Millaisessa kodissa on kasvanut henkilö
joka ei uskalla laittaa lasta seurakunnan leirille, päästää nuorta asumaan soluasuntoon, ei avaa ovea jos ovikello soi, mutta vierailusta ei ole sovittu jne jne.
Joku perusluottamus asioihin jotenkin kyllä pahasti vinksallaan, mun mielestä ainakin.
Kommentit (21)
Noista minulla on suljettu pois vain seurakunnan leiri.
Päästään voi vinksahtaa myös aikuisena. Tosi moni alkoholistinainen on todella epäluuloinen ja pelokas.
Kaikki muu käy paitsi seurakunnan leiri. Luulitko ap, että nuo kaikki "piirteet" ovat yhdessä ihmisessä?
Hei sinä nelonen! Emme kuulu kirkkoon! En juo enkä polta.Varo vaan ettei mennä oikeuteen.Pelokas olen koska naapuri kävi kimppuuni ja kyttää yhä.Toiseksi lapsille hankitaan omitusyksiöt eikä mitään solukoteja.Mun puolesta voi asua kotona vaikka 25vuotiaaseen asti jos viihtyy.
Soluasuntoa en lapsilleni suosittele ja siihen ei ole syynä mikään kotioloissa, vaan se, että itselläni on järkyttävä soluasuntokokemus, lähdin pois kahdessa viikossa. Tai no joo, olen sanonut lapsille, että koettakaa saada asunto tuttujen kavereiden kanssa.
Siro balleriinan vartaloinen nainen on harvoin juoppo.Perityy luustorakenne kuule ihan äidin suvulta.Haista sinä iso paska.
MInä kasvoin ihan tavallisessa keskiluokkaisessa kodissa. Silti en laita lapsiani seurakunnan leirille (ei ole tarvetta, tekemistä kotonakin tarpeeksi ja kavereita ympärillä). Lasta en "päästä"soluasuntoon, jos yksiöitäkin on tarjolla. Ovea en avaa, jos en tiedä, kuka tulossa ja itsellä muutakin tekemistä. Ovikellon soiminen kun ei edellytä, että ovi avataan, se on vain merkki siitä, että jollain on ehkä asiaa.
Esimerkiksi minä. Minnekkään aivopesuleirille en lastani päästä, se olisi edesvastuutonta. Soluasunnossa itse yli kaksi vuotta asuneena voin myös sanoa että se ei ole ihmisarvoista elämää, etenkään nuorelle opiskelijalle. Ja itse en avaa ovea jos en odota jotakuta kylään, kaikenmaailman kaupustelijoita ja jehovia liikenteessä....ei kiitos. En myöskään vastaa puhelimeen jos kyseessä on tuntematon numero.
Älkää avatko.Turussa liikkuu sekava työtön opettaja mies harmaa kikkaratukka.Tänään nähtiin taas ekaa kertaa selvinpäin sauhulla.On ollut mörököllinä koko talven piileskellyt asunnossa ja liikkunut iltaisin ja yön pimeydessä.Hullu eli galen.
Siis miksi te ette avaa ovea jos ovikello soi? Jotkut ovat ohjeistaneet meilläpäin (suuri kaupunki) lapsiaankin olemaan avaamatta, ja lapset ovat aivan kauhuissaan jos ovikello soi kun ovat yksin kotona.
Aina kun mun ovikello on soinut, on siellä ollut ihminen jolla on jotain suht tähdellistä asiaa, Jehovan todistajia lukuunottamatta.
ihminen, joka ei ole maksanut tv-lupamaksua ei avaa ovea. jos ei päästä lasta mihinkään, on ihmisellä paha oman elämän puute.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 16:09"]
ihminen, joka ei ole maksanut tv-lupamaksua ei avaa ovea. jos ei päästä lasta mihinkään, on ihmisellä paha oman elämän puute.
[/quote]
Siis jos lasta ei päästä seurakunnan leirille niin se automaattisesti tarkoittaa että ei päästä lasta mihinkään?
Itse päästäisin lapseni ennemmin vaikka sen turkulaisen sekavan työttömän opettajamiehen matkaan kun seurakunnan leirille.
mekin on ostettu kaikille viidelle lapselle omat asunnot opiskelupaikkakunniltansa ympäri maailmaa. sääli, että ne vaihtaa alaa niin taajaan, koko ajan saa olla ostamassa ja myymässä! onhan se kiva, että mulla kotirouvallakin on jotain tehtävää.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 16:08"]
Älkää avatko.Turussa liikkuu sekava työtön opettaja mies harmaa kikkaratukka.Tänään nähtiin taas ekaa kertaa selvinpäin sauhulla.On ollut mörököllinä koko talven piileskellyt asunnossa ja liikkunut iltaisin ja yön pimeydessä.Hullu eli galen.
[/quote]
Oliko tää nyt se lars-johan?
Ihan kuin sun jutut ois pikkuriikkisen rauhoittuneet viime viikosta. Lääkitystä lisätty?
Meille käy kaikki muu, mutta ei seurakunnan leiri.
Kun meillä ovikello soi, siellä on enimmäkseen lasten kavereita.
Mitä muuten poliisi tekee, jos suruviestiä viedessä ei avatakaan ovea, vaikka selvästi kuulee, että ollaan kotona? Laittaa tekstarin vai?
Meillä ei soi koskaan ovikello, vaan ovi on auki. En ole laittanut lapsiani soluasuntoon, kun semmoisia ei siihen aikaan sen koulun asuntoloissa ollut. Oli vain kahden hengen huoneita ja onnistuivat asumaan siinä joko yksin tai kaverin kanssa.
Seurakunnan leirillekin olen päästänyt jos ovat halunneet mennä, joten en ole oikea henkilö vastaamaan.
.
Seurakunnan kökköleirille ei ole mitään asiaa. Jalkapalloleirille saa mennä.
Ovea ei saa avata tuntemattomalle, tämä opetettiin jo 80-luvulla minullekin ku olin koululainen ja siitä ajasta on hullut vaan lisääntyneet.
Noista minulla on suljettu pois vain seurakunnan leiri.