Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en tajua tätä materialistista meininkiä

Vierailija
10.03.2013 |

Mikä ihmisiä vaivaa, kun tuntuu että tosi monelle vaan merkkilaukut ym vaatteet on kaikki kaikessa. Esim mun työkaveri joka opiskelee päätoimisesti, ei voi ostaa vaatetta esim anttilasta tai muusta taviskaupasta. Tavallisesta työssäkäyvästä perheestä on tämä tyttö. Siis nykyään opiskelijoillakin pitää olla merkkilaukut, huivit ym. Ihannoidaan sit jotain hermes huivia joka maksaa 300 €. En tajuu! En voi mitään mutta mua ärsyttää. Mitä itse ajattelet?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en käsitä. Ymmärtäisin vielä, että haluaa laadukasta ja kestävää, mutta merkkituotteiden kohdalla ei ole kyse kuitenkaan siitä.

Vierailija
2/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Hermes-huivi. Vintagea, on vuodelta 1975. On kestänyt sekä edellisen omistajan että minun kovaa käyttöä täysin priimakunnossa jo melkein 40 vuotta, eli mielestäni se on ihan hintansa väärti:)

Tosin, uskoisin että "ennen vanhaan" laatukin oli näissä firmoissa kohdallaan, toisin on nykyään milloin tosiaan luksustuotteista on tullut joka tytön kamoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntähän se on. Mä voin ostaa huivin vaikka Tokmannilta jos se sattuu mua miellyttämään. Enkä pistäis satoja euroja asusteisiin.

Vierailija
4/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai on sun elämä materialistista, olen pahoillani, minä en moista turhuutta harrasta. toisaalta olen lukenut että kotimaan talous pyörii jos vähän välillä törsäilee. minäkin ostin kerra sellaisen ihanan turkin stockmannilta, oli vielä kotimainen, eli tyllistävä vaikutus, ah se on niin ihaana, minä rakastan sitä turkkia, se on niin ihaana. kerran ostin tillanderilta sellaisen käsin tehdyn kotimaisen kulta rannekkeen, se oli suomessa tehty, eli työllistikin suomalaisia kultaseppiä, kuule se on niin kaunis, se on niin hurjan kaunis, mä rakastan sitä, se on niin ihaana. 

Vierailija
5/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajttele miten paljon juuri sinä työllistit kultaseppää, ostamalla sen yhden ranneketjun! Onnittelut sinulle! Olet niin mahtavan "tyllistävä"!

Vierailija
6/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 22:36"]

Ajttele miten paljon juuri sinä työllistit kultaseppää, ostamalla sen yhden ranneketjun! Onnittelut sinulle! Olet niin mahtavan "tyllistävä"!

[/quote]

voi kuule kiitos sulle kovasti, mulla on myös semmonen aivan ihana kasmir matto tulla olohuoneessa joo, se on kuule niin kaunis, se on puoliksi silkkiä ja puoliksi kasmir villaa, se villakin on niin silkkimäistä, jestas kun mä tykkään siitä, sun ihan pitäis tulla katsomaan joskus. kuule sua anteeksi mun huono kirjoitus kun mulla on niin paha vika silmissä ja sormet on niin reumaiset ja kun tämä suomi ei ole mun äidin kieli, minä olen emerikoista mutta olen asunut suomessa yli 60 vuotta ja hyvin olen viihtynyt, ihmiset ovat niin kovin sydämellisiä.

Vierailija
7/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko vielä kertoa lisää omistamistasi tavaroista, koska ketään ei kiinnosta mamma!

Vierailija
8/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 22:46"]

Haluatko vielä kertoa lisää omistamistasi tavaroista, koska ketään ei kiinnosta mamma!

[/quote]

voi veikkonen vaikka kuinka paljon, haluatko sinä kuunnella

Vierailija
9/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset veisivät kaatopaikalle kaiken sen kaman mitä eivät ole viimeisen vuoen aikana tarvinneet lainkaan, niin lähtisikö peräti puolet tavarasta?

Itselläkin tavaroita jotka vain seisovat kaapissa tilaa viemässä, muta pakkohan sitä on olla useita kukkaruukkua, vaikka kukkia tuovat vain vieraat ja nekin ehkä kerran pari vuodessa tai säästä kynttilänjalkojaja  kyntilöitä vaikka ei ikinä polta kynttilöitä, tuhkakuppi, vaikka en ole koskaan edes maistanut.

Paljon vähemmällä romulla pärjää aivan hyvin.

Vierailija
10/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materialismi näkyy yhteiskunnassa vahvasti, ja en ole koskaan ymmärtänyt näitä merkkituotteiden perässä juoksevia ihmisiä, tai että aina pitäisi saada se uusin puhelinmalli yms. Joillekin merkkituotteet ovat egon pönkitystä, mutta kukin tyylillään. Materia on katoavaa, kun täältä lähdetään niin ei niitä vuittoneita saa mukaansa.

Vierailija
11/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 23:44"]

Materialismi näkyy yhteiskunnassa vahvasti, ja en ole koskaan ymmärtänyt näitä merkkituotteiden perässä juoksevia ihmisiä, tai että aina pitäisi saada se uusin puhelinmalli yms. Joillekin merkkituotteet ovat egon pönkitystä, mutta kukin tyylillään. Materia on katoavaa, kun täältä lähdetään niin ei niitä vuittoneita saa mukaansa.

[/quote]

saa jos on mormoni

Vierailija
12/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ns. ei materialistinen ihminen parempi kun materialistinen

Vierailija
13/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 23:44"]

[/quote]

saa jos on mormoni

[/quote]

:D

Vierailija
14/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä olette, olenko materialistinen. minulla on varsin joustava budjetti, olen käyttänyt viimeisen 4 vuoden aikana n 600.000,- euroa matkailuun. tavaraan en nykyään juuri käytä, paitsi tietysti minulla on tietokone ja känny ja telkku jne

Vierailija
15/17 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP miksi toisten kulutustottumukset sinua ärsyttää? Anna toisten elää elämäänsä, mitä se sinulle kuuluu? Itse aina ajattelen, että ne jotka ärsyyntyvät toisten tietynlaisesta sisustuksesta, merkkilaukuista, merkkikengistä, liian kalliista pukeutumisesta jne on salattua kateutta. Ei sinua ärsytä jos joku haalii esim. halpahallista tavaraa ylitarpeen? Siksi kun sinua ärsyttää juuri se merkki ja hinta niissä tuotteissa.

Anna olla! Ole sinä vain tyytyväinen siitä, että et koe tarpeelliseksi tuhlata rahaa käsilaukkuun esim. kolmea tonnia, vaan pystyt tyytymään vähempään. Säästät tällaisella elämäntavalla aika paljon enemmän, kuin se merkkifriikki.

Itse olin nuorempana tosi merkkitietoinen. En osanut olla kulutuskriittinen, ja lisäksi olin muodin orja. Nyt olen huomannut, että mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän välitän muodista, enkä jokaiseen kotkotukseen lähde mukaan. Minulla ei ole mitään halua tai tarvetta sijoittaa käsilaukkuun esim. tuhatta euroa, mutta nuorena ostin 700 mk:n nahkaisen repun, se kun oli silloin viimeisintä huutoa (20 vuotta sitten). No, sitä reppua käytinkin 10 vuotta, ja se olikin kestävä reppu!

Ja turkinkin ostin -60% alesta, ja sitä tässä olen talven paukkupakkasilla käyttänyt kohta kymmenenvuotta! Ja on muuten kaikista lämpimin takki, hakkaa mennentullen kaikki supertoppatakit ym.

Itse ajattelen, että ei ole minulta pois jos joku haluaa ihan kaikki rahansa sijoittaa esim. vaatetukseen. Mutta oikeasti onhan se järkevämpää, että jäisi jotakin säästöön, eikä tuhluroisi sellaiseen rahaa, mikä ei kestä ikuisesti. Mutta kukin tekee omat elämänratkaisunsa, ja rahaakin on käytettävissä erilailla eri ihmisillä. Ne joilla on rahaa ostella kalliita juttuja, auttavat kyllä suomen taloutta työllistävällä vaikutuksellaan, ja palveluiden käyttäjinä.

Vierailija
16/17 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaa te, joiden mielestä "eihän se ole muilta pois..."

Kun se nimenomaan on maapallon tulevaisuudelta ja meidän lapsiltamme pois se kerskakulutus. Luonnonvarat eivät ole ehtymättömiä!

Vierailija
17/17 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ap. Materialistisuus on ihmiskunnan syöpä.