Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei! Kesäaika tulee taas :(

Vierailija
04.03.2013 |

Siis kelloja siirretään tunnilla eteenpäin ja se ahdistaa ihan hemmetisti. Minkä helvetin takia se tunti täytyy muuttaa?? Ihan kuin sillä nyt mitään järjellistä merkitystä mihinkään olisi. Moni muu valtio on jo luopunut kyseisestä typeryydestä, mut ylläripylläri tämä junttila vielä jaksaa kelloja siirtää. Prkl!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mikä aika olisi, kunhan se ei vaihtuisi koko ajan! Pysyvä kesäaika olisi ehkä itselleni paras, koska olen iltavirkku ja nautin kovasti pitkistä kevätilloista.

Vierailija
22/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä mua ärsyttää kellojen siirtämisessä on se , että syksyllä sanotaan, että " saa nukkua tuntia pidempään". Lapsi herää normisti kello kuusi ja kun kelloja käännetään tunti taaksepäin, niin kello onkin viisi. Kyllä sanoisin että saa valvoa tunnin pidempään eikä nukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin kesäaikaan siirtymistä jo silloin kun piti saada ainoastaan oma sisäinen kello siirrettyä. Nyt kun pitäisi vielä saada lapsetkin nukkumaan vaikka mollukka paistaa taivaalla, vihaan sitä vielä enemmän. Toivottavasti tulee oikein synkkä ja pimeä huhtikuu jotta jää aikaa taas totuttautua.

Vierailija
24/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 18:50"]

Käykää nyt ihmeessä allekirjoittamassa kansalaisaloite kesäajan poistamisesta, että päästään tästä kellojen siirtely hullutuksesta.

www.kansalaisaloite.fi

[/quote]

Kävin allekirjoittamassa tuon. Käykää muutkin.

[/quote]

Huoh, miks ei voitu suoraan laittaa linkkiä siihe ite juttuun?

Vierailija
25/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi helvetti saada lapsia nukahtamaan toukokuussa. Koko kämppä pitää pimentää ajoissa. Kehitysvammainen poikamme kurkkaa ulos ja toteaa, ettänyt on päivä. Joka huoneeseen tulee pimennysverhot ja niitä ei enää vaihdeta pois. Eipä tuo vaan kaikkea pelasta, kun en itsekkään saa unta.

Vierailija
26/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 18:50"]

Käykää nyt ihmeessä allekirjoittamassa kansalaisaloite kesäajan poistamisesta, että päästään tästä kellojen siirtely hullutuksesta.

www.kansalaisaloite.fi

[/quote]

Kävin allekirjoittamassa tuon. Käykää muutkin.

[/quote]

Huoh, miks ei voitu suoraan laittaa linkkiä siihe ite juttuun?

[/quote] https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3

Vierailija
27/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 17:14"]

Moni muu valtio on jo luopunut kyseisestä typeryydestä, mut ylläripylläri tämä junttila vielä jaksaa kelloja siirtää.

[/quote]

Yleissivistyksen puutetta vai perinteinen lomamatkoilla kehitelty fiksoutuma meidän kuviteltua "junttiutta" kohtaan? Alla olevasta linkistä näet sinisellä värillä muutkin maailman junttilat, jotka tätä samaa hullutusta seuraavat.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/DST_Countries_Map.png

Vierailija
28/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kiroilen, olen zombina pari viikkoa.

Vierailija
29/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ihmiset kanssa jaksaa valittaa! Miten te valittajat voisitte koskaan matkustaa maahan, jossa aikaero on vaikka -/+ 8 tuntia, saati tulla sieltä takaisin, kun noin vaikeaa on yhden tunnin takia.

Mulle olisi sama vaikka siirrettäisiin 2 tuntia.

Vierailija
30/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 18:00"]

siis oikeastiko yhden tunnin siirto aiheuttaa teille ongelmia? Elättekö orjallisesti jonkun minuuttiaikataulun mukaan? Ettekö matkustele koskaan? En ymmärrä...

[/quote]

Kyllä aiheuttaa ongelmia. Minun pitää herätä aamuisin neljältä tai viimeistään viideltä töihin. Illalla pitäisi päästä ajoissa nukkumaan, mutta kesäaika aiheuttaa sen, että uni ei tule silmään kun on niin hemmetin valoisaa. Nukun muutenkin yössä vain viitisen tuntia, tunti siitä pois, tarkoittaa 4 tunnin uniannosta vuorokaudessa. Tulisitko sinä sillä toimeen? Olen kuullut kyllä pimennysverhoista, ja sellaiset hankkinutkin, mutta pääkoppa tietää silti, että siellä verhon takana on valoisaa. En matkustele, tai jos matkustelisin, olisi kesäaika silti minulle suuri ongelma.

[/quote]

Joka tapauksessa ulkona on valoisaa kesällä nukkumaanmenoaikaan, oli sitten kesä- tai normaaliaika, ei kai kesäaika kenenkään nukkumista estä. Tykkään kesäajasta, töiden jälkeen on vaikka rannallaoloaikaa enemmän.

Vierailija
31/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko kansalaisaloitteiden toimivan, siis ihan oikeasti?

Vierailija
32/32 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää nyt kirjoittamassa niin saadaan tämä riesa pois.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän