Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei! Kesäaika tulee taas :(

Vierailija
04.03.2013 |

Siis kelloja siirretään tunnilla eteenpäin ja se ahdistaa ihan hemmetisti. Minkä helvetin takia se tunti täytyy muuttaa?? Ihan kuin sillä nyt mitään järjellistä merkitystä mihinkään olisi. Moni muu valtio on jo luopunut kyseisestä typeryydestä, mut ylläripylläri tämä junttila vielä jaksaa kelloja siirtää. Prkl!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan siirtyminen on yksi vuoden kohokohdista.

Illalla on tunnin pidempää valoisaa, lataa akkuja paremmin kuin mikään :)

Vierailija
2/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mihin suuntaan niitä kellojä käännetään niin yhtä typerää on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisäinen kello ei kyllä siirry =(

Vierailija
4/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan yliopiston tutkimuksen mukaan kesäaikaan siirtyminen on erityisen raskasta epäsosiaalisille ja masentuneille ihmisille. Syy on ilmeisesti se, että vapaa-ajalle osuvan valoisan ajan lisääntymisen myötä ihmiset yleisesti liikkuvat ulkona enemmän ja ovat siten paremmin esillä. Tämä taas ikävällä tavalla muistuttaa omasta kurjuudesta niitä, jotka ovat syystä tai toisesta syrjäytyneet sosiaalisesta elämästä.

Vierailija
5/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeastiko yhden tunnin siirto aiheuttaa teille ongelmia? Elättekö orjallisesti jonkun minuuttiaikataulun mukaan? Ettekö matkustele koskaan? En ymmärrä...

Vierailija
6/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 17:43"]

Kesäaikaan siirtyminen on yksi vuoden kohokohdista.

Illalla on tunnin pidempää valoisaa, lataa akkuja paremmin kuin mikään :)

[/quote]

Vuoden kohokohta?? Voiko enää köyhempää elämää olla :DD

Vierailija
7/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 17:59"]

Vaasan yliopiston tutkimuksen mukaan kesäaikaan siirtyminen on erityisen raskasta epäsosiaalisille ja masentuneille ihmisille. Syy on ilmeisesti se, että vapaa-ajalle osuvan valoisan ajan lisääntymisen myötä ihmiset yleisesti liikkuvat ulkona enemmän ja ovat siten paremmin esillä. Tämä taas ikävällä tavalla muistuttaa omasta kurjuudesta niitä, jotka ovat syystä tai toisesta syrjäytyneet sosiaalisesta elämästä.

[/quote] Linkki??

Vierailija
8/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ulos katsoo ja siellä liikkuu, niin on kyllä kesä kovin kovin kaukana...

Vierailija
9/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 18:00"]

siis oikeastiko yhden tunnin siirto aiheuttaa teille ongelmia? Elättekö orjallisesti jonkun minuuttiaikataulun mukaan? Ettekö matkustele koskaan? En ymmärrä...

[/quote]

Kyllä aiheuttaa ongelmia. Minun pitää herätä aamuisin neljältä tai viimeistään viideltä töihin. Illalla pitäisi päästä ajoissa nukkumaan, mutta kesäaika aiheuttaa sen, että uni ei tule silmään kun on niin hemmetin valoisaa. Nukun muutenkin yössä vain viitisen tuntia, tunti siitä pois, tarkoittaa 4 tunnin uniannosta vuorokaudessa. Tulisitko sinä sillä toimeen? Olen kuullut kyllä pimennysverhoista, ja sellaiset hankkinutkin, mutta pääkoppa tietää silti, että siellä verhon takana on valoisaa. En matkustele, tai jos matkustelisin, olisi kesäaika silti minulle suuri ongelma.

Vierailija
10/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 18:00"]

[/quote]

Kyllä aiheuttaa ongelmia. Minun pitää herätä aamuisin neljältä tai viimeistään viideltä töihin. Illalla pitäisi päästä ajoissa nukkumaan, mutta kesäaika aiheuttaa sen, että uni ei tule silmään kun on niin hemmetin valoisaa. Nukun muutenkin yössä vain viitisen tuntia, tunti siitä pois, tarkoittaa 4 tunnin uniannosta vuorokaudessa. Tulisitko sinä sillä toimeen? Olen kuullut kyllä pimennysverhoista, ja sellaiset hankkinutkin, mutta pääkoppa tietää silti, että siellä verhon takana on valoisaa. En matkustele, tai jos matkustelisin, olisi kesäaika silti minulle suuri ongelma.

[/quote]

No on hankalaa sulla. Jos nukut vain viisi tuntia yössä, niin menet nukkumaan noin 23 tai 24. Mä olen suuhteellisen varma, että vielä pitkään aikaan ei silloin ole kovin valoisaa... Ehkä tää on nyt enemmän sun unitottumus ja työjärjestelyongelma, eikä mikään kellojen siirto-ongelma. Jos oikeasti ei sulata tunnin siirtoa, niin siihen voi varautua siirtymällä pikkuhiljaa. Muuten en edelleenkään ymmärrä. Pitäiskö meidän kaikkien elää ympäri vuoden kaamoksessa? Kovin hankalalta tosiaan kuulostaa...

Vierailija
11/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 18:14"]

No on hankalaa sulla. Jos nukut vain viisi tuntia yössä, niin menet nukkumaan noin 23 tai 24. Mä olen suuhteellisen varma, että vielä pitkään aikaan ei silloin ole kovin valoisaa... Ehkä tää on nyt enemmän sun unitottumus ja työjärjestelyongelma, eikä mikään kellojen siirto-ongelma. Jos oikeasti ei sulata tunnin siirtoa, niin siihen voi varautua siirtymällä pikkuhiljaa. Muuten en edelleenkään ymmärrä. Pitäiskö meidän kaikkien elää ympäri vuoden kaamoksessa? Kovin hankalalta tosiaan kuulostaa...

[/quote]

Miten siirryn pikkuhiljaa, kun en siihen kesäaikaan totu koko kesän aikana, vasta kun siirrytään normaaliin aikaan tilanne helpottaa. Miten järjestelet työt, jos asiakas sanoo, että paikalla on oltava klo 5? Sanonko mä sille, että sori, en voi tulla kun mun pitää järjestellä mun sisäisiä systeemeitä, sopisko vaikka pari tuntia myöhässä?

Vierailija
12/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää nyt ihmeessä allekirjoittamassa kansalaisaloite kesäajan poistamisesta, että päästään tästä kellojen siirtely hullutuksesta.

www.kansalaisaloite.fi

Vierailija
13/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta sano!

Kärsin kellojen siirtelystä vuosi vuodelta enemmän. En pysty tuosta noin vaan muuttamaan rytmiäni vaan olen sekaisin viikkotolkulla ja koko kesäajan kärsin siitä, että joudun elämään liian varhaisessa rytmissä.

Ainoa mitä itse voin, on, että sovin kaikki tapaamiset normaalia myöhemmäksi, että olen jotenkin oikeassa ajassa mutta mitään töitäkään en saa kunnollisesti tehtyä vielä kahdeksalta eli siis seitsemältä!

Vierailija
14/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri etelä-Amerikasta. Paljoa kiinnostaa joku tunnin siirtely sinne tai tänne nykyiseen jetlagiin verrattuna.

Vierailija
15/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoisat illat ovat tosi syvältä! En tee valoisilla illoilla yhtään mitään kun joudun aamulla heräämään aikaisin ja nukkumaan pitää mennä vielä kun aurinko porottaa täysillä. Ei auta pimennysverhot täälläkään.

Vierailija
16/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 18:50"]

Käykää nyt ihmeessä allekirjoittamassa kansalaisaloite kesäajan poistamisesta, että päästään tästä kellojen siirtely hullutuksesta.

www.kansalaisaloite.fi

[/quote]

Kävin allekirjoittamassa tuon. Käykää muutkin.

Vierailija
17/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan vain kellojen siirtäminen, mutta siirrytään mieluummin ikuiseen kesäaikaan. Mitä mieltä on siinä, että talvikuukausina lyhyt päivä tuhlataan kokonaan töissä istumiseen? Vai onko tosiaan monien mielestä mukavampaa nautiskella valoisista aamupäivistä toimiston ikkunasta katsellen, ja lähteä sitten säkkipimeässä reippailemaan kohti kotia neljän maissa?

Vierailija
18/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä leveysasteilla on talvella pimeää ja kesällä valoisaa, ihan sama mitä kello näyttää. Jossain keskieuroopassa kesäaika voi toimia, mutta täällä on kyllä ihan turhaa ihmisten kiusaamista. Muistan kuulleeni joskus radiossa mainittavan, että kesäaikaan siirtyminen aiheuttaa selvän piikin onnettomuustilastoissa, että tuskin sillä mitään säästöjä myöskään aikaan saadaan.

Vierailija
19/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi siirtyä pysyvään kesäaikaan? Eikö olisi parempi pysyä ikuisesti normaaliajassa? Kyllä itse ainakin menen mielummin nukkumaan pimeällä ja herään valoisalla kuin toisin päin.

Vierailija
20/32 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi eli normaaliaika on paras. Mieluummin valoisat aamut kuin illat. Niistä on enemmän hyötyä ja sisäinen kelloni ei riitele niin pahasti. Valoisat illat on tosi hankalia kun ei millään pysty nukkumaan ajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän