Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verottaja putsaa meidän perheen varat eikä kannusta etenemään uralla.

Essi_vantaa
06.03.2019 |

Miehen tulot 37 800€ ja minulla 36600€

Miehen verot 7870 € ja minun 7460 €

Emme siis ole mitenkään suurituloisia ja hyödymme pienten tulojen kevyestä verotuksesta. Sen sijaan 34 000€ tulojen jälkeen marginaalivero pompsahtaa jo 47,2% tienoille eli verottaja vie joka tulevasta eurosta 47.2 senttiä. Sen takia otammekin lomarahat vapaina ja pidämme ylimääräisiä palkattomia lomapäiviä.

https://hosting.dexmen.com/g_GItura7.html

Vaikka miten paljon painaisimme töitä niin silti emme kokisi luokkanousua pois keskiluokasta sillä verottajan ote tuloista vain kiristyisi. Eikä kummallakaan ole sellaista osaamista että voisimme hinnoitella itsemme työmarkkinoilla paremmin, olemme pelkkiä puurtajia harmaassa massassa.

Miten te muut tulette toimeen verottajan kanssa? Löytyykö palstalta 30 000€ veroja maksavia?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis! 40 000€ saa tienata ja vero on vain 20%, eikä se ilman mitään vähennyksiäkään paljon tuosta nouse. Työttömätkin maksaa muutaman satasen tulostaan tuon verran veroja, joten palkansaajana en kyllä kehtaisi marista yhtään.

Vierailija
2/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että se luokkanousun puuteko närästää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli tarina. 😂

Vierailija
4/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota.. luokkanousu on aika kaukana noilla teidän vuosituloillanne. Ootte nippanappa alempaa keskiluokkaa. Vaikka teidän palkat tuplaantuisi, oisitte edelleen keskiluokkaa.

Vierailija
5/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä ainakin haluan edetä uralla, jotta saan haasteita työelämään, koen onnistumista ja työ säilyy mielekkäänä. Eikai nyt pelkän verotuksen takia kannata jumahtaa paikoilleen...

Tuo laskelmasi kuulostaa kyllä oudolta. Vai enköhän osaa laskea marginaaliveroa oikein. Paljonko veroprosenttisi siis nousisi tuohon 34 000:en?

Itsellä tulot noin 55000€/vuosi ja koen, että verotus ainakin mun kohdalla on oikein oikeudenmukainen.

Vierailija
6/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis! 40 000€ saa tienata ja vero on vain 20%, eikä se ilman mitään vähennyksiäkään paljon tuosta nouse. Työttömätkin maksaa muutaman satasen tulostaan tuon verran veroja, joten palkansaajana en kyllä kehtaisi marista yhtään.

Et varmaankaan ymmärrä mitä marginaali vero tarkoittaa.

Vierailija
7/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minä ainakin haluan edetä uralla, jotta saan haasteita työelämään, koen onnistumista ja työ säilyy mielekkäänä. Eikai nyt pelkän verotuksen takia kannata jumahtaa paikoilleen...

Tuo laskelmasi kuulostaa kyllä oudolta. Vai enköhän osaa laskea marginaaliveroa oikein. Paljonko veroprosenttisi siis nousisi tuohon 34 000:en?

Itsellä tulot noin 55000€/vuosi ja koen, että verotus ainakin mun kohdalla on oikein oikeudenmukainen.

Minulla tulot taas on noin 75 000 vuosi, ja ei todellakaan verotus ole oikeudenmukaista.

Vierailija
8/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuosituloni ovat 65 000 euroa, enkä koe verotusta mitenkään epäreiluna. Vaikka verottaja ja eläkevakuutusyhtiö vievätkin kunnon osuudun, jää minulle silti vielä käteen yli 41 000 euroa. Ihan mukavasti sillä elää.

Vierailija
9/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulot taas on noin 75 000 vuosi, ja ei todellakaan verotus ole oikeudenmukaista.

Kyllä siitä silti jää kohtuullisilla kuluilla sijoitettavaksikin, joilla voi jo vaurastua. Rikkaaksi ei tosin ehdi elinaikanaan, tai mitä mitä sillä kukakin tarkoittaa. Miljoonan ehtii hyvinkin kaapia kasaan. Kyllä sillä jo yksityiselläkin joku suostuu vaipat vaihtamaan ja soppaa suuhun lusikoimaan.

Vierailija
10/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tienaa 130 000 e. Käteen jää vuodessa noin 70 000. Töissä on 6 päivää viikossa, joskus 7 päivää. Usein 8-16, 17-20 plus päivystys ja sunnuntaina 8-21 tai 21-08. En tiedä kuinka kauan jaksaa. Helpommallakin pääsisi.

Vierailija
11/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tienaa 130 000 e. Käteen jää vuodessa noin 70 000. Töissä on 6 päivää viikossa, joskus 7 päivää. Usein 8-16, 17-20 plus päivystys ja sunnuntaina 8-21 tai 21-08. En tiedä kuinka kauan jaksaa. Helpommallakin pääsisi.

No sit varmaan kannattaa tehdä helpoimman kautta vai mikä tässä mättää? Vai onko taas menopuoli lyöty niin tiukille että eurookaan ei voi tuloista tiputtaa.

Vierailija
12/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän valintoja, mikä kellekin on tärkeää. Jotkut jopa pakenevat töihin, ettei tarvitsi kotona aikaa viettää.

Vierailija
13/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marginaalivero on hämmästyttävän vaikea asia monelle. Palkankorotuksen jälkeinen tili onkin sitten ihmetyksen aihe ja hämmästellään että mihin se raha katosi.

Vierailija
14/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän, ja ymmärrän senkin että jos tienaa 40 000€ kaikkineen, niin verotus on erittäin maltillista, jos haluaa pysyä sillä 34 000€ tasolla sen takia että maksaa vähän vähemmän veroja niin sitten pysyy. Minä en todellakaan sen takia pysyisi, jos se marginaalivero ei ole 100% niin aina jää itselle enemmän myös.

Vierailija
15/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tästä kaupungista saisi tuolla 70 000 eurolla ostettua itselleen joka vuosi kaksion jonka voisi laittaa vuokralle ja tienata sillä. Kaikki on suhteellista. Kuka pakottaa tekemään noin paljon töitä? Onhan tuo sama mitä kolme keskivertoihmistä tienaa yhteensä, myös nettona. Sun ukko saa käteen n. 6000€ kuussa kun keskivertojamppa saa hyvässä lykyssä sen pari tonnia.

Vierailija
16/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä: Suomen verotus ei kannusta työntekoon . Ainoastaan naimalla, perimällä tai sijoittamalla voi rikastua, ei työnteolla.

Vierailija
17/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan yksin enemmän veroja palkkatulosta, kun te yhteensä.

Arvatkaa motivoiko esimerkiksi yksikään ylityötunti.

Vierailija
18/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä: Suomen verotus ei kannusta työntekoon . Ainoastaan naimalla, perimällä tai sijoittamalla voi rikastua, ei työnteolla.

Onko kaikkien tarkoitus rikastua? Tai siis minulla työnteon motiivit ovat jotain muuta. Toki sillä palkalla pitää pystyä elämään, mutta en minä ole ajatellut, että kaikkien (tai ainakaan minun) täytyisi tavoitella jotain rikkauksia. Riittää kun tulee hyvin toimeen ja elämä on mielekästä :) se kannustaa työntekoon.

Vierailija
19/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan yksin enemmän veroja palkkatulosta, kun te yhteensä.

Arvatkaa motivoiko esimerkiksi yksikään ylityötunti.

Aikamoinen väite, kun tähän on varmaan ainakin 10 eri henkilöä vastannut, joista ainakin muutamalla oli jo ihan hyvät tulot. Mitkä ovat vuositulosi?

Vierailija
20/68 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän, ja ymmärrän senkin että jos tienaa 40 000€ kaikkineen, niin verotus on erittäin maltillista, jos haluaa pysyä sillä 34 000€ tasolla sen takia että maksaa vähän vähemmän veroja niin sitten pysyy. Minä en todellakaan sen takia pysyisi, jos se marginaalivero ei ole 100% niin aina jää itselle enemmän myös.

Minulla oli aikoinaan alainen, joka väitti, ettei ylitöitä kannata tehdä, koska niistä menee veroa yli 100%.  Yritin aikani kysellä hänen logiikkansa perään, mutta annoin lopulta periksi ja houkuttelin toisen kaverin hommiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän