Lohtua Eerikaa sureville
Täällä joskus viime syksynä joku pastori kirjoitti itseni ainakin suuresti auttaneen tekstin, että eerikan suojelusenkeli näyttäytyi hänelle ja oli tukena ja lohtuna siinä lopun kammottavilla hetkillä, siis kirjaimellisesti tuli noutamaan pikkuisen "kotiin". Tätä olen miettinyt paljon, ja sitä enemmän siinä tuntuu olevan järkeä. Ei Hyvä Jumala unohtaisi pikkuista viatonta tyttöä, niin paljon kun hän joutuikin ihmisten julmuuden takia kärsimään.
Mä uskon, että eerikalla on nyt hyvä olla <3
Kommentit (30)
Tuo on mun mielestä todella tyhmää, että syyllistetään naapureita siitä etteivät he "pelastaneet tyttöä omaan kotiin ja kieltäytyneet palauttamasta". Millä planeetalla te elätte? Se olisi ollut poliisiasia, tytön isä olisi voinut haastaa naapurit oikeuteen. Ei sossun tädit, ei opet, eivätkä naapurit voi viedä toisten lapsia ilman oikeuden päätöstä. Ei vaikka, miten aavistaisi jotain.
*hink* *hink* kohta kiiltää taas kruunu AV-mamman päässä
En tiedä... jos olisi uskossa, niin jotenkin se tieto varmasti helpottaisi, että Laamanen ja Tarkki palaisivat ikuisesti helvetin tulessa. Mutta kun ei ole uskoa, niin ahdistaa vain tämä asia. Toivon, että kyseiset ihmissaastat kuolevat.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:07"]
En tiedä... jos olisi uskossa, niin jotenkin se tieto varmasti helpottaisi, että Laamanen ja Tarkki palaisivat ikuisesti helvetin tulessa. Mutta kun ei ole uskoa, niin ahdistaa vain tämä asia. Toivon, että kyseiset ihmissaastat kuolevat.
[/quote]
...paitsi että kristinuskossa nämäkin tyypit pääsevät sinne taivaaseen, kunhan uskovat Jeesukseen edes vähän. Ihan sama mitä ovat tehneet ja montako lasta kiduttaneet kuoliaaksi, niin pääsevät silti. Eli aika paska diili, en ite kyllä haluis olla kristitty, kaikki maailman hitlerit ja muut siellä taivaassa odottamassa, riittää vaan että uskoo.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:07"]
Pikkusen nyt oiot juttuja. Ei se ihan noin mene.
[/quote]
...paitsi että kristinuskossa nämäkin tyypit pääsevät sinne taivaaseen, kunhan uskovat Jeesukseen edes vähän. Ihan sama mitä ovat tehneet ja montako lasta kiduttaneet kuoliaaksi, niin pääsevät silti. Eli aika paska diili, en ite kyllä haluis olla kristitty, kaikki maailman hitlerit ja muut siellä taivaassa odottamassa, riittää vaan että uskoo.
[/quote]
Siis, ei vittu näitä uskovaisia jeesustelijoita...no kaikilla ei vaan ole kaikki inkkarit kanootissa....
Kerro toki sitten miten se menee. Näin minulle on kerrottu hartaasti uskovien tahoilta (työssäni joudun tuota höpinää välillä kuuntelemaan). Kuulema riittää, että uskoo "sinapinsiemenen verran" edes. Kaikki synnit (jota lapsen kuoliaaksi kidutuskin on) on sovitettu ristillä, joten taivaaseen pääsee kyllä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 18:26"]
Kerro toki sitten miten se menee. Näin minulle on kerrottu hartaasti uskovien tahoilta (työssäni joudun tuota höpinää välillä kuuntelemaan). Kuulema riittää, että uskoo "sinapinsiemenen verran" edes. Kaikki synnit (jota lapsen kuoliaaksi kidutuskin on) on sovitettu ristillä, joten taivaaseen pääsee kyllä.
[/quote]
No periaatteessa joo, mutta silloinkin kyllä pitäisi tekojaan katua ihan aidosti - mitä näissä kummassakaan syytetyssä esim ei ole havaittavissa.
Eikä se noin mene, että päätät vaan että nytpäs teen vaikka mitä pahaa ja sitten luotan siihen että kun vähn olen uskovinani, niin saan kaiken anteeksi.
Jumala näkee sydämeen, ihminen ei.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 18:33"]
Jumala näkee sydämeen, ihminen ei.
[/quote]
Älä nyt, kyllä av-palstalaiset näkevät muiden sydämeen, heillä on ylin tuomiovalta esimerkiksi sanoa, että kaikki väkivalta näitä syyllisiä kohtaan olisi oikeutettua.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 14:28"]
Av-mammat patsastelee, mutta eivät ole valmiita tekemään mitään avuntarvitsijoiden hyväksi, joita tuolta kyllä löytyy pilvin pimein. Pitäisikö teitä sääliä nyt, kun teitä niin surettaa? Olette kuvottavia haaskoja, jotka mässäilette pienen tytön tragedialla.
[/quote] kyllä moni sivullinen oli yrittänyt Eerikaakin auttaa, muttei sossut tehneet niitä päätöksiä mitä olisi pitänyt tehdä!! Eli ainakaan Eerikaa ei pystyneet auttaamaan, vaikka olisivat halunneetkin. kenelläkään sivullisella ei ollut rohkeutta pelastaa tyttöä kotiinsa ja kieltäytyä palauttamaan sadisti-kotiin....siinähän olisi itse saanut syytteen jos olisi sellaista tehnyt?
Mä en ainakaan koe olevani haaska, enkä mässäilijä, mutta sinä kuullostat erittäin ikävältä tyypiltä. Kerroppa sitten missä perheväkivaltaa ehkäisevissä järjestöissä itse toimit, vai lahjoitatko sinne rahaa?