Erikoisin kuulemasi syy, miksi joku ei haluaisi asua omakotitalossa?
Kommentit (25)
Mä luulen että toi on ihan yleinen syy! Musta on ihana asua "korkealla", jotta kadullakulkijat ei pällistele ikkunasta sisään.
Jotkut puhuvat turvallisuudesta. Siitä, että omakotitalossa kuka tahansa voi päästä kolkuttamaan ovelle tai rikkoa ikkunan ja kiivetä sisään. Mun on myönnettävä, että itse pelkäsin enemmän kerrostalossa, vaikka asuin sisäpihalla ja porttikäytävän portti oli aina lukossa. Lisäksi pelkäsin että tulisi tulipalo ja olisin jumissa siellä yläkerroksessa.
Tästä huolimatta aion vielä muuttaa kerrostaloon, jahka perhekoko pienenee sen verran, että mahdutaan.
Ei tuo ole mitenkään erikoinen syy. Minä en siks halua asua omakotitalossa, koska se on yksinäistä. Se on mun syy. Tai jos asuisin, niin pitää olla paljon naapureita ympärillä.
minä en siksi, koska täällä on ötököitä ja mulla on fobia :D en kyllä muutenkaan, viihdyn enemmän kerrostalossa.
Tuo on muuten ihan hyvä syy. Viime syksynä meillä pyöri hiippari, joka kurkisteli ikkunoista sisään. Jouduin hommaamaan paksumpaa verhoa ikkunaan, kun ällötti ajatus jostain ukosta kyyläämässä.
Meidän talo sijaitsee tiehen nähden niin, että tieltä ei vahingossa näe meille sisälle juuri muuta kuin takkahuoneen seinää ja kattoa, eli jotta meille näkee sisälle tirkistelymielessä, on tultava hyvän matkaa tieltä ja ihan ikkunan alle.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 11:01"]
Mä luulen että toi on ihan yleinen syy! Musta on ihana asua "korkealla", jotta kadullakulkijat ei pällistele ikkunasta sisään.
[/quote]
Omakotitalon pihaan voi istuttaa vaikka pensaita suojaksi, jos taloon muuten näkee suoraan sisään ja yleensä suuri osa ikkunoita takapihalle. Kerrostalot on usein taas niin lähekkäin että naapurien ikkunoita näkee suoraan sisään, joten yhtäläillä on sitä pällistelyn vaaraa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 11:12"]
Ei tuo ole mitenkään erikoinen syy. Minä en siks halua asua omakotitalossa, koska se on yksinäistä. Se on mun syy. Tai jos asuisin, niin pitää olla paljon naapureita ympärillä.
[/quote]
Kerrostalossa ei ole yksinäistä? Oletko naapuriesi kanssa tekemisissä?
Mä olen sanonut syyksi, etten uskalla maantasalla asua. juurikin, että on helppo tulla väkisin sisälle.
Asuin vähän aikaa ex-mieheni talossa, ja voi jumankauta se oli hirveätä. Varsinkin kun pihassa ja rapussa oli liikkeestä syttyvät lamput, ja exällä kolmivuoroty. En kyllä nukkunut silmällistäkään niiden yövuorojen aikana, ja muulloinkin tosi huonosti. Pelotti, että joku tulee terassinoven ison ikkunan läpi.
Asun nyt kakkoskerroksessa kerrostalossa, ja turvemmassa en voisi olla. Vaikka asun yksin lapsen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 12:56"]
Mä olen sanonut syyksi, etten uskalla maantasalla asua. juurikin, että on helppo tulla väkisin sisälle.
Asuin vähän aikaa ex-mieheni talossa, ja voi jumankauta se oli hirveätä. Varsinkin kun pihassa ja rapussa oli liikkeestä syttyvät lamput, ja exällä kolmivuoroty. En kyllä nukkunut silmällistäkään niiden yövuorojen aikana, ja muulloinkin tosi huonosti. Pelotti, että joku tulee terassinoven ison ikkunan läpi.
Asun nyt kakkoskerroksessa kerrostalossa, ja turvemmassa en voisi olla. Vaikka asun yksin lapsen kanssa.
[/quote]
Turvattomampaa asua kerrostalossa jossain hörhöalueella, jos rappukäytävässä pyörii ties ketä ja toinen tai kolmas kerros ei ole este yrittää tunkea parvekkeen kautta sisään.
Oliko oikeesti joku vaara, että joku väkisin änkeäisi exäsi taloon sisään vai vain sinun päässäsi? Näin tapahtuu äärimmäisen harvoin...
Mun mielestä toi on aika hassu syy. Mä olisin, et so what jos joku kurkistaa. Sitä varten on sälekaihdin, jos en halua että se joku näkis mitään. Lähtökohtaisesti luotan ihmisiin niin, ettei tuollainen ajatuksena häiritse.
asun nykyään okt:ssa, mutta en taajamassa. Ikäni olen asunut kerrostalossa, aina ylimmässä kerroksessa. Ehkä siellä on oppinut luottavaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 13:00"]
Turvattomampaa asua kerrostalossa jossain hörhöalueella, jos rappukäytävässä pyörii ties ketä ja toinen tai kolmas kerros ei ole este yrittää tunkea parvekkeen kautta sisään.
[/quote]
Entäs jos ei asukaan hörhöalueella, vaan ihan kalliilla ja hyvämaineisella alueella kaupungin keskustassa? Voi jestas :P
En asu missään hörhötalossa, ja meillä on sellaiset parvekkeet, että sinne ei pääse vaikka olisi siivet selässä.
Enemmän se oli mun päässä, että joku murtautuu. Mutta talo oli myös sellaisessa paikkaa, että yksikin kerta yks hörhö yritti päästä sisälle lämmittelemään ohikulkiessaan. Ja pihalla kävi luvatonta sakkia. Mm yritti varastaa ulkovalot.
Jatkuvasti meni ne liikkeestä toimivat valot päälle, mikä sai mut hermoilemaan kamalasti. Varsinkin se rappujen yläpäässä oleva lamppu. hyi hitto.
Varmaan omani:) siksi asumme miehen kanssa erillään,vaikka takana jo yli 10 vuotta ihanaa parisuhdetta. Mutta syytä en kerro teille. Ette ymmärtäisi kuitenkaan.
Asuinpa pikkutyttönä kerrostalon kolmannessa kerroksessa. Paettiin isosiskon kanssa kerran yöllä parvekkeelle kun joku yritti tulla kirveellä etuovesta sisään. Poliisit onneksi ehtivät paikalle ajoissa. Sossujen kanssa vietettiin loppuyö.
Että ei se kerrostalo aina ole kovin turvallinen vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 13:00"]
[/quote]
Entäs jos ei asukaan hörhöalueella, vaan ihan kalliilla ja hyvämaineisella alueella kaupungin keskustassa? Voi jestas :P
[/quote]
No aivan, hörhölaue on hörhöalue, riiippumatta onko ok.talo tai kerrostalo. Mitä jos asuu ok-talossa kalliilla ja hyvämaineisella alueella, niin siellä kurkitaan ikkunoista sisään vain koska on ok-talo???
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 13:12"]
[/quote]
Kaupunkien keskustoissa ei yleensä kulje koskaan hörhöjä =)
Asun nyt rivitalossa maantasalla ja sielläkin vähän pelkään, että joku tulee sisään. En sentään pelkää kummituksia, sillä vieraat äänet tulevat yläkerrasta, mutta omakotitalossa risahduksille ja rasahduksille ei löytyisi niin helppoa selitystä (en siis usko kummituksiin, minä vain pelkään niitä).
Ei tuo minustakaan kuulosta erikoiselta. Erikoinen on ajatus, että kaikki salaa haaveilisivat okt:sta. Joskus toki minäkin haaveilen punaisesta mökistä järven rannalla, mutta sitä varten taitavat olla kesämökit.
Toi on mun mielestäni kylläkin varsin hyvä syy. Meillä kerran kurkisti joku deeku ikkunasta sisälle iltamyöhällä ja olin saada sydärin. Ei ollut yhtään kivaa.
Miksi tuo on erikoinen syy? Tai siis mitkä eivät ole erikoisia syitä?