Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottava vaiva, kenelläkään tietoa mistä johtuu?

Vierailija
11.03.2013 |

Olimme mieheni kanssa viikonloppuna viettämässä iltaa ystävien kanssa.
Jouduimme kuitenkin lähtemään ajoissa (23:00), koska mieheni alkoi valittaa outoa oloa ja sitä että horisontti heittelee puolelta toiselle.
Kotona hän sanoi että ei ole kertonutkaan minulle, että on huomannut monesti
ajaessaan autoa (työnsä puolesta ajaa päivän aikana montakymmentä/sataa kilometriä), että on saattanut ajella 30min eikä muista lainkaan missä on ajanut.
Hän kertoi myös, että maksaessaan kortilla hän joutuu miettimään kovin, että kumpaa painaa Debitille vaiko Creditille, kun ei muista kumpi on kumpi.
Ennen ollut kuulemma itsestään selvää, että valitsee sen Debitin.

Kerroin hänelle, että hänen pitäisi mennä lääkäriin, mutta ei kuulemma uskalla!

Olen äärimmäisen huolissani miehestäni. Onko kenelläkään edes veikkausta mistä moinen voisi johtua?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pyysi, että kerron mikä tuomio lääkäristä tulee.

No, mieheni kävi eilen lääkärissä, mutta mitään ei vielä tiedetä. Hän menee verikokeisiin, jonka jälkeen tiedetäänkin taas vähän enemmän.

ap

Vierailija
2/70 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Toivotaan ettei ole mistään vakavasta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saimme verikokeiden tulokset, niin perusteella mies on täysinkunnossa. Silti lääkäri passitti vielä ylä-vatsan utraan. Joten niitä tuloksia jäämme vielä odottelemaan.
Fysioterapeutille sai myös lähetteen, joten näillä eväille me jatketaan.

ap

Vierailija
4/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa aivoissa olevaan kasvaimeen. Jos ei uskalla käydä lääkärissä, ei asian toteamiseksi ole mitään tehtävissä.

Vierailija
5/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikkeni jotta hän lääkärille menee.
-ap

Vierailija
6/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vanha miehesi on? muistisairaus alkamassa, alzheimer? onko suvussa? Syökö kalaöljyjä, syökö vitamiineja, nukkuuko tarpeeksi, juoko paljon kofeiinia? korkea verenpaine? paniikkihäiriö?

Jos elimellistä vaivaa ei löydy niin vitamiinit, kalaöljyt ja riittävästi unta.

Vierailija
7/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 35v. Hänen suvussaa ei ole ollut dementtiaa taikka alzheimeria.
Syö paljon vihanneksia. Ylleensä nukkuu riittävästä 8-9h yössä. Viime viikolla ei monena yönä saanut nukutuksi ja heräsi aikaisin 04:00 aikoihin, (siihen mennessä nukkunut kuitenkin jo 6h). Mutta nämä vaivat ovat hänellä kestäneet pidempään kuin viikon.
Kahvia juo 3 kuppia päivässä. Aamulla 2 ja päivällä 1. Muita kofeiinivalmisteita ei käytä, limuja yms. Verenpaine hänellä on aina ollut hyvä. Ollaan sitä kotonakin aina välillä mittailtu.
Paniikkihäiriöstäkään ei kärsi.
Kalaöljyä ei syö meistä kumpikaan. Mutta kalaa kylläkin pari kertaa viikossa yleensä.

ap

Vierailija
8/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko näkö tarkastettu koska?

Vierailija
9/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vähän samoja oireita jos olen vaikka kävelyllä niin tuntuu että pitää skarpata kokoajan ettei kompastu omiin jalkoihin tulee myös semmonen ihme "pöhnä" olo ja voin yhtäkkiä huomata että olen kävellyt kilometrin enkä ole huomannut mitään. Jos kävelen oikein reipasta vauhtia niin tulee semmoinen  sininen olo silmiin kun pysähtyy. Juoksu ei tuota läheskään niin paljon näitä outoja tuntemuksia kun kävely. Mullekin tulee eri lukujen tai koodien kanssa muistikatkoksia. Esimerkiksi jos soitan ja varaan lapselle ajan lääkäriin niin menee pää tyhjäks kun ne kysyy syntymäaikaa ja sitä ei saa päähän mitenkään. Mistä tämmönen voi johtua?

Vierailija
10/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:07"]

onko näkö tarkastettu koska?

[/quote]

Syksyllä tarkistettiin ja näön pitäisi olla kunnossa.
Kauko näkö oli hiukan huonompi, mutta ei kuitenkaan niin huono että lasit olisi tarvinnut.
-ap

Vierailija
11/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epileptiseltä oireelta. Ei johdu välttämättä kasvaimesta, mutta ehdottomasti kannattaa mennä tutkimuksiin.

Heitättävä tunne voisi johtua vaikka ihan korvistakin,

http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Korvaper%C3%A4inen_huimaus

Mutta tuo että tajunta "pätkii" on jo toinen juttu.

