Tuet laski 2550€ —> 2320€ enkä ymmärrä miksi?0
Kelan ilmoituksen mukaan toimeentulotuen laskemisperuste muuttuu 1.3.
Tuet siis on vanhempainraha, kotihoidon tuki, elatustuki, lapsilisät asumistuki ja toimeentulotuki.
Musta tuntuu, et tästä on nyt jäänyt toimeentulotuki kokonaan pois.
Olen yh, 3 lasta alle 3 vuotta, vuokra 1180€ /kk
Mistä tässä voisi olla kyse?
Summat siis nettoja, vero % 17
Kommentit (201)
Ketjussa on sossutukiloisia joiden äo on negatiivinen. Ihan turhaan akateemiset yrittää selittää niille mitään... eivät ymmärrä (ja sossutukiloisina ovat lopun elämänsä)
Itse nettosin töissä ollessani 1650€+ lapsilisät kahdesta lapsesta. Kieltämättä vituttaa tuollaiset tukimäärät kun palkasta joutuu maksamaan kaiken itse. Nyt olen kuntoutustuella ja käteen jää vajaa 1000€ + ne lapsilisät. Tosin omasta tapaturmasta on sen verran aikaa että aion hakea vakuutusyhtiöltä korvausta pysyvästä invaliditeetistä koska menetin työkykyni ja sen myötä ihan hemmetisti palkkatuloja. Tosin en odota mitään hurjia korvaussummia 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vituttaa. Mulla on 4400 palkka ja netto SAMA kuin apn tukipotti. Tää ei oo totta!!
Mun työ vaatii yliopistokoulutuksen ja on vaikeaa asiantuntijahommaa, pitkät päivät. Ja joku kotona makaava laiskimus SAA SAMAN RAHAN ilmaiseksi.
Mikä tätä maata vaivaa?
Mullakin on kolme lasta mutta maksan kaiken ITSE.Onko muista reilua että työtön saa saman verran nettona kuin esim minä?
Unohdit lapsilisät. Mahdolliset elatustuet.
Ja valehtelet nettotulot. Ei voi jäädä vain 2300 käteen
Mitä vit*ua intät? Netto on 2480 ja lapsilisät sen about 300 mutta MSKSAN KAIKEN ITSE . Tajuatko im_besilli ollenkaan mistään mitään? Pointti ei ole joku surkea lapsilisä, vaan se että oon KÖYHEMPI kuin kotona makaava laiska loinen.
Oikeudenmukaista olis jos mulla olis kolminkertainen elintaso laiskuriin nähden.Vit*u mitä urpoja lillukanvarsiin tarttuvia intyäjiä täällä on mitkä ei tajua metsää puilta.
T. Se akateeminen4400 bruttopalkasta ei jää noin vähän käteen. Se on varma asia. Eikä kai vertailussa ole oikein huomioida toisen lapsiöisiä ja lasten elatusta ja toisen sitten ei huomioida. Tässä vielä asumistuki mukana. Jota sinäkin olet oikeutettu hakemaan, jos tarve vaatii.
Akateemiseksi käytät huonoa kieltä. Tunteenhallinta on myös heikkoa.
T. Saman verran tienaava. Akateeminen myös
Sinäkään et tajua. Sillä ei ole mitään merkitystä lasketaanko joku hikinen lapsilisä mukaan vai ei koska kokonaisuutena sossuloisen elintaso on on sama kuin akateemisen. Ja SE ON VÄÄRIN. Sossuloisen kuuluisi saada ehkä neljäsosa siitä mitä työssäkäyvä saa.
Musta tuli kokoomusäänestäjä tän ketjun perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vituttaa. Mulla on 4400 palkka ja netto SAMA kuin apn tukipotti. Tää ei oo totta!!
Mun työ vaatii yliopistokoulutuksen ja on vaikeaa asiantuntijahommaa, pitkät päivät. Ja joku kotona makaava laiskimus SAA SAMAN RAHAN ilmaiseksi.
Mikä tätä maata vaivaa?
Mullakin on kolme lasta mutta maksan kaiken ITSE.Onko muista reilua että työtön saa saman verran nettona kuin esim minä?
Miksi et saa lapsilisiä, vai unohditko, että sinullekin ne tulee?
Mä saan töistä vähemmän kuin ap:n rahat. Mutta mulla ei ole kolmea lasta, joten en saa lapsilisiä enkä yh-korotuksia, enkä elatusmaksuja. Kun nuo otetaan ap:lta pois, rahat vähenee kummasti. Minua ihmetyttää aina, miten tukia palkkaan vertaillessa sen tukia saavan osalta lasketaan kaikki tuet, mutta palkansaaja ei laske kuin palkan.
Laskin käteen ja laske nettona myös saamasi tuet mukaan. Laske myös työnantajan tarjoamat etuudet, jos niitä on.
Lopeta jo jankuttaminen! Johan sanoin että saan vajaa 330 lapsilisää mutta se ei muuta tilannetta. En saa mitään yh juttuja kun en ole yh.
Etkö yhtään tajua mistä ketjussa puhutaan? Minäpä kerron: tässä puhutaan siitä että ei ole oikein, että työtön kouluttamaton parasiitt saa SAMAN ELINTASON kuin kouluttautunut vaativaa työtä ja 50-tuntista työviikkoa tekevä.
Tunge lapsilisät hanuriisi jos et osaa keskustella oikeasta asiasta.
Voit laskea puolison osuuden lasten elatukseen, kun elatusmaksuja et saa. Et joudu yksin lapsia elättämään.
Alkaako näyttää taas vähän erilaiselta tilanteesi verrattuna aloittajaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä maata vaivaa?
Mitä vit*ua intät? Netto on 2480 ja lapsilisät sen about 300 mutta MSKSAN KAIKEN ITSE . Tajuatko im_besilli ollenkaan mistään mitään? Pointti ei ole joku surkea lapsilisä, vaan se että oon KÖYHEMPI kuin kotona makaava laiska loinen.
Oikeudenmukaista olis jos mulla olis kolminkertainen elintaso laiskuriin nähden.Vit*u mitä urpoja lillukanvarsiin tarttuvia intyäjiä täällä on mitkä ei tajua metsää puilta.
T. Se akateeminen4400 bruttopalkasta ei jää noin vähän käteen. Se on varma asia. Eikä kai vertailussa ole oikein huomioida toisen lapsiöisiä ja lasten elatusta ja toisen sitten ei huomioida. Tässä vielä asumistuki mukana. Jota sinäkin olet oikeutettu hakemaan, jos tarve vaatii.
Palkkatulojen päälle saat lapsilisät ja elstusmaksut, jotka eivät ole tulosidonnaidet eli kolmesta lapsesta yli 900€, verottomana, jos elarit minimi ja se kohoaa jos isä maksaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä maata vaivaa?
Sinäkään et tajua. Sillä ei ole mitään merkitystä lasketaanko joku hikinen lapsilisä mukaan vai ei koska kokonaisuutena sossuloisen elintaso on on sama kuin akateemisen. Ja SE ON VÄÄRIN. Sossuloisen kuuluisi saada ehkä neljäsosa siitä mitä työssäkäyvä saa.
Musta tuli kokoomusäänestäjä tän ketjun perusteella.
Miten se tulo on sama, kun toisen samaan ei lasketa samoja asioita? Vastaus. Se ei ole sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä maata vaivaa?
Mä saan töistä vähemmän kuin ap:n rahat. Mutta mulla ei ole kolmea lasta, joten en saa lapsilisiä enkä yh-korotuksia, enkä elatusmaksuja. Kun nuo otetaan ap:lta pois, rahat vähenee kummasti. Minua ihmetyttää aina, miten tukia palkkaan vertaillessa sen tukia saavan osalta lasketaan kaikki tuet, mutta palkansaaja ei laske kuin palkan.
Laskin käteen ja laske nettona myös saamasi tuet mukaan. Laske myös työnantajan tarjoamat etuudet, jos niitä on.
Lopeta jo jankuttaminen! Johan sanoin että saan vajaa 330 lapsilisää mutta se ei muuta tilannetta. En saa mitään yh juttuja kun en ole yh.
Etkö yhtään tajua mistä ketjussa puhutaan? Minäpä kerron: tässä puhutaan siitä että ei ole oikein, että työtön kouluttamaton parasiitt saa SAMAN ELINTASON kuin kouluttautunut vaativaa työtä ja 50-tuntista työviikkoa tekevä.
Tunge lapsilisät hanuriisi jos et osaa keskustella oikeasta asiasta.Voit laskea puolison osuuden lasten elatukseen, kun elatusmaksuja et saa. Et joudu yksin lapsia elättämään.
Mitä luulet tietäväsi toisen elämästä? Minulla ei ole yhteistaloutta yhdenkään miehen kanssa. En ole kuitenkaan yh myöskään.
Mutta lopetan nyt kun sinä vaan jankutat. Heippa!
Kyllä on punikkeja kerju täynnä jotka puolustaa työttömien oikeutta saada saman verran tai enemmän kuin työssäkäyvä. Demarien toimisto vasrailee ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä maata vaivaa?
Tunge lapsilisät hanuriisi jos et osaa keskustella oikeasta asiasta.Voit laskea puolison osuuden lasten elatukseen, kun elatusmaksuja et saa. Et joudu yksin lapsia elättämään.
Mitä luulet tietäväsi toisen elämästä? Minulla ei ole yhteistaloutta yhdenkään miehen kanssa. En ole kuitenkaan yh myöskään.
Edellä viitattiin puolisoon.
Ei ole yhteystaloutta. Elätät siis lapset yksin? Hae ihmeessä elatustukea!
Tälle on sanakin: sosialismi.
Suomessa sossun asiakas on yhteiskunnan tärkein asukas, sille kaikki, työssäkäyviä voitas verottaa oikeestaan 80%.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on punikkeja kerju täynnä jotka puolustaa työttömien oikeutta saada saman verran tai enemmän kuin työssäkäyvä. Demarien toimisto vasrailee ketjuun?
En 8le nähnyt puolusteluja. Ainoastaan osoitetaan selkeitä vääristelyjä. Paljon parempi, kun pitäydytään tosiasioissa. Argumentti pätee paremmin
Vierailija kirjoitti:
Tälle on sanakin: sosialismi.
Suomessa sossun asiakas on yhteiskunnan tärkein asukas, sille kaikki, työssäkäyviä voitas verottaa oikeestaan 80%.
Kauheen hieno argumentti taas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme alle 3v lasta ja olet yh? Mitä puolisollesi tapahtui?
Ei ole puolisoa eikä koskaan ollutkaan.
Tilanteesi on todella huolestuttava, mutta ota yhteyttä Porvoon sossuun ja pyydä, että maksaisivat toimeentulotukea muiden tukien lisäksi edes pari tonni, niin vähän edes tilanteesi helpottaisi. Eihän ihmisiä sentään voi nälkään tappaa, kun käyhän vielä jotkut hönöt töissäkin, niin niiltä voi kyllä ottaa vähän lisää veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme alle 3v lasta ja olet yh? Mitä puolisollesi tapahtui?
Ei ole puolisoa eikä koskaan ollutkaan.
Kappas! Ja jostain on vaan ilmaantunut 3 alle kolmevuotiasta sun talouteen?
Oletan, että jossain vaiheessa Kelalta tulee kehoitus etsiä halvempi asunto. Edes työssäkäyvillä ei ole varaa vuokra-asuntoon, josta joutuu maksamaan 1180 euroa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä maata vaivaa?
no nyt tarvis jo päättää. Aloituksessasi kuitenkin kerroit olevasi yh.
Mene töihin, eikö hävetä olla muiden elätettävänä. Tuollaisten tukien pitäisiolla 0€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko siinä katsottu, että muut tuet kattaa jo elämisen ekä toimeentulotukea enää päälle tarvita.
Paljonko sinulla olisi jäänyt säästöön aiemmasta, jos säästöjä saisi tilillä näkyä*?
No ei niitä nyt niin vaan katsota, vaan niihin on tarkat kriteerit.
Kannattaa itse selvittää mihin on oikeutettu ja onko saanut mitä kuuluu.
Toimeentulotuen osallahan voi olla joku selvä eroavaisuus aiempaa, tähän tuki jaksoon ei osunutkaan jotain erikseen korvattavia kuluja kuten lääkekuluja tai veden tasauslaksua tms.
Eikä sekään ole mikään ihme vaikka kela tekisi vireheellisen päätöksen. Toimeentulotukiin on haettu paljon korjauksia.
OIisi varmaan halvempaa ja tehokkaampaa tehdä nuo päätökset kerralla oikein.
Kriteeristön perusteella juuri katsotaan, mihin on oikeutettu. Että siinä mielessä kyllä ihan oikea kysymysmuoto (ja kohtelias).
Se, mitä kannattaa tehdä, on pikemminkin etsiä töitä ja elättää lapsensa omalla tekemisellään, ei selvittää, mihin kaikkeen on oikeutettu, jotta tietää vaatia.
Tässä ajattelumaailmassa on varmaan se ero tukien varassa elävän ja työssäkäyvän välillä.
Onpa taas jeesustelua kerrakseen. Kyllä kaikkien kannattaa selvittää mihin on oikeutettu. Muuten jää työssäkäyviltä saamatta ylityökorvaukset, ikälisät, vuorolisät, lomarahat ym. ja tukien saajilta jotain mikä pitää pinnalla.
Varmaan asumismenot kohtuullistettu. Perusosissa ei ole tapahtunut muutoksia 1.1.2019 jälkeen, joten mihinkään se summa ei siitä ei voi muuttua muutoin kuin että vuokraasi ei huomioida enää kokonaan.
Kokoomuksen vaalimainokset: Osa 3.
Lillukanvarsiin kuuluu myös lomarahat, työsuhde-edut, pienempi verotus jne. Vaihda työpaikkaa ja hae parempipalkkaisiin, niin ongelma on ratkaistu, erinomainen tyyppi voi tehdä tämän tuosta vaan, jos on osaaja. Minä en todellakaan lähtisi takaisin kotiin makaamaan. Töissä käyminen on kannattavampaa ja satakin euroa kuussa on mielestäni jo ihan riittävä raha motivoimaan.