Eerikan koulumatka 4km ja pieni joutui kävelemään
kipeällä kehollaan matkan oltuaan yön paketoituna ja kädet sidottuina. Ei voi edes kuvitella miten pieni onkaan joutunut kipuineen kärsimään.
Kommentit (27)
En tahdo olla tunteeton, mutta oliko Eerika erityislapsi jollain tapaa? Jotenkin tuo kohtelu tuo mieleen vanhempien väsymyksen omaan lapseensa ja vaikka osa onkin niin sairaita, että satuttaa lastaan ilman syytä, tutkimusten mukaan erityislapset kärsivät taviksia useammin mm. väkivallasta kotona. Ja eikös tytöllä ollut paino-ongelmaa, syömisongelmaa..?
Hehheh 23. Eerikallahan ei ollut MITÄÄN oireita sinä aikana, kun hän oli Meripihan vastaanottokeskuksessa 4 kk ajan. Itse asiassa Eerikalla ei ollut mitään oireita koskaan muulloin kuin silloin kun äitipuoli oli läsnä. Itse asiassa valtaosa "oireista" perustui ainoastaan äitipuolen kertomuksiin siitä, mitä Eerika oli tehnyt. Loput perustuivat asioihin, mitä Eerika oli "tehnyt" äitipuolen JA isän läsnäollessa. Kukaan muu ihminen ei KOSKAAN nähnyt Eerikan oirehtivan kuvatuilla tavoilla, vaan hän ainoastaan käyttäytyi arasti ja ujosti.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 18:37"]
Hehheh 23. Eerikallahan ei ollut MITÄÄN oireita sinä aikana, kun hän oli Meripihan vastaanottokeskuksessa 4 kk ajan. Itse asiassa Eerikalla ei ollut mitään oireita koskaan muulloin kuin silloin kun äitipuoli oli läsnä. Itse asiassa valtaosa "oireista" perustui ainoastaan äitipuolen kertomuksiin siitä, mitä Eerika oli tehnyt. Loput perustuivat asioihin, mitä Eerika oli "tehnyt" äitipuolen JA isän läsnäollessa. Kukaan muu ihminen ei KOSKAAN nähnyt Eerikan oirehtivan kuvatuilla tavoilla, vaan hän ainoastaan käyttäytyi arasti ja ujosti.
[/quote]
En tiedä totuutta enkä ole seurannut aihetta aktiivisesti, siksi kysyin. Ja osa sairauksistahan näkyy vain lähipiirille, eli sikäli en luottaisi maallikko-naapureiden lausuntoihin tässä asiassa, mutta jos kerran sijoituspaikassa oireilua ei ollut, niin selvä juttuhan tuo.
Oot kyllä todella idiootti.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 18:18"]
En tahdo olla tunteeton, mutta oliko Eerika erityislapsi jollain tapaa? Jotenkin tuo kohtelu tuo mieleen vanhempien väsymyksen omaan lapseensa ja vaikka osa onkin niin sairaita, että satuttaa lastaan ilman syytä, tutkimusten mukaan erityislapset kärsivät taviksia useammin mm. väkivallasta kotona. Ja eikös tytöllä ollut paino-ongelmaa, syömisongelmaa..?
[/quote]
Helsingin kaupungin peruskoulujen oppilaiden koulumatkoja tuetaan opetuslautakunnan päättämien kriteerien mukaisesti. Oppilaalle voidaan myöntää koulumatka-avustuksena HSL:n lippu, mikäli koulumatka on luokilla 1–6 vähintään 2 kilometriä ja luokilla 7–10 vähintään 3 kilometriä yhteen suuntaan. Koulumatkalla tarkoitetaan lyhintä yleisesti jalankulkijoiden käytössä olevaa reittiä, joka mitataan koulun piha-alueen portilta oppilaan asunnon piha-alueen rajalle HSL:n kevyen liikenteen reittiopasta käyttäen.
Sillon, kun minä menin kouluun (vuonna -89), oli ihan normaalia että ekaluokkalainen käveli sen alle 5km:n matkan. Siihen aikaan vanhemmat kävi töissä, joten kyytejä ei ollut. Ekaluokkalaiset ei saaneet tulla pyörällä kouluun.