Ajat muuttuu, mutta valtaosan automyyjien asenne ei muutu.
Olimme tässä taannoin mieheni kanssa kiertämässä autoliikkeitä. Olimme jo ennalta katsoneet vaihtoehtoja ja etenimme mielenkiinnon mukaan liikkeestä toiseen. Heti alkuun teimme automyyjille selväksi, että auto tulee minulle. Ja samoin, että asiat kerrotaan minulle. Ei miehelleni. Muutamassa paikassa koeajolle yritettiin, mutta miehen ajokorttia kysyttiin,. Jäi muuten ajo tekemättä. Itse en ole mikään hiljainen suustani, joten sanoin suoraan, että minulle se auto on ei miehelleni ja , että soisin minulle puhuttavan niistä autoista.
Moni hiljeni tai sitten jatkoi, että ajattelivat, että mieheni kuitenkin ja blaa blaa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, kun heti alkuun sanotaan suoraan miten ja kenelle Ei edes se auta, vaikka miehenikin sanoi, että hänelle on nyt aivan turha asiasta puhua, kun auto ei ole hänellle.
Tulipa valittua auto liikkeestä, josta minä sain sen palvelun mitä halusin. J ajossa automyyjät ymmärsi kelle puhua.
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 12:40"]
Jos olit itsellesi ostamassa autoa, miksi ihmeessa sinulla oli mies mukana. Et sitten yksin osannut mennä liikkeeseen.
[/quote]
Olinkin unohtanut tämän avaukseni. Tosin en ole täällä juuri ollut sittemmin. Mieheni oli mukana siksi, että ensinnäkin vaihtoon mennyt auto oli nimissäni. Toisekseen tuleva auto vaikutti osin miehen läsnäoloon. Perheessämme on kaksi autoa. Vaihtoehtona oli sekin mahdollisuus, että valinta olisi ollut sellainen, että olisi tullut miehen käyttöön. Tätähän emme missään vaiheessa eri liikkeissä myyjille kertoneet. Ja tosiaan onhan se mukava kulla myös oman miehen mielipide. Meilllä mies yleensä vie autot katsastukseen. Minä hoidan huollon ajanvaraukset ja viemiset jne.
Kiittää kommenteista.
ap
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:42"]
Alle 160cm sanon vaan kyllä koolla on väliä. Ei se pienempi auto ole auttamatta micra. Meillä on Volvo V40 ja V80. Eron kyllä huomaa.
[/quote]
Mikä auto on Volvo V80? Ei sellaista ole tehtykään.