Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan hullu? Ikää 40 ja hain just yliopistoon.

Vierailija
10.03.2013 |

Takataskussa siis on jo yksi tutkinto.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa! Todellakin kannattaa hakea! Onnea hakuun! Sitäpaitsi 40v ei ole edes vanha, mutta tyhmyyttähän se on, jos ei uskalla opiskella ikänsä takia. Ei oppiminen lopu johonkin tiettyyn ikään.

Vierailija
22/29 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakuntalehdessä oli viime vuonna juttua miehestä, joka oli väitellyt tohtoriksi yli 80-vuotiaana. Joten et varmaankaan ole 40-vuotiaana liian vanha!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19? Millä tavalla tulee?

Vierailija
24/29 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hullu. Itse aloitin toisen tutkintoni opiskelun 34-vuotiaana, nyt olen 38, ja gradu on juuri esitarkastuksessa. Kaiken muun olen jo tehnyt, eli KOHTA olen valmis!

Vierailija
25/29 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,  että täällä on näin paljon muitakin samassa tilanteessa olevia!  Mä olen 36-vuotias ja haen myös tänä vuonna toista yliopistotutkintoa suorittamaan. Vielähän sitä ehtisi valmistumisen jälkeen olla 20-30 vuotta töissä!

Vierailija
26/29 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan tehdä saman, vaikka ikä lähempänä viittä- kuin neljääkymppiä!

En ymmärrä miksei yli nelikymppisenä saisi opiskella, kuten joku ketjussa väitti. Työuria ollaan todellakin pidentämässä ja voi olla lukuisia syitä miksi ammattia täytyy  vaihtaa jossain vaiheessa elämää.

Tässä vain muutamia syitä uuteen koulutukseen ja alan vaihtoon:

-sairaus paikottaa jostain syystä etsimään uuden ammatin

-maailma muuttuu ja oman ammatin työt häviävät kokonaan tai ulkomaille

-oma työpaikka menee eikä työllisty omalle alalle (vaikkapa ikärasismin takia, johonkin toiseen työhön ikä ei ehkä ole sitten niin suuri este)

-maailma muuttuu ja täytyy opiskella lisää tietoa, jotta jaksaa ja pärjää

-oma jaksaminen vaakalaudalla. omaa ammattia ei ehkä jaksa loppuelämän ajaksi, mutta suuntautumalla uudelle alalle saa virtaa tehdä työtä vanhaksi asti.

-kun elämänkokemus ja ammattitaito karttuvat, voi huomata, että tietotaitoja täydentämällä voikin suunnata kykyjään vielä paremmin hiukan eri alalla

-ihminen muuttuu elämän mukana ja kiinnostuksen kohteet voivat muuttua samalla

-nuorena tuli valittua ammatti, johon rohkeus riitti sillä hetkellä. kokemuksen karttuessa huomaa pystyvänsä johonkin muuhun.

-nuorena ei päässyt opiskelemaan toivealaansa

-nuorena oli pakko mennä nopeasti töihin, nyt voisi opiskella kiinnostavamman ammatin.

-haluaa lisää mielekkyyttä työhönsä, siihen tarvitaan uutta koulutusta

Syitä voi olla vaikka minkälaisia. Varttuneemmat opiskelijat varmaan suorittavat tutkintonsa nopemmin ja heillä on käsitys siitä miten höydyntävät koulutustaan yhteiskunnan (ja itsensä) hyväksi. Kaikille on hyvä olla yhteisöissä (myös koulutuksessa), joissa on eri ikäisiä ja erilaisia ihmisiä!

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 01:16"]

Ihanaa,  että täällä on näin paljon muitakin samassa tilanteessa olevia!  Mä olen 36-vuotias ja haen myös tänä vuonna toista yliopistotutkintoa suorittamaan. Vielähän sitä ehtisi valmistumisen jälkeen olla 20-30 vuotta töissä!

[/quote]

Vierailija
27/29 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hullu. Elinikäinen oppiminen taitaa olla tätä päivää, etenkin kun olisi pysyttävä virkeänä ja ajassa kiinni olevana veronmaksajana hautaan saakka =P. Itsellä ikää 35, maisterintutkinto ja työkokemusta on mutta uutta alaa lähtisin opiskelemaan jos olisi taloudellisesti mahdollista kotiäitivuosien jälkeen. Mutta ehkä sitten 10 vuoden päästä =D. 

Vierailija
28/29 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan käsittämättömän ihanaa miten moni on minua täällä tukenut! Kiitos.

Vierailija
29/29 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea , toivottavasti pääset! Minä olin 40 kun pääsin suorittamaan ensimmäistä tutkintoa enkä ollut läheskään vanhin niillä kursseilla, joille osallistuin. Enkä olisi vieläkään, yli 10 vuotta vanhempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi