Jos naisia ei saa lokeroida naisiksi, niin sitten ei myöskään naisten päivää tai naisille omistettuja WC-tiloja, eikö niin?
Vai mitä olette mieltä, pitääkö naisille kumminkin tarjota jotain spesiaalia? Eli palvontaa erityisenä päivänä ja WC-tiloja johon mies ei saa mennä? Jos kyllä niin miksi?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta kun miehiltä loppuu naisten ahdistelu, voidaan unisex kopilliset vessat tehdä kaikkialle. Itse en naisena todellakaan viitsi mennä vessaan jossa saatta olla kuka mikä pervo kopin toisella puolella.
Miehet kokevat eniten väkivaltaa. Miksi miehille ei ole omia yksittäisiä vessoja tai muita rakennuksia ylipäätään? Miksi niiden eteen tehdään suojelua jotka ovat vähemmistönä mm. väkivallassa? Yhteiskunnassa on valloillaan sairas "miesten kuuluukin kärsiä ja ottaa pataansa"-mentaliteetti, sitä ei kukaan edes kyseenalaista.
Miehet kokee eniten väkivaltaa, se on totta, mutta se väkivallan tekijäkin on toinen mies ei nainen.
Ja kyllä ne miehet tekee väkivaltaa naisillekin, eli kyllä niitä naisiakin pitää suojella miehltä. Miehillä sentään on paremmat mahdollisuudet puolustaa itseään suunnilleen samantasoista tekijää kohtaan
Ja mitä tuo omia yksittäisiä vessoja miehille tarkoittaa? Eikö miesten vessoissa ole yksittäisiä koppeja?
Ja ei kukaan ole sitä mieltä, että miesten kuuluu ottaa "pataansa" paitsi ehkä miehet itse. Ei naiset sitä mieltä ainakaan ole.
Mutta miksi mies on väkivaltainen toiselle miehelle? Ei kai se ainakaan naisten vika ole? Ei siitä pidä naisille kaunaa kantaa. Syyttömiä naiset siihen on.
"eli kyllä niitä naisiakin pitää suojella miehltä" NaisiaKIN? Miten voit sanoa noin kun VAIN naisia suojellaan vaikka ovat vähemmistönä väkivaltauhreina.
Minä olen miehenä täysin syytön yhteenkään raiskaukseen tai naisten pelkäämisiin. Miksi siis kärsisin mm. sen muodossa, että en saisi käyttää vessaa jonka ovessa lukee "naiset"?
Miksi sinä kärsit siitä, ettet pääse naisten vessaan?
Pelkäätkö, että joku mies tekee sinulle jotakin siellä miesten vessassa?
En minä naisten vessaan ole menossa vaan vessaan. Monessa paikassa on kaksi WC:ta, toisessa miehen kuva ja toisessa naisen. Siinä sitten odotellaan vuoroa jos liikkeellä on enemmän miehiä. Onhan se tungettelevaa mennä naisten vessaan vaikka se odottaa tyhjänä? "runkkari meni sinne haistelemaan naisten pisuja!!1"
Toisekseen, naisten hitaus aiheuttaa painetta tehdä naisille enemmän vessoja joka taas nostaa rakentamisen kustannuksia. Minun miehenä on tästä maksettava koska naiset ovat hitaita vessassa, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta kun miehiltä loppuu naisten ahdistelu, voidaan unisex kopilliset vessat tehdä kaikkialle. Itse en naisena todellakaan viitsi mennä vessaan jossa saatta olla kuka mikä pervo kopin toisella puolella.
Miehet kokevat eniten väkivaltaa. Miksi miehille ei ole omia yksittäisiä vessoja tai muita rakennuksia ylipäätään? Miksi niiden eteen tehdään suojelua jotka ovat vähemmistönä mm. väkivallassa? Yhteiskunnassa on valloillaan sairas "miesten kuuluukin kärsiä ja ottaa pataansa"-mentaliteetti, sitä ei kukaan edes kyseenalaista.
"Miesten kuuluukin ottaa pataansa" taitaa olla ihan miesten itsensä yllä pitämä juttu. Ei naiset noin ajattele. Luin juuri tänään iltalehdestä juttua, joka käsitteli naisten kokemaa lähisuhdeväkivaltaa. Näin naistenpäivän kunniaksihan tämä juttu oli tehty.
No yleisökommentit oli tietenkin heti alusta asti sitä, että kyllä ne naisetkin. Ja parasta oli se, että siellä monikin mies sanoi, että jos mies menee töihin silmä mustana, KAIKKI vaan nauraa, että ootko ottanu muijaltasi turpaan.'
Miten minusta tuntuu, että nämä naurajat on toisia MIEHIÄ. Naisia ei naurata kenenkään musta silmä. Ja tästäkin syytetään naisia, kun miehet itse nauraa.
Naiset on yleensä sitä mieltä, että ketään ei saa pahoinpidellä, miehet puolestaa suuvaahdossa selittää, että kyllä ne naisetkin osaa.
Palstalta olen lukenut vaikka kuinka monesti, että kyllä miehessä pitää vikaa olla jos naiseltaan pysty edes puolustautumaan. Mies ei saa tuupata riehuvaa naista selälleen vaan miehen PITÄÄ PYSTYÄ vangitsemaan nainen hellästi syliin ettei nainen vaan satuta itseään. Tai vähintään poistumaan kliinisesti tilanteesta.
"Mies ei saa tuupata riehuvaa naista selälleen" no ei tietenkään saa. Eikä mies saa tuupata selälleen toista miestäkään jos ei ole pakko. Siinä voi käydä niin, että se tuupattu lentää selälleen ja lyö päänsä ja heittää veivinsä.
Väkivaltä täytyy yrittää lopettaa mahdollisimman vähällä väkivallalla. Tiedät varmaan termin: hätävarjelun liioittelu.
En itse ainakaan menisi tuuppaamaan itseäni huomattavasti pienempää/heikompaa(esim lasta) selälleen jos hän riehuisi. Yrittäisin kyllä saada hiehumisen loppumaan muilla keinoilla.
Myös naisen kannattaa yrittää poistua tilanteesta, jossa on väkivaltaa, joa se vain on mahdollista. Ei kannata jäädä odottamaan että joku antaa "pataan".
Minä olen nainen enkä mikään naisoletettu. Saanko pitää naistenpäiväni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miesten kuuluukin ottaa pataansa" taitaa olla ihan miesten itsensä yllä pitämä juttu. Ei naiset noin ajattele. Luin juuri tänään iltalehdestä juttua, joka käsitteli naisten kokemaa lähisuhdeväkivaltaa. Näin naistenpäivän kunniaksihan tämä juttu oli tehty.
No yleisökommentit oli tietenkin heti alusta asti sitä, että kyllä ne naisetkin. Ja parasta oli se, että siellä monikin mies sanoi, että jos mies menee töihin silmä mustana, KAIKKI vaan nauraa, että ootko ottanu muijaltasi turpaan.'
Miten minusta tuntuu, että nämä naurajat on toisia MIEHIÄ. Naisia ei naurata kenenkään musta silmä. Ja tästäkin syytetään naisia, kun miehet itse nauraa.
Naiset on yleensä sitä mieltä, että ketään ei saa pahoinpidellä, miehet puolestaa suuvaahdossa selittää, että kyllä ne naisetkin osaa.
Palstalta olen lukenut vaikka kuinka monesti, että kyllä miehessä pitää vikaa olla jos naiseltaan pysty edes puolustautumaan. Mies ei saa tuupata riehuvaa naista selälleen vaan miehen PITÄÄ PYSTYÄ vangitsemaan nainen hellästi syliin ettei nainen vaan satuta itseään. Tai vähintään poistumaan kliinisesti tilanteesta.
"Mies ei saa tuupata riehuvaa naista selälleen" no ei tietenkään saa. Eikä mies saa tuupata selälleen toista miestäkään jos ei ole pakko. Siinä voi käydä niin, että se tuupattu lentää selälleen ja lyö päänsä ja heittää veivinsä.
Väkivaltä täytyy yrittää lopettaa mahdollisimman vähällä väkivallalla. Tiedät varmaan termin: hätävarjelun liioittelu.
En itse ainakaan menisi tuuppaamaan itseäni huomattavasti pienempää/heikompaa(esim lasta) selälleen jos hän riehuisi. Yrittäisin kyllä saada hiehumisen loppumaan muilla keinoilla.
Myös naisen kannattaa yrittää poistua tilanteesta, jossa on väkivaltaa, joa se vain on mahdollista. Ei kannata jäädä odottamaan että joku antaa "pataan".
Uskon, että sanot näin naisellekin jonka eteen tulee mies heiluttelemaan nyrkkiä tai veistä ja vähän sanaineen päähän lyönnistä. Eiku... Suurin osa naisista suosittelee tuollaisessa tilanteessa kunnon potkua munille tai nopeaa lyöntiä jotta pääsee pois tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kokee eniten väkivaltaa, se on totta, mutta se väkivallan tekijäkin on toinen mies ei nainen.
Ja kyllä ne miehet tekee väkivaltaa naisillekin, eli kyllä niitä naisiakin pitää suojella miehltä. Miehillä sentään on paremmat mahdollisuudet puolustaa itseään suunnilleen samantasoista tekijää kohtaan
Ja mitä tuo omia yksittäisiä vessoja miehille tarkoittaa? Eikö miesten vessoissa ole yksittäisiä koppeja?
Ja ei kukaan ole sitä mieltä, että miesten kuuluu ottaa "pataansa" paitsi ehkä miehet itse. Ei naiset sitä mieltä ainakaan ole.
Mutta miksi mies on väkivaltainen toiselle miehelle? Ei kai se ainakaan naisten vika ole? Ei siitä pidä naisille kaunaa kantaa. Syyttömiä naiset siihen on.
"eli kyllä niitä naisiakin pitää suojella miehltä" NaisiaKIN? Miten voit sanoa noin kun VAIN naisia suojellaan vaikka ovat vähemmistönä väkivaltauhreina.
Minä olen miehenä täysin syytön yhteenkään raiskaukseen tai naisten pelkäämisiin. Miksi siis kärsisin mm. sen muodossa, että en saisi käyttää vessaa jonka ovessa lukee "naiset"?
En minä naisten vessaan ole menossa vaan vessaan. Monessa paikassa on kaksi WC:ta, toisessa miehen kuva ja toisessa naisen. Siinä sitten odotellaan vuoroa jos liikkeellä on enemmän miehiä. Onhan se tungettelevaa mennä naisten vessaan vaikka se odottaa tyhjänä? "runkkari meni sinne haistelemaan naisten pisuja!!1"
Toisekseen, naisten hitaus aiheuttaa painetta tehdä naisille enemmän vessoja joka taas nostaa rakentamisen kustannuksia. Minun miehenä on tästä maksettava koska naiset ovat hitaita vessassa, niinkö?
Ei naiset vessassa ole sen hitaampia kuin miehetkään. Sen jälkeen kun sieltä kopista on tultu pois, vai naisilla mennä käsienpesussa ja muussa enemmän aikaa, kuin miehillä, mutta se ei vie pönttöaikaa.
Tuskin sinun tarvitsee niitä naisten vessoja maksaa.
Mistä voit tietää, että se naisten vessa on tyhjä? Harvoin on varmaan niin, että naisten vessaan ei ole jonoa, mutta miesten vessaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pissaatko sinä seisaaltaan raottamalla housuja vai lasketko housut alas, istuudut ja pissaat, pyyhit ja nostat taas housut ylös? Jos et tee niin kokeile, menee taatusti enemmän aikaa. Lisäksi naisilla on kuukautiset, jotka kestävät joka kuukausi noin viikon. Niiden aikana vessakäyntiin menee aikaa, mutta vaikeahan se sinun on kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen vessa on epäkunnossa niin mitä teette? Ettekö käy vessassa ollenkaan. Liian riskaabelia vai? Peloissaan hän värisevin käsin aukaisee vessan oven ja pelkää mahtaako siellä olla joku toista sukupuolta oleva tyhjentämässä suoltaan....
Apua jos joutuu pesemään käsiään toisen sukupuolen vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään Mies ei kyseenalaista naistenpäivän oikeutusta. Eikä naisten oikeutta vain naisille tarkoitettuihin tiloihin/yhdistyksiin. Päinvastoin.
M60No mihin siis 'päinvastoin' ajatukseen tuossa nyt kaikki miehet vedät ?
(Kiinnostaisi tosiaan tietää, mihin sukupuoleni perusteella tulen tuossa toimestasi nyt vedetyksi ... )
Siis miesten ja naisten vessat erikseen kyllä ymmärrän, enkä ole niitä ja niiden olemista koskaan kyseenalaistanut , mutta naistenpäivä on minusta ihan vain jotain niitä sen edesmenneen itäblokin ja Neuvostoliiton juttuja ja sillä siisti.
Ymmärtäisin kyllä, jos olisi joku sellainen, kuin vaikkapa 'Kehitysmaiden tyttöjen ja naisten oikeuksien tiedotus- ja solidaarisuus päivä' ,jolloin siis kiinnitettäisiin yleisesti tiedotuksen ja solidaarisuuden tasolla enemmän huomiota noihin tärkeisiin naisten oikeuksiin ja nimenomaan siellä ,missä niitä ei vielä juurikaan ole tai missä niitä jatkuvasti poljetaan ja rikotaan, mutta siinä ja sille että juhlittaisiin kaikkien maailman naisten naiseutta (eli siis sitä ,että he ovat naisiksi syntyneet ) en kyllä näe mitään syytä ,enkä tarvetta.
(Otetaan mukaan vielä asian taloudellinen aspekti)
Pitäisikö esim. minun ,köyhän postimiehen juhlia naistenpäivänä mm. sitä ,että maamme naispuoliset poliitikot ja yritysjohtajat yms. sen tason naispuoliset Suomen kansalaiset, sanokaamme esim. vaikka Anne Berner, ovat saaneet syntymälahjanaan pimpsan ja minä taas en ?
En itse asiassa näe tuossa asiantilassa sinänsä mitään erityistä syytä juhlimiseen
(pikemminkin oikeastaan sanoisin, että melkeinpä päinvastoin...)
M39
Jotenkin tuosta tekstistä tuli se tunne, että ainoa sisältö oli että olet köyhä ja postimies.
Ja siksi kenenkään muun ei tule saada mitään.
Se, että vietetään naistenpäivää, ei ole mitenkään pois sinulta.
En kyllä siinä sanonut mitään sellaista, että naistenpäivän vietto minulta mitään pois veisi, mutta eihän se toisaalta minulle myöskään mitään tuo,eikä anna.
Siis anna kuten joulu ,juhannus tai vaikka Aleksis Kiven, tai Minna Canthin , tai Runebergin päivä, yms. jollekin omistetut päivät joita siis voimme kaikki kuitenkin erotuksetta juhlia ja jotka ovat siis meille kaikille juhlittavaksi tarkoitettuja.
Naistenpäivä ei ole tällainen.
Ajatus hyvän naistenpäivän toivottamisesta kaupan kassalle tuntuu itse asiassa aika kornilta. (jos näet tunnen ko. henkilön, niin enkö muka voi niin halutessani toivottaa hänelle vaikka hyvää kevättä tms. muutenkin, enkä siis tarvitse mitään tuollaista 'lupa huomioida naisten naiseus' -päivää.
En myöskään halua otttaa sitä minään velvoitteena minkään erityishuomion suomiseen joillekin minulle aivan ventovieraille ihmisille ja pelkästään heidän sukupuolensa takia.
Minusta näet sehän jos mikä olisi oikein pahimmillaan sitä seksismiä ja sovinismia, josta naiset aina valittavat .
Seuraava astehan siitä olisi jo kaikkien naisten tytöttely jne. vanhanaikainen 'kurtiseeraus'.
Kaikki tuo naistenpäivän vietossa on siis sitä turhaa, mitä siksi arvostelin.
Tyttöjen ja naisten asioista MAAILMALLA tiedottaminen ja solidaarisuuden osoittaminen(esim. jonkun kehitysmaiden naistenhankkeen tai koulutuksen tukikeräys olisivat jotain konkreettista , johon me KAIKKI täällä voisimme euroillamme osallistua .
Näin apu kertyisi ja kohdentuisi juuri niille naisille jotka sitä kipeimmin tarvitsevat , eli kehitysmaiden naisille, eikä mihinkään typerään juhlimiseen täällä ja lopultakin vain kotimaisen krääsämyynnin lukujen kaupalliseen kohottamiseen päivän nimissä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän hankalaa yksinkertaisille ymmärtää, että naiset ovat näistä asioista eri mieltä. Sellaiset naiset, jotka ovat itse syntyneet mieheksi, kokevat olevansa sukupuolettomia, on sukupuoleton lapsi jne. ovat vaatimassa näitä yhteisvessoja. He polkevat itsensä naiseksi tuntevien ja selvästi itsensä sukupuolittavien naisten oikeuksia.
Naisten vessa on hyvin tärkeä asia ja pitää säilyttää!
Eri mieltä saa olla, mutta ei se tarkoita että se on oikein tai niin pitäisi olla.
Olen minäkin sitä mieltä miehenä, että minun tulee saada enemmän palkkaa jos olisi esim. rakennustöissä kuin naisen ellei käytännössä toisin työtehon suhteen näy toteen.
Perustele ihmeessä miksi naisten vessa on tärkeä asia? Yksittäiset kopit joissa henkilöt käyvät yksi kerrallaan asioilla, missä ongelma?
Naisten vessaan voi paeta ahdistelevia ja kuristavia miehiä. Yhteisvessa altistaa ahdistelulle. Lisäksi pitää olla paikka, jossa saa rauhassa vaihtaa vaatteet.
Sellaiset miesvihat tällä kertaa.
Kerrotko millä tavalla yksittäisvessakopit altistavat ahdistelulle?
Miten lukittu vessakoppi ei mahdollista vaatteidesi vaihtamista jos ovessa ei ole kylttiä "For women only"?
Miten seksuaalista ahdistelua ja väkivaltaa kokeneen kokemukset ovat miesvihaa?
Yksittäiskoppejakin on erilaisia. Usein on yhteinen suurempi tila, joka sisältää monta koppia.
Vessakopissa ei mahdu vaihtamaan vaatteita, riippuu tietysti kopin koosta, mutta yleensä ei mahdu. Ehkä jos kiipeää pöntön päälle seisomaan niin sitten.
Niinpä. Ja kun siinä on se, että useimmat ahdistelijat ja r aisk aajat ovat miehiä (ei tietenkään tarkoita että useimmat miehet olisivat ahdistelijoita) JA lähes kaikki naiset ovat oppineet siihen, että mies on potentiaalinen uhka JA miehet ovat keskimäärin vahvempia kuin naiset. Ja wc-käynnin aikana ihminen on huonommassa asemassa pakenemaan tai puolustautumaan kuin muuten. Tämän takia erilliset wc:t on ihan perusteltuja. Tietenkin 99.9% tilanteista ei tapahdu mitään, mutta sen *uhan* kanssa on raskasta ja stressaavaa elää. Erilliset wc:t poistaa edes pikkuisen tätä arkipäivän stressiä naisilta. Tätähän useimmat ns. woke miehetkään eivät tajua. Ja tämä yksi sankari alkaa nyt heti huutaa miesten demonisoinnista. Kun kyse ei ole siitä.
Lukittavat unisex kopit ajaa toki saman asian.
Lukittavat kopit tarkoittavat sitä että vessan varaa jotkut pissikset vaatteiden vaihteluun ja lätisemiseen. Vessassa käydään kun on vessahätä. Ei siellä tulisi jonottaa hätää pidätellen sitä kun joillakin joku meikkaus sessio kesken.
Sinustakin siis erilliset vessat on hyvä asia.
ei vaan avoin rivi pönttöjä välisermillä kuten armeijassa. Ei peilailla pöntöllä silloin kun toisella on hätä.
Mistä miehet on saaneet päähänsä, että naiset peilailee ja meikkaa pöntöllä istuessaan. Kyllä ne peilailut tehdään sitten siinä peilin edessä siinä isommassa tilassa. En ole ikinä kuullut, että kukaan olisi peilaillut pöntöllä istuen.
Ei siellä kopissa ensinnäkään yleensä ole peiliä ja/tai tilaa meikkailla ja peilailla. Omasta mielestäni olisi aika ällöttävää meikata kopissa, teen sen käsienpesualtailla jos on tarvetta. Ja kyllä, miesten vessat ovat sotkuisempia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset pysykööt omissa vessoissaan jatkossakin. En kaipaa miesten vessaan mitään kälättäviä kalkkunoita tuhrimaan meikkejään ja juoruamaan Temppareista.
Mitäs sun äitikalkkunalle kuuluu?
Tasa-arvon vuoksi Naisten päivä tulee nimetä uudelleen Henkilöiden päiväksi ja myös miesten on voitava viettää sitä juhlakaluina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän hankalaa yksinkertaisille ymmärtää, että naiset ovat näistä asioista eri mieltä. Sellaiset naiset, jotka ovat itse syntyneet mieheksi, kokevat olevansa sukupuolettomia, on sukupuoleton lapsi jne. ovat vaatimassa näitä yhteisvessoja. He polkevat itsensä naiseksi tuntevien ja selvästi itsensä sukupuolittavien naisten oikeuksia.
Eri mieltä saa olla, mutta ei se tarkoita että se on oikein tai niin pitäisi olla.
Olen minäkin sitä mieltä miehenä, että minun tulee saada enemmän palkkaa jos olisi esim. rakennustöissä kuin naisen ellei käytännössä toisin työtehon suhteen näy toteen.
Perustele ihmeessä miksi naisten vessa on tärkeä asia? Yksittäiset kopit joissa henkilöt käyvät yksi kerrallaan asioilla, missä ongelma?
Naisten vessaan voi paeta ahdistelevia ja kuristavia miehiä. Yhteisvessa altistaa ahdistelulle. Lisäksi pitää olla paikka, jossa saa rauhassa vaihtaa vaatteet.
Miten lukittu vessakoppi ei mahdollista vaatteidesi vaihtamista jos ovessa ei ole kylttiä "For women only"?
Yksittäiskoppejakin on erilaisia. Usein on yhteinen suurempi tila, joka sisältää monta koppia.
Vessakopissa ei mahdu vaihtamaan vaatteita, riippuu tietysti kopin koosta, mutta yleensä ei mahdu. Ehkä jos kiipeää pöntön päälle seisomaan niin sitten.
Näytä missä alunperin ilmaisit kertovasi omista kokemuksistasi? Luuletko, että julkisia tiloja suunnitellaan _sinun_ perusteella?
Kenenkään ei tarvitse kustantaa sinulle julkisia vaatteiden vaihtotiloja, sitä varten on koti olemassa. Työnantaja voi tarjota jos haluaa.
Ahdistelu ja kuristaminen ovat ihan omaa kokemusta. Myös ystäväni joutui kuristamisen kohteeksi baarissa. Istuimme siinä vaiheessa iltaa eri pöydissä, hän miehen kanssa, jonka juuri tapasi ja minä oman ihastukseni kanssa. Vilkuilin tietysti välillä miten kaverillani menee. Hän oli oma iloinen itsensä ja yhtäkkiä mies vain alkoi kuristaa häntä pöydän toiselta puolelta. Ei mitään syytä Naiset kohtaavat Suomessa paljon väkivaltaa ja ahdistelua ihan kantisten taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hinku teillä miehillä on päästä samaan vessaan asioimaan naisten kanssa, ahdistelutko mielessä? Me naiset ei haluta teidän miesten kanssa samaan käymälään, niin miksi tätä pitäisi nyt alkaa muuttamaan.
Kerrotko itse lisää tuosta emme halua toista sukupuolta vessaan lauseestasi. Miehillä ei tunnu olevan ongelmaa asian suhteen ettei ole erillisiä vessoja, kyse ei ole hingusta vaikka asiaa kuinka yrittäisit vääristellä. Mikä on sinun syysi, miksi sinä et voi käyttää samaa vessaa muiden kanssa sukupulirajoitteisesti.
Jo ihan naisten turvallisuuden vuoksi nuo erilliset vessat on oltava, se nyt on vaan kylmä fakta että joillakin miehillä on tapana olla liian tungettelevia naisia kohtaan. Ja vessassa kun ei kameroita ole niin se on melko ihanteellinen paikka häiriköintiin.
Jos kyseessä on yksittäinen vessa, niin sitten en näe mitään ongelmaa.Yksittäinen vessa ---> ei ongelmaa. Monta vessaa samassa ---> hirveä riski, että mies raiskaa sinut lähes "väkijoukossa"?
Naisia rai-ska-taan jatkuvasti, myös "lähes väkijoukoissa". Ei todellakaan miehiä ja naisia samaan vessaan. ja vaikka kukaan ei rais-kai-si siltikään en halua miehiä samaan vessaan.
Aina kun ollaan reissussa, mies valittaa miesten vessojen törkyisyyttä. Naisten vessat on aina olleet ihan ok.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/201706112200200444
Suomessa naisia ahdistellaan ihan myös väkijoukossa.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvon vuoksi Naisten päivä tulee nimetä uudelleen Henkilöiden päiväksi ja myös miesten on voitava viettää sitä juhlakaluina.
Miesten päivä on 19.11.
Ovet pois vessoista. Vai onko sulla jotain salattavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ja kun siinä on se, että useimmat ahdistelijat ja r aisk aajat ovat miehiä (ei tietenkään tarkoita että useimmat miehet olisivat ahdistelijoita) JA lähes kaikki naiset ovat oppineet siihen, että mies on potentiaalinen uhka JA miehet ovat keskimäärin vahvempia kuin naiset. Ja wc-käynnin aikana ihminen on huonommassa asemassa pakenemaan tai puolustautumaan kuin muuten. Tämän takia erilliset wc:t on ihan perusteltuja. Tietenkin 99.9% tilanteista ei tapahdu mitään, mutta sen *uhan* kanssa on raskasta ja stressaavaa elää. Erilliset wc:t poistaa edes pikkuisen tätä arkipäivän stressiä naisilta. Tätähän useimmat ns. woke miehetkään eivät tajua. Ja tämä yksi sankari alkaa nyt heti huutaa miesten demonisoinnista. Kun kyse ei ole siitä.
Lukittavat unisex kopit ajaa toki saman asian.
Tervepäinen aikuinen nainen ei kyllä koe mitään raiskaamisuhka-stressiä julkisissa paikoissa kustessaan.
Kyse on juurikin miesten demonisoinnista jos raiskaamista pelätään siellä täällä.
Kyse ei nimenomaan ole siitä, että aktiivisesti pelättäisiin rai skausta julkisessa vessassa. Kyse on mielentilasta, joka miltei joka naisella on, ja joka syntyy vähitellen vuosien varrella lukuisten pienten uhkaavien tilanteiden ja eleiden ja "lievien" ahdistelujen, sekä taiteessa ja viihteessä esitettyjen naisten kohtaloiden seurauksena. Sen takia on kohtuullista, että naisilla on pieniä omia hengähdystiloja esimerkiksi wc-käyntiä varten. Saman oikeudenhan saavat samalla myös miehet.
Kyllä siinä pikkuhiljaa alkaa luottamus miehiin menemään kun teinistä asti kohtaa ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen vessa on epäkunnossa niin mitä teette? Ettekö käy vessassa ollenkaan. Liian riskaabelia vai? Peloissaan hän värisevin käsin aukaisee vessan oven ja pelkää mahtaako siellä olla joku toista sukupuolta oleva tyhjentämässä suoltaan....
On tosiaan apua, jos on samat kädet, jotka äsken kopeloivat luvatta rintoja tai kuristivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan apua, jos on samat kädet, jotka äsken kopeloivat luvatta rintoja tai kuristivat.
Pesisit rintasi ja kehosi kotona saunassa tai suihkun alla niin hyvin, ettei sinun tarvitsisi tulla enää yleisten vessojen lavuaareihin hygieniaasi hoitamaan.
Sinussahan voi olla vaikka ebola-virus.
Mistä muut sen voisivat ehdottoman varmasti tietää, ettei ole ?
Ethän itsekään voi sitä tietää.
Ajattele millainen täysin tuntematon turvallisuusriski olet yleiselle hyvinvoinnille terveydelle.ja turvallisuudelle !
Mistä kukaan voi olla varma, ettet ole esim. vakooja tai koultettu sabotööri ja aikeissa myrkyttää kaupungin juomavesiverkostoa esim. botuliinilla tai saastuttamaan sitä jollain laboratoriossa kehitetyllä virus tai bakteeriannoksella .
Olet loppujen lopuksi täysin tuntematon yleinen turvallisuusriski yhteiskunnassa kaikille...
Etkö sinä keksi mitään paikallista tuotetta tai palvelua, jolla voisit vaimoasi ilahduttaa? Tai jotain itse tekemääsi?