Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otetaanpa uusiksi: aikuinen tytär soitetaan aina kotiin

Vierailija
11.03.2013 |

kun vanhemmat tarvii lapsenvahtia. Eikö nuorella saa olla omaa elämää opiskelipaikkakunnalla, vaan onko vanhempien käskystä lähdettävä aina kotiin hoitamaan esim 12 lapsisen katraan nuorempia. Jos koko ikänsä on jo hoitanut nuorempia sisaruksiaan, eikä edes kotoa pois muuttaminen auta, niin onko se teistä ok?

Vanhemmat vaativat, että sovitut työt on peruttava vaikka päivän varoitusajalla, jos he niin haluavat. Entäs kun tuo nuori valmistuu ammattiinsa hoitoalalle, vapaaviikonput hoidetaan niitä pienempiä edelleen? Milloin voi vierailla kotona ilman työvelvoitetta?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä sopisin lastenhoitokeikat tytön kanssa vaikka kahdeksi viikoksi kerrallaan tai kuukaudeksi. Sillä tavalla, ettei olisi joka weekend "kiinni". Mun mielestä hän ei voi tällöin lähteä parin tunnin varoitusajalla kotopuoleen. Millaisella varoitusajalla muuten itse pyydät tyttöä?

Minusta tuossa voi olla sekin, että hän kokee tarjoamasi homman liian rankkana ja keksii sen takia syitä. Kotipaikkakunnalla voi tosiaan olla muitakin itressejä kuin sisarusten hoito. On aika rankkaa nuorelle tehdä töitä ja opiskella samaan aikaan, jo arkipäivät muodostavat kovan työviikon.   Entäpä, jos etsisit viikonlopuille toisen hoitajan?

Vierailija
62/62 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

p.s. Ja musta tuntuu, että haluat tässä nostaa erityisesti esille tuon, että on "isosta perheestä", hiukan ehkä negatiiviset mietteet on sinulla tytön perheestä. Ehdotan opettelemaan suvaitsevaisuutta. Näytät kuitenkin arvostavan hänen lastenhoitotaitojaan. On varmaan oppinut sisarustensa parissa paljon lasten kanssa olemisesta, kärsivällisyyttä ja sisua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla