Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 lapsen yyhoon saamista tuista, kuinka helvetin tyhmiä ihmiset oikein on?

Vierailija
06.03.2019 |

Moni tuossa ketjussa ihmetteli kuinka ihminen joka ei käy töissä voi saada saman nettona käteen kuin neljä tonnia palkkaa saava (joka ihan omalla työllä raatamalla tienaa ne rahat)
Ensinnäkin. Kaikki yyhoot saa lapsista samat rahat, oli kotona tai tienaamassa sen neljä tonnia. Eli lapset saa aina sen n. 300€ per lärvi eli elatusmaksun minimi ja lapsilisä yyhoo korotuksella. Eli jos tienaat nettona palkkaa sen 2600€ niin kolmen lapsen yyhoona saisit siihen päälle vielä 900€.
Ja koska tällä yyhoolla oli vuokra 1180€ ja aikuiselle ihmiselle pitää jäädä elämistä varten se n. 500€ vuokran ja sähkön jälkeen, niin mikäs ihme se on että tukisumma on mitä on? Eli 500+300+300+300= 1400€ mikä pitää yyhoolle ja kolmelle lapselle jäädä elämiseen ja sen saa ihan kaikki jotka eivät ole töissä itse niitä rahoja tienaamassa, jopa te kateelliset voitte jäädä töistä pois ja alkaa elää tuolla ruhtinaallisella summalla.
Jos te jotka käytte töissä tienaamassa sen neljä tonnia brutto, voitte ostaa oman asunnon ja sen lainaa maksaa tuolla 1180€:lla ja teidän omaisuus kasvaa koko ajan, tällä yyhoolla taas ei ole mahdollisuutta ostaa omaa asuntoa jos ei ole töissä (sitähän emme tiedä onko hänellä hyväpalkkainen työ mihin palata kotihoidontuen jälkeen)
Joku marisi myös sitä ettei saa mitään alennuksiakaan mistään kun on töissäkäyvä. Ei saa kuule kotona oleva äitikään vaikka olisi miten yyhoo.
Käsi ylös neljä tonnia töissä tienaavat, kuinka moni teistä on valmis jättämään työt ja jäämään kotiin tuolla rahalla ja asumaan ikuisesti vuokrakämpässä? Ottaen huomioon myös sen että eläkettä ei juurikaan kerry ja aina joutuu tuloistaan ja menoistaan tekemään virkamiehille selvityksiä jotta saa anottua ne tukirahat.
Esim. minä olen valmis ottamaan vastaan neljän tonnin työpaikan ihan heti, voitte vapaasti lähteä kortistoon kökkimään kun siellä on niin mukavaa.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi enää katsoa ketään ihmistä silmiin jos elätyttäisin itseni ja kolme lastani muiden rahoilla. Tein välillä keikkaa äitiyslomallakin.

Oletpa ihmeellisen hyvä ja ahkera kansalainen. Kyllä me muut nyt ihailemme sinua! Sinulla on oikeus elää.

Kuka hoiti lapsia, kun teit keikkaa? Vai jätitkö ihan päikseen kotiin selviytymään?

Tämä on siinä mielessä hyvä kysymys, että puhtaasti ajatellen rahaa, päivähoito on todennäköisesti kallimpaa yhteiskunnalle kuin keikkatyöstä saatava hyöty yhteiskunnalle. Jos taas hoidatettiin mummoilla tms. niin helppo huudella. Ja täytyy olla hyvä tuuri, jos pystyy tekemään töitä juuri silloin kun puoliso kotona. Itse asiassa minä tein, mutta en huutelisi, jos yhteiskunta olisi hoitanut lapseni tuolloin...

Eiköhän se yhteiskunta eli töissä käyvät veronmaksajat veroillaan hoida sinun lapsiasi, kun olet kotona.

Jos tuet ovat niin suuret, ettei sinun kannata työllistyä... tällaiset tukiloukot on syytä purkaa.

Olet hyvä esimerkki Suomessa yleisestä lapsivihamielisestä asenteesta. Sen takia syntyvyys Suomessa on ennätysalhaalla. Toivon, että kaikki lapsiin ja lapsiperheiden sosiaalietuuksiin vihamielisesti suhtautuvat selviytyvät vanhuudestaan itse, eivätkä vingu toisten tekemiä lapsia hoitamaan itseään, saati yhteiskunnalta mitään tukia.

Muistettakoon, että suurimman potin kaikista sosiaalietuuksista vievät tälläkin hetkellä eläkkeet, 25 909 miljoonaa. Perhe-etuudet ovat vain 6 618 miljoonaa, siis hieman yli neljäsosa eläkesummasta. Työttömyysmenot vielä vähemmän, 4 597 miljoonaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla