Suunnittelen uskoon tuloa ja olen kahden vaiheilla. Jumala vaiko Suatana? Kokemuksia?
Kommentit (70)
htep kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitan ottaa elämän kevyesti, samoin uskon. Tulisin hulluksi, jos alkaisin miettimään Jumalan tarkoitusta. Ei ihminen voi saada sitä koskaan selville.
Hulluna olemattomuus on siis sinulle tarkeampaa kuin jumala? Mutta silloinhan jumalasi on heikko, han ei ole voittanut hulluutta, sen olemassaoloa.
Minun jumaluuteni ovat.
He eivat hyvaksy valetta, eivatka sita ettei ihminen saa muuttua taydelliseksi. Siksi hulluus ja sen olemassaolo maailmassa on heille vain valetta, ilkeyttah ja valeen seka pahan muoto. Ei muuta.
Hulluuden olemassaolo on epataydellisyytta ja syntia, mutta kuten tuossa kirjoitin aikaisemmin, niin HOR ("Horus") ja SETSH ("Seth") ovat voittaneet synnin. Lue ylapuolelta kirjoitukseni.
Sitten se toteutuu koko maailmassakin, jos ihmiset hyvaksyvat totuuden.
Viaton Wsjir ("osiris") nousi heidan tahtensakin kuolleista. Etta he saisivat elaa. Jos he ovat sinussa niin silloin sinakin saat elaa. Jos Wsjir ("osiris") on sinussa niin sina saat elaa. Jos ST ("isi s") on sinussa, niin sina saat elaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teistä ole oikeudenmukaista että paha saa ansionsa mukaan? Toivottavasti ne ei ole samat ihmiset jotka ensin valittavat "miksi Jumala sallii pahan" ja seuraavassa lauseessa arvostelevat siitä ettei Jumala sallikaan vaan tuho tulee elleivät ihmiset käänny.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Jumala pitää kaikkia ihmisiä pahoina, jotka eivät häneen usko?
Kaikki OVAT tehneet syntiä.
En minä ainakaan ole.
Usko Jumalaan ja äänestä Mestaria. Saatat saada molemmat, Jumalan ja Saatánan.
Nämä kaksi satuolentoa löytyvät samasta satukirjasta. Miten muka kaikkivoipainen olento ei tuhoa toista, mutta tuhansittain viattomia ihmisiä kyllä tappaa (löytyy ihan siitä hölynpölykirjasta) ? Kertoo paljon uskonnon keksijästä.
htep kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitan ottaa elämän kevyesti, samoin uskon. Tulisin hulluksi, jos alkaisin miettimään Jumalan tarkoitusta. Ei ihminen voi saada sitä koskaan selville.
Hulluna olemattomuus on siis sinulle tarkeampaa kuin jumala? Mutta silloinhan jumalasi on heikko, han ei ole voittanut hulluutta, sen olemassaoloa.
Minun jumaluuteni ovat.
He eivat hyvaksy valetta, eivatka sita ettei ihminen saa muuttua taydelliseksi. Siksi hulluus ja sen olemassaolo maailmassa on heille vain valetta, ilkeyttah ja valeen seka pahan muoto. Ei muuta.
Hulluuden olemassaolo on epataydellisyytta ja syntia, mutta kuten tuossa kirjoitin aikaisemmin, niin HOR ("Horus") ja SETSH ("Seth") ovat voittaneet synnin. Lue ylapuolelta kirjoitukseni.
Asioiden meno äärilaitoihin ei ole hyväksi. Minkä tahansa asian: koskee uskontoa, politiikkaa, taloutta, mitä vain.
Uskon jumalaan ja kuulun kirkkoon. Mutta en välttämättä usko Kristinuskon mukaan, en ymmärrä oppia kolminaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Luulen ap:n olevan provo, mutta ehdottomasti Jumala. Toisaalta uskon J:n ja S:n olevan käsikädessä, niinkuin ying ja yang. Maailman lait pätevät niin, että kaikella on vastakohtansa. Mutta keskittymällä hyvään ja rakkauteen vedät elämässä sitä puoleesi, kun taas keskittymällä pahaan... No et ole onnellinen.
N28
Ai, oikein USKOT.
Ne on molemmat ihmisten keksintöä.
Ihan tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
htep kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun jumaluuteni ovat.
Asioiden meno äärilaitoihin ei ole hyväksi. Minkä tahansa asian: koskee uskontoa, politiikkaa, taloutta, mitä vain.
Uskon jumalaan ja kuulun kirkkoon. Mutta en välttämättä usko Kristinuskon mukaan, en ymmärrä oppia kolminaisuudesta.
Kommentoija ei siis halua, etta maailma menisi sellaiseen aarilaitaan, etta hulluuden olemassaolo katoaisi ihmisten sydamesta. Ja siis maailmasta.
En ole kommentoijan kanssa samaa mielta.
Ja minun ikuisuudessani ei ole hulluuden olemassaoloa, ei tietysti muutakaan pahuuden ilmentymaa.
No itsehän mä lähtisin shissos shaattanan kelkkaan. Muista The power of the dark side. Jos et usko, niin kysy vaikka skywalkerin lukelta.
Vierailija kirjoitti:
Usko Jumalaan ja äänestä Mestaria. Saatat saada molemmat, Jumalan ja Saatánan.
Omassa uskonnossani ei ole saatanaa eika demoneja. Absoluuttinen paha kyllakin. Sita esittaa kuvaus, "metafora" valtavan suuresta, mutta hampaattomasta kaarmeesta: "Han /se, suuri vale".
Siis ne jumaluudet, joita jotkut mainitsevat demoneiksi egyptilaisessa uskonnossa eivat oikein edusta pahuutta, koska he syoksevat olemattomuuteen pahan ja ilkeyden: Suuren valeen, hampaattoman kaarmeen.
Hyva ei voi hyvaksya pahaa. Totuuden kaksossisaret ovat paitsi auringon tyttaret, samalla siis kaksi kobraa, ja silti kaksi kaksi silmaista tytarta; "Auringosta", joka antaa kaiken kasvaa. Mutta lisaksi viaton Sjir ("osiris") on herra, han jonka takana seisovat he, jotka tulevat sielta, missa totuuden kaksosten asuinpaikka on.
Totuuden kaksossisaret ovat kaksinkertaisesti elama ja he ovat myos kaksi kobraa. Toki uskontoon liittyy lukuisa joukko veitsenkantajia ja toden totta heilla on sama tehtava kuin totuudella ja sen sisarilla. Suuren pyramidin alla on myos kammio. Siella on kuoppa, ja seinassa juuri ihmisen mentava tunneli. Tunneli jatkuu suoraan ja sitten se paattyy. Tunnelilla on loppu. Kun loppu on tullut, niin sitten ei ole mitaan: He rakensivat sen, paikan missa paha: Vale kohtaa loppunsa. Ja koska se on ajateltu, ja minakin pystyn sen ajattelemaan. Nakemaan silmallani, niin se toteutuu. Edelleen.
Viattomalle, jonka takana on kaksinkertainen totuus voi sanoa: Olen havittanyt sydamestani pahan, ja tayttanyt sen hyvalla....
Viaton Sjir (osiris) ilahtuu, kun han nakee entisen murhaa jansa SWT:in toiselta nimelta SETSH (kreikaksi "Seth") SETSH:ta on tullut viattoman kannattelija, ihailija. Entisesta syntisesta.
SJIR (osiris) on pyramiditekstissa *Ws R* verrattuna SETSH:iin (Seth). Toisin sanoen SJIR (osiris) on ihailun kohde entiselle pahantekijalle. Ja tama entinen pahantekija ihailee viatonta niin paljon, etta on valmis kannattelemaan ja palvelemaan hanta. Mutta entinen pahantekija saa siis myos kiveksensa, mielensa takaisin. Niin suuri on se hyva ja rakkaus, joka myos liittyy naihin jumaliin.
SETSH on antanut itsensa, kiveksensa, siis mielensa "auringolle", joka antaa kasvaa. Siksi han sai samalla menettamansa takaisin, vaikka kaiken ensin menetti, kun hyokkasi HOR:in (horus) kimppuun.
Teksti menee papyruksesta: ....... J! lahjoja tuodaan, ja Hor (horus) puhdistuu; SWT ts. SETSH (Seth) muuttuu jumalaksi, ja sama asia kaantaen
Viattomuuden itseensa ottanut muuttuu viattomaksi taysin riippumatta siita, mita sydamessa on ennen ollut. Onhan se astia silloin taytetty totuudella.
Siis kaksi viallista puhdistuu ja muuttuu jumalaiseksi. Hor (horus) joka menetti silmansa mutta saa ne takaisin ja Swt, siis Setsh (Seth) joka menetti kiveksensa, mutta saa ne takaisin. Tama on uskonnon perusta, ja se katosi samoihin aikoihin kun harhaoppi levisi maassa samoihin aikoihin kuin myos vieraat hallitsijat tunkeutuivat sisalle. Se alkoi tapahtua joitakin satoja vuosia ennen kuin Nasaretilainen liikkui omassa maassaan ja jatkui tuon ajan yli.... ... Ja harhaopille koristeltiin jopa temppelin seinia, rakennettiinkin. Juuri tuona aikana. Mika Huom. oli ollut tuhansia vuosia tuhoutui siihen, milta se siis nayttaa. Mutta tietysti totuus ei siirtynyt lopullisesti muualle, koska mina tata kirjoitan.
Roomalaisena aikana Seth ei enaa saa anteeksi, hanella ei ole lupaa muuttua hyvaksi. Horuskaan ei siksi palvele viatonta. Hyva ei saa toteutua. Suuri vale ja hampaaton kaarme on se milla ihmiset ratsastavat. Ja sama on maailmassa tanaan. Mutta Ei SETSH tai HOR ole mihinkaan kadonnut tai kuollut tai ole edes voimaton. Eivat muutkaan jumaluudet. Ihminen ei vain ole hyvaksynyt mm. hanta sydameensa. Keihastamaan kaarmetta. Kuten ei siis muitakaan tosi jumalia.
Useimmat ihmisista, hh arvelisin.
Minä olen aina voinut vaikeissa elämäntilanteissa kääntyä naapurin Uskon puoleen.