Ajat muuttuu, mutta valtaosan automyyjien asenne ei muutu.
Olimme tässä taannoin mieheni kanssa kiertämässä autoliikkeitä. Olimme jo ennalta katsoneet vaihtoehtoja ja etenimme mielenkiinnon mukaan liikkeestä toiseen. Heti alkuun teimme automyyjille selväksi, että auto tulee minulle. Ja samoin, että asiat kerrotaan minulle. Ei miehelleni. Muutamassa paikassa koeajolle yritettiin, mutta miehen ajokorttia kysyttiin,. Jäi muuten ajo tekemättä. Itse en ole mikään hiljainen suustani, joten sanoin suoraan, että minulle se auto on ei miehelleni ja , että soisin minulle puhuttavan niistä autoista.
Moni hiljeni tai sitten jatkoi, että ajattelivat, että mieheni kuitenkin ja blaa blaa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, kun heti alkuun sanotaan suoraan miten ja kenelle Ei edes se auta, vaikka miehenikin sanoi, että hänelle on nyt aivan turha asiasta puhua, kun auto ei ole hänellle.
Tulipa valittua auto liikkeestä, josta minä sain sen palvelun mitä halusin. J ajossa automyyjät ymmärsi kelle puhua.
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 10:33"]
Mun mielestä autokauppiaan pitäisi juuri silloin ryhdistäytyä jos kauppaan astelee pariskunta, koska nainen ei huvikseen kiertele AUTOkauppoja. (yleensä) Eli jos nainen ja mies tulevat kauppaan, todennäköisesti auto lähtee heidän mukaansa. Miehet voivat harrastuksenaan kierrellä autokauppoja ja käydä koeajolla, nainen tekee sen vain kun todella tarvitsee auton.
[/quote]
Höpsis. Myyjän pitäisi rynnätä samantien palvelemaan jos kauppaan astuu pelkkä NAINEN. Naiset eivät huvikseen kiertele, elleivät sitten miehen seurana. Naiset ovat ostamassa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 18:06"]
[/quote]
Hyvä yritys, mutta ei jatkoon!
[/quote]
Joku ei vaan usko.... "kun ei mulla ole rahaa niin ei muillakaan VOI OLLA" :)
Minä menin muuten reilusti alle 30-vuotiaana ostamaan aikoinani 300 000mk:n autoa itselleni. Oli vaikeaa sekin joillekin myyjille.
[/quote]
Nyt ei ole kyse siitä, että en uskoisi että jollakin ei olisi rahaa... Sitä on itsellänikin sen verran, että Fordia en ostaisi...Mutta kun luet tarinasi itsekkin uudelleen, huomaat varmasti kaikki ristiriidat...
V80, mielenkiintoista... kuvahaulla ei löytynyt kuten ei Volvocarsin sivuilta... Mutta toki sinne auton persiiseen saa laitettua s:n tilalle veen? Voisko V80:n omistaja laittaa kuvan`?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:17"]
V80, mielenkiintoista... kuvahaulla ei löytynyt kuten ei Volvocarsin sivuilta... Mutta toki sinne auton persiiseen saa laitettua s:n tilalle veen? Voisko V80:n omistaja laittaa kuvan`?
[/quote]
Naiset puhuu autoista...Erheet on ihan mahdollisia...
Autokauppias on typerys, jos ei huomioi naista autokaupassa.
Me miehet voimme kierrellä autokaupassa huviksemme autoja katsomassa, mutta kun kauppaan saapuu nainen, miehen kassa tai ilman, niin silloin ollaan ihan oikasti ostamassa autoa.
Mutta kyllä osa autokauppiaista tämän tietää ja osaa osoittaa. Viimeksi rouvalle autoa ostaessa autokauppias tuli kysymään että mitä meillä on mielessä ja kun sanoin että etsitään rouvalle autoa, niin saman tien autokauppias käänsi rintamasuuntansa rouvan puoleen ja alkoi keskustella hänen kanssaan. Tarjous sitten valitettavasti oli niin kehno, että ei johtanut jatkoneuvotteluuna, vaan auto ostettiin toisaalta niin että minä hieroin kaupan valmiiksi sähköpostikeskustelulla. Mutta kyllä sielläkin varsinaisessa kaupanteossa myyjä osoitti selkeästi että rouva oli hänen asiakkaansa.
Mut Turussa kuulemma on, pakkohan se on uskoa, eri asia olis, jos ko auto olis Porvoossa.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:34"]
[/quote]
Naiset puhuu autoista...Erheet on ihan mahdollisia...
[/quote]
Tätähän pitää oikein testata. Laitetaan tyttäremme valtakirjalla vaihtamaan isän Volvo V80 käteisellä uuteen.
[/quote]
Mut kato Saksasta saa ja halvalla!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 18:13"]
Missä liikkeissä te olette käyneet, kun ette saa palvelua? Mun on vaikeaa kuvitella, sillä ei ikinä ole ollut ongelmia myyjien kanssa...
[/quote]No en viitsi alkaa nimiä luettelemaan, mutta minulla on aika monestakin autokaupasta huonoja kokemuksia. Jos on ihan oiekasti ostamassa autoa ja kyseisen liikkeen tarjonnasssa on oikeasti kiinnostava kohde, niin kyllä ketuttaa jos liikkeessä on vähemmän asiakkaita kun myyjiä, eikä varttitunnin auton tutkimisen aikana tulla kysymään että voisiko auttaa jotenkin.
En mene kerjäämään palvelua, minä olen se joka maksaa, jos raha ei kelpaa, niin ei sitten. Autoja kyllä riittää.
T. +40v mies
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 10:09"]
ei oo saksassakaan
[/quote]
Ironiaa se olikin! Pääpointtin oli se tuontiauto!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 22:45"]Mutta olen myös saanut tiputettua auton hintaa alas aika paljonkin, kun olen pyytänyt tarjouksia eri paikoista ja aina palannut sinne ensimmäiseen paikkaan. Kyllä se myyjä sen auton haluaa myydä, rahaa se siitä saa.[/quote]Minä en pidä tuosta tinkimiskulttuurista. Minusta se on ajan haaskaamista. Minun aikaa kuluu hukkaan eri myyjiä huudattaessa samoin myyjien aikaa kuluu hukkaan, yleensä kauppa tehdään vain yhden kanssa.
Kun pyydän vaihtotarjouksen autosta, niin sanon heti että laske sitten oikeasti hyvä tarjous, sillä en pidä tinkaamisesta. Osa tulkitsee tämän niin että maksan sen mitä pyydetään ja toiset laskee oikeasti tiukan tarjouksen. Ensimmäisen kyselyn vaihtotarjousten ero voi olla uudesta samanlaisesta autosta jopa tuhansia euroja. Tämän jälkeen keskustelu jatkuu vain halvimman tarjouksen antaneen kanssa, yleensä siihen saa sitten vielä talvirenkaat, lisävarusteta tms. tingattua samaan hintaan tai pienellä lisähinnalla.
Mä en ymmärrä mikä myyjämagneetti minä olen. Menen liikeeseen kun liikkeeseen aina on myyjät kimpussa. Pitäisikö muuttaa taktiikkaa ja katsella vaan varpaita...tai muuten vaan pälyillä seiniä. Eikä hymyillen ottaa myyjään katse kontaktia ja avaa jopa suuni tervehtiäkseni.
Mun mielestä autokauppiaan pitäisi juuri silloin ryhdistäytyä jos kauppaan astelee pariskunta, koska nainen ei huvikseen kiertele AUTOkauppoja. (yleensä) Eli jos nainen ja mies tulevat kauppaan, todennäköisesti auto lähtee heidän mukaansa. Miehet voivat harrastuksenaan kierrellä autokauppoja ja käydä koeajolla, nainen tekee sen vain kun todella tarvitsee auton.
Itse olen saanut pääsääntöisesti hyvää palvelua. Välillä myös hermostuttanut myyjiä, kun olen kertonyt hyvin "naisellisia" perusteita sille, miksi koeajamani auto ei ollut hyvä.
Mutta olen myös saanut tiputettua auton hintaa alas aika paljonkin, kun olen pyytänyt tarjouksia eri paikoista ja aina palannut sinne ensimmäiseen paikkaan. Kyllä se myyjä sen auton haluaa myydä, rahaa se siitä saa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:42"]
Alle 160cm sanon vaan kyllä koolla on väliä. Ei se pienempi auto ole auttamatta micra. Meillä on Volvo V40 ja V80. Eron kyllä huomaa.
[/quote]
Mikä auto on Volvo V80? Ei sellaista ole tehtykään.
[/quote]
Autoja voi ostaa muualta kun suomesta...Voit tulla tänne turkuun katsomaan mitä Volvon perässä lukee tai katsoa googelesta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:42"]
Alle 160cm sanon vaan kyllä koolla on väliä. Ei se pienempi auto ole auttamatta micra. Meillä on Volvo V40 ja V80. Eron kyllä huomaa.
[/quote]
Jep, tuskastuttavan pieniä "perheautoja"
Mulla ja miehellä vähän samanlainen kokemus. Autoja katseltiin ja uusi oli tarkoitus ostaa.
Myyjiä ei mailla halmeilla, paitsi kun meidän jälkeen paikalle tuli pukumies. Sitä syöksyttiin heti palvelemaan, mutta me "tuulipukuiset" otettiin jalat alle ja ostettiin se auto muualta.
Miksi naisen tarvitsisi tietää autokaupassa jotain tekniikasta. Sama se on miten tekniikkatietoinen autoa etsivä nainen on, auton se tarvii se tietämätönkin nainen.
Olen ostanut kaikki kolme autoani yksin. Tämä viimeisin oli arvokkaammanpuoleinen farmari. Palvelua olen saanut, mutta joka kerta olen törmännyt samaan ilmiöön. Myyjä pitää poikkeuksetta hakea kertomaan autoista, eivät tule itse kun näkevät että olen nainen. Esittelevät kyllä pyydetyn auton, mutta todella pintapuolisesti ja lyhytsanaisesti. Katselevat sivuille josko jossain selkäni takana oli se mies. Ihan loppuun saakka saa pumpata lisätietoa autosta, kunnes tajuavat että minä tosiaan olen nyt ostamassa, enkä tekemässä vaan jotain esikartoitusta miestä varten.