Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuraskaus ja miehen työmatkat

Vierailija
12.03.2013 |

Menikö överiksi äsken? Olemme juuri muuttaneet todella kauas Suomesta, meillä on alle 2-vuotias lapsi ja olen raskaana vko 33. Koska olemme olleet täällä vasta vähän aikaa, meillä ei ole turvaverkkoa, joka auttaisi. Jo aiemmin olemme miehen kanssa sopineet, että pidemmät, 3-4 päivää kestävät, työmatkat naapurimaahan loppuvat ja että hän tekee vain päivän pituisia matkoja isyyslomaan asti. Mies lähti siis juuri viimeiselle pidemmälle matkalle ja minä jäin jälleen huolehtimaan taaperosta yksin.

Äsken mies sanoi, että hänellä olisi tärkeä kokous Suomessa, pitkän lentomatkat päässä. Matka kestäisi 2,5 vuorokautta. Se osuisi rv 36 kohdalle. Olen tosi väsynyt, vastuu lapsesta painaa ja hormonit varmaan hyrräävät. Menin ihan lukkoon, minkä jälkeen totesin, että ei käy, ei missään nimessä. Mitä jos synnytän yksin, minne lapsemme joutuu, mitä jos jotain tapahtuu, kun hän on poissa maasta? Saamme apua Suomesta vasta lasketun ajan aikoihin.

Silti mies vielä yritti vääntää, että kokous on tärkeä ja että töissä ei näitä asioita ymmärretä. Ja sitten hän lähti - työmatkalle siis. Olin aivan rikki (onneksi lapsi nukkuu), olen itkenyt varmaan puoli tuntia putkeen. Mitä itse olisitte tehneet? Olisiko pitänyt sanoa ok? Nyt hermostuttaa taas olla perjantaihin asti vastuussa yksi lapsesta, olo on aika tukala ja yöllä en enää saa nukutuksi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä maassa ammattitaitoisia lastenhoitajia on?! Heti etsimään sellainen, joka tulee hoitamaan esikoista, kun synnytys on käynnistymässä.

Mekin asumme ulkomailla ja mies on 3 kuukautta putkeen merillä. Kuopus syntyi, kun mies oli toisella puolella maapalloa, mutta olin hyvissä ajoin haastatellut lastenhoitajia sitä varten ja kaikki meni loistavasti.

Ulkomailla asuessa vaan pitää pystyä hoitamaan asiat itse ja varsinkin, jos kumppani on paljon poissa.

Vierailija
22/23 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit nyt sen lastenhoitajan. Ehtii tutustua tässä hyvinkin ennen mahdollista reissua. Mitä sillä on välilä, vaikka asutte väliaikaisessa asunnossa. Rupea toimimaan asian suhteen, älä marise. Miehesi tulee todennäköisesti matkustelemaan jatkossa, joten ensiarvoisen tärkeää on, että otat ohjat omiin käsiisi.

En muuten ymmärtänyt yhtä asiaa. Yhdessä viestissä sanoit, että et voi enää matkustaa lentämällä, että lentoyhtiö ei sinua enää ota kyytiin, mutta toisessa viestissä sanoit, että matkustat takaisin Suomeen, jos mies lähtee reissuun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, mä suomennan sulle ap:n ajatuksen, eli hän ei enää voi lentää, mutta jos mies lähtee reissuun, hän synnyttää tuolla ja sitten muuttaa lapsineen takas suomeen, eli siis eroaa miehestään, eihän ole yhtään lapsellista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän