Mitä ajattelet hyvin kilpailuhenkisestä ihmisestä?
Kommentit (11)
eikös kaikki miehet ole kilpailuhenkisiä? voi liittyä myös itsetuntoon, tunne, ettei koskaan ole tarpeeksi hyvä, vaan aina pitää kilpailla jonkun kanssa.
Heikko itsetunto. Pärjääminen on heille ainut mittari omasta minästä.
Ärsyttää sellaiset ihmiset jotka sanovat, että muut ovat kilpailuhenkisiä ja jotka sanovat, että "Ei lasketa pisteitä, pelaillaan vaan". Nämä ihmiset eivät kestä yhtään sitä jos häviävät.
Pidän kilpailuhenkisistä ihmisistä jos he ovat hyviä häviäjiä. Todella vittumaista esim. pelata tennistä jonkun urpon kanssa joka vaan pelleilee koko ajan. Mieluummin pelaan jonkun kanssa joka kunniottaa toisia pelaajia sen verran, että pelaa tosissaan ja mieluiten vielä harjoittelee omalla ajallaan.
Jos se on rajattu vain johonkin peliin tai työhön, niin okei, vaikken pidäkään. Mutta jos leimaa kaikkea käytöstä niin pidän merkkinä sivistymättömyydestä, ja vältän kaikin keinoin. Eikö kilpailuhenkisyyttään mainosta lähinnä 25-v. maisterit jotka tekevät palkattomia ylitöitä, ja luulevat että heidät siitä palkitaan?
en nyt puhu urheilusta, vaan sellaisista ihmisistä jotka kilpailevat arkielämässä kokoajan, yrittävät todistaa vihjailulla ja teiollaan kanssaihmisille kaikessa paremmuuttaan ja erinomaisuuttaan. vähättelevät muita jne. sanon suoraan että pidän heitä typerinä, en ymmärrä koko kilpailu menttaliteettiä, miksi meidän pitää kokajan selvittää kuka on varakkain, eniten matkaillut, kellä on hienoin auto, paras ura jne. turhaudun tuollaisten ihmisten kanssa aivan täysin, tuntuu niin lapselliselta. itse asiassa lopetan tuollaiset tuttavuuden aina ihan alkumetreille, ei vaan sovi minulle.
Rasittava, kyllä. Yksi tuttavani on sellainen. Lapsi kärsii mt-ongelmista, ja äiti vetää väsynyttä lasta kilpailemaan ja pätemään, jotta voisi itse päteä. Tämä äiti ei tajua ollenkaan, että hän itse pitkittää lapsen sairautta ja se jatkuva kilpailumentaliteetti on hirveä taakka lapselle. Perheen isä on nössykkä, äiti pyörittää ja käskyttää koko porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 01:11"]
Rasittava, kyllä. Yksi tuttavani on sellainen. Lapsi kärsii mt-ongelmista, ja äiti vetää väsynyttä lasta kilpailemaan ja pätemään, jotta voisi itse päteä. Tämä äiti ei tajua ollenkaan, että hän itse pitkittää lapsen sairautta ja se jatkuva kilpailumentaliteetti on hirveä taakka lapselle. Perheen isä on nössykkä, äiti pyörittää ja käskyttää koko porukkaa.
[/quote]
Tässä ei taida kyse olla kilpaluhenkisyydestä, jos äiti ei myös itse kilpaile. Ennemminkin pätemisenhalusta.
Jos puhutaan allaolevasta tyypistä, en pidä hänestä. Yritän vältellä viimeiseen asti. RA-SIT-TA-VA.
-Ai sä maksoit tosta neuleesta 44,90. Mun yks tuttu osti just ihan samanlaisen kirpputorilta kolmella eurolla, se oli tosin paljon hienompi ja laadukkaampi. Se oli jotain kallista merkkiä mitä myydään kaupoissa monen sadan euron hintaan. (=mun mielikuvitusystäväni neule on sun neuletta hienompi ja laadukkaampi ja halvempi)
- Ai te meette Lontooseen? Mä oon käynyt siellä monta kertaa, eihän siellä edes oo mitään mielenkiintosta. Sataa vaan koko ajan ja kaikki on kallista. (=mun lomani on mielenkiintoisempi kuin sun ja ilmatkin on parempia)
- Annatko sä miehesi mennä kavereidensa kanssa salille? Mä en voisi milloinkaan seurustella miehen kanssa joka halveksuu mua niin paljon että viettää vapaa-aikansa mieluummin kavereidensa kuin mun kanssa. (=miehesi halveksuu sua ja teidän suhde on huono. Jos olisin suhteessa, se olisi sun suhdetta parempi.)
-En käsitä ihmisiä jotka antavat lapsiparkojensa syödä jotain pizzaa. Mä ainakin herkuttelen tuoreilla porkkanan paloilla, nehän maistuukin ihan samalta kuin karkki! (=oot ruma läski, samoin kuin lapses. Mun lapsista tulee kauniita ja suosittuja, vaikken edes seurustele vielä)
Hän saa kiksejä eri asioista kuin minä. Ei itsessään hyvä tai huono asia. Se, miten hän kohtelee muita, on ratkaisevaa.