Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Essure sterilisaatio / Sivuvaikutukset / raskaus ja kivut

07.03.2013 |

Hei,

Yhdysvalloissa on käynnissä joukkokanteen valmistelu conceptus yhtiötä vastaan, joka tuottaa ja markkinoi naisille pysyvää sterilisaatiota tuotenimellä Essure. Mikäli sinulle on tehty essure sterilisaatio, ja olet tullut raskaaksi, sinulla on vuotohöiriötä, ihottumaa, puhjenneita allergioita, kipuja, raajojen puutumista tai muita oireita jotka ovat alkaneet essuren asennuksen jälkeen tai harkitset essure sterilisaatiota liity FB ryhmään Essure Problems, sieltä saat lisätietoa ja vertaistukea. Osalle naisista on tehty kohdunpoisto jotta essure kierteistä on päästy eroon, usealla kierteet ovat matkanneet vastaonteloon ja jopa suolistoon! Itse peruin oman essure aikani TK:ssa luettuani näiden naisien kokemuksia ko. tuotteesta. Asianajajana ryhmän naisilla on Erin Brockovich.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on vanha viesti, niin vastaan silti. Itselläni on nikkeliallergia ja essure. Esim. farkun napeista ja koruista alle vuorokaudessa iho rikki. Essuresta ei silti mitään ongelmaa. Se on minulla ollut nyt viisi vuotta ja voin suositella.

Vierailija
82/98 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille sterilisaationaisille. Järkyttyneenä luin mielipiteitä essuren sivuvaikutuksista. Te jotka mietitte essurea itsellenne ja vähättelette muiden oireita, menkää ihmeessä ja ottakaa se essure, sittenhän se selviää oliko hyvä. Toisille käy toisille ei, jos se ei käy onkin jo huonompi juttu. Siitä vain pelaamaan venäläistä rulettia kera essuren, kun olette niin varmoja asiasta niin miksi vaivata päätään ja edes kirjoittaa tänne. Tsemppiä kaikille sterilisaatiota miettiville. Terveenä olisi mukavampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ryhmässä on yli 500 jäsentä ja Amerikan ryhmässä yli 30 000. Varmasti osa on tullut vain mielenkiinnosta katsomaan mistä nyt huudellaan. Mutta ne tarinat joita sieltä lukee, ne ovat surullista ja kamalaa. Haluaako joku näiden tarinoiden lukemisten jälkeen itse ottaa sitä riskiä että kuuluu siihen joukkoon joka saa oireita. Itse jos olisin vuosia sitten tiennyt edes murto-osan mitä nyt tiedän en olisi edes harkinnut moisia implantteja itseeni. Olin terve, ei mitään ei edes flunssia. Mutta vuosi essureiden laitton jälkeen ei sitten olekaan ollut enää terve olo. Sairaudet ovat todellisuutta, essureista johtuvia liitännäis sairauksia aivan liian paljon, puhumattakaan että jos essuret liikkuvat ja tulet raskaaksi, on raskaus pelkkää huolta milloin essut puhkaisee kalvot. Näitä tarinoita riittää. Harkitkaa siis tarkkaan haluatteko ottaa riskin että ehkä jonain päivänä te olette niitä jotka yrittävät epätoivoisesti kertoa muille että elämä essujen kanssa on helvettiä.

Vierailija
84/98 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure saattaa sopia joillekin, mutta monille tulee kivuliaita sivuvaikutuksia ja koko terveys voi tuhoutua. Laite on sekä Yhdysvalloissa että EU:ssa erityistarkkailun alaisena vakavien sivuoireiden vuoksi. Lue täältä lisää

Http://stopessure.weebly.com

Vierailija
85/98 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
86/98 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin osaltaan vaikutti siihen, että mies steriloitiin, eikä minua. Miksipä tehdä vaikeimman kautta muutenkaan. Kaikista pienimmät sivuvaikutuksetkin ja varmin ehkäisy mitä on.

Vierailija
87/98 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, YLE kirjoitti juuri aiheesta: http://yle.fi/uutiset/3-9488642

Eivät naiset turhaan kirjoittele kokemuksistaan. Tuote on joissain maissa kielletty ja eu:ssa arviointi on kesken. Tuote on lääkejätti Bayerin, tällä on varmasti vaikutusta lääkäreihin ja heidän suhtautumiseen. Lisäksi jos luette tutkimuksia aiheesta niin huomioikaa se , onko tutkimuksen rahoittanut Bayer vai onko se todennäköisemmin riippumaton.

Naisille on vuosikymmeniä ehkäisyyn liittyen aiheutettu monenlaista harmia. Ehkäisy on isoa bisnestä: esim hormonikierukka on Bayerin viidenneksi myydyin tuote ja Suomen myydyin farmaseuttinen tuote. Myyntiä yli miljardi, eli tuhat miljoonaa vuodessa.

PS. Itse suosin uuden mallista pientä kuparikierukkaa.

Vierailija
88/98 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää laittako essurea, tulin raskaaksi vuoden sisällä.

Vierailija
89/98 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin tänään essure toimen pideoli tosi helppo ja kipua ei tunttunut yhtään ei satu yhtään. Ja on hyvä olo viellä ainaki toistaseksi ei valitamista on helppo sterisaatio kyllä suositelen sitä

Vierailija
90/98 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.facebook.com/EssureProblemsSuomiIlmoitustaulu/ Tutustukaa ennen kuin päädytte ratkaisuun, joka on venäläistä rulettia. Ehkä et saa ongelmia, ehkä saat ne vasta vuosien kuluttua. 

Helppo laitto ei tarkoita helppoa loppuelämää!

Vierailija
91/98 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vanha kommentti kun tämä onkin niin pakko vastata. Ei se keskivartalolihavuus paljon liikkuvalle ilmesty muutamassa kuukaudessa tyhjästä.

Kadun todellakin essuren asennusta, joka oli kivulias ja epäonninen muutenkin. Asennuksesta 9kk ja olen varmasti paksumpi mahan kohdalta nyt kuin silloin, 4kk sitten synnyttäneenä.

Vierailija
92/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Suomessakin luovuttu Essure-menetelmästä ja ehkä ihan hyvä niin.

Vaikka ongelmat olisivatkin harvinaisia niin sen kokeneilla haitat ovat sitä luokkaa, että työkyky on vaarassa ja jatkuvat kivut seurana. Turhan suuria riskejä otettavaksi.

Tsemppiä ja voimia niille, jotka niistä kärsivät.

Vierailija
93/98 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa turvoksissa. Muu menetelmä on parempi. Essure ja paljon haittavaikutuksia. Olisipä joskus ollut muu vaihtoehto.

Vierailija
95/98 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Helpottuneena luin tästä keskustelusta, että Essure on nyt kielletty Suomessa. Ehkä meidän terveydenhoitojärjestelmä on sittenkin - ainakin joltakin osin - korruptoitumaton.

Vierailija
96/98 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta joo - ihan hasarditouhua ja naisten terveydellä leikkimistä.

Vierailija
97/98 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essuren asettaminen on ollut laitonta Usassa 1.1.2020 alkaen. Kaikki implantit on palautettava valmistajalle. Ensimmäiset oikeudenkäynnit valmistajaa vastaan käynnistyvät luultavammin tämän vuoden aikana.

Vierailija
98/98 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin n. 7 vuotta sitten menossa jo toimenpiteeseen, jossa kyseinen sterilisaatio olisi tehty. Parina iltana ennen toimenpidettä lueskelin netistä kokemuksia, ja alkoi hirvittää. Lääkäri sitten kyseli minulta mm. kuukautisistani, ja kun kuulin, että kärsin runsaasta vuodosta, hän ehdotti hormonikierukkaa. Tiesin, että myös siinä on riskinsä, mutta sen voi sentään poistaa, jos ei sovikaan. Tuolloin ainakin potilaille kerrottiin, ettei Essurea voida poistaa. Tarkoitti varmaan, että Essurella tehtyä sterilisaatiota ei voida purkaa. (Jos poistetaan munanjohdin, johon Essure on asennettu, eikö se kapistus silloin poistu siinä mukana? Sterilisaatiohan silloin on a pysyy, mutta se ongelmia aiheuttava vierasesine poistetaan.)