikkeille.

Ensinmainittu johtui elämäntilanteen isosta muutoksesta ja siitä että tuli aika miettiä, mitä tästä etenpäin. Jälkimmäinen taas ikäkriiseistä.

Vierailija
33/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:22"]Tämä on varmaan tabu, mutta minä ainakin säälin yli 35 vuotiaita lapsettomia parisuhteita.[/quote]

Miksi? Mitä säälimistä siinä on, että joku elää elämäänsä juuri sillä tavalla kuin haluaa?

Vierailija
34/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:13"]

No kutsukaa mun puolesta kierrokseksi vaikka limudiskossa pussailua. :D Sori kun osui arkaan paikkaan, ehkä tekin vielä joskus saatte lapsia ja mietitte uudestaan, oliko ne opiskeluajan poikaystävät niin vakavia suhteita sittenkään. :D

[/quote]

Eikö sulla ole riittävästi kapasiteettia että pystyisit tajuamaan, että pitkiä avoliittoja on muitakin kuin ne "opiskeluaikaisten poikaystävien kanssa". Eihän kaikki edes hanki lapsia tai mene naimisiin.

Kunnon av-mammalle tietysti se "puolen vuoden päästä tutustumisesta naimisiin ja siihen pari kakaraa mahdollisimmant tiukalla aikavälillä ja puolentoista vuoden avioliiton jälkeen ero" -tyyppinen ratkaisu on se oikea kierros jollaisia aikuiset harjoittavat.

Vierailija
35/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta näkee, miten elämä tuo tullessaan suhteellisuudentajua. Menin naimisiin toisella kierroksella olleen miehen kanssa. Sillä oli takana avioero ja lapsia. Aika koomista olisi ollut ajatella, että minä olisin muka ollut oikein kolmannella kierroksella, kun olin peräti asunut opiskeluaikoina Hoasin kämpässä jonkun poikaystävän kanssa ja toisessa vuokrakämpässä toisen kanssa joskus myöhemmin. On muuten pikkuisen eri asia...

Vierailija
36/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia sanoi kettu, kun jotkut teki lapsia nuorena, koulutettuna ja hyvässä suhteessa ja vielä erosivat ja sitten tekivät vielä uudestaan lapsia uuden miehen kanssa.

Vierailija
37/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 13:31"]

Lapseton avoliitto ei ole mikään kierros. :D

[/quote]

Niin että avioliitto ja lapset sitä pitää olla, se vasta on oikea parisuhde vai?

[/quote]

Opettele lukemaan.

Vierailija
38/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 35-vuotias eikä kyllä tässä samanikäisessä ja vähän vanhemmassa ystäväpiirissä ole vielä kakkoskierrosta näkyvissä. Veikkaisin, että kakkoskierros alkaisi vasta 45+-iässä.

Me itse mentiin naimisiin jo 25-vuotiaina ja lapsetkin tuli sen jälkeen, mutta monet ystävistä on menneet naimisiin noin 30-kymppisinä ja eka lapsi syntynyt, kun vanhemmat 30-36-vuotiaina. Täällä Espoossa iso asuntolaina sitoo kyllä myös kivasti. 

Jotenkin tuntuu myös ystäväpiirin perusteella, että kaikki elää niin ruuhkavuosia, ettei olisi edes aikaa mihinkään sivusuhteen etsimiseen :), viikolla painetaan duunia Suomessa ja ulkomaan pistokeikoilla, viikonloppuna yritetään toipua ja nähdä lapsia ja nautiskella hyvästä ruuasta ja viinistä.

Vierailija
39/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 35-vuotias eikä kyllä tässä samanikäisessä ja vähän vanhemmassa ystäväpiirissä ole vielä kakkoskierrosta näkyvissä. Veikkaisin, että kakkoskierros alkaisi vasta 45+-iässä.

Me itse mentiin naimisiin jo 25-vuotiaina ja lapsetkin tuli sen jälkeen, mutta monet ystävistä on menneet naimisiin noin 30-kymppisinä ja eka lapsi syntynyt, kun vanhemmat 30-36-vuotiaina. Täällä Espoossa iso asuntolaina sitoo kyllä myös kivasti. 

Jotenkin tuntuu myös ystäväpiirin perusteella, että kaikki elää niin ruuhkavuosia, ettei olisi edes aikaa mihinkään sivusuhteen etsimiseen :), viikolla painetaan duunia Suomessa ja ulkomaan pistokeikoilla, viikonloppuna yritetään toipua ja nähdä lapsia ja nautiskella hyvästä ruuasta ja viinistä.

Vierailija
40/48 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä