Olen yli 30v ja näen edelleen monta viikkoa putkeen unta, että olen koulussa.
Siellä on ne vanhat luokkakaverit ja unissa toistuu se, että nukun pommiin, olen unohtanut tehdä läksyt jne. Valehtelematta nytkin olen nähnyt näitä samoja unia nyt 3viikkoa putkeen. Vuodesta varmaan melkein puolet nään näitä unia..miksi?
Kommentit (10)
Joku vahva tunne noilta ajoilta kouluun liittyen jota et ole käsitellyt?
Onko koulut jääneet kesken? Häh?
Käy koulusi!
Minä näin armeijasta unia kunnes lopulta kävin sen, kun olin jo neljästi keskeyttänyt.
Oli kamalaa aikaa, mutta tuli käytyä. Vasta sitten painajaiset loppuivat kun suoritin VELVOLLISUUTENI TÄLLE MAALLE.
Sama täällä, kohta lähempänä neljääkymppiä ja näen edelleen painajaisia, joissa olen joko lukiossa tai korkeakoulussa ja putoan pois kursseilta kun en löydä oikeaan luokkaan, läksyt unohtuneet tai käy yhtäkkiä ilmi, että olen unohtanut ilmoittautua kevään viimeisille valmistumiseen vaadittaville kursseille. Havahdun unesta aina ahdistuneena ja koen suunnatonta helpotusta kun muistan, että minähän valmistuin inssiksi jo kauan sitten. Sitten käännän kylkeä ja nukahdan uudelleen.
Jännästi nämä painajaiset alkoi vasta kolmenkymppisenä, kouluaikoina en nähnyt niitä koskaan.
Joo, enää en sentään uneksi kirjotuksista, niin kuin ennen. Oon joskus herännyt ja ihmeissäni miettinyt, että oonko kirjottanut vai en. Nyt oon tehnyt lopputyötä, tai siis en tehnyt, vaan panikoinut, kun se on tekemättä. Palautin kyllä sen keväällä 1996, ja sain paperit ulos.
En siis mitenkään viikkokausia nää näitä unia, mutta säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, kohta lähempänä neljääkymppiä ja näen edelleen painajaisia, joissa olen joko lukiossa tai korkeakoulussa ja putoan pois kursseilta kun en löydä oikeaan luokkaan, läksyt unohtuneet tai käy yhtäkkiä ilmi, että olen unohtanut ilmoittautua kevään viimeisille valmistumiseen vaadittaville kursseille. Havahdun unesta aina ahdistuneena ja koen suunnatonta helpotusta kun muistan, että minähän valmistuin inssiksi jo kauan sitten. Sitten käännän kylkeä ja nukahdan uudelleen.
Jännästi nämä painajaiset alkoi vasta kolmenkymppisenä, kouluaikoina en nähnyt niitä koskaan.
Just sama! Ahdistus ja helpotus. Eikä ikinä opiskeluaikana tälläsii unia, vaikka olis ollut mitä tahansa töitä palauttamatta tai tenttejä rästissä, oikeesti. Muistan vieläkin joitain unia elävästi, kuten, että minulla on 24 aikaa tehdä aloittamaton lopputyö. Hmmm, saattaahan siinä vähän ahdistuneena heräillä. (kommentoija 5/5)
Suomen koulutuspoliittisen totuuden(tm) luojat unohtivat laskelmissaan että pilleritkin maksaa.
Koulunkäynti edustaa suorittamista ja sitä että oma suoritus arvostellaan. Mielesi käsittelee nyt suoriutumistasi haasteista ja epäonnistumisen kokemuksia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vakio painajaiseni on, että graduni ja muutama kurssi onkin vielä kesken, enkä oikeasti olekaan valmistunut, vaikka olen jo nykyisessä työssäni (siinä unessakin).
Herätessä menee aina hetki, ennen kuin ymmärtää, ettei uni ollut totta. Ahdistavia unia!
Mulla oli aina ahdistus kun elokuun 15. päivä lähestyi, vaikken enää opiskellut.
Up