Että mä inhoan "laihaläski"-sanaa! Näyttäkää kuva laihasta läskistä
Kaikki siitä puhuvat, ikinä ei kuitenkaan näytetä minkälainen se paljon parjattu laihaläski muka todellisuudessa on. Miten voi olla läski jos kerran on laiha?
Kommentit (51)
Palstaa lukiessa saa käsityksen että 'laihaläski' on kaikista vartaloista rumin ja kamalin, jopa kamalampi kuin läskikäski. Vaikka olis lihaksikas mutta läskiä päällä reilusti, niin sekö on kaunista??
No laiha läski on tietysti se, mitä anorektikko näkee peilistä, ja mikä motivoi laihduttamaan lisää vaikka BMI on jo 16. Että kiitos tämänkin termin keksimisestä.
En kyllä tajunnut, että sillä tarkoitettaisiin tollasia nättejä normaaleita vartaloita mitä tässä on postattu, nehän on olleet miljoona kertaa kauniimpia kun noi kammottavat sixpack-silikonimisut.
Kiitos havainnollistavista esimerkeistänne. Nyt tiedän kai suunnilleen, mitä tarkoitatte tuolla laihalla läskillä. Itse en kuitenkaan millään muotoa saa näistä ns."laihaläskeistä" rumannäköisiä. Sen myönnän, että normaalipainon ylärajoilla ihminen voi helposti näyttää löysältä, vaikkei terveydellistä syytä painonpudotukselle olekaan.
Omakin BMI:ni on 23, ja tavoitteeni on saada painoa, sekä rasvaprosenttia tästä alemmas. Mitään näkyviä lihaksia en tavoittele lainkaan. Pyykkilautavatsa tai hauikset eivät miellytä silmääni.
Oma ihannekroppani on juurikin tuollainen "laihaläski", edelleen. :-) Minusta myös ryhti on aivan eri asia kuin läskiys, joten itse en laihaa läskiä yhdistä huonoon ryhtiin.
AP
Suurin osa kansasta on kuitenkin niitä aitoja läskiläskejä. Nk. "lihaksikkaista" miehistäkin suurimmalla osalla on siinä päällä myös aika iso kerros rasvakudosta. Todella pienen rasvakudoksen ja vastaavasti suuren lihasmassan omaavat ihmiset ovat aika harvinaisia, eikä sellainen kroppa ole edes pidemmän päälle mahdollinen ilman hyvin tarkkaa ruokavalion kontrollointia, syklittelyä tms. Ne fitness-urheilijatkaan eivät ole niissä kuivissa mitoissaan kuin muutaman päivän, jonka jälkeen vedetään jälleen off-season päälle. Sen sijaan sellaisen tavallisen terveen ja hoikan kropan ylläpitäminen on mahdollista sopivalla määrällä kuntoilua ja terveellisellä ruoalla. Laihaläski on sellainen kroppa, jossa ihminen painaa vähän, mutta läskiä on esim. jenkkakahvojen, vatsamakkaroiden tai reisirasvan muodossa jonkin verran.
Moni laihaläski näyttää paremmalta kuin ne Jutan kaverit. Ne on lihaksikkaita, mutta sitten on vielä paljon rasvaa päällä. Todella epänaisellista..
Nykyään ei saa olla enää muuta kuin fitness mallin näköinen. kaikki muu on oksettavaa ja halveksuttavaa. laihaläskit varsinkin. he kun kuvittelevat olevansa ihan kivan näköisiä ja hyvässä kunnossa, vaikka todellisuudessa ovat pelkkää hyllyvää ihraa ja selluliittia jenkkakahvoineen. Läskiläskit yleensä tietävät itsekin olevansa pohjasakkaa. Piiskaa pitää semmosille antaa, että alkaisivat käymään seitsemän kertaa viikosssa salilla + lenkit ja joogat päälle. tosi ällöttävää että suurin osa tavalllisista naisista ei ole kiinnostuneita tavoittemaan nykyajan kauneusihanteita. ei miehetkään pettäis, ja lapset kärsis eroissa.
Mitä olen tuossa jutan ohjemassa katsellut niitä bodaajanaisia, niin kyllä sieltäkin löytyy makkaroita vatsan kohdalta ja naamastakin. Reidetkin ovat yleensä todella paksut. Tottakai se läskikin näyttää kauniimmalta, jos siellä on alla lihaksia tukemassa, mutta totuushan on, että eivät ne lihaksetkaan oikeasti kasva ilman läskin tuloa. Harrastan itsekin kuntosalia, mutta mieluummin olen pienikokoinen ja sopivan kiinteä kuin lähden lihottamaan itseni vain siksi, että lihakset kasvaisivat. Mielestäni fitness mene yleensä jo vähän ruumiinpalvonnan puolelle ja sen harrastajat ovat yleensä vähän ylimielisiä. Ajattelevat, ettei ihmisillä pitäisi olla muuta elämää kuin punttisalilla oleminen ja oman kropan trimmaaminen. Aika moni on ottanut myös silikonitissit. Siis tissit kelpaa, muttei se, että ne ovat sitä itseään eli rasvakudosta. Kannatan tervellistä kroppaa, mutten muovisuutta ja ylilyöntejä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 14:16"]
totuushan on, että eivät ne lihaksetkaan oikeasti kasva ilman läskin tuloa. Harrastan itsekin kuntosalia, mutta mieluummin olen pienikokoinen ja sopivan kiinteä kuin lähden lihottamaan itseni vain siksi, että lihakset kasvaisivat. [/quote]
Avaas nyt vähän tätä ajatusmaailmaasi?
Vilma viime kauden huippiksesta taisi olla laiha läski. Eli laiha, mutta selluliittia. Siksi kai osittain karsiutuikin.
Mä olen just tuollainen laihaläski. Olen 170 cm / 59 kg ja rasvaa on lähinnä pelkästään vyötäröllä. Tämä siis siitä huolimatta, että kuntoilen mielestäni aika paljon, 5-7 tuntia viikossa salia / pumppia / juoksua / spinningiä. En oikein tajua, miten nämä asiat liittyvät toisiinsa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 13:45"]
Tuo laihaläski-sana on kärsinyt vähän inflaatiota. Siitä on tullut vähän kuin synonyymi sellaiselle ihmiselle, joka ei harrasta fitness-urheilua tai vastaavaa anaerobista kuntosaliharjoittelua.
Todellisuudessahan läskit ovat yleensä läskejä ja hoikat hoikkia. Läskeillä on tietysti suhteessa enemmän lihaksia kuin hoikilla, koska lihastenkin kasvu vaatii enerigiaa. Tuntuu, että nykyisin pitäisi olla tyyliin fitness-harrastaja ettei leimaudu laihaläskiksi. Tuo laihaläskiys kai tarkoittaa paitsi rasvakudoksen korkeaa määrää myös ryhdin puutetta ja sellaista "hiilariplösöä makaroninpuputtajan vartaloa. Sen sijaan tuollainen ylitimmi alhaisen rasvaprosentin kroppa ei ole suurimmalle osalle naisista edes fysiologinen/terve. Todellisiin laihaläskeihin törmää aika harvoin. Esim. julkkikset Misha Barton ja Jennifer Lawrence ovat selluliittiperseineen antaneet kasvot tuolle laihaläski-termille.
[/quote]
Komppaan! Jos kolmosen linkittämässä kuvassako on vasemmalla kolmosen mielestä laiha läski, niin se kertoo juuri tuota samaa mistä sinäkin sanoit. Eli kaikki normaalit/hoikat, joilla ei ole fitness-vartalo ovat laihoja läskejä. Näin ainakin av:lla.
Joku kommentoi ettei naisella ole kaunista näkyvät vatsalihakset, olen samaa mieltä. Tuossa kolmosen linkittämässä kuvassa treenatun vartalon vatsa on minun silmääni epämiellyttävän näköinen.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 13:09"]
Tässä on skinnyfat ass.
http://www.crossfitsouthbay.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/05/skinny-fat-butt.jpg
[/quote]
Mun mielestä läski takapuoli on miljoona kertaa seksikkäämpi kuin tämä kaikilla muilla paitsi ehkä pahoilla omenavartaloilla.
Minusta tuossa linkitetyssä pebassa ei ole muuta vikaa kuin huonosti istuvat housut. Näyttää vanhemman naisen takapuolelta, se yleensä alkaa roikkua riippumatta siitä, treenaako vai ei.
"laihalaski" on suomennos sanasta skinnyfat ja tarkoittaa ihmista, jolla on korkea rasva% vaikka kroppa onkin hoikka. Siita tuo laski-lisake peraan...
Oma ihanteeni naiselle ja miehelle on treenattu ja sopusuhtainen kroppa, jossa saa mieluummin olla lihaksia kuin rasvaa. En siis jahtaa mahdollisimman pienta vaa'an lukemaa tai vaatekokoa, vaan timmia kroppaa.
Tutkimusten mukaan liikunta on elintarkeaa tukirangalle ja lihaksistolle... Siksi saattaa olla etta laihalaskilla on sitten 40-50v hujakoilla osteoporoosia, selkakipuja, jne., hoikkuudesta huolimatta.
Lisaksi laihalaskilla saattaa olla paljon huonompi kunto kuin lihavalla, koska monet eivat harrasta liikuntaa (kun ei ole ns laihdutustarvetta tms). Esim. olin taannoin hot joogassa, jossa laihalaski purskahti uupumuksesta tunnin puolivalissa itkemaan, kun pari laskia seisoi vieressa vaativassa asanassa. Heh.
Onko se naisen logiikalla mahdoton tajuta? Normaalipainoinen jolla on silti paljon rasvaa kehossa.Eli lihakset hävitetty proteiinin puutteella ja treenaamattomuudella.
Mun käsittääkseni sellainen, että vatsassa on makkaroita, vaikka on selkeästi normaalipainon puolella. Mulla oli vatsamakkarat jopa silloin, kun vaa'an näyttämän lukeman mukaan BMI oli alle 20. Nykyään on isommat vatsamakkarat ja korkeampi BMI.
Vierailija kirjoitti:
Onko se naisen logiikalla mahdoton tajuta? Normaalipainoinen jolla on silti paljon rasvaa kehossa.Eli lihakset hävitetty proteiinin puutteella ja treenaamattomuudella.
Juuri näin. Esim. joku 160 cm pitkä hiihtäjä voi painaa 65 kg, mutta on silti timmi. Kun taas treenamaton saman pituinen voi painaa 50 kg, mutta ei silti ole timmi.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 12:56"]
Tässä vertailukuvat:
http://haroldgibbons.files.wordpress.com/2011/07/size2.jpg
Kumpihan on kauniinpaa
[/quote]
Molemmat ovat hyvännäköisiä.
Laiha läski on esim. sellainen henkilö jonka painoindeksi on vaikkapa 19 ja rasvaprosentti 30.
Kumpikaan kuvan henkilöistä ei ole ns. laiha läski!
[/quote]
Hohhoijaa taas. Jos painoindeksi on 19 niin rasvaprosentti ei millään muotoa voi olla 30. Vai kuvitteletko sinä, että hoikka ihminen pitää itsensä pystyssä pelkällä kehonrasvalla ilman lihaksia :D?
Koko laihaläski-termi on hölynpölyä, ilmeisesti oikeasti läskien keksimä haukkumasana hoikille, kun muutakaan ei tule mieleen.
[/quote]
Heh, sinulla ei taida prosenttilaskut olla se vahva ala :=)
Se on itse asiassa aika helppo saavuttaa rankalla vähä proteiinisella, kuntoilurajoitteisella dietillä.
Tällöin kehosta lähtee rasvaa ja lihaksia, lopputuloksena vähälihaksinen korkeahkolla rasvaprosentilla varustettu keho.
Siis takavuosien normi laihdutusta. Vaatteet päällä näyttää hoikalta, mutta alastomana näyttää vain huonokuntoiselta rimppanalta.