Että mä inhoan "laihaläski"-sanaa! Näyttäkää kuva laihasta läskistä
Kaikki siitä puhuvat, ikinä ei kuitenkaan näytetä minkälainen se paljon parjattu laihaläski muka todellisuudessa on. Miten voi olla läski jos kerran on laiha?
Kommentit (51)
Minä näen laihaläskin olevan seurausta lapsuudenaikaisista elintavoista. Jenkkakahvat muuten laihalla teinillä ovat hyvä tunnusmerkki. Ja niiden esiaste on nähtävissä jo alakouluikäisellä, kun muuten hoikalla lapsella on pehmeä, kuhmurainen rasvamaha. Johtuu runsaasti sokerin käytöstä (karkki, mehut, sokerilimsat), toki muutenkin epäterveellisestä ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Palstaa lukiessa saa käsityksen että 'laihaläski' on kaikista vartaloista rumin ja kamalin, jopa kamalampi kuin läskikäski. Vaikka olis lihaksikas mutta läskiä päällä reilusti, niin sekö on kaunista??
No jotkut XL-mallit on kauniimpia kuin minä ja timmimpiä. Terkuin joka paikasta muuten normaali, mutta läskimaha. Minä treenaankin ja syön kohtuuterveellisesti, silti pysyn tämmöisenä. En jaksa treenata enempää.
Hyvä ystäväni: Hyvin hoikka mutta tiukissa vaatteissa ilmestyy "muffinsit" kylkiin ja huonon ryhdin takia vatsa pömpöttää, nyt nelikymppisenä ilmestyneet myös allit. On jotain 166cm pitkä ja painaa noin 58kg.
Vierailija kirjoitti:
Palstaa lukiessa saa käsityksen että 'laihaläski' on kaikista vartaloista rumin ja kamalin, jopa kamalampi kuin läskikäski. Vaikka olis lihaksikas mutta läskiä päällä reilusti, niin sekö on kaunista??
Ei. Miksi tässä keskustelussa pitää mennä ääripäihin? Eiköhän pointti ole se, että bmi ei kerro oleellisinta, vaan kehon koostumus. Se on mielestäni hyvä uutinen! Kaikki me voimme vaikuttaa siihen omilla tervellisillä valinnoilla, syömällä oikein ja harrastamalla liikuntaa! Meillä on myös yksilölliset ruumiinrakenteet, mutta kehonsa pahoinpitely tai laiminlyönti vaikuttaa aina negatiivisesti myös ulkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vertailukuvat:
http://haroldgibbons.files.wordpress.com/2011/07/size2.jpg
Kumpihan on kauniinpaa
Kateellisten panettelua.
Molemmat on todella kauniita.
Ihmisiä.jotka itse eivät ole hoikkia tuntevat ihmeellistä tarvetta vähätellä jne niitä jotka on hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
Minä näen laihaläskin olevan seurausta lapsuudenaikaisista elintavoista. Jenkkakahvat muuten laihalla teinillä ovat hyvä tunnusmerkki. Ja niiden esiaste on nähtävissä jo alakouluikäisellä, kun muuten hoikalla lapsella on pehmeä, kuhmurainen rasvamaha. Johtuu runsaasti sokerin käytöstä (karkki, mehut, sokerilimsat), toki muutenkin epäterveellisestä ruoasta.
Äläpäs sano. Meillä on lapsilla samanlaiset, terveelliset elintavat, liikuntaa harrastavat kaikki perheenjäsenet ja ruokailu kunnossa, satunnaisesti saa myös herkutella. Lapsista toinen on silti enemmän kuvailemasi tapaus. Kyse on silkasta perimästä näillä. Molemmat ovat aina olleet kropaltaan erilaisia ja tunnistaa suvusta juuri nämä tyypit.
https://assets.upfitness.com/uploads/ckeditor/pictures/3032/content_res… vasemmalla laiha läski. Periaatteessa laiha, mutta silti rasvaa melko paljon kehossa.
Laihanläskin määritelmä lääketieteellisesti ei ole, mutta lähimpänä on ylimääräisen rasvan kertyminen sisäelimien ympärille. Eli olettaisin että laihalihava on tasapaksu ja vyötärö ei ole näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vertailukuvat:
http://haroldgibbons.files.wordpress.com/2011/07/size2.jpg
Kumpihan on kauniinpaaKateellisten panettelua.
Molemmat on todella kauniita.
Ihmisiä.jotka itse eivät ole hoikkia tuntevat ihmeellistä tarvetta vähätellä jne niitä jotka on hoikkia.
Vasen on 5-6/10, eli normi. Oikea 8-9/10.
Eivät ole mitenkään lähellä toisiaan, vaikka vasempi voisi nousta oikean tasolle, varmaan jopa puolessa vuodessa. Tyypillisesti kuitenkin menee useampi vuosi, kun kuri pettää ja rupsahtaa taas, ja sitten aloitetaan alusta.
Oon laihaläski, mutta mahan seudulle ei läskit kerry vaan perse&reidet ongelmakohtia. Vaatteet päällä näytän varmaan ihan urheilulliselta. Totuus on kuitenkin toinen.
Molemmat ovat hyvännäköisiä.
Laiha läski on esim. sellainen henkilö jonka painoindeksi on vaikkapa 19 ja rasvaprosentti 30.
Kumpikaan kuvan henkilöistä ei ole ns. laiha läski!
Hohhoijaa taas. Jos painoindeksi on 19 niin rasvaprosentti ei millään muotoa voi olla 30. Vai kuvitteletko sinä, että hoikka ihminen pitää itsensä pystyssä pelkällä kehonrasvalla ilman lihaksia :D?
Koko laihaläski-termi on hölynpölyä, ilmeisesti oikeasti läskien keksimä haukkumasana hoikille, kun muutakaan ei tule mieleen.
Kyllä se rasvaprosentti voi olla korkea pienellä vaakalukemalla.Juuri tätä se laihaläski tarkoittaa,johtuu olemattomasta lihasmassasta.