Mulla on niin paha olo, etten voi tavata lapsiani
Mitä tämän ajatteleminen nyt sitten hyödyttää? Kun keskityn tseeni ja omaan ongelmaani, enkä siihen, kuka on minulle pahan olon aiheuttanut? Näin minulle on palstalla neuvottu, että muihin keskittyminen ei auta mitään.
Kommentit (1132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
av on provo av on provo. Ja miten kenelläkään on kiinnostusta edes vastailla sille.
No ei ole provo. Kukaan ei jaksaisi viikosta toiseen vuosien ajan tätä samaa äitivalitusta.
Niinpä! Minkälaista provoa huutaja mahtaa tarkoittaa?
Ap
MyrskyluodonMaija kirjoitti:
Oletko aloittaja mistäpäin kotoisin ja minkä ikäinen jos saan ihan asiallisesti kysyä?
Mitä "mistä kotoisin" tähän kuuluu? Olen 40+
Ap
Oletko aloittaja mistäpäin kotoisin ja minkä ikäinen jos saan ihan asiallisesti kysyä?
Jos oot itse joku kaksikymppinen, niin et tiedä vielä elämästä yhtään mitään. Ei toki välttämättä muutenkaan, kuin oman tahkon ympäriltä puuvajasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos oot itse joku kaksikymppinen, niin et tiedä vielä elämästä yhtään mitään. Ei toki välttämättä muutenkaan, kuin oman tahkon ympäriltä puuvajasta.
Ap
Joskus kaksikymppisetkin tajuaa vaikeuksissa olevia.
Ap
On tämä ihmeellinen tämä internetin maailma.
Täällä ei tarvitse hulluja kylvää eikä kyntää. Senkun nappia painaa ja mielenterveyden koko kirjo on kaikkien nähtävillä :-)
Ap. En enää todellakaan tiedä mitä sinulle voisi sanoa, sillä tässä ketjussa näyttää kirjoittavan normaaleja ihmisiä jotka ovat tyrmistyneitä käytöksestäsi ja tekemistäsi valinnoista.
Ehkä herää kysymys, asetatko koskaan omaa toimintaasi kyseenalaiseksi ja ellet aseta, voisiko sillä olla jotain tekemistä sen kanssa, ettet kirjoitustesi perusteella tunnu voivan henkisesti kovinkaan hyvin?
Tämä kirjoittaja on satojen ketjujen aloittaja vuodesta 2016 lähtien joka ainoa viikko. Tavallisesti ketjut siivotaan tai lopetetaan siinä vaiheessa, kun kirjoittajalta menee yli.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet kuin mies 29. Vuodet kuluu ja ikä on aina sama
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei tarvitse hulluja kylvää eikä kyntää. Senkun nappia painaa ja mielenterveyden koko kirjo on kaikkien nähtävillä :-)
Ap. En enää todellakaan tiedä mitä sinulle voisi sanoa, sillä tässä ketjussa näyttää kirjoittavan normaaleja ihmisiä jotka ovat tyrmistyneitä käytöksestäsi ja tekemistäsi valinnoista.
Ehkä herää kysymys, asetatko koskaan omaa toimintaasi kyseenalaiseksi ja ellet aseta, voisiko sillä olla jotain tekemistä sen kanssa, ettet kirjoitustesi perusteella tunnu voivan henkisesti kovinkaan hyvin?
Miksi kyseenalaistaisin? Siis millälailla? Koitan harkita ja harkitsenkin kaikkia päätöksiäni etukäteen useammalta kantilta, jos niitä vain tulee miettimällä mieleen. Miksi niitä sen jälkeen enää kyseenalaistaisi? Eikö se olisi siis jossittelua?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOlet kuin mies 29. Vuodet kuluu ja ikä on aina sama
Ai 40+ on sinusta sama ikä?
Ap
Tota.. Miksi et menisi juttelemaan jollekin ammattilaiselle?
Täällä saat takuulla paskaa niskaasi eikä ongelmaasi ymmärretä. (et varmaan ymmärrä sitä itsekään)
Huomenna olisi teidän lähellä juoksutapahtuma, johon miehesi varmaan haluaisi osallistua. Siksi voisit mennä lasten luo ja saisitte olla kolmistaan.
Jos on tehnyt päätöksen hyvillä perusteilla aikaisemmin, niin eihän sitä voi kyseenalaistaa, koska ei olisi päätöstä tehdessään tiennyt sitä, minkä sitten myöhemmin näkikin vaikka silloin aiemmin olleen. Silloin sitä ei nähnyt, ei tunnistanut, ei havainnut, ei tiennyt. Niin oispa ihan tosi hedelmällistä "kyseenalaistaa" se, että ei ollut kykyä sitä asiaa havaita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä saat takuulla paskaa niskaasi eikä ongelmaasi ymmärretä. (et varmaan ymmärrä sitä itsekään)
Nykyinen terapeutti on jo kolmas. Kaiken tämän ap on kertonut vuosien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitäisi itse tajuta, milloin eivät ymmärrä jonkun ongelmia ja älytä olla silloin turpa tukossa. Ei minun kuulu sitä heille sanoa, että jos et tajua ongelmaani, älä katso nenänvarttasi pitkin tms. Kuten Myrskyluodon Maija.
Mutta siis kirjoittelu lähti siitä, että tarvitsin tukea eräässä äitini narsistiseen käytökseen liittyvässä asiassa (en silloin vielä tiedostanut, että kyse oli nyt narsismista, joten sillä en triggeröinyt ketään aloituksessa, eli en maininnut mitään sellaista) ja aloinkin saada pilkkaa ja p*skaa niskaani aivan syyttä.
Silloin päätin, että katsotaas, kuka täällä pahiten haukkuu ja se olen kyllä minä :)
Ap
Aika rumasti sinä ap vastailet täällä muille ihmisille ja kuitenkin olet itse itsellesi vaatimassa empatiaa ja huolenpitoa. Huomaatko koskaan omassa käytöksessä sellaista pientä parantamisen varaa?
Myrskyluodon Maija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä saat takuulla paskaa niskaasi eikä ongelmaasi ymmärretä. (et varmaan ymmärrä sitä itsekään)Nykyinen terapeutti on jo kolmas. Kaiken tämän ap on kertonut vuosien aikana.
Ensimmäinen, joka katsoo asiaa narsistin uhrin asemaa ymmärtäen. Siis edelliset eivät osanneet auttaa siksi, että eivät tajunneet narsismia kunnolla, eivätkä varsinkaan sen uhrin problematiikkaa. Silloin terapeutin vaihdolla ei ole paljoakaan merkitystä, eli aivan kuin olisi käynyt yhdellä, vaikka heitä olisi kolme muuta.
Ap
Aika rumasti sinä ap vastailet täällä muille ihmisille ja kuitenkin olet itse itsellesi vaatimassa empatiaa ja huolenpitoa. Huomaatko koskaan omassa käytöksessä sellaista pientä parantamisen varaa?
Itse otit todella rumasti tilanteeeni, ei minua kiinnosta sen jälkeen sinulle "hymyily".
Ap
Enkä ole mitenkään vaatimassa, jos et ole empaattinen ihminen, niin ei sun tartte sitä yrittää olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyseenalaistaisin? Siis millälailla? Koitan harkita ja harkitsenkin kaikkia päätöksiäni etukäteen useammalta kantilta, jos niitä vain tulee miettimällä mieleen. Miksi niitä sen jälkeen enää kyseenalaistaisi? Eikö se olisi siis jossittelua?
Ap
Ja se useammalta kantilta harkitseminen tarkoittaa?
Harkitsetko koskaan asioita muiden kuin itsesi kannalta, lastesi ja miehesi kannalta?
Jos harkitset, kumpien hyvinvointi on mielestäsi tärkeintä?
Sinun vai lastesi?
Myrskyluodon Maija