Vierailija
12/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, väsymys ja ahdistus aiheuttavat mainitsemiasi oireita. Kyseessä ei tarvitse olla mikään kuolemaksi koituva, toki kannattaa tarkastaa. Itselläni stressistä ja unettomuudesta menevät hartiat niin jumiin, että olo välillä todella huojuva ja unettomina kausina muisti pätkii, enkä pysy ihan tässä hetkessä...

Vierailija
13/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auta kun mennä lääkärille, syynä voi olla vaikka mikä.

Horisontin heittely voi johtua silmistä tai niskoista, muistikatkokset verensokerista,epilepsiasta,paniikkihäiriöstä,unenpuutteesta,tressistä, aivoverenkierronhäiriöstä,uniapneasta, vaikka ja mistä.

Lekuriin vaan niin selviää, jos ei selviä, niin elämäntavat puntariin.

Vierailija
14/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa autoa työkseen? Ei ole kuin ajan kysymys koska sattuu jotain ja sitten se on miehen  vika kun on tuollaisia oireita ollut pidempään. Ehdottomasti heti lääkäriin ja sairauslomalle! 

Vierailija
15/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen mies?

Voisiko olle stressaantunut töistä? Ajatukset muualla huomaamatta? Ja verenpainetta kannattaisi tarkkailla...

Voisihan sitä heti pelotella aivokasvaimeilla, mutta tuskin on niin vakavasta kyse...

Vierailija
17/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:13"]

Ajaa autoa työkseen? Ei ole kuin ajan kysymys koska sattuu jotain ja sitten se on miehen  vika kun on tuollaisia oireita ollut pidempään. Ehdottomasti heti lääkäriin ja sairauslomalle! 

[/quote]

Ei varsinaisesti aja autoa työkseen. Vaan hänellä on liikkuva työ ja monia työkohteita päivänaikana jonne liikkuu työautollaan.

Vierailija
18/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:15"]

Minkäikäinen mies?

Voisiko olle stressaantunut töistä? Ajatukset muualla huomaamatta? Ja verenpainetta kannattaisi tarkkailla...

Voisihan sitä heti pelotella aivokasvaimeilla, mutta tuskin on niin vakavasta kyse...

[/quote]

35v.
Viime viikolla mainitsi, että töissä on ollut kiireisempää, koska on ollut 1 mies vähemmän töissä (joku lomalla).
Kotona tehdään remonttia (mutta sitähän tykkään kovin tehdä. Eikä mitään aikarajoja valmistumisen suhteen ole laitettu)

Vierailija
19/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap omasta kokemuksestani voin kertoa :HETI LÄÄKÄRIIN !

mulla oli tuollaista oiretta, ajoin autoa ja en ns tajunnut ajamistani, vaikeeta kertoa tuota tunnetta, mutta sama kuinkuvailit miehelläsi, samoin tollaisia älyttömiä tunteita , et en tajunnut jotain yksinkertaista, kuten itse kerroit miehesi kortinkäytösät.

mulla todettin aivokasvain :(

eli pakota mies lääkäriin välittömästi !

Hänhän on vaaraksi muille ihmisille likneteessä, voi ajaa toiselle kaistalle, tai jalankulkijoiden päälle, kuolee vielä moni miehesi matkassa.

eli mars lääkäriin.

epilepsia on mysö mahdollinen ja sekin voi johtua aivokasvaimesta, 

itse sain epileptisenkohtauksen, ja sitten tuo aivokasvain löytyi.

Vierailija
20/70 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:25"]

ap omasta kokemuksestani voin kertoa :HETI LÄÄKÄRIIN !

mulla oli tuollaista oiretta, ajoin autoa ja en ns tajunnut ajamistani, vaikeeta kertoa tuota tunnetta, mutta sama kuinkuvailit miehelläsi, samoin tollaisia älyttömiä tunteita , et en tajunnut jotain yksinkertaista, kuten itse kerroit miehesi kortinkäytösät.

mulla todettin aivokasvain :(

eli pakota mies lääkäriin välittömästi !

Hänhän on vaaraksi muille ihmisille likneteessä, voi ajaa toiselle kaistalle, tai jalankulkijoiden päälle, kuolee vielä moni miehesi matkassa.

eli mars lääkäriin.

epilepsia on mysö mahdollinen ja sekin voi johtua aivokasvaimesta, 

itse sain epileptisenkohtauksen, ja sitten tuo aivokasvain löytyi.

[/quote]

Mieheni on kyllä loppupeleissä helppo ympäri puhua. Mutta, kun hän selkeästi itsekkin pelkää, että on jotain vakavaa. Niin enhän mä voi mennä sille sanomaan, että mene rakas lääkäriin, kun sulla voi olla aivokasvain :(

Kaikkeni kuitenkin teen, jotta saan hänet lääkärin ovesta sisään. Tahdosta riippuen voin itsekkin olla mukana.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan