Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussimatkasta painajainen: Äiti yritti hyssytellä itkevää vauvaansa, kuljettaja kieltäytyi ajamasta ennen kuin lapsi vaikenee

Vierailija
09.03.2019 |

Nuori äiti kokee tulleensa vanhemman mieskuljettajan toimesta nöyryytetyksi muiden bussimatkustajien edessäHelsingistä Vantaalle matkustaneen pienen vauvan äiti ihmettelee linja-auton kuljettajan käytöstä.

Kommentit (340)

Vierailija
181/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tärkempää, kuljettajan työrauha ja muiden matkustajien rauha  vai yks kiljuva vauva `?

Selvä vastaus: yksi kiljuva vauva. Jos tuollaisesta bussissa häiriintyy, voi vaikka kävellä tai mennä omalla autolla. Bussissa kulkee paljon vauvoja, läskejä, rumia, perseenhajuisia, kehitysvammaisia, vanhuksia etc. Yhteistä noilla on se, että joitain ne vaan ärsyttävät. Kaikki kuitenkin saavat bussia käyttää. Ajattele, että joku voi häiriintyä sinustakin.

Minä sentään maksan kausilipustani joka kuukausi, toisin kuin ilmaiseksi matkaavat äiti ja vauva. Maksavien asiakkaiden mukavuus siis ensin, ihan loogista.

Osta sinä auto ja kulje sillä, jos tuo mukavuuteesi vaikuttaa. Bussissa ei voi olla liian tiukat mukavuuskriteerit. Onhan siellä läskejä ja rumiakin pilaamassa näkymiä.

Ne "läskit" ja "rumat" eivät häiritse, koska yleensä eivät rääy päät punaisina vaan istuvat paikallaan ja ovat hiljaa aivan kuten minäkin. Ei mitenkään verrattavissa, en kiinnitä huomiota kanssaihmisten ulkonäköön, vammoihin tms. elleivät nämä tyypit itse käytöksellään aiheuta häiriötä.

Et nyt ymmärtänyt. Kyse on subjektiivisesta kokemuksesta. Sinua häiritsee vauvan itku ja jotain toista taas vanhuksen olemassaolo mutta ei vauvan itku lainkaan. Yhtä häiritsee suunnattomasti perseen hajuinen kanssamatkustaja mutta ei vanhus tai itkevä lapsi ollenkaan jne.

Hukkaat aikaasi koittamalla vääntää rautalangasta tälle narsistiselle idiootille. Hän ei näe eikä kuule omaa napaansa  pidemmälle.

Vierailija
182/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absurdia tarinassa on se, että ilmaiseksi bussissa matkustanut äityliini pahoitti mielensä ja haluaa siitä r a h a l l i s t a korvausta 😂😂😂..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu miten äiti ei ole osannut lasta rauhoittaa. Itsellä on kaksi pientä lasta ja en osaa kuvitella että tuollaista tilannetta tulisi? Kait lapsella on joku hätänä, jos se huutaa eikä rauhoitu varsinkaan auton hurinaan? Käytämme paljonkin julkista liikennettä, eikä kertaakaan ole tuollaista tullut

Minä minä minä ja minä. Minun kokemusmaailmaan ei mahdu kuin minä. Koska MINÄ en ole jotain kokenut, niin A) se ei ole olemassa (en ole ikinä käynyt Ranskassa, sitä ei siis ole olemassa), B) se on täysin mahdotonta (en ymmärrä miten lentokone pysyy ilmassa eli on mahdotonta lentää lentokoneella), C) olen niin hyveellinen omaan napaan tuijottava [keksi oma sana], etten voi ymmärtää ihmisiä, jotka esimerkiksi sairastuvat syöpään "Katsos, kun MINÄ en ole koskaan sairastanut syöpää ja minä olen niin hyvä, täydellinen ihminen, että olen valinnut olla sairastumatta".

Pusipusi ja kaikkea hyvää sinulle sinne omaan pieneen minäminä-kuplaan.

Vierailija
184/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äitinä hävettää ja nolottaa tuon jutun mamman käytös... Antaa taas sellaista kuvaa, että nykyvanhemmat on täysin kyvyttömiä ja eivät selviä normaaleista arkielämän tilanteista. Ymmärrän sen että ilmoittaa bussiyhtiölle saamastaan kohtelusta, mutta että vaatii _rahallista korvausta ilmaisesta matkasta_

Voi elämä.. Olisitko voinut olla edes ilmoittelematta Iltalehteen? Häpeä!

Minusta ainoa, joka oli kyvytön eikä selvinnyt normaaleista arkielämän tilanteista, oli tuo bussikuski. Vaikka äiti olisi miten hyvä vanhempi ja kykeneväinen tahansa, hänelläkin on oikeus valittaa saamastaan huonosta kohtelusta. 

Kyllä tuo äitikin oli kyvytön selviämään pahasta mielestään kun piti oikein lehteen soittaa ja vaatia korvauksia.

Olisi riittänyt kun teki valituksen bussiyhtiölle, mutta miksi piti lehteen vänistä ja vaatia korvausta? Paistaa läpi että rahaa yritetään repiä mistä ikinä vaan keksii.

Vierailija
185/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavia tilanteita välttääkseen, vauvojen kanssa ei ole syytä kulkea enää julkisilla kulkuvälineillä.

Vierailija
186/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on varmaan sama linja, mihin kerran itse erehdyin hyppäämään. Kuski kieltäytyi myymästä minulle bussilippua, koska olisin maksanut kolikoilla. 

Vierailija
187/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tärkempää, kuljettajan työrauha ja muiden matkustajien rauha  vai yks kiljuva vauva `?

Selvä vastaus: yksi kiljuva vauva. Jos tuollaisesta bussissa häiriintyy, voi vaikka kävellä tai mennä omalla autolla. Bussissa kulkee paljon vauvoja, läskejä, rumia, perseenhajuisia, kehitysvammaisia, vanhuksia etc. Yhteistä noilla on se, että joitain ne vaan ärsyttävät. Kaikki kuitenkin saavat bussia käyttää. Ajattele, että joku voi häiriintyä sinustakin.

Minä sentään maksan kausilipustani joka kuukausi, toisin kuin ilmaiseksi matkaavat äiti ja vauva. Maksavien asiakkaiden mukavuus siis ensin, ihan loogista.

Osta sinä auto ja kulje sillä, jos tuo mukavuuteesi vaikuttaa. Bussissa ei voi olla liian tiukat mukavuuskriteerit. Onhan siellä läskejä ja rumiakin pilaamassa näkymiä.

Ne "läskit" ja "rumat" eivät häiritse, koska yleensä eivät rääy päät punaisina vaan istuvat paikallaan ja ovat hiljaa aivan kuten minäkin. Ei mitenkään verrattavissa, en kiinnitä huomiota kanssaihmisten ulkonäköön, vammoihin tms. elleivät nämä tyypit itse käytöksellään aiheuta häiriötä.

Et nyt ymmärtänyt. Kyse on subjektiivisesta kokemuksesta. Sinua häiritsee vauvan itku ja jotain toista taas vanhuksen olemassaolo mutta ei vauvan itku lainkaan. Yhtä häiritsee suunnattomasti perseen hajuinen kanssamatkustaja mutta ei vanhus tai itkevä lapsi ollenkaan jne.

Voin vannoa, että liki 100% matkustajista ärsyyntyy vauvan rääkymisestä enemmän kuin vanhuksen näkemisestä (?!), ihan kaikenlaiset ihmiset, ei tarvitse olla mikään lapsivihaaja että alkaa **tuttamaan. Mitä ärsyyntymistä on hiljaisesta mummosta tai siitä "per.seenhajuisesta" matkustajasta? Mummoa ei tarvitse katsoa (katso vaikka puhelinta tai kenkiäsi) ja per.seenhajua yleensä pääsee karkuun esim. vaihtamalla paikkaa, aina edes seisomapaikka löytyy. Se vauvan huuto kaikuu ympäri bussia eikä sen kuulemista voi välttää, harva kuljettaa koko ajan jotain kuulosuojaimia mukanaan...

Sinäkö ajattelit määrätä että mikä kutakin ärsyttää? On sinulla otsaa rääväsuu. Käytöksesi viittaa pahimman luokan narsistiin.

Sekö ei ole narsismia, että luulee oman lapsensa olevan niin erityislaatuinen, että tällä on oikeus huudollaan häiritä kokonaista bussillista matkustajia ja jopa bussin kuskia? Ihanko tosissaan on mahdollista, että jotakuta ärsyttää enemmän "ruma" ihminen tai vanhus kuin ihan oikea meluhaitta? Mt-ongelmaisia ehkä...

Vierailija
188/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 1-vuotias ole enää mikään pieni vauva. Kuski teki ihan oikein. Tyhmä äiti ottaa vielä iltalehteen yhteyttä.

Vierailija
189/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hukkaat aikaasi koittamalla vääntää rautalangasta tälle narsistiselle idiootille. Hän ei näe eikä kuule omaa napaansa  pidemmälle.

Narsismi ja narsismi, klassikko kun kaikki asia-argumentit loppuvat - syytä eri mieltä olevaa narsistiksi. Minusta kaksi ihmistä - vieläpä vapaamatkustajaa! - eivät saa häiriköidä koko bussia niin, että kuljettajankin keskittymiskyky herpaantuu.

Vierailija
190/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriötekijä poistetaan bussista.

Vierailija
191/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo luettelemasi eivät ehkä ärsytä jos eivät älä mölyllään tai huutamaan tauotta.

Kyl se jatkuva rääkyminen ärsyttää eniten.

No mua ainakin ehdottomasti ärsyttää eniten nuo p.erseenhajuiset, spurgut yms hygieniastaan huolta pitämättömät. Kenen vaan lapsen pitämä ääni ei yllä lähellekään sitä.

-eri

Vierailija
192/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiuskovaisia fundamentalisteja varten toimittaja kertoo provosoivasti, että äiti hyssytti "pientä vauvaansa"; ihan kuin kyseessä olisi suurinpiirtein vastasyntynyt, jonka makuupussin ja vaunukuomun vaimentama itku on häthätää kuulunut muutaman penkkirivin päähän...

Vierailija
193/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomessa onkin tälläinen suhtautuminen lapsiin? Hienoa että tämä äiti kulkee julkisilla. Siihenhän kannustetaan jatkuvasti ja autoilun kustannuksia halutaan nostaa. 

Kulkekoot omalla autolla ne joille muiden ihmisten äänet ovat ongelma. Miten tämän äidin jääminen pois bussista olisi auttanut? Lapsi tuskin olisi ulkona rauhoittunut ja seuraavassa bussissa huuto olisi yhä jatkunut. Äidin stressaantuneisuus aiheuttaa lapsellekin levottomuutta ja muiden ihmisten mulkoilu ja kuskin käytös on varmasti näin lisännyt itkun voimakkuutta. 

Vaikka oma lapseni yleensä käyttäytyy rauhallisesti ja ennalta-arvattavasti, tulee silti pieni pelko julkisia kohtaan. Mitä jos lapsi sattuu saamaan sen viikon ainoan itkukohtauksen bussissa? Voisiko muilta ihmisiltä saada vähän ymmärrystä ja empatiaa?

Vierailija
194/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, mutta yksivuotias ei silti ole enää mikään "pieni vauva". Ärsyttävää vääristelyä.

Vierailija
195/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äitinä hävettää ja nolottaa tuon jutun mamman käytös... Antaa taas sellaista kuvaa, että nykyvanhemmat on täysin kyvyttömiä ja eivät selviä normaaleista arkielämän tilanteista. Ymmärrän sen että ilmoittaa bussiyhtiölle saamastaan kohtelusta, mutta että vaatii _rahallista korvausta ilmaisesta matkasta_

Voi elämä.. Olisitko voinut olla edes ilmoittelematta Iltalehteen? Häpeä!

Minusta ainoa, joka oli kyvytön eikä selvinnyt normaaleista arkielämän tilanteista, oli tuo bussikuski. Vaikka äiti olisi miten hyvä vanhempi ja kykeneväinen tahansa, hänelläkin on oikeus valittaa saamastaan huonosta kohtelusta. 

Kyllä tuo äitikin oli kyvytön selviämään pahasta mielestään kun piti oikein lehteen soittaa ja vaatia korvauksia.

Olisi riittänyt kun teki valituksen bussiyhtiölle, mutta miksi piti lehteen vänistä ja vaatia korvausta? Paistaa läpi että rahaa yritetään repiä mistä ikinä vaan keksii.

No ehkä näin. En nyt tätä kuitenkaan yhdistäisi vielä arjen avuttomuuteen ja kyvyttömyyteen. Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä. Tarpeeton mielensäpahoittaminen ei vielä ole avuttomuutta. 

Vierailija
196/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kerran täydessä ratikassa kun 5 kk ikäinen vauvani alkoi itkeä väsymystä. En voinut alkaa siinä pukkoilevassa ratikassa ahtaassa välissä seisoen nostaa vauvaa syliin, joten hyssyttelin ja yritin tehdä kaikkeni että hän nukahtaisi vaunuihin. Ei ollut pitkää matkaa pysäkilleni.

Joku mummo tuli todella vihaisena käskemään että nosta vauva syliin. Jäin miettimään että jos olisin nostanut vauvan syliin, olisi joku varmasti tullut sanomaan että oletpa huono äiti, tuo ei ole turvallista. 

Vierailija
197/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jos bussikuski halusi lapsen hiljenevän, hän olisi voinut laulaa lapselle tuutulaulun. Ei vauva hiljene siten, että vauva käsketään olemaan hiljaa. Ihme kuski.

Vierailija
198/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli yli vuoden ikäinen raivoava taapero.

Jutun “pieni vauva" vaan kuulostaa myyvemmältä.

Vierailija
199/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tuossa bussissa ollut, olisi kuskilla irronnut yllättäen pari hammasta ja nenä murtunut, ellei olisi vienosta pyynnöstäni laittanut vaihdetta silmään ja kaasua koneeseen.

T. Iskä 73

Pieksätkö lastasikin samalla tavalla? Senkin väkivaltainen apina.

Vierailija
200/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli miten oli, mutta yksivuotias ei silti ole enää mikään "pieni vauva". Ärsyttävää vääristelyä.

Ei se välttämättä osaa kävellä eli ei ole taaperokaan.

Olen huomannut, että mitä nuorempi äiti, niin sen helpompi häntä on arvostella. Siis sen kärkkäämmin hänelle kommentoidaan. Itse en ole ollut nuori äiti, kommentti ei johdu siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi