Ärsyttää kuulua niihin jotka on vuosikausia "vain" kihloissa
Harmittaa kun ei tullut silloin aikanaan heti lyötyä lukkoon hääpäivää. Nyt ollaan oltu kihloissa 9 vuotta. Tuntuu että kuulutaan siihen sakkiin joka menee hetken mielijohteesta kihloihin eikä se merkitse mitään. Siis että mennään kihloihin huvin vuoksi vaan. Tällaista porukkaa ku löytyy.
Aika on mennyt vaan jotenkin tosi nopeasti ja nyt on niin tiukka rahatilanne ettei ainakaan mitään kunnon häitä voida järjestää. Ja toisaalta olis ollut mukava mennä naimisiin siinä vaiheessa kun oli vielä sitä alun huumaa jäljellä..
Naamakirjassakin on vähän väliä päivityksiä kun porukkaa menee kihloihin ja hetken päästä lukee ettei ole enää kihloissa. Näillä ei ole mitään aikomustakaan olla menossa naimisiin. Tuntuu että keräilevät vaan onnitteluja kavereilta.
Ärsyttää kun mekin on vaan roikuttu kihloissa näin kauan.
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 14:40"]
Avioliitto ja rakkaus.
Avioliitto kuuluu uskontoihin ja vanhoihin tapoihin. Rakkaus kuuluu myös uskontoihin. Rakkaus on aika epämääräinen konsepti. Se kuvaa monia asioita epämääräisesti.
Minusta todellinen kumppanuus on ystävyyttä jossa kumppani naivat keskenään ja heille syntyy lapsia. Ei kihloja ei naimisiinmenoja ei mitään ylimääräistä krääsää.
[/quote]
Kyllä minulle ainakin rakkaus on ihan välttämätöntä. Kumppanuussuhde tai yhteiset lapset ei minulle riittäisi parisuhteen ylläpitämiseen. En olisi hetkeäkään yhdessä toisen ihmisen kanssa ilman suurta rakkautta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 14:46"]
Avioliitto ja rakkaus.
Avioliitto kuuluu uskontoihin ja vanhoihin tapoihin. Rakkaus kuuluu myös uskontoihin. Rakkaus on aika epämääräinen konsepti. Se kuvaa monia asioita epämääräisesti.
Minusta todellinen kumppanuus on ystävyyttä jossa kumppani naivat keskenään ja heille syntyy lapsia. Ei kihloja ei naimisiinmenoja ei mitään ylimääräistä krääsää.
[/quote]
Kyllä minulle ainakin rakkaus on ihan välttämätöntä. Kumppanuussuhde tai yhteiset lapset ei minulle riittäisi parisuhteen ylläpitämiseen. En olisi hetkeäkään yhdessä toisen ihmisen kanssa ilman suurta rakkautta.
[/quote]
Mä voisin ollakin ja olen noin kymmenen vuotta ollut sellaisessa suhteessa. Voisin myös olla monien kanssa samaan aikaan samalaisessa suhteessa. Rakkaus on sellaista julistusta.
Moni keskenään paritteleva ystävä voisi sinun silmissä olla "rakkaudessa". He vain eivät käytä sanaa rakkaus vaan ystävät, jotka naivat keskenään ja kasvattavat perhettä yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 14:46"]
Avioliitto ja rakkaus.
[/quote]
[/quote]
Mä voisin ollakin ja olen noin kymmenen vuotta ollut sellaisessa suhteessa. Voisin myös olla monien kanssa samaan aikaan samalaisessa suhteessa. Rakkaus on sellaista julistusta.
Moni keskenään paritteleva ystävä voisi sinun silmissä olla "rakkaudessa". He vain eivät käytä sanaa rakkaus vaan ystävät, jotka naivat keskenään ja kasvattavat perhettä yhdessä.
[/quote]
Mulle rakkaus ei ole julistusta. Se vaan on ja sen tietää jos sitä on tai jos sitä ei ole. En tiedä ketkä parittelevat ovat "rakkaudessa" ja ketkä eivät, kai he itse sen tietävät. Mutta jos sinulla on hyvä olla suhteessa ilman rakkautta niin ok, ei se minulta pois ole.
Uskovaisten silmissä "ystävät jotka naivat keskenään ja kasvattavat perhettään" ovat rakastuneita ja avoliitossa.
Ystävät jotka naivat keskenään ja kasvattavat perhettään ovat eräänlaisia intiaaneja. He eivät tunnusta rakkautta sanana. Eivätkä julista sitä. He elävät ystävinä ja perheenä ja kenties tuntevat jotain sellaista minkä te miellätte sanana rakkaus.
T: ystävät jotka naivat keskenään ja kasvattavat perhettään ugh
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 15:10"]
Uskovaisten silmissä "ystävät jotka naivat keskenään ja kasvattavat perhettään" ovat rakastuneita ja avoliitossa.
Ystävät jotka naivat keskenään ja kasvattavat perhettään ovat eräänlaisia intiaaneja. He eivät tunnusta rakkautta sanana. Eivätkä julista sitä. He elävät ystävinä ja perheenä ja kenties tuntevat jotain sellaista minkä te miellätte sanana rakkaus.
[/quote]
Taidan rakastaa näitä "ystäviä jotka naivat keskenään ja kasvattavat perhettä"
Rakastan teitä YSTÄVÄT JOTKA NAIVAT KESKENÄÄN JA KASVATTAVAT PERHETTÄÄN.
t: 11cm mies
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 15:10"]
[/quote]
Aikamoinen yleistys, vähän naiivi. En tunne yhtään "uskovaista" joka automaattisesti olettaa että kaikki avio-/avoparit rakastavat toisiaan.
Naivi varmasti siksi että moni rakkaus sanan käyttäjä ymmärtäisi käyttämäänsä sanaa.
Voidaan puhua eräänlaisista rakkaus uskovaisista. HE eivät välttämättä usko jumaliin mutta käyttävät uskottavasti sanaa rakkaus parisuhteessa, joka käytännössä on vain ystävyyttä jossa harrastetaan seksiä ja kasvatetaan lapsia.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 15:18"]
Aikamoinen yleistys, vähän naiivi. En tunne yhtään "uskovaista" joka automaattisesti olettaa että kaikki avio-/avoparit rakastavat toisiaan.
[/quote]
Mutta ovat ystäviä ja naivat toisaan? Eivät rakasta mutta ovat ystäviä siinä merkityksessä että rakkaus uskovainen voisi sanoa heidän rakastavan toisiaan? Vai sanoisiko hän heidän olevan vain ystäviä, jotka eivät nai tai jotka satunnaisesti naivat keskenään, mutta kasvattavat lapsensa maltillisesti?
T: 11cm mies
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 15:18"]
[/quote]
Mutta ovat ystäviä ja naivat toisaan? Eivät rakasta mutta ovat ystäviä siinä merkityksessä että rakkaus uskovainen voisi sanoa heidän rakastavan toisiaan? Vai sanoisiko hän heidän olevan vain ystäviä, jotka eivät nai tai jotka satunnaisesti naivat keskenään, mutta kasvattavat lapsensa maltillisesti?
T: 11cm mies
[/quote]
En sanoisi mitään kenenkään muun suhteesta. Ainoa asia minkä varmaksi tiedän rakkaudesta on se mitä itse tunnen - ja se on ihan aitoa oikeaa rehellistä yksinkertaista ja monimutkaista rakkautta. Muut voivat keskenään naida rakkaudella tai ilman, tai tunteella jota joku muu ehkä kutsuisi rakkaudeksi mutta itse sen haluavat kieltää. Ihan sama.
Avioliitto ja rakkaus.
[/quote]
Sitähän se avioliitto tavallaan on. Ollaan ystäviä ja harrastetaan seksiä. Avioliittolaiset vain käyttävät uskovaisten termiä rakastan. Todellisuudessahan ateistit eivät saisi käyttää rakastan sanaa, koska se on todella epämääräinen asia.
Kun kaksi ihmistä asuu ystävinä keskenään ja heillä on mahdollisesti lapsia niin ehkä voidaan käyttää termiä rakkausliitto?