Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 lapsen yyhoon saamista tuista, kuinka helvetin tyhmiä ihmiset oikein on?

Vierailija
06.03.2019 |

Moni tuossa ketjussa ihmetteli kuinka ihminen joka ei käy töissä voi saada saman nettona käteen kuin neljä tonnia palkkaa saava (joka ihan omalla työllä raatamalla tienaa ne rahat)
Ensinnäkin. Kaikki yyhoot saa lapsista samat rahat, oli kotona tai tienaamassa sen neljä tonnia. Eli lapset saa aina sen n. 300€ per lärvi eli elatusmaksun minimi ja lapsilisä yyhoo korotuksella. Eli jos tienaat nettona palkkaa sen 2600€ niin kolmen lapsen yyhoona saisit siihen päälle vielä 900€.
Ja koska tällä yyhoolla oli vuokra 1180€ ja aikuiselle ihmiselle pitää jäädä elämistä varten se n. 500€ vuokran ja sähkön jälkeen, niin mikäs ihme se on että tukisumma on mitä on? Eli 500+300+300+300= 1400€ mikä pitää yyhoolle ja kolmelle lapselle jäädä elämiseen ja sen saa ihan kaikki jotka eivät ole töissä itse niitä rahoja tienaamassa, jopa te kateelliset voitte jäädä töistä pois ja alkaa elää tuolla ruhtinaallisella summalla.
Jos te jotka käytte töissä tienaamassa sen neljä tonnia brutto, voitte ostaa oman asunnon ja sen lainaa maksaa tuolla 1180€:lla ja teidän omaisuus kasvaa koko ajan, tällä yyhoolla taas ei ole mahdollisuutta ostaa omaa asuntoa jos ei ole töissä (sitähän emme tiedä onko hänellä hyväpalkkainen työ mihin palata kotihoidontuen jälkeen)
Joku marisi myös sitä ettei saa mitään alennuksiakaan mistään kun on töissäkäyvä. Ei saa kuule kotona oleva äitikään vaikka olisi miten yyhoo.
Käsi ylös neljä tonnia töissä tienaavat, kuinka moni teistä on valmis jättämään työt ja jäämään kotiin tuolla rahalla ja asumaan ikuisesti vuokrakämpässä? Ottaen huomioon myös sen että eläkettä ei juurikaan kerry ja aina joutuu tuloistaan ja menoistaan tekemään virkamiehille selvityksiä jotta saa anottua ne tukirahat.
Esim. minä olen valmis ottamaan vastaan neljän tonnin työpaikan ihan heti, voitte vapaasti lähteä kortistoon kökkimään kun siellä on niin mukavaa.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elatusmaksun minimi on 155e

Niin? Siihen vielä lapsilisä yh-korotuksella niin ollaan tuossa ap:n mainitsemassa kolmessasadassa, pyöristettynä. Vai mitä hait takaa tuolla toteamuksella?

Lapsilisän yh-korotus on kymppejä, ei satasia. Se onkin ainoa tuli, johon yh on elatustuen lisäksi oikeutettu.

Yh-korotus on 51 € per lapsi eli tässä tapsuksessa kolmesta lapsesta 153€ kuussa. Ja kotona oleva yh on myös oikeutettu vanhempainpäivärahaannja kotihoidon tukeen. Sen toisen ketjun aloittaja kertoi myös näitä tukia nostavansa.

Vierailija
22/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elatusmaksun minimi on 155e

Niin? Siihen vielä lapsilisä yh-korotuksella niin ollaan tuossa ap:n mainitsemassa kolmessasadassa, pyöristettynä. Vai mitä hait takaa tuolla toteamuksella?

Lapsilisän yh-korotus on kymppejä, ei satasia. Se onkin ainoa tuli, johon yh on elatustuen lisäksi oikeutettu.

Yh-korotus on 51 € per lapsi eli tässä tapsuksessa kolmesta lapsesta 153€ kuussa. Ja kotona oleva yh on myös oikeutettu vanhempainpäivärahaannja kotihoidon tukeen. Sen toisen ketjun aloittaja kertoi myös näitä tukia nostavansa.

Se yh-korotus on kyllä muuten 53 € per lapsi nyt 2019.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kuluu, lapset kasvavat ja tuet loppuvat.

Lapsia voi tehdä aina sopivasti lisää kun tuet uhkaa loppua. 5-7 lasta sopivasti porrastettuna takaa isot tuet tooooooodella pitkäksi aikaa.

Vierailija
24/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on väärässä. Se kolmen alle 3-vuotiaan yksinhuoltaja saa myös vanhempainpäivärahaa ja kotihoidontukea seuraavan kaskelman mukaisesti:

1. Vauva: päiväraha minimi 668,-

2. Lapsi: Kotihoidon tuki, 738,- (jos lapsi alle 2v) tai 653,- (jos lapsi alle 3v)

3. Lapsi: Kotihoidon tuki, 102,-

Yhteensä 1508,- Josta pois verot 17% eli 256, jää 1252

Lapsilisät 334,- plus yksinhuoltajakorotus 153,-

Elatustuki: 3 x 158 = 474

Nämä tuet yhteensä ovat 2213,00 kuukaudessa netto.

Tämän lisäksi asumistukea 80% hyväksyttävistä asumismenoista, jotka ko henkilön tuloilla on noin 1100,-, tai vuokrasta jos se on edellistä alempi, eli asumistuki on 880,-

Koko tukisumma on siten 3093,- kuussa.

Ei äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukea saa samaan aikaan.

"Kotihoidon tuen hoitoraha ja mahdollinen kuntalisä yhteen sovitetaan vanhempainrahan kanssa Tämä tarkoittaa sitä, että hoitorahaa ja kuntalisää ei tule maksuun mikäli vanhempainpäiväraha on niitä suurempi. Jos teille on tuessa myös hoitolisä, voi sitä saada uuden äitiysloman aikana.

Kun vanhempainpäivärahasta annetaan päätös, tarkistetaan kotihoidon tuki yleensä samaan aikaan Kelan toimesta."

Vierailija
25/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on väärässä. Se kolmen alle 3-vuotiaan yksinhuoltaja saa myös vanhempainpäivärahaa ja kotihoidontukea seuraavan kaskelman mukaisesti:

2. Lapsi: Kotihoidon tuki, 738,- (jos lapsi alle 2v) tai 653,- (jos lapsi alle 3v)

Tämän lisäksi asumistukea 80% hyväksyttävistä asumismenoista, jotka ko henkilön tuloilla on noin 1100,-, tai vuokrasta jos se on edellistä alempi, eli asumistuki on 880,-

Sellainen ihan alkeellinen perusasia tukiin liittyen, että äitiys- tai vanhempainrahakaudella ei saa kotihoidontukea. Ainoastaan jos kotihoidontuki on isompi kuin päiväraha niin sen erotuksen saa päivärahan päälle, ei koko summaa kuten tässä on laskettu.

Vierailija
26/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kotihoidon tuen hoitoraha ja mahdollinen kuntalisä yhteen sovitetaan vanhempainrahan kanssa Tämä tarkoittaa sitä, että hoitorahaa ja kuntalisää ei tule maksuun mikäli vanhempainpäiväraha on niitä suurempi. Jos teille on tuessa myös hoitolisä, voi sitä saada uuden äitiysloman aikana.

Kun vanhempainpäivärahasta annetaan päätös, tarkistetaan kotihoidon tuki yleensä samaan aikaan Kelan toimesta."

Ei saakaan samasta lapsesta. Jos on kolme lasta, yhdestä saa vanhempainpäivärahaa ja kahdesta muusta kotihoidontukea ihan normaalisti.

Vierailija
27/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä palsta kyllä, jos kysyt kumpi on parempi musta vai valkoinen, saat siihenkin 50 erilaista vastausta.

Vierailija
28/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella on muka kolme alle 3-vuotiasta lasta kotona? Kuinka moni on 3 lapsen yh? Suomessa hankitaan usein vain 1 lapsi, korkeintaan 2. Kokoomustrollin aloitus, jossa tuet ovat tapissa lasten iän vuoksi muutaman vuoden ajan ennen kuin ne alkavat laskea. Päivähoito maksaa enemmän kuin lasten hoitaminen kotona, ja sekin maksetaan vähävaraisille. Jenkeissä toisen vanhemman palkka menee usein kokonaan päivähoitomaksuihin.

Vierailija
29/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin moni joutuu elään 200-300 eurolla? Opiskelijan pitää lainalla kattaa opintorahasta se toinen puolet niin että siitä tulee yht. n. 500 euroa. 

Itse kävin opintorahan lisäksi töissä viikonloppuisin, just sen minkä sai verottomasti tienata sekä otin lainan. Täytyy olla melkoinen taituri köyhäilyssä että pelkällä opintorahalla pärjää. Jos ei pariin vuoteen tarvitse vaatteita, kenkiä eikä mitään niin juuri ja juuri hengissä pysyy. Jos työstä jää 200-300 euroa niin kuka pakottaa sellaisessa työssä käymään. 

Vierailija
30/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuella elävä on vanki. Työssä käyvä on vapaa. Tuella elävä on tuomittu ikuiseen köyhyyteen. Aika kuluu, lapset kasvavat ja tuet loppuvat.

Mitä mä just luin??

Työssäkäyvä joutuu raatamaan joka arkipäivä p*rse ruvella 8 h + ylityöt/ylimääräiset työt, joista usein ei saa mitään korvausta. Työssäkäyvä maksaa itse lastensa elättämisen ja oman asumisensa ja tietysti oman elantonsa. Työssäkäyvä maksaa lastensa päivähoidosta maksimimäärän, kun taas työtön saa maksattaa vielä nykyäänkin osa-aikaisen ph-paikan suoraan sossulla. Työssäkäyvä maksaa itse lääkkeensä, välttämättömät hankintansa, lastensa välttämättömät hankinnat. Sossun asiakas saa maksattaa harkinnanvaraisesta tt-tuesta lastensa vaunut, rattaat, ulkoiluvaatteet, omat ja lasten lääkäri- ja lääkemenot, silmälasit ym.

Työpaikat ovat monella meistä vieläpä katkolla, aniharva pääsee niin onnelliseen tilanteeseen, että voi odottaa jäävänsä nykyisestä työpaikasta vanhuuseläkkeelle. Tämä, jos mikä, aiheuttaa stressiä - määräaikaisten työsuhteiden ketjutukset, toistuvat YT:t, lomautukset, ym. ovat monelle arkea. Samaan aikaan tuilla elävä voi rauhassa istua himassa, kaivella napaansa ja valittaa, kuinka häntä kohdellaan kaltoin.

Niin kuka tässä oli vapaa ja kuka vanki??

Vierailija
31/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 500€ ei suinkaan ole taskurahaa, vaan sillä pitäisi kuukaudessa saada hankittua ja maksettua kaikki muu paitsi vuokra ja sähkö. Eli ruuat, muut laskut, vaatteet, ym ym. Kyllä on typerää porukkaa täällä.

*Ja ihan tiedoksi, että kotihoidon tuki on 338,34€ yhdestä alle kolmivuotiaasta

*101,29€ jokaisesta muusta alle kolmivuotiaasta lapsesta

*65,09€ yli kolmivuotiaasta mutta alle kouluikäisestä lapsesta.

Hoitolisää saa vain yhdestä lapsesta, ja se on enintään 181,07€.

Mutta tosiaan, ei kannata kadehtia, kun jokainen voi jättäytyä pois töistä noille tuille. Turha aukoa päätään kateellisena. Ja nämä "en kehtaisi elää tuilla"-tyypit ovat niitä kultalusikka suuss syntyneitä pappa betalar-ihmisiä.

Vierailija
32/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saakaan samasta lapsesta. Jos on kolme lasta, yhdestä saa vanhempainpäivärahaa ja kahdesta muusta kotihoidontukea ihan normaalisti.

Ei saa samaan aikaan tietenkään.

Vierailija
33/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuella elävä on vanki. Työssä käyvä on vapaa. Tuella elävä on tuomittu ikuiseen köyhyyteen. Aika kuluu, lapset kasvavat ja tuet loppuvat.

Mitä mä just luin??

Työssäkäyvä joutuu raatamaan joka arkipäivä p*rse ruvella 8 h + ylityöt/ylimääräiset työt, joista usein ei saa mitään korvausta. Työssäkäyvä maksaa itse lastensa elättämisen ja oman asumisensa ja tietysti oman elantonsa. Työssäkäyvä maksaa lastensa päivähoidosta maksimimäärän, kun taas työtön saa maksattaa vielä nykyäänkin osa-aikaisen ph-paikan suoraan sossulla. Työssäkäyvä maksaa itse lääkkeensä, välttämättömät hankintansa, lastensa välttämättömät hankinnat. Sossun asiakas saa maksattaa harkinnanvaraisesta tt-tuesta lastensa vaunut, rattaat, ulkoiluvaatteet, omat ja lasten lääkäri- ja lääkemenot, silmälasit ym.

Työpaikat ovat monella meistä vieläpä katkolla, aniharva pääsee niin onnelliseen tilanteeseen, että voi odottaa jäävänsä nykyisestä työpaikasta vanhuuseläkkeelle. Tämä, jos mikä, aiheuttaa stressiä - määräaikaisten työsuhteiden ketjutukset, toistuvat YT:t, lomautukset, ym. ovat monelle arkea. Samaan aikaan tuilla elävä voi rauhassa istua himassa, kaivella napaansa ja valittaa, kuinka häntä kohdellaan kaltoin.

Kyllä minä koen työntekijänä olevan enemmän vapaa, pakollisten menojen jälkeen jää vielä säästöön rahaa ja voidaan tehdä reissuja perheen kesken sekä lapsille on säästöt odottamassa.

Vierailija
34/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin moni joutuu elään 200-300 eurolla? Opiskelijan pitää lainalla kattaa opintorahasta se toinen puolet niin että siitä tulee yht. n. 500 euroa. 

Itse kävin opintorahan lisäksi töissä viikonloppuisin, just sen minkä sai verottomasti tienata sekä otin lainan. Täytyy olla melkoinen taituri köyhäilyssä että pelkällä opintorahalla pärjää. Jos ei pariin vuoteen tarvitse vaatteita, kenkiä eikä mitään niin juuri ja juuri hengissä pysyy. Jos työstä jää 200-300 euroa niin kuka pakottaa sellaisessa työssä käymään. 

Kyllä sillä opintorahallakin elää, kokemusta on. Itse elin opintojen 2 ensimmäistä vuotta pelkällä opintorahalla. Soluasuminen on halpaa, opiskelijana saa vielä tuetut ateriat yliopistolta (alle 2€/ateria). Eipä paljon tarvinnut kämpillä laittaa ruokaa, ainakin meidän oppilaitoksessa ruokaa oli tarjolla 10:30-17:00, joten 10 X 1,95, eli viikon arkipäivien ruuat maksoivat 19,50€. Lauantaina ja sunnuntainakin sai yhden ruuan käydä syömässä, joten koko viikon pärjäsi, jos laittoi kerran jotakin halpaa ruokaa lauantai- ja sunnuntai-illoille. Viikon ruokabudjetti oli alle 30€. Tuohon päälle joskus paketti kahvia, vähän maitoa + sämpyläainekset, joista riitti kyllä aamiaiseksi ja iltapalaksi. Siinä se.

Aika ankaraa elämää, mutta onnistui hyvällä itsekurilla.

