Miten toimia miehen murrosikäisen pojan kanssa?
Kertokaas onko kellään ollut omien poikiensa kanssa vastaavaa ongelmaa ja miten olette, vai oletto ollenkaan saaneet sen ratkaistua ja loppumaan?
Olen jo pitkään epäillyt ja nyt hiihtolomalla sain täyden varmuuden siihen, että meidän kanssa asuva mieheni 13 v. poika hänen edellisestä liitosta, on alkanut salaa sovitella ja käyttää mun alusvaatteitani, joita penkoo pyykkikorista, tai lainailee yksin kotona olessaan suoraan mun vaatekaapista ja pitää omien päällysvaatteidensa alla jopa ulos mennessään.
Isälleen en ole vielä tästä asiasta maininnut, kun se on musta jotenkin niin noloa, enkä tiedä miten ankarasti mies siihen suhtautuis.
Jotenkin musta ois kaikkein reilumpaa ottaa asia esiin pojan itsensä kanssa, mutta miten mä osaisin olla niin hienotunteinen, että poika ei nolostu ja sulkeudu täysin mulle. Poika kun on muutenkin murrosikäiseksi kiltti ja hiljainen, sekä omissa oloissaan viihtyvä nörtti. Menestyy hyvin koulussa jossa on luokkansa parhaita oppilaita, mutta esim. tyttökaveria en ole hänellä ainakaan vielä huomannut...
Kommentit (33)
Sanot vaan hyvin tiukasti, että et tykkää ollenkaan siitä, kun sun kaapilla käydään lainailemassa vaatteita ilman lupaa.
äitipuoleksi olet kyllä mt-ongelmainen.Hae apua jos tää ei ole provo.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 20:26"]
Tosi vaikea juttu. Onkohan transvestiitti tai...No, meitä on moneen junaan. Kuten varmaan tiedätkin onhan niitä aikuisia miehiä jotka haluavat toisinaan pukeutua naiseksi ja niitä jotka haluavat olla nainen. Jos vain toteaisit, "että olen huomannut sinun käyttävän alusvaatteitani. En kuitenkaan pidä siitä, että käytät minun vaatteitani. Jos sinulla on pakottava tarve pukeutua naisten alusvaatteisiin täytynee meidän sitten hankkia sinulle omia". Aihe vaatii mielestäni hienovaraista käsittelyä, älkää sinä tai lapsen isä missään tapauksessa nolatko lasta, asia on varmaan muutenkin hänelle tosi arka.
[/quote]
Miksi kaikki haluaa kertoa pojan isälle ja äidillekin? Minusta ei pidä kertoa, ainakaan ennen kuin juttelee asiasta varovasti pojan itsensä kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 17:17"]
äitipuoleksi olet kyllä mt-ongelmainen.Hae apua jos tää ei ole provo.
[/quote]
Hih! Taas tää vakio vastaus ja sehän se tämänkin aloittajan ongelman ratkaisee;))
No älä välitä noista:) Mun tekee mieli kysyä sulta: Ootko paljonkin miestäsi nuorempi, ts. minkä ikäisiä olette?
Tosi vaikea juttu. Onkohan transvestiitti tai...No, meitä on moneen junaan. Kuten varmaan tiedätkin onhan niitä aikuisia miehiä jotka haluavat toisinaan pukeutua naiseksi ja niitä jotka haluavat olla nainen. Jos vain toteaisit, "että olen huomannut sinun käyttävän alusvaatteitani. En kuitenkaan pidä siitä, että käytät minun vaatteitani. Jos sinulla on pakottava tarve pukeutua naisten alusvaatteisiin täytynee meidän sitten hankkia sinulle omia". Aihe vaatii mielestäni hienovaraista käsittelyä, älkää sinä tai lapsen isä missään tapauksessa nolatko lasta, asia on varmaan muutenkin hänelle tosi arka.
Oletko ihan varma että syyllinen on poika? Jotkut miehetkin tota tekee.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 20:26"]
[/quote]Samaa mieltä, lapsi tarvitsee tukea, ei syyllistämistä. Suosittelen ostamaan yhdessä hänelle omia vaatteita. Apua voi kysyä myös esim. transtukipisteeltä, http://transtukipiste.fi/
Ja vielä, että tuollainen ei " mene ohi, kun löytää tyttöystävän", niin kuin joku ehdotti, koska tuskin edes liittyy seksuaalisuuteen, tai varsinkaan juuri äitipuoleen. Poika on vain löytänyt feminiinisen puolensa, ja olet ehkä tosiaan ensimmäinen tarpeeksi läheinen nainen, jolta on ylipäätään mahdollista lainata vaatteita.
t.
16
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 20:29"]
[/quote] mullakin kävi tuo sama mielessä.
Kysyminen tuolta transtukipisteestä voisi olla juuri se fiksuin juttu, osaavat ehkä avata aihetta ja sitä, miten ottaa puheeksi. Ehkä poika ei halua asiasta teidän vanhempien kanssa puhua, mutta haluaisiko jonkun muun, jolle asia ei ole outo? Ei nolaamista eikä syyllistämistä, mutta siihen rajat, ettei käytä sinun vaatteitasi, tai valkkaat vaatteistasi ne (vanhat) joita voi käyttää.
En minäkään usko että siinä mitään fantasiaa sinua kohtaan on. Enemmän varmaankin sen oman feminiinisen puolen kokeilemista.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 20:29"]
[/quote] mullakin kävi tuo sama mielessä.
[/quote]
No ei ole mies, sen tiedän aivan varmasti. Poikaa mä kyllä hyvin vahvasti epäilen, vaikka ihan 100 prosenttisen varma en asiasta ole, koska käyhän täällä myös pari hänen kaveriaan. Tulevat usein suoraan koulun jälkeen pelailemaan tietsikalla ja ties mitä muuta tekevät, mutta jotenkin aika kaukaa haetulle tuokin tuntuisi.
Mun ikää joku kyseli, niin olen 31v. ja mies on 40v.
ap.
puhu pojan kanssa,älä missään nimessä syytä,ostakaa yhdessä hänelle vaikka netistä omat asut
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 19:00"]
Kertokaas onko kellään ollut omien poikiensa kanssa vastaavaa ongelmaa ja miten olette, vai oletto ollenkaan saaneet sen ratkaistua ja loppumaan?
Olen jo pitkään epäillyt ja nyt hiihtolomalla sain täyden varmuuden siihen, että meidän kanssa asuva mieheni 13 v. poika hänen edellisestä liitosta, on alkanut salaa sovitella ja käyttää mun alusvaatteitani, joita penkoo pyykkikorista, tai lainailee yksin kotona olessaan suoraan mun vaatekaapista ja pitää omien päällysvaatteidensa alla jopa ulos mennessään.
Isälleen en ole vielä tästä asiasta maininnut, kun se on musta jotenkin niin noloa, enkä tiedä miten ankarasti mies siihen suhtautuis.
Jotenkin musta ois kaikkein reilumpaa ottaa asia esiin pojan itsensä kanssa, mutta miten mä osaisin olla niin hienotunteinen, että poika ei nolostu ja sulkeudu täysin mulle. Poika kun on muutenkin murrosikäiseksi kiltti ja hiljainen, sekä omissa oloissaan viihtyvä nörtti. Menestyy hyvin koulussa jossa on luokkansa parhaita oppilaita, mutta esim. tyttökaveria en ole hänellä ainakaan vielä huomannut...
[/quote]
Sano pojalle ettei vaatteisiin saa koskea tai ottaa. Sano syyttämättä, konditionaalisesti, että ettet tiedä kuka niihin koskee mutta sano ettei ole sallittua kellekään... näin ei menetä kasvojaan ja tietää että tiedät niihin kosketun.
t. m46
Anna pojalle itselle mahdollisuus tulla juttelemaan sulle siitä.
Nyt teet niin, että valitset vaatekaapistasi joitain niitä alusvaatteita, joita epäilet pojan lainailleen ja mielellään vielä niin, että siinä on kaikki pikkarit, rintaliivit, sukkahousut. Siis ihan täydellinen naisten alusvaatesetti ja muitakin vaateitasi, jos on lainaillut. Viet ne pojan loissa ollessa hänen vaatekaappiin valmiiksi odottamaan. Ainakin poika kyllä silloin tajuaa, että sinä tiedät asian ja pallo on nyt tavallaan hänellä ottaa asia oma-aloitteisesti kanssasi puheeksi, jos vaan muuten uskaltaa. Minustakin sun pitäisi saada poika ensin juttelemaan tosta sun kanssa ja muutenkin tunnut huolehtivalta ja vastuuntuntoiselta aikuiselta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 23:20"]
Miten sä varmuuden tuosta sait?
[/quote]
No esim. siitä, kun kaapissa rintsikani saattoi olla rytättynä olkaimet solmussa hyllyllä, pestyihin pikkareihin ilmestyy outoja tahroja, pyykkikoriin ehjinä heittämäni sukkikset onkin risana, kun alkaa laittaa niitä koneeseen, etc.
Lisäksi nyt kun osaan epäillä ja katsoa tarkkaan, niin usein myös naisten alusvaatteiden rajojen huomaa paistavan pojan omien päällysvaateiden läpi.
Olen ollut aina hyvin tarkka ja järjestelmällinen ihminen ja pidän kodin ja kaapit tiptop kunnossa, mutta tää asia nyt vaan tuli ihan puskista ja olenkin täysin ymällä, miten toimia pojan kanssa.
ap.
huh. no täyttä varmuutta sulla ei varmaankaan ole. ehkä ne sukkikset kuitenkin oli rikki kun heitit ne pyykkikoriin ja voihan rintsikoiden olkaimet mennä solmuun itsekseenkin, jne jne. Mutta jos tosiaan käyttää niitä niin, no, oh hoh, enpä tiedä mitä sanoa. Puhu ensin miehen kanssa. Tai hanki varmoja todisteita. Laita vaikka joku huomaamaton tuntomerkki vaatteisiin ja jos se on vaihtanut paikkaa niin jokuhan siellä kaapilla ja korilla käy.
Meilläkin on 13v poika enkä kyllä vois kuvitellakaan että suostuis kiskomaan naisten alusvaatteita päälleen, omissakin on niin tarkka että on tietynlaiset, miehiset jne.
Ehkä olet hänen päiväunensa ja fantasioi susta tuolla tavoin, saa seksuaalista mielihyvää siitä että alkkarisi ovat hänen jalassaan.............?
Ehkä hänellä on halu ylipäätänsä pukeutua naisten vaatteisiin tai sitten olet hänen ensimmäinen kosketuksensa naissukupuoleen, "kokeilu". Mutta selvähän se että noin ei voi jatkua. Voisitko hankkia lukollisen kaapin ja laittaa omat vaatteesi yhteiseen pyykkikoriin vasta kun aiot pestä ne? Katsot jonkun aikaa miten sujuu ja alkaako hän etsiä vaatteitasi jostain oikein toden teolla. Jos on joku ihme taipumus saada äitipuolen vaatteet ylleen niin se varmaan tulee selvemmin näkyviin jos niihin vaatteisiin ei pääse missään käsiksi.
Veikkaisin että tuo vaihe menee ohi aikanaan ja alkaa todelliset kokeilut kiinnostaa enemmän. Miehesi kannattaisi ylipäätänsäkin puhua pojan kanssa "miesten kesken" jo tuossa iässä.
Ehkä sun kannattaa joskus tehdä yllätys ja tulla kotiin aikaisemmin. Näet mitä poika siellä puuhastelee. Jos saat kiinni itse teossa, niin älä ala syylistämisestä. Ei se poika sitä pahuuttaan tee, vaikka asia noin varmistuiskin.
Muistakaa myös, ettei ole ensimmäinen, eikä varmasti se viimeinenkään poikalapsi joka salaa sisarensa tai äitinsä vaatteita kokeilee. Sitäkään ei kukaan osaa sanoa saati varmasti tietää, loppuuko tytöksi pukeutuminen murrosiän kokeiluihin, vai jatkuuko myös aikuisena.
Ja onhan niitäkin, joille tuosta tulee oikein leipätyö dragartistina.
Tuommoinen asia tuli tässä mieleen, et jos poika käy myös äitinsä luona, niin ehkä hänenkin ois hyvä saada tietää. No miehesihän varmaan paremmin tietää kannattaako kertoa.
No kaikkea näköjään sattuu. Mulle tuli ihan ekana mieleen, et poika yrittää vain härnätä ja ärsyttää äitipuoltaan noin toimimalla, mutta kun kerrot, että poika onkin hiljaisen sorttinen ja muutenkin kiltin oloinen nörtti, niin alkoi vaikuttaa kyllä samalle, kuin mitä tuossa edellä vastaaja 9 myös arvaili... Poika ehkä jollain asteella fantasio sinusta ja saa siitä itselleen mielihyvää ja kosketuksen vastakkaiseen sukupuoleen käyttämällä vaateitasi. No eihän se mikään hirvittävä rikos toki ole, mutta kyllä minustakin siihen pitää puuttua, kunhan saatte täyden varmuuden.
Mustakin sun kannattaa ehdottomasti puhua asiasta nyt jo miehesi kanssa. Lukolliset vaatekaapit on ehkäpä jo hiukan ylireagointia, mutta merkkaat niiden järjestyksen kaapissa ja jatkossa alat pitämään omat vaatteesi myös pois yhteisestä pyykkikorista ja tarkkailette tilannetta.
Tietenkin siinä tapauksessa, että huomaat pojalla näkyvän selvästi vaikkapa rintsikoitten rajat paidan läpi, niin voithan kysyä häneltä myös ihan vilpittömästi suoraan, et mitä ja miksi hän on pukeutunut noin... Eiköhän nuo tuommoisetkin "kokeilut" mene aikanaan ohi, kun poika löytää itselleen tyttöystävän.