Olenko ihan hullu? Ikää 40 ja hain just yliopistoon.
Kommentit (29)
et, olen itse miettinyt että pitäisikö vielä hankkia joku tutkinto, jos tosiaan eläkeikää nostavat en jaksa sairaanhoitajana 70v nyt jo alkaa olla kulumaa sielä täällä ja ainakaan tältä alalta en pelkkiä paperihommia halua.
olen 50v
Nuoria poikia tuolla vois tosiaan olla. Eipä tullut mieleenkään ne.
Ihanaa, mun tavoite myös, ehkä vuoden tai kahden päästä.
Terveisin 37 vee.
Et ole. Täytän juuri neljäkymmentä ja ensimmäistä vuotta AMK:ssa.
Jos opinnot menevät hyvin aion hakea vielä TKK:lle.
Eli optimi-tilanteessa olisin DI 46-vuotiaana...
Mä oon 37-v. maisteri ja haen kanssa yliopistoon tekemään toista tutkintoa, ihan huvikseni työn ohessa opiskelisin. :)
Ihan järkevä olet. Itse hain vuonna 2009 kauppiksen puolelle, aloitin kandinopinnot syksyllä 2011, siirryin maisterivaiheeseen viime kesänä, ja nyt alkaa olla enää gradua ja paria tenttiä vaille valmista.
Aikuisiällä opiskelu on todella mielekästä, ainakin minulla ja monella muulla ikätoverillani on ihan sama kokemus, että tarttumapintaa työelämään ja maailmaan muutenkin löytyy ihan eri tavalla kuin nuorempana. Myös motivaatio on useimmilla kohdallaan.
Tsemppiä, toivottavasti pääset sisään!
Mä valmistuin toiseen ammatiini yliopistosta 41-vuotiaana. Nyt on tätä uudempaa työuraa takana nelisen vuotta. En oo päivääkän katunut! ja eläkeikäänkin ennätän paiskia hommia vielä liki parikymmentä vuotta...
Niin ja kasi on siis nyt 45-vuotias.
Miesystäväni opiskelee parhaillaan ensimmäistä tutkintoaan, ikää vähän yli 40. :)
Mun tuttava on päälle 60v ja opiskelee parhaillaan yliopistossa. :)
Et ole hullu. Hieno homma jos jaksat opiskella. :)
Ei vielä lähelläkään hulluutta.
Itse opiskelen kahta amk-tutkintoa ja aion hakea yliopistoon, ikää on 41.
wow, onnittelut, olen kateellinen
Kiitos kun olette näin ihania!
ap
Täällä kanssa ikuinen opiskelija opintopisteitä kasassa jo reippaasti yli 500. Kolme ammattia , yksi opistotason tutkinto, yksi maisteritutkinto ja yksi erillinen tutkinto oka täydentää maisterintutkintoa ja nyt hain taas kerran hakemaan toiseen ylempään tutkintoon jo suoritettujen opintojen perusteella ja ikää täällä 43v
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 21:20"]
et, olen itse miettinyt että pitäisikö vielä hankkia joku tutkinto, jos tosiaan eläkeikää nostavat en jaksa sairaanhoitajana 70v nyt jo alkaa olla kulumaa sielä täällä ja ainakaan tältä alalta en pelkkiä paperihommia halua.
olen 50v
[/quote]
Miten pääsee hoitoalan papetöihin? Osastosihteeriksikö?
Joopa joo. Onneksi tälle tutkintojen keräilylle ja 40-vee hakijoille tulee loppu ens vuonna.
Tesmppiä opintoihin! Koskaan ei ole liian vanha mihinkään, jos intoa ja omaa halua asiaa kohtaan löytyy.
Sitä paitsi, jos eläkeikää nostetaan 70-ikävuoteen, niin uskoisin, että yhä useampi alkaa opiskella uutta tutkintoa nelissäkymmenissä. Työmaailmassa tapahtuu niin paljon muutoksia, työpaikkoja syntyy ja katoaa, yksi ihminen ei jaksa fyysisesti tai henkisesti samoissa hommissa vuosikymmeniä, yms. Tai sitten vaan ihan oma vaihtelunhalu ajaa opiskelemaan lisää.
Luin kerran artikkelin yli 60-vuotiaasta naisesta, joka oli 50-vuotiaana aloittanut uuden uran - sotakuvaajana. Eli koskaan ei ole liian myöhäistä!
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 22:17"]
Joopa joo. Onneksi tälle tutkintojen keräilylle ja 40-vee hakijoille tulee loppu ens vuonna.
[/quote]
Eikä tule
Aiotko deittailla opiskelijoita?