Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se tapahtui. Mies, minä ja kiloni :(

Vierailija
11.03.2013 |

Olen lihonut muutamassa vuodessa n. 10 kiloa, koosta 36 kokoon 40. Olen 176 cm pitkä ja painan nyt 70 kg. Mies ei ole koskaan moittinut minua lihomisestani.

Tänään juttelumme ajautui rintoihin ja sanoin, että jos lihoisin paljon, rintanikin kasvaisivat paljon. Mies sanoi, että älä lihota vaan laihduta tai pysy samanlaisena. En loukkaantunut, mutta havahduin siihen, että olen nyt virallisesti paksu :(

Minulla ei ole itsekuria ja inhoan liikuntaa mutta rakastan hyvää ruokaa. Huonot lähtökohdat laihtumiselle. Voisin tehdä kotijumppaa kiinteytyäkseni mutta muuten laihtumiseni on pääasiassa ravinnon varassa.

En ole koskaan laihduttanut. Kertokaapa mulle, mitä muutoksia teen ruokavaliossani, mitä välttelen, mitä saan syödä kärsimättä nälkää.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 23:47"]

no jos et tällä hetkellä harrasta ollenkaan liikuntaa, jo kävelylenkit toisivat pientä muutosta, samoin painoilla treenaaminen.. entä joku tanssi, missä liikunta tulisi siinä sivussa? 

[/quote]

Talven ajan olen kävellyt n. 3 km päivässä, mutta nyt en enää juurikaan, kun työajat muuttuivat. Tanssi tai mikään järjestetty liikunta ei ole mun juttuni. En nauttisi siitä pätkääkään.

-ap

[/quote]

Uinti? Pyöräily? Patikointi? Melominen? Hiihto? Luistelu? Sauvakävely?

Vierailija
42/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei juurikaan laihduta, tosiasiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et halua muuttaa ruokailua tai liikuntaa, todennäköisesti pysyt tuossa tai myöhemmin lihot lisää. 

Haluatko itse muutosta? Jos et, miehen miellytys on aika heikko lähtökohta.

Vierailija
44/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 00:01"]

No jos et halua muuttaa ruokailua tai liikuntaa, todennäköisesti pysyt tuossa tai myöhemmin lihot lisää. 

Haluatko itse muutosta? Jos et, miehen miellytys on aika heikko lähtökohta.

[/quote]

Haluan muutosta! Enemmän kuin mies. Haluan muuttaa ruokailua, mutta en oikein tiedä, miten. Me syödään aika terveellisesti, mutta jotain syön liikaa, selvä se.

-ap

Vierailija
45/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat terveellisellä? 

Ateriarytmi olisi tärkein. Syödä kunnon aamiainen ja lounas. Eikä määrää ole pakko vähentää. Voit vaihtaa ruoat sellaisiin, jotka pitävät kylläisyyttä pitempään. Esimerkiksi munakas, rahka. Syö kunnon ruokaa. 

Vierailija
46/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön rahkaa, maustamatonta jugurttia, vähärasvaista lihaa, broilerin filettä, kalaa, vihanneksia (usein perunan sijasta) jne. Pastaa syömme joskus. Juon alkoholia 2-3 annosta viikossa. Heikkouteni ovat kahvila/ravintolalounaat (melkein päivittäin) ja sipsit (kerran viikossa).

-ap

Vierailija
47/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä keksi, mistä tuossa tarvitisisi enää vähentää.. jos pidät tipattoman, kilot tulevat takaisin kun palaat samaan. Ja kunnon lounas on tärkeä.

Vierailija
48/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 00:17"]

No enpä keksi, mistä tuossa tarvitisisi enää vähentää.. jos pidät tipattoman, kilot tulevat takaisin kun palaat samaan. Ja kunnon lounas on tärkeä.

[/quote]

No pahus. Mä aloin ihan yhtäkkiä lihoa, sitä ennen sain syödä mitä halusin.

-ap

Vierailija
49/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi muuttaa ruokavaliotasi, jos et tarkemmin osaa määritellä, mikä siinä mättää. pidä pari viikkoa ruokapäiväkirjaa. merkkaat syömiset, kellon ajat ja annoskoot. sen jälkeen on helpompi miettiä jatkoa.

Vierailija
50/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on vain iän tuomaa aineenvaihdunnan hidastumista. 

Patrik Borgilla on hyviä ajatuksia sellaisesta laihduttamisesta, mikä ei perustu itsekuriin vaan omia lempiruokia saa syödä.

Vierailija
51/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujutuilla. Jos autoilet  kauppaan jätä auto vähän kauemmaksi parkkipaikalla. Nouse bussista yksi pysäkki aikaisemmin. Kävele portaat ja jätä hissi ja liukuportaat muille. Ota vähän hiilihydraatteja ruuasta pois ja korvaa osa vihanneksilla. Alkoholia vähemmäksi. Lopeta syöminen päivän aikaan hyvissä ajoin, älä mussuta illalla. Pyöräile. 

Mulla on samanlainen olo. Paino noussut 53 kilosta sellaiseen 62 kiloon ja itsestä tuntuu että olen valas. Ja kun on ryppyjä ja hiukset harmaantuu, niin ei enää naurata. 

Vierailija
52/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, en ehkä tuijottaisi painoa. Mutta olet läskin näköinen koska et liiku ja sinulla ei ole lihaksia, aloita siis harjoittelu jolla tähtäät lihasten saamiseen. Kuntosalia suosittelen ja siinä aina kunnon aerobinen osuus cross traine tms alkuun (20 min ainakin). Tämä parikin kertaa viikossa niin alat mennä kuosiin ja voit jättää kilojen tuijottamisen sikseen. Kyllä paino osalla meistä tuppaa nousemaan, mutta kuvailit itsesi lihaksittomaksi ja tasainen läskipatja.  Se ei kaunista ketään, eikö vaan.

Vierailija
53/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vika taitaa olla ap:n mehessä. Eikö osaa rakastaa vaimoaan sellaisena kuin on? Itse en ainakaan rupeaisi nälkäkuurille vaan se takia, että mies vihjailee läskeistä.

Mutta jos nyt ap:n ruokavaliosta pitää etsiä virheitä, niin se on alkoholi ja sipisit. Jätä ne pois.

Itse olen 180 cm ja painan 85kg ja olen läski isolla L:llä. Mieheni ei ikinä ole kommentoinut minun painoani ja jos sen tekisi, niin kenkää tulis niin että soi.... Itse toki inhoan itseäni, mutta nyt ei ole voimia ruveta tarkkailemaan syömisiäni tai laihduttamaan. Sen verran paljon muuta harmia elämässä, että läskit saa nyt odottaa.

Vierailija
54/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yhdyn edelliseen viestiin. Sinun mitoillasi voisi olla ihan timmissäkin kunnossa, mutta sinä et ole, koska et liiku ollenkaan. Enkä suinkaan suosittele liikuntaa pelkästään ulkonäön takia, vaan TERVEYDEN! Kai tiedät, että täysi liikkumattomuus on suorastaan hengenvaarallista?

Minun on aavistuksen vaikea samastua ihmisiin, jotka kertovat vihaavansa liikuntaa, koska itse en saa muusta kuin mahtavasta seksistä yhtä kaikkivoipaa ja upeaa olotilaa kuin liikunnasta. Mutta pakkohan se on ymmärtää, että ihmisiä on erilaisia. Suosittelisin kuitenkin, että kaikesta huolimatta kokeilisit edes jotain liikuntaa, vaikka ajatus ei nyt houkuttelisikaan. Esim. ensimmäiset lenkkikerrat ovat yleensä ihan pakkopullaa eikä hölkkä kulje ollenkaan, mutta tilanne muuttuu pian (minäkin vihasin nuorena miltei kaikkia lajeja). Lajeja on niin paljon, että on varaa valita sellainen, joka tuottaa iloa ja nautintoa.

Vierailija
55/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kahvila/ravintola lounaat pitäis vaihtaa omiin lounaisiin, se jeesaa oikeasti jo paljon.

Ja pakkohan sun on jostain liikunnasta tykättävä??? Tee edes perusjumppaliikkeitä kotona, selkä, vatsat, jalat, kädet, jotta saat edes vähän lihasta ja niitä muokattua kauniimmiksi.

Vierailija
56/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 178 cm pitkä ja kuten sinäkin, aina ollut hoikka vaikka olen syönyt mitä vain. Nyt sitten huomaamatta mullekin oli hiipineet kilot vuosien varrella ja kahden lapsen myötä n. 66 -> 73 kg. Aloitin sovelletun Jutta-dieetin syksyllä ja nyt painan taas tuon 66 kg. Enää en tosin voi syödä kuten ennen, tai vaaka herjaa välittömästi. :) Syön siis pääpiirteissään näin (guuglaa gofatgo niin saat alkuperäisen dieetin):

Aamiainen: kaurapuuro + 1 dl marjoja, 100 g raejuustoa, kahvi

Lounas: lihaa, kalaa tai kanaa, puoli lautasellista vihanneksia (siis oikeasti tosi iso määrä), raejuustoa

Välipala: rasvaton maitorahka ja marjoja reilusti

Päivällinen: kuten lounas paitsi lisänä pieni määrä perunaa, riisiä tai pastaa (n. 1 dl)

Iltapala: kuten välipala

Minulla tuo toimi tosi hyvin. Ja nyt kun paino on siinä missä haluan, voin viikonloppuna herkutellakin parina päivänä, eikä paino nouse. Liikuntaa en ehdi paljon harrastaa, pari kertaa viikossa käyn pumpissa. Tsemppiä sulle ap, kannattaa pudottaa ne ylimääräiset. Mulla olo parani, nyt on taas mukava olo omassa kropassa ja eron huomaa kyllä selvästi esim. valokuvista ja siitä että on saanut ostaa uusia ihania vaatteita, kun entiset on jääneet isoiksi. :)

Vierailija
57/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti jaksa näitä pro ana-ketjuja !!! Ap:n painoindeksi on 22,6 !! Mikä HELVETTI saa hoikat terveet naiset näille kitudieeteille ??? Mieskö? No vaihtakoon miestä!

Itse en ole vielä yhtäkään miestä tavannut, joka ihannoisi luurankonaisia, päinvastoin! Kovasti tuntuvat tykkäävän naisellisista muodoista ja rennosta, myönteisestä suhtautumisesta ruokaan ja omaan kehoon.

Vierailija
58/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhia hiilareita karsimalla lähtee ainakin makkara nopeasti housunkauluksen päältä. Ylimääräinen sokeri ja valkoinen jauho pois.

Vierailija
59/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kolmenkympin kieppeillä aineenvaihdunta alkaa tosiaan hidastua ja kilot pikkuhiljaa kertyä. Siihen saakka minäkin sain syödä mitä vain, ja kroppa pysyi hoikkana ilman mitään ponnisteluja.

Nyt joutuu tosiaan jättämään suklaalevyt ja pizzat harvinaisiin herkkuhetkiin, ellei halua makkaroiden lisääntyvän vyötärölle. Säännöllinen ruokailu ja roima kasvisten lisääminen saa vatsan täyteen ja estää ylimääräiset herkuttelut. Yksinkertaista, mutta herkkusuulle joskus niin vaikeaa!

Liikkumassa käyn kaverin kanssa -jos joskus ei oikein jaksa, niin toinen kannustaa lähtemään. Odotan kevätilmoja, kun voi aloittaa taas pyöräilyn. Siinä kunnon kohoamisen huomaa, kun jaksaa polkea reippaasti jonkun mäen, mikä keväällä meni juuri ja juuri veren maku suussa. Jotain liikuntaa täytyy harrastaa, että pysyy ryhti hyvänä, on iloinen mieli ja kilot kurissa. 

Vierailija
60/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa ei pidä muuttaa, mutta lihakset ovat kyllä terveellinen tavoite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme