Montako pv vanhaa jauhelihakastiketta söisit vielä?
Itse tehty la tai su. Jauhelihoissa oli vielä runsaasti päiväystä kun ne paistettiin. Ollut jääkaapissa viikonlopusta asti. Söisitkö?
Kommentit (21)
Totta kai on aivan syömäkelpoista!
En.
3 päivää on mulla valmiin ruuan syömisraja. Riippuu tietenkin ruuastakin.
Jos teen maanantaina ruokaa, se on minusta syömäkelpoista ma-ke. To heittäisin jo menemään ellei ole syöty.
Minulla ei ole mitään faktaa millä voisin tämä nperustella, opittu tapa kotoa. Äitini tosin on käynyt jtn suurtalouskokki-linjaa aikoinaan, ehkä ne sitten oli koulussa oppinut kuinka monta päivää ruoka säilyy jääkaapissa =D
Meillä on myös viime la tehtyä jauhelihakastiketta jääkaapissa. Mies söi sitä tänäänkin, ja syö ihan varmasti ensi lauantaille ellei ennen sitä lopu. Hän ei koskaan heitä ruokaa pois, mutta ei hänelle mitään myrkytyksiäkään ole ikinä tullut.
Meillä on myös viime la tehtyä jauhelihakastiketta jääkaapissa. Mies söi sitä tänäänkin, ja syö ihan varmasti ensi lauantaille ellei ennen sitä lopu. Hän ei koskaan heitä ruokaa pois, mutta ei hänelle mitään myrkytyksiäkään ole ikinä tullut.
Idiootteja olette! Kai te tajuatte, että joka puolella maailmaa on ruuasta pulaa. Täällä meillä suomessa sitä vaan heitellään surutta hyvää ruokaa lukollisiin roskiksiin.
PS: Paistettuna/keitettynä liha säilyy vähintään viikon jääkaapissa. Opetelkaa haistamaan niitä ruokia.
Ap täällä. Söin spagetin ja juustoraasteen kanssa. Maistui ihan hyvälle. Katsotaan tuleeko yöllä vatsanväänteitä...lupaan palata raportoimaan jos tulee :-)
En tiedä jauhelihasta, mutta jauheNlihakastike säilyy hyvin pestynä vuosia syömäkelpoisena.
Söisin tänään eilen tehtyä jauhelihakastiketta, jos se on ollut jääkaapissa. Huomenna en enää sitä söisi. Eli korkeintaan päivän vanhaa,
Itse tekemääni 7 päivää valmistuksen jälkeen (säilömme heti ja jääkaappimme on erittäin kylmä). Muihin en luottaisi samalla tavalla.
Käyttäjä26900 kirjoitti:
Söisin tänään eilen tehtyä jauhelihakastiketta, jos se on ollut jääkaapissa. Huomenna en enää sitä söisi. Eli korkeintaan päivän vanhaa,
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä26900 kirjoitti:
Miksi?
Koska en luottaisi että se on laadultaan hyvää enää. No tämä on kohdallani teoreettinen kysymys, mitoitan ruonvalmistuksen aina niin että ruoka menee kahdessa päivässä.
En söisi ollenkaan.
En syö eläimiä, jotka ovat eläviä ja tuntevia olioita ja ihmistä paljon viisaampia!
Vierailija kirjoitti:
Itse tekemääni 7 päivää valmistuksen jälkeen (säilömme heti ja jääkaappimme on erittäin kylmä). Muihin en luottaisi samalla tavalla.
Ja sinä vastasit tähän 7 vuotta aloituksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei niistä mitään myrkytysiä tulekaan mutta vuosien päästä suolistosyöpä että kannattiko? Äidilleni kävi näin.
Riippuu paljon siitäkin, miten nopeasti jäähdytetty valmistuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Viikko on minulla sellainen raja, etten edes tutki aiemmin tehdyn ruuan syömäkelpoisuutta, mutta siihen asti luotan omaan näkö-, haju- ja makuaistiini, varsinkin ruoan haju kertoo minusta tosi helposti alkavastakin pilaantumisesta. En muista, että meillä koskaan olisi sairastuttu vanhan ruuan takia.
Ratkaisevampaa kuin se, milloin ruoka on tehty, on esimerkiksi, kuinka nopeasti valmistuksen jälkeen ruoka on jäähdytetty ja laitettu jääkaappiin.
Miten paljon käytät mausteita,mausteet lisää säilyvyttä.Kauan seisotat lämpimässä sitä?Lisäksi jokaisella on näkö ja hajuaistit.Jos teit liian ison satsin? Miksi et useampaan erän pakastanut kastikettasi? Ei olisi tuota ongelmaa.
Viikko on minulla sellainen raja, etten edes tutki aiemmin tehdyn ruuan syömäkelpoisuutta, mutta siihen asti luotan omaan näkö-, haju- ja makuaistiini, varsinkin ruoan haju kertoo minusta tosi helposti alkavastakin pilaantumisesta. En muista, että meillä koskaan olisi sairastuttu vanhan ruuan takia.
Ratkaisevampaa kuin se, milloin ruoka on tehty, on esimerkiksi, kuinka nopeasti valmistuksen jälkeen ruoka on jäähdytetty ja laitettu jääkaappiin.