Naistenpäivä ja mies huomioi työkaverinaiset, ei minua!
Mies osti eilen kaupasta isot määrät suklaata jotka vei töihin naistenpäivän kunniaksi tänä aamuna. Mies ei ole missään esimies tms asemassa eli ei ole ns. velvoitetta mitenkään viedä nameja naisille.
Mies tuli kotiin kahden jälkeen töistä aamuvuorosta, eikä elettäkään että minulle olisi mitään naistenpäiväksi. Tokaisi lehtensä ja kahvikupin takaa tuossa että "ai niin onnea naistenpäivänä". Siinä kaikki.
Aloin tehdä sitten ruokaa. En minä mitään isoa fanfaaria olisi odottanut mutta ehkä pullat tai joku parin euron suklaakin olisi saanut mieleni paremmaksi. Puhumattakaan vaikka kukkakimpusta tai syömään menosta. Ja kun kehtasi vielä töihin viedä suklaita kyllä naistyökavereille.
Ottaa päähän! Olisi sitten edes vienyt salaa multa ne naistyökavereille, tuo tuntuu todella loukkaavalta että jotkut työkaverit kyllä huomioidaan.
Suhde on tuore, ollaan oltu vasta 8 kk yhdessä, luulisi että edes tässä vaiheessa mies huomioisi joskus vaan ei.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on naistenpäivä ei naisen päivä
Kuten vanha sanonta menee: Ei ne puheet vaan teot. AP:n tapauksessa oli vain puheet. Teot tehtiin sitten duunikavereille eli vietiin suklaat. Voisin veikata että siellä on sutinaa jollekin, ei muuten joku perusduunari vie suklaata duunin naisille! En ainakaan itse ole koskaan ollut työpaikassa jossa joku perusjannu toisi kaikille naisille naistenpäiväsuklaat. Jossain firmassa on johto tuonut pari suklaarasiaa yhteiseksi kahvihuoneeseen naistenpäivänä, that´s all.
Teot puuttuu ja mitä tekee aloittaja? Kiukuttelee ajanvietteenä käytävällä keskuskustelupalstalla. Mies saa valmiin ruuan pöytää ja menee tyytyväisenä nukkumaan saa vielä ehkä jälkiruokaakin...
Vierailija kirjoitti:
hennariitta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies sanoi, kun keskustelitte asiasta?
En kai mä nyt voi mennä ääneen toivoamaan että haluan naistenpäivälahjan tms? Jos ei mies sellaista itse ymmärrä (ja kehtasi vielä viedä töihin naisille suklaata) niin ei se taida kyllä ymmärtää... Emme ole mitään teinejä siis vaan melkein 30-vee.
Myönnän että kuulostan turhasta valittavalta prinsessalta mutta ottaa silti päähän! Harvaa naista kyllä ei ottaisi jos olisi tilanteessani.
Taidan huomenna käydä leivoskahveilla naapurikaupungissa, yksin. Ja sanon palattuani tiettyyn ääneenpainoon että missä olin.
Sinäkö 30v? Ei uskois, mutta muista tosiaan toi äänenpaino.
En kyllä ihmettele jos moni suomityttö hakee miehet ulkomailta, jos miehet on tätä tasoa, että nainen on vain kodinkone joka antaa palveluja myös makuuhuoneessa. Ulkomaalaiset kyllä osaa naisten käsittelyn taidon.
Itse kylläkin pitäydyn näissä suomipojissa mutta toisaalta kyllä ymmärrän sen että moni suomityttö on sulaa vahaa näiden kohteliaampien ulkomaalaisten suhteen.
Ap:n mies on moukka!
Ja ap on rohkea itsenäinen nainen joka ottaa tilanteesta todellista vastuuta?
No miten te muut naiset toimisitte ap:n tapauksessa? Pyytäisitte että voitko lähteä autolla hakemaan mulle kukkia? En kyllä itse olisi kovinkaan ilahtunut sellaisista pakolla tuoduista kukista.
Sanoisitteko että teitä v**ttaa kun työpaikat akat muistetaan mutta ei omaa naista?
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa, että sulle tuli paha mieli. Itse en näe naistenpäivää kuitenkaan lainkaan minään maaliskuisena ystävänpäivä tai muuna parisuhderomanttisena tapahtuma.
Olen nainen siis itsekin ja koen naisten päivän tarkoituksen enemmän sellaiseksi ajatusten herättäjäksi. On kiva muistaa miten paljon on menty eteenpäin (jos olisin syntynyt 100 vuotta aikaisemmin, olisin mm. joutunut hakemaan erityisvapautta sukupuoleni aiheuttamista haitoista päästäkseni yliopistoon!) - ja hyvä myös huomata miten paljon tasa-arvon saralla on maailmassa vielä tekemistä.Mukavaa naistenpäivää!
Okei ymmärrän tämän kyllä mutta jos mieskin ajattelisi puhtaasti näin, miksi viedä ne suklaat töihin naisille?
Naiset ovat isoon ääneen muistuttaneet asiasta?
Meillä naisen päivä on joka päivä, mutta naistenpäivää ei ollenkaan. Vaimoni on niin onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hennariitta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kai mä nyt voi mennä ääneen toivoamaan että haluan naistenpäivälahjan tms? Jos ei mies sellaista itse ymmärrä (ja kehtasi vielä viedä töihin naisille suklaata) niin ei se taida kyllä ymmärtää... Emme ole mitään teinejä siis vaan melkein 30-vee.
Myönnän että kuulostan turhasta valittavalta prinsessalta mutta ottaa silti päähän! Harvaa naista kyllä ei ottaisi jos olisi tilanteessani.
Taidan huomenna käydä leivoskahveilla naapurikaupungissa, yksin. Ja sanon palattuani tiettyyn ääneenpainoon että missä olin.
En kyllä ihmettele jos moni suomityttö hakee miehet ulkomailta, jos miehet on tätä tasoa, että nainen on vain kodinkone joka antaa palveluja myös makuuhuoneessa. Ulkomaalaiset kyllä osaa naisten käsittelyn taidon.
Itse kylläkin pitäydyn näissä suomipojissa mutta toisaalta kyllä ymmärrän sen että moni suomityttö on sulaa vahaa näiden kohteliaampien ulkomaalaisten suhteen.
No miten te muut naiset toimisitte ap:n tapauksessa? Pyytäisitte että voitko lähteä autolla hakemaan mulle kukkia? En kyllä itse olisi kovinkaan ilahtunut sellaisista pakolla tuoduista kukista.
Sanoisitteko että teitä v**ttaa kun työpaikat akat muistetaan mutta ei omaa naista?
Totta hitossa sanoisin missä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hennariitta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin.
Omalla miehelläni tuppasi unohtumaan synttärit, hääpäivät sun muut. Joten sitten aloin toimimaan niin että paria viikkoa ennen vaikka synttäriä sanoin että haluaisin synttärilahjaksi XXX:n. Ehkä muistutin häntä vielä pari kertaa siitä ja homma toimi.
Itse muistan tuollaiset päivät kyllä. Hääpäivänä jos odottaisin että mies jotain kivaa järkkäisi, mitään ei tulisi mutta mä järkkään meille itse siihen jotain kivaa, toki kysyn miehen mielipiteen, mutta teen itse esim. pöytävarauksen johonkin ravintolaan meille tai varaan liput vaikkapa leffaan tai teatteriin näytökseen josta molemmat pitää.
Ei noista monista sinänsä kunnollisista suomipojista muuten saa irti kun vähän aktivoitumalla itse :)
Tästä kun joku inisee kuitenkin niin...
Oon sen verran "lapsellinen" että haluan että mua muistetaan. Mielestäni nuo toisaalta on ihan peruskäytössääntöjä että toista muistetaan ja vaikkapa omillekin äideille/isille viedään äitienpäivänä jotain ym.
Tuossa naisten päivässä on niin alentuva sävy. Ihan kuin naiset olisivat jotain alempaa kastia, joiden oikeuksia täytyy erikseen alleviivata. Ehkä kehitysmaissa paikallaan tuollainen, vaikka niissä maissa ei tuollaistra päivää kukaan vietäkään. Minä, suomalainen nainen, en odota tänään mitään ylimääräisiä huomionosoituksia.
Ehkäpä hän vie sinut syömään, leffaan, drinksuille tänään myöhemmin? Älä ole hätähousu.
Mies on huomannut, että naistenpäivänä on hyvä kerätä pointseja naiskolleegoilta. Saattaa jatkossa päästä helpommin herkkuhärpättimelle.
En suuttuis siitä että mies ei muistanut suklaalla, mutta jos mies vie suklaakasat töihin naisille niin mikä oli ettei kotiin voinut yhtä ottaa samalla kauppareissulla omalle naiselle!!
Et ole miehellesi nainen/vaimo /tyttöystävä olet jo äiti. Äitiä ei muisteta kuin äitienpäivänä jos on lapsia. Muun ajan hän on itsestäänselvyys, kotiapulainen, piika jne.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö siis mun mielestäni tämä on aika omituista. Kuitenkin olette aikuisia ihmisiä ja ei ole mitään outoa puhua tästä jos semmonen asia painaa sydäntä. Juuri näistä ei puhumisistä ja mykkäkoulusta tulee ongelmia suhteessa. Mainitse sille et sun mielestäsi oli vähän luokkava kun se vei suklaata töihin naisille mutta sinua ei huomanut millään tavalla. Tiedenkin semmonen käyttäytyminen on luokkava mutta ei ihmiset lue toisten ajatuksia. EI ihme ettei parisuhteet toimi.
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa, että sulle tuli paha mieli. Itse en näe naistenpäivää kuitenkaan lainkaan minään maaliskuisena ystävänpäivä tai muuna parisuhderomanttisena tapahtuma.
Olen nainen siis itsekin ja koen naisten päivän tarkoituksen enemmän sellaiseksi ajatusten herättäjäksi. On kiva muistaa miten paljon on menty eteenpäin (jos olisin syntynyt 100 vuotta aikaisemmin, olisin mm. joutunut hakemaan erityisvapautta sukupuoleni aiheuttamista haitoista päästäkseni yliopistoon!) - ja hyvä myös huomata miten paljon tasa-arvon saralla on maailmassa vielä tekemistä.Mukavaa naistenpäivää!
Okei ymmärrän tämän kyllä mutta jos mieskin ajattelisi puhtaasti näin, miksi viedä ne suklaat töihin naisille?
Naiset ovat isoon ääneen muistuttaneet asiasta?
Ja juuri jonkun satunnaisen hitsari Rummukaisen tehtävä on tuoda akkalaumalle suklaat...?
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä hän vie sinut syömään, leffaan, drinksuille tänään myöhemmin? Älä ole hätähousu.
Ei vienyt! Mitään kivaa ei näkynyt eikä kuulunut koko loppuiltana.
Ap:n mies on ketkula. Hän kyvittelee nostavansa omia pointsejaan työpaikan naisten silmissä esittämällä herrasmiestä, vaikka todellisuudessa on vain lipevä.
Itse sain entiseltä tapailukumppanilta naistenpäiväonnittelut tekstarilla, ja haistoin kotiin asti, kuinka lähettäjä koki olevansa herrasmies. Varmaan silitteli viiksiään ja myhäili itsetuntoa puhkuen.
Nolo mies, siis myös ap:n mies.
Olen alkerginen lipevyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä naisen päivä on joka päivä, mutta naistenpäivää ei ollenkaan. Vaimoni on niin onnellinen.
Nää onniin kuluneita
no mä olisin kyllä heti ihmetellyt ihan vilpittömästi, että missäs mun suklaat on, kun aamulla niitä oli läjäpäin vietävänä muillekin naisille. ehkä olisi tajunnut virheensä samantien. ei tuolla mykkäkoululla ainakaan saavuta yhtään mitään. Ilmeisesti miehelläsi on töissä hiukan erilainen, unelmavävy rooli. karistaa tämän roolin sitten harteiltaan heti kotiin päästyään, eikä koe minkäänlaista kiinnostusta miellyttää sinua, koska siitä ei ole mitään hyötyä, toisin kuin töissä.
Minua odotti 3 kimppua tulppaaneja ja kynttilä meri ympäri taloa kun tulin kotiin töistä.en mitään niin ihanaa ole saanut pitkään aikaan.rakastan tulppaaneja ja kynttilöitä ja mieheni joka ei niistä juurikaan perusta oli minua varten kaiken tehnyt.se jos mikä oli ihanasti tehty.ja itse en todellakaan odottanut saavani mitään.