Vierailija
35/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiahan tänne halutaan lisää, joten hyvä että joku niitä saa. Jos ura on kaikille ykkösprioriteetti, ei lapsia synny.

”Pikkulapsen paikka on kotona!” huudetaan äideille. Olit pikkulapsiajan kotona tai töissä, aina väärin. Teit lapsia tai sitten jätit kokonaan tekemättä - väärin!

Kuinkakohan todennäköisesti tuollaisen äidin lapsista kasvaa yhteiskuntaan veronmaksajia, kun on kasvettu siihen että sossu maksaa.

Vierailija
36/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap, minä olen se joka marisi niistä alennuksista. Voitko tosiaan väittää,

ettei työtön yh saa mitään alennuksia? Erittäin moni harrastus ja tapahtuma missä olen

ollut, niissä on täysin eri hinnat työttömille. Ja mielestäni valtion kustantamat työttömän lasten

harrastukset voidaan myös laskea näihin alennuksiin. Minä maksan lasteni harrastukset itse.

Ja tosiaan haloo, pitäisikö terveen pitkäaikaistyöttömän tosiaan pystyä vielä kartuttamaan

omaisuuttakin?? Ei hyvää päivää näitä ajatuksia...

Vierailija
37/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin??

No mikä estää sua jättäytymästä tukien varaan?

Samat tuet saisit sinäkin siinä tapauksessa, jos asuisit vuokralla ja olisit 3 alle 3-vuotiaan lapsen yh. Aika harva on, ja ne tuetkin tippuvat, kun lapset kasvavat.

Ota huomioon, että pelkät elatustuet ovat 3 lapsesta jo miltei 500€. Lapsilisät 330€. Ne saisit myös huolimatta siitä käytkö töissä vai et.

Mitä 3 alle 3-vuotiaan lapsen päivähoito maksaisi Jenkeissä? Riittäisikö sinun palkkasi siihen vai onko sosialistinen Suomi mahdollistanut verovaroilla sinunkin lisääntymisen?

Vierailija
38/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin??

Kyllä minä koen työntekijänä olevan enemmän vapaa, pakollisten menojen jälkeen jää vielä säästöön rahaa ja voidaan tehdä reissuja perheen kesken sekä lapsille on säästöt odottamassa.

Joo, toki itsellänikin rahaa jää säästöön ja sijoituksiin, on oma talo ja kesämökki. En puhunutkaan omasta tilanteestani.

Monella työssäkäyvällä ei rahaa juuri säästöön jää, sehän tässä kaiveleekin. Esimerkiksi PK-seudulla tuhannet pienipalkkaiset kituuttavat tilistä toiseen superkalliiden asumiskustannusten ja päivähoito-ongelmien kanssa. Näin olen mm. kuullut PK-seudulla asuvilta tuttaviltani, joista useassa perheessä kipuillaan niukan toimeentulon kanssa, vaikka samaan aikaan raadetaan töissä.

39/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella on muka kolme alle 3-vuotiasta lasta kotona?

Kantasuomalaisilla harvinaista, mutta täällä Helsingissä on kyllä ma_mu -perheitä joissa on 5-7 lasta ihan heittämällä. Siellä voi äiti olla 20 vuotta kotona ja aina joku lapsi kotona, ettei tuet lopu. Ihan normikauraa.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

40/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 500€ ei suinkaan ole taskurahaa, vaan sillä pitäisi kuukaudessa saada hankittua ja maksettua kaikki muu paitsi vuokra ja sähkö. Eli ruuat, muut laskut, vaatteet, ym ym.

Kyllähän sossu maksaa myös sähkön, sairaanhoitokulut ja lääkkeet sekä harkitusti muitakin lapsiin liittyviä menoja... Monella palkansaajalla ei jää käteen yhtä hyvin kuin  yh-äidillä, jos on osannut kikkailla. Matalapalkkainen töissäkäyvä yh-äiti on paljon huonommassa asemassa kuin työtön.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua