Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neea, 25, joutui lapsena todistamaan äitinsä seksihurjastelua

Vierailija
07.03.2019 |

– Äiti voihki ja sänky natisi. Äidin päällä oli joku mies. Se oli lapsena hirveän pelottavaa, eikä äiti välittänyt hädästäni. Se oli ehkä lapsuuteni traumaattisin kokemus.

https://www.is.fi/perhe/art-2000006026894.html
Palstalaisilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät voi hillitä itseään? Jyystetään muiden ollessa paikalla. Tuollainen käytös on kyseenalaista kotibileissä lapsiperheestä puhumuttakaan.

Vierailija
22/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

Muistan yöllä heränneeni ääniin. Pinkasin äidin makkariin ja kysäsin siinä, että satuttaako toi mies sua? Ei, ihan kivaa aikuisten juttuja tässä.. Muistan kuin eilisen ja olin silloin alle kuusivuotias, asunnosta päätellen.

En mä muista pelänneeni, mutta ajan mittaan ne jutut alkoi ällöttää.

Olen miettinyt monesti, että onko noilla jutuilla kuinka paljon tekemistä mun oman seksuaalisuuteni kanssa. Olen aika varautunut näissä jutuissa.

Ymmärrän, että tällainen on ällöttävää, mutta en nyt tätä pitäisi niin pahana. Ei musta voi niinkään ajatella, ettei koskaan saisi harrastaa seksiä, jos lapset on talossa. Ja joskus nyt vaan voi niin käydä, että lapsi herää ja tömähtää paikalle.

Enkä nyt yritä sanoa, että tällainen olisi nykyään millään muotoa ok, mutta ennen saattoi asua koko perhe yhdessä huoneessa. Mitenköhän niihin aikoihin on vanhemmat seksiä harrastaneet. Varmasti talvella ainakin myös ihan siellä kotona kun lapset nukkuivat.

Seksiä voi harrastaa muulloinkin kuin yöllä ja lukot on keksitty, joten lapsi ei vain ilmesty paikalle.

No joillain on aika vähän sitä lapsetonta aikaa. Toki lukko on hyvä, ääniä se ei silti taida hiljentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

Muistan yöllä heränneeni ääniin. Pinkasin äidin makkariin ja kysäsin siinä, että satuttaako toi mies sua? Ei, ihan kivaa aikuisten juttuja tässä.. Muistan kuin eilisen ja olin silloin alle kuusivuotias, asunnosta päätellen.

En mä muista pelänneeni, mutta ajan mittaan ne jutut alkoi ällöttää.

Olen miettinyt monesti, että onko noilla jutuilla kuinka paljon tekemistä mun oman seksuaalisuuteni kanssa. Olen aika varautunut näissä jutuissa.

Ymmärrän, että tällainen on ällöttävää, mutta en nyt tätä pitäisi niin pahana. Ei musta voi niinkään ajatella, ettei koskaan saisi harrastaa seksiä, jos lapset on talossa. Ja joskus nyt vaan voi niin käydä, että lapsi herää ja tömähtää paikalle.

Enkä nyt yritä sanoa, että tällainen olisi nykyään millään muotoa ok, mutta ennen saattoi asua koko perhe yhdessä huoneessa. Mitenköhän niihin aikoihin on vanhemmat seksiä harrastaneet. Varmasti talvella ainakin myös ihan siellä kotona kun lapset nukkuivat.

Seksiä voi harrastaa muulloinkin kuin yöllä ja lukot on keksitty, joten lapsi ei vain ilmesty paikalle.

Jos lapsista joku on alle kouluikäinen ja toinen vanhemmista kotona. Niin hankkiiko ihmiset oikeasti aina seksin harrastamista varten hoitajan lapselle? Vaikka siis silloin päivällä? Huh miten vaikeaa. Kyllä meillä harrastetaan seksiä kun lapset nukkuu. Toki en aloituksen juttua tässä yhtään vähättele.

Vierailija
24/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on seksipalstalla?

Ei kuulu mielestäni tänne ollenkaan, vaikka seksi henkilön (ja vastaajien) trauman juuriin liittyikin.

Vierailija
25/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on seksipalstalla?

Ei kuulu mielestäni tänne ollenkaan, vaikka seksi henkilön (ja vastaajien) trauman juuriin liittyikin.

Tämä liittyy seksin harrastamiseen ja toisaalta lapsena seksistä saatuihin mielikuviin, jotka vaikuttavat läpi koko elämän.

Vierailija
26/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, mikä tässä on joidenkin kommentoijien pointti? Että äiti-ihminen ei saisi seksiä enää harrastaa, varsinkaan jos on eronnut?

Alkuperäisen jutun ymmärrän ja olen lapsen puolesta pahoillani. Olen tällaista tilannetta todistanut läheltä. Sosiaaliviranomaisethan ei oikein asiaan pysty puuttumaan, jollei ole muita ongelmia. Uskon että kyseistä äitiä ei tilanne edes kaduta, on ehkä jopa katkera lasta kohtaan.

Missä kommentissa sanottiin, että äidin pitää elää selibaatissa? 

Aina näissä tätä asioita käsittelevissä kommenteissa puhutaan vain äideistä ja tuomitaan äitien harrastamaa seksiä, ei koskaan isien. Ehkä lapset eivät sitten todella ole olleet isiensä kanssa tekemisissä jos eivät ole kuulleet, tai sitten se ei vain häiritse niin kuin silloin jos kyseessä on äiti.

Vierailija
27/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä en ole traumatisoitunut vaikka olen nähnyt isäni ja äitini harrastavan, kuullut tätini ja nähnyt myös jopa mummoni itse touhussa?

Vierailija
28/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel kirjoitti:

Miksi mä en ole traumatisoitunut vaikka olen nähnyt isäni ja äitini harrastavan, kuullut tätini ja nähnyt myös jopa mummoni itse touhussa?

Mä luulen, että toi partnereiden vaihtuvuus ja epävakaat kotiolot vaikuttaa.

Artikkelin Neea ja ketjun vastaajat kertovat alkoholiongelmasta ja vaihtuvista, tuntemattomista humalaisista miehistä ja usein toistuvista kovista seksiäänistä mikä nyt on ihan ymmärrettävästi traumatisoivaa ja antaa koko sukupuolielämästä irvokkaan kuvan.

Joku oli mennyt ihan kysymäänkin, että satuttaako toi mies sua, mikä kertoo kyllä siitä ettei dynamiikka perheessä ole ollut ollenkaan terve ja lapsikin käyttäytynyt oudosti.

Jos on vakaat perheolot ja turvallinen koti, niin miksipä siitä mitään traumoja tulisi jos joskus kuulee jonkun inahduksen makuuhuoneesta tai näkee vahingossa vanhemmat tositoimissa.

Normaalistihan lapset lähtee vaan äkkiä pois ja ehkä hihittelee asiaa kavereiden kanssa.

Itse en ole ikinä nähnyt tai kuullut vanhempieni harrastavan seksiä, mutta veljeni on joskus lapsena vahingossa nähnyt ja kertoi siitä minulle tirskuen.

Yksi lapsuudenkaveri oli myös joskus vahingossa nähnyt vanhempansa panemassa ja hän tirskui myös sitä asiaa siskonsa kanssa meille kavereille.

Vierailija
29/29 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö lapsille puhua?