Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko tama normaali hinta pitopalvelusta ristiaisiin?

Vierailija
05.03.2013 |

Sain tarjouksen pitopalvelusta ristiaisiin (n. 20 henkea) Etela-Suomessa (ei paakaupunkiseutu) ja hinta on 40euroa/ henkilo. Tarjoukseen kuuluu ruoka (ruokaisia salaatteja, lihoja, kaloja, perunoita) ja jalkiruuaksi kahvit ja taytekakku seka 2 erilaisia pikkuleipia. Tarjous sis. alv, astiat, servetit ja siivouksen. Tarjoilu olisi erikseen 50 euroa/ h. 

Hintaa pitopalvelulle tulisi siis n. reilu 1000 euroa, jos olisi 2 tarjoilijaa. Tuntuu kamalan kalliilta, kun ristiaiset juhlana (luulin etta haihin halvimmat menut olisivat samaa 40 euron luokkaa/ henkilo)... 

Onko tama normaali hinta? Mita teilla maksoi pitopalvelu ristiaisiin ja oliko se sen hinnan arvoista? Mietin myos etta menenko hienostelun puolelle, kun vain lahipiiri on tulossa. Olisiko parempi laittaa itse, vaikka toisaalta olen vauvassa aika lailla kiinni seka ristiaispaivana etta sita ennen. Neuvokaa ihmeessa, jos saisin saisin uutta nakokulmaa tahan.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina juhlissa pitopalvelu, koska haluan itsekin juhlia ja olla vieraiden kanssa. Lisäksi on kätevää, että ei tarvitse illalla tai seuraavana päivänä tiskata tai siivota, pitopalvelu siivoaa jälkensä ja vie tiskit mennessään. Lisäksi jokainen meille juhliin kutsuttu tietää, että ketään ei missään vaiheessa vinkata avuksi, vaan tarjoilijat huolehtivat ihan kaikesta lautasten kantamisesta salaattikulhojen täyttämiseen.

Meillä juhla on juhla jokaiselle, arkinen kahvittelu asia erikseen. Eipä ole käynyt vielä koskaan mielessä, että vieraita olisi pitänyt pyytää tuomaa käyttämänsä lautaset keittiöön, vaikka juhlat kotona onkin vietetty. Ehkä osalle kirjoittajia jokainen päivä on arkea, jolloin voi huikata naapurille, että leivopas pullaa, minä keitän kahvit.

Vierailija
22/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normihinta, mutta kuten muutkin ovat sanoneet, niin kahta tarjoilijaa ei varmasti tarvita. Jos haluatte tarjoilijan niin yksi riittää ihan hyvin. Tarjottava ruokamäärä kuulostaa paljolta, kaikissa ristiäisissä joissa olen ollut vieraana on menty vain voileipäkakku ja kakku -linjalla, joten minusta tuosta voisi hyvin vähentää, ruokaisat salaatit ja kala riittää ihan hyvin. Ellei teillä ole sitten jotain syytä (esim. pitkien matkojen päästä tulevia vieraita) että pitää tarjota ihan kokonainen pitopäivällinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 13:03"]

Meillä on aina juhlissa pitopalvelu, koska haluan itsekin juhlia ja olla vieraiden kanssa. Lisäksi on kätevää, että ei tarvitse illalla tai seuraavana päivänä tiskata tai siivota, pitopalvelu siivoaa jälkensä ja vie tiskit mennessään. Lisäksi jokainen meille juhliin kutsuttu tietää, että ketään ei missään vaiheessa vinkata avuksi, vaan tarjoilijat huolehtivat ihan kaikesta lautasten kantamisesta salaattikulhojen täyttämiseen.

Meillä juhla on juhla jokaiselle, arkinen kahvittelu asia erikseen. Eipä ole käynyt vielä koskaan mielessä, että vieraita olisi pitänyt pyytää tuomaa käyttämänsä lautaset keittiöön, vaikka juhlat kotona onkin vietetty. Ehkä osalle kirjoittajia jokainen päivä on arkea, jolloin voi huikata naapurille, että leivopas pullaa, minä keitän kahvit.

[/quote]

Ihmisillä on erilaiset elämisen reaaliteetit. Pitopalvelu on todella kallista, eikä monellakaan ole siihen varaa. Ei olisi ollut lapsuudenkodissani, jossa opittiin, että hyvät juhlat voi vallan hyvin järjestää itse, jos ei kaihda sitä hetken työtä, minkä se vaatii. Tietysti ideaalimaailmassa juhlitaan kuin amerikkalaisissa elokuvissa tarjoilijatyttöjen ja -poikien hoitaessa homman ja juhlasuunnittelijan hykerrellessä taustalla.

Onneksi esim. itselläni on ihania siskoja, jotka mielellään leipovat etukäteen kakkuja, auttavat tarjoiluissa, ja joita voi itse auttaa heidän juhlissaan. En pidä henkisen ilmapiirin kannalta terveellisenä ajatusta, että kaikesta olisi selvittävä elämässään yksin. Yhdessä tekeminen vahvistaa turvallisuuden tunnetta.

Vierailija
24/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 13:18"]

[/quote]

Ihmisillä on erilaiset elämisen reaaliteetit. Pitopalvelu on todella kallista, eikä monellakaan ole siihen varaa. Ei olisi ollut lapsuudenkodissani, jossa opittiin, että hyvät juhlat voi vallan hyvin järjestää itse, jos ei kaihda sitä hetken työtä, minkä se vaatii. Tietysti ideaalimaailmassa juhlitaan kuin amerikkalaisissa elokuvissa tarjoilijatyttöjen ja -poikien hoitaessa homman ja juhlasuunnittelijan hykerrellessä taustalla.

Onneksi esim. itselläni on ihania siskoja, jotka mielellään leipovat etukäteen kakkuja, auttavat tarjoiluissa, ja joita voi itse auttaa heidän juhlissaan. En pidä henkisen ilmapiirin kannalta terveellisenä ajatusta, että kaikesta olisi selvittävä elämässään yksin. Yhdessä tekeminen vahvistaa turvallisuuden tunnetta.

[/quote]

MInä puolestani opin lapsuudenkodissa, että jotkut "ompeuluseurat" ja muut kissanristiäiset voi varsin hyvin järjestää itse, mutta oikeissa juhlissa isäntäväki on vieraiden seurassa ja pitopalvelu huolehtii kaiken muun. Eikä se pitopalvelu tule ollenkaan sen kalliimmaksi kuin itse tekeminen, jos ymmärtää laskea, paljonko vapaaehtoisten sukulaisten työpanos oikeasti rahassa olisi.

Vierailija
25/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Turun lähettyvillä, pitopalvelu ristiäisiin maksoi 22e /hlö. Sisälsi 3 ruokaisaa salaattia, lohta, lihapullia, kastiketta, perunoita. Juomaksi oli vesi, maito, kotikalja. Jälkkäriksi oli täytekakku, pullaa, 3 lajia keksejä, kahvi, tee ja mehu.

Tarjoilija sisältyi hintaan, kun oli yli 30 vierasta. Pitopalvelun laskuun tuli muuten kukatkin muistaakseni mukaan.

Että minusta 40e on aika kallis, mutta riippuu ihan asuinpaikasta varmaankin. 

Vierailija
26/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin ja ostettiin ruoat 25 hgelle. Joo, pitkänmatkalaisia. Katettiin pöytä aamulla.

Sit tuli tarjoilijat 2 reipasta typykkää.

Ei ne edes olleet mitään tarjoilijoita vaan näpsäköitä tyttöjä.Laitapa vaikka ammattioppilaitoksen seinälle ilmoitus.

Kaikki sai ruokaa eikä kenenkään tarvinut kouhottaa keittiössä. Hinta toista luokkaa kuin jossain pitopalvelussa. Tosin hyvää ei saa ilmaiseksi.

meillä oli seisaovan pöydän tarjoilu tyyliin paistia, perunagratiinia, graavlohta, karjalanpiirakoita, lihapullia, leipää, vihersalaattia, marinoituja papuja, juustoja hedelmiä ja kakkua. Ja simaa tein.

anoppi teki karjalanpiirakat a toinen anoppi lihapullat. Tosi mielellään kun saivat auttaa !

En suosittele anoppia enkä kälykultaa keittiöön teljettäviksi,

Vierailija
27/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni vertaa nyt ap:n pitopalvelutarjoilua monine salaatteineen, lihoineen, kaloineen jne. niihin omiin nyyttikestiperiaatteella tehtyihin tarjoiluihin, joihin ei todellakaan sisälly paahtopaistia ja savustettua lohta vaan karjalanpiirakoita ja pizzakierteitä.

Aikuisten oikeasti en usko, että kukaan ristiäisjuhlaa valmisteleva pienen vauvan äiti kykenee ihan yksinään tekemään ap:n kertoman mukaisen pitopöytää siten, että ei tarvitse ulkopuolista apua ja silti ehtii täysipainoisesti juhlimaan koko ajan muun porukan mukana. Eli on ihan turha verrata keskenään ruokapöytää, jossa on makaronisalaattia ja kermakakkua sellaiseen pöytään, jossa on monta eri lajia ruokia. Siitä se hinnanero: ei siitä, etteikö jonkinlaista tarjottavaa saisi jokainen aikaan vaan siitä, että pitopalvelu pystyy tarjoamaan monipuolisemmin.

Pitopalvelusta saa muuten 10 eurolla tarjottavat, jotka suurinta osaa palstalaisia tyydyttävät. Siihen voi sitten vierelle laittaa ne siskon leipomat täytekakut.

Vierailija
28/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 13:18"]

[/quote]

[/quote]

MInä puolestani opin lapsuudenkodissa, että jotkut "ompeuluseurat" ja muut kissanristiäiset voi varsin hyvin järjestää itse, mutta oikeissa juhlissa isäntäväki on vieraiden seurassa ja pitopalvelu huolehtii kaiken muun. Eikä se pitopalvelu tule ollenkaan sen kalliimmaksi kuin itse tekeminen, jos ymmärtää laskea, paljonko vapaaehtoisten sukulaisten työpanos oikeasti rahassa olisi.

[/quote]

No opi sinä mitä opit, fakta on kuitenkin se että hienot ja hyvät juhlat pystyy järjestämään vaikka yksin. Minäkin olen järjestäny useammat 50-60 hengen juhlat YKSIN. Se vaatii vähän organisointikykyä ja järjestelyä, mutta onnistuu. Olen ehtinyt itsekin juhlimaan eikä varmasti ole kenenkään sukulaisen tarvinnut muuta kuin tulla juhlimaan.

Itse järjestäminen on rutkasti halvempaa. Puolella siitä rahasummasta saa aivan vastaavat (paremmatkin tarjoiluiltaan jos itse tekee) juhlat. Minulla ei ainakaan olisi ollut varaa laittaa 2000e pitopalveluun aikoinaan.

Olet varmaan myös näitä jotka kieltäytyvät tulemasta juhliin joissa ei ole pitopalvelua? En ymmärrä missä kodissa opetetaan näin.

[/quote]

Olen ollut muutamassa tuollaisessa "kaikki tehty itse" -juhlissa, joissa se järjestäjä todella olettaa, että koska hän on nähnyt vaivaa niin kamalan paljon, tekevät vieraat oman osansa ja kantavat astioita, kaatavat kahvia, siivoavat pöytiä jne.

Hienoa, että olet järjestänyt 50-60 hengen juhlia aivan yksin. Olet rivakka tarjoilija, jos ennätät kaiken lisäksi myös itsekin juhlimaan. Mikään kun ei ole niin noloa kuin nimittää juhlaksi tilaisuutta, jossa kahvi on termarissa ja syödään pahvilautasilta.

[/quote]

Siis, on ollut noutupöytä josta kaikki saavat itse ottaa ruokaa. Vai onko sekin liian vaikeaa arvon vieraille? Ei siis ole pöytiin tarjoiltu. Hyvin olen ehtinyt kerätä kupit ja lautaset pois (ja luonnollisesti ei mitään pahvilautasia), eihän siihen mene kuin muutama minuutti.

Kahvinkin kun pistää kahteen mokkamasteriin valmiiksi ja mittaa sopivaan kippoon seuraavat lastit valmiiksi niin ei mene kuin pari minuuttia hommaan. Valmistelu, valmistelu, valmistelu.

Ei ne itse järjestetyt juhlat ole sen huonommat kuin pitopalvelu. Mielestäni ehdottomasti jopa paremmat jos tykkää leipoa ja on paljon niitä hommia tehnyt. En oikein nyt ymmärrä tätä sun vänkäystä että vain pitopalvelu tekee "oikeat" juhlat ja vain ne voivat olla mukavat ja viihtyisät.

Vierailija
29/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: Kiitos kaikista vastauksista. Juhlapaikkana meilla on on vanhempieni talo ja kirkossa ristitaan. Ristiaiset on ajoitettu iltapaivaan eli siina aamulla on aikaa kylla laitella tarpeen mukaan.

Miehen puolelta sukua tulee Euroopasta (jaavat sitten meidan kanssa pitemmaksi aikaa Suomeen lomalle). Ja osa omista sukulaisista on pitkan matkalaisia, jotka joko saapuvat edellisena paivana ja tai ajavat useamman tunnin samana paivana paikalle. Koska lounasta pitaa kuitenkin laittaa, niin ajattelin etta olisi helpointa tarjota sita kaikille vieraille. Siksi pelkat suolaiset ja makeat leivonnaiset eivat mielestani riita. 

Seka aitini etta anoppi ovat tarjonneet apua ja muutenkin sukulaisista saisin varmasti lisaa, mutta onko reilua kutsua ristiaisia juhlimaan, kun edessa on keittiovuoro? Olen vauvassa itse varmaan aika tavalla kiinni ja mies saapuu tyomatkalta vasta edellisena paivana eli miehesta ei ole valmisteluissa avuksi. Osaan laittaa ja organisoida itsekin, mutta mietin mika on realistista oman jaksamisen kannalta, etten paatyisi tyyliin paniikissa tayttamaan kakkuja yota vasten... Lisaksi vanhemmille sukulaisilla ei kaikilla ole yhteista kielta, eli jonkin verran siina saisi olla tulkkaamassakin ja pitamassa keskustelua ylla juhlien ajan seka mieheni etta mina.

Huomaan tassa itsekin, etta mita enemman ajattelen asiaa sita enemman taidan taipua siihen, etta ainakin se ruoka otetaan pitopalvelusta. Ei se rahakaan niin iso ongelma ole, mutta en tykkaa tuhlata ja koska itsekin osaisin laittaa ja apuakin saisin, niin tavallaan tuhlaukselta tai hienostelulta se tuntuu... Tassa tuli kuitenkin hyvia neuvoja. Esim. voisin kompromissina tehda makeat itse ja jattaa tarjoilijat pois, niin hintakin laskisi jonkun verran. Tutuista saisin varmaankin palkattua jonkun tarjoilemaan, niin ei tarvitsisi nakittaa ketaan ja kaikki vieraat saisivat nauttia ja tutustua rauhassa toisiinsa. 

Vierailija
30/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi: olen juuri järjestämässä syntymäpäiväjuhlia ja tilasin pitopalvelusta lämpimät ruuat ja täytekakun 50:lle hengelle. Ruuat haetaan lämpimänä juhlapaikalle. Palkkasin itse tarjoilijan tuttavapiiristä. Pelkälle ruualle ja kakulle tuli hintaa 1400e, eli 28e/henkilö.

Hoidan itse kaiken muun, eli salaatit,kalat,juotavat,kahvit ym.. astiat ja siivous tulevat juhlapaikan puolesta. Koko hommaan menee rahaa n.2500e.

Vierailija
31/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 16:23"]

Aika moni vertaa nyt ap:n pitopalvelutarjoilua monine salaatteineen, lihoineen, kaloineen jne. niihin omiin nyyttikestiperiaatteella tehtyihin tarjoiluihin, joihin ei todellakaan sisälly paahtopaistia ja savustettua lohta vaan karjalanpiirakoita ja pizzakierteitä.

Aikuisten oikeasti en usko, että kukaan ristiäisjuhlaa valmisteleva pienen vauvan äiti kykenee ihan yksinään tekemään ap:n kertoman mukaisen pitopöytää siten, että ei tarvitse ulkopuolista apua ja silti ehtii täysipainoisesti juhlimaan koko ajan muun porukan mukana. Eli on ihan turha verrata keskenään ruokapöytää, jossa on makaronisalaattia ja kermakakkua sellaiseen pöytään, jossa on monta eri lajia ruokia. Siitä se hinnanero: ei siitä, etteikö jonkinlaista tarjottavaa saisi jokainen aikaan vaan siitä, että pitopalvelu pystyy tarjoamaan monipuolisemmin.

Pitopalvelusta saa muuten 10 eurolla tarjottavat, jotka suurinta osaa palstalaisia tyydyttävät. Siihen voi sitten vierelle laittaa ne siskon leipomat täytekakut.

[/quote]

Miksi ei ehtisi? :O

Minulle on nyt neljäs lapsi tulossa, ristiäisiä olen jo suunnitellut vaikka vauvan pitäisi muutama viikko pysyä mahassa :D

No mutta, meillä on vieraat läheltä, ei siis tarvitse lämmintä ruokaa olla niin hirveästi, että pitäisi santsata pariin otteeseen. Perunoita, jotakin lihaa, kastiketta tms. Pari erilaista salaattia, toinen oikein kevyt salaatti, toinen vähän tukevampi. Kermakakku tottakai ja voileipäkakkukin on pakko löytyä pöydästä :) Edellisen lapseni ristiäisiin tein myös karjalanpiirakoita, lapset tykkäävät niistä todella paljon! 
Keksit ostan kaupasta, muiden ristiäsiin joskus olen tehnyt niitäkin.

Pitäisikö nyt sitten ihmetellä miten kädettömiä jotkut ihmiset ovat, etteivät kykene edes ristiäisiä järjestämään ;)

No en aio ihmetellä. Jos joku ei halua/kykene siihen, ei sitten onnistu.

Minä onnistun ja aion tulevallekin lapselleni järjestää itse ristiäiset ja vieläpä ehtiä juhlistamaan :) Itse alusta loppuun, sitä kun ei niin stressaa ja osaa höpöttää samalla kun laittelee tarjottavat esille, niin johan luistaa :)

Vierailija
32/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap viela jatkaa: vahan sekin tassa on mielessa, etta mies ja hanen puolen sukulaisensa tosiaan kun eivat ole suomalaisia vaan tulevat keski-euroopasta, niin olisi kiva tarjota ruokaa joka edustaa suomalaista kesaa parhaimmillaan (esim. marjoja, kaloja, uusia perunoita jne) - siis sellaista raikasta kesaruokaa, josta itsekin juuri pidan.   

Toivoisin juhlista ennenkaikkea rentoja ja mukavaa paivaa vieraille ja minusta ruoka on siina isona tekijana.

Vierailija
33/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap jotain tuttua, joka on hyvä kokkaamaan ja organisoimaan. Voisitko kysyä häneltä, että paljonko maksaisi, että hän tulisi teille hoitamaan ruoat? Mun äidillä on yksi tällainen tuttu, joka tulee kyllä ja hoitaa homman. Niin ja hänelle siis tietysti maksetaan tästä. Toisekseen ristiäisiin yleensä riittää vähän pienemmätkin tarjottavat kuin lihat ja kalat ja salaatit ja sitten makeat päälle. Joku helppo ruoka, minkä voi tehdä etukäteen on ihan hyvä (ruokaisat salaatit, hyvä keitto, kiusaukset tms). Sitten leipomosta täytekakku ja ehkä voileipäkakku ja pikkuleipiä, karjalanpiirakoita tms. helppoa. 

Vierailija
34/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä tarjous toisestakin pitopalvelusta.

Suosittelen NewsCatering iä.

Vierailija
35/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 16:34"]

[/quote]

Minulle on nyt neljäs lapsi tulossa, ristiäisiä olen jo suunnitellut vaikka vauvan pitäisi muutama viikko pysyä mahassa :D

No mutta, meillä on vieraat läheltä, ei siis tarvitse lämmintä ruokaa olla niin hirveästi, että pitäisi santsata pariin otteeseen. Perunoita, jotakin lihaa, kastiketta tms. Pari erilaista salaattia, toinen oikein kevyt salaatti, toinen vähän tukevampi. Kermakakku tottakai ja voileipäkakkukin on pakko löytyä pöydästä :) Edellisen lapseni ristiäisiin tein myös karjalanpiirakoita, lapset tykkäävät niistä todella paljon! 

Pitäisikö nyt sitten ihmetellä miten kädettömiä jotkut ihmiset ovat, etteivät kykene edes ristiäisiä järjestämään ;)

Minä onnistun ja aion tulevallekin lapselleni järjestää itse ristiäiset ja vieläpä ehtiä juhlistamaan :) Itse alusta loppuun, sitä kun ei niin stressaa ja osaa höpöttää samalla kun laittelee tarjottavat esille, niin johan luistaa :)

[/quote]

Sorry, ihan unohdin, että osa kattaa pöydän keittiöön ja siellä sitten koko porukka kökkii muutamassa neliössä ja emäntä ehtii hyvin seurustella vieraiden kanssa. Perunat ja liha on tarjolla hellalla, maidot voi ottaa jokainen jääkaapista jne. Totta kai tuollainen onnistuu, jos puitteet ovat pienet.

Meillä ristiäiset ovat ihan oikea juhla, jota ei keittiössä juhlita. Ruuat ovat tarjoiluastioissa ja salaatit tuoreita. Hienoa, että sinä kykenet tarjoamaan vieraillesi "jotain kastiketta" - varmaan suoraa kattilasta? - ja samalla ihmettelemään sitä, että jotkut haluavat oikeasti juhlia ja olla muiden kanssa eikä höpöttää joutavia kantaessaan astioita.

Vierailija
36/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen kykene ristiäiset järjestämään. Osa meistä vain haluaa tilaisuudesta juhlavamman ja aikaa olla vieraiden kanssa, osa taas mieluummin säästää ja tarjoaa huokean kahvipöydän. Kukin tavallaan ja varojensa mukaan. Osaamisesta tuskin on kyse, kun lämmittää karjalanpiirakoita ja laittaa dominokeksejä lautaselle.

Vierailija
37/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 16:34"]

[/quote]

[/quote]

Sorry, ihan unohdin, että osa kattaa pöydän keittiöön ja siellä sitten koko porukka kökkii muutamassa neliössä ja emäntä ehtii hyvin seurustella vieraiden kanssa. Perunat ja liha on tarjolla hellalla, maidot voi ottaa jokainen jääkaapista jne. Totta kai tuollainen onnistuu, jos puitteet ovat pienet.

Meillä ristiäiset ovat ihan oikea juhla, jota ei keittiössä juhlita. Ruuat ovat tarjoiluastioissa ja salaatit tuoreita. Hienoa, että sinä kykenet tarjoamaan vieraillesi "jotain kastiketta" - varmaan suoraa kattilasta? - ja samalla ihmettelemään sitä, että jotkut haluavat oikeasti juhlia ja olla muiden kanssa eikä höpöttää joutavia kantaessaan astioita.

[/quote]

Siis voi hyvänen aika sinun kanssasi taas! Meillä ainakin onnistunut aina loistavasti myös lämpimän ruoan tarjoilu, aina on ollut tilaa eikä kukaanole joutunut keittiössä istumaan!

Oletko itse niin kädetön ettei juhlien pitäminen itse onnistu? Siksi se ei ilmeisesti voi onnistua muiltakaan? On ollut myös tuoreet salaatit, lämpimät karjalanpiirakat jne... Ja on muuten ruoka maistunut vieraille. Ei meidän suvussa tai tutuissa kukaan ole koskaan vaatinut pitopalvelua, etenkin kun usein itse tekemällä on ollut ruokakin parempaa. Toivon ettei meille tule koskaan kaltaisiasi vieraita.

Tietysti jos joku haluaa sen pitopalvelun ja maksaa siitä kohtalaisen paljon, niin tottakai se on ok. Vaihtoehtoja (ainakin yhtä hyviä) on kuitenkin monia.

Olen siis eri henkilö kuin se jolle on neljäs lapsi tulossa.

Vierailija
38/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kysymys on siis siinä, että lähteekö vieraat heti kun on syöty? Meillä kun juhlissa ollaan monia tunteja, niin ehtii ihan hyvin seurustella vieraiden kanssa, vaikka onkin keittiössä hääräämässä ennen ruokaa ja ruoan jälkeen. Ja onhan se mieskin olemassa, se seurustelee ja mä häärin ja sitten vaihdetaan, mä seurustelen ja se häärii. Ja vauvan voi lykätä mummille tai jollekin muulle sukulaiselle, kun ne kaikki sitä kuitenkin pyytää saada pidellä... 

Vierailija
39/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa vastata nyt ap:n varsinaiseen kysymykseen, kun näköjään useampi on jo harhautunut alkuperäisestä aiheesta. Minusta hinta on korkea. Kysyisin muutamia muitakin tarjouksia.

Vierailija
40/56 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Missä päin Uudellamaalla asustat? Voisin hoitaa haluamasi tarjoilut / ruuanlaiton sekä paikkojen siistimisen. Ja huomattavasti edullisemmin.... ;)

terveisin Kokki :)

Otahan yhteyttä, jos kiinnostaa leila.lindroos@windowslive